نوشته شده توسط : مجله دلتا

کمبود تمرکز یکی از مشکلاتی است که معمولا پیامدهای منفی زیادی برای افراد به بار می‌آورد.

راه های افزایش تمرکز

روش‌ها و راه‌های زیادی برای افزایش تمرکز وجود دارد، اما تنها در صورتی این روش‌ها اثربخش هستند که شما به انجام تمرین‌ها به طور منظم و مستمر تعهد داشته باشید بنابراین لازم است یک نفر در کنارتان باشد تا به رفع مشکلات و موانع احتمالی به شما کمک کند. در این نوشتار از مجله دلتا به راه های افزایش تمرکز می‌پردازیم.

راه های افزایش تمرکز

۱- حضور منظم در پارک‌ها و فضای سبز

حضور در پارک‌ها و فضای سبز برای کودکانی که از کمبود تمرکز رنج می‌برند، مفید است. اما این روش تنها مختص کودکان نیست. تحقیقات نشان داده که حضور مکرر در فضای سبز، ۱۵ تا ۲۰ درصد به افزایش تمرکز در بزرگسالان نیز کمک می‌کند.

۲- سر خود را خلوت کنید

سعی کنید تا می‌توانید، از پذیرفتن یا انجام دادن چندین کار و دغدغه همزمان خودداری کنید. هر فردی، ظرفیتی دارد و نمی‌تواند همزمان چند کار را انجام دهد. انجام کارها به طور همزمان کیفیت نتایج را نیز پایین می‌آورد.

۳- ورزش کردن 

با ورزش، سلول‌های عصبی مغز رشد و بهبود می‌یابد. در نتیجه، ورزش می‌تواند روی عملکرد حافظه و تمرکز شما موثر باشد. ورزش علاوه بر آرام کردن شما، تمرکزتان را نیز افزایش می‌دهد.

۴- یوگا و مراقبه

مراقبه روشی آسان و مفید برای افزایش تمرکز است. همچنین ورزش یوگا می‌تواند با بهبود عملکرد مغز، کاری شبیه مراقبه و حتی بهتر از آن انجام دهد.

۵- برنامه‌ریزی 

تهیه لیستی از وظایف روزمره، باعث می‌شود که شما با اولویت‌بندی به کارهای خود نظم بیشتری دهید. همچنین با تمرکز بیشتری به انجام آن‌ها بپردازید.

۶- نوشیدنی‌های کافئین‌دار

قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، می‌تواند به شما در افزایش نسبی انرژی و تمرکز کمک کند. البته نکته مهم در مصرف کافئین این است که افزایش مصرف بیش از حد آن، اثری کاملا به عکس داشته و باعث بی‌قراری، پریشانی و عدم تمرکز می‌شود.

۷- بی‌وقفه کار نکنید

بسیار دقت کنید در حال انجام هر کاری که هستید، در فاصله زمانی‌های مشخص به خودتان زمان استراحت کوتاهی بدهید. در این زمان می توانید به کارهایی مانند قدم زدن، حرکات کششی و گوش دادن به موسیقی بپردازید.

۸- تمرین دادن مغز

یکی دیگر از راه های افزایش تمرکز مطالعه، حفظ کردن شعرهای زیبا و انجام بازی‌های فکری است که می‌تواند مغز را تقویت کند. مغز مانند ماهیچه‌های دیگر نیاز به تقویت دارد، هرچه از آن بیشتر کار بکشید، قوی‌تر می‌شود. بنابراین با ورزش ذهن، کارایی خود را افزایش دهید.

۹- کم کردن محرک‌های بیرونی

کارهایی که نیاز به تمرکز دارد، طبیعتا باید در محیطی نسبتا آرام و استاندارد انجام بگیرد. صدا، بو و نورهای مزاحم به تمرکز حواس ضربه می‌زند.

۱۰- خواب خوب

یکی از مهمترین فاکتور‌های سلامتی جسم و روح، داشتن خواب کافی در شب است. ۷ تا ۸ ساعت خواب از ساعات ۲۲ تا ۹ صبح، به عملکرد مغز و جسم کمک می‌کند.

۱۱- پرهیز از تنوع زیاد

سعی کنید تا می‌توانید، مکان ثابتی برای انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بالا دارد، انتخاب کنید. توجه داشته باشید یکنواختی تا جایی خوب است که عملکرد روحی شما را کاهش ندهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا استفاده از دست مخالف ما را باهوش‌تر می‌کند؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی , تمرکز ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کشور چین دارای فرهنگی بسیار غنی می‌باشد و مردم آن در هر زمینه‌ای آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند که برخی از آن‌ها بسیار عجیب می‌باشد.

آداب و رسوم چینی ها


:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دلیل شبیه شدن نیمی از بدن نوزاد به میمون، چیزی برخلاف تصورات مادر او بود.

نوزادی که شبیه میمون است

طی اتفاقی عجیب و نادر، یک معلم دختری را به دنیا آورد که نیمی از بدن آن انسان و نیمی دیگر مانند میمون بود. به گفته این زن، او به کودکی که به دنیا آورده بود نگاه می‌کرد و احساس خوشبختی داشت، اما هنگامی که به بقیه بدن او نگاه می‌کرد با تعجب گریه کرد چرا که نیمی از پایین تنه‌اش قرمز بود و مو‌های روشن آن را پوشانده بود و او باور نمی‌کرد که این بچه، دخترش است. با مجله دلتا همراه باشید تا ماجرای نوزادی که شبیه میمون است را بخوانید.

بعد از دیدن نوزادی که شبیه میمون است

یک چیز عجیب به ذهن مادر خطور کرد. او هر هفته به باغ وحش می‌رفت و جلوی قفس میمون‌ها می‌ایستاد، به همین دلیل برایش سوال بود که آیا این می‌تواند ارتباطی با شکل عجیب کودک متولد شده‌اش داشته باشد؟!

مادر نوزاد سعی کرد این فکر را از ذهن خود بیرون کند، او یک مدرس و تحصیل کرده بود و نباید به افسانه‌های خیالی اعتقاد داشته باشد پس به پزشکان مراجعه کرد و از آن‌ها دلیل این اتفاق را پرسید. پزشکان به او گفتند که به افسانه‌های خیالی توجهی نکند و تاکید کردند این مورد فقط یک عدم تعادل طبیعی در غدد و ترشحات نوزاد در زمان جنینی است.

مادر این کودک گفت: من سعی می‌کنم متقاعد شوم که خرافه واقعیت ندارد، اما نمی‌توانم. او ادامه داد: وقتی باردار بودم، هر هفته به باغ وحش جیزه می‌رفتم و قفسی با نوع خاصی از میمون‌های کوچک پیدا می‌کردم، چون از ظاهر این میمون‌ها و حرکات آن‌ها خوشم می‌آمد هر هفته به آنجا می‌رفتم تا ساعت‌های طولانی جلوی قفس بایستم”.

مادر این کودک گفت: نه ماه گذشت و دخترم به این شکل عجیب متولد شد و پس از روز‌ها و هفته ها، تقریبا تا پشت کمر فرزندم با این مو‌ها پوشانده شده بود و موی پا‌های او که شبیه میمون بود تا بالای زانو‌ها ادامه یافته بود، اما بقیه بدن و پوست، رنگ و شکل طبیعی داشت. پس از آن، لکه‌های قهوه‌ای روی بازوی او ظاهر شد و وقتی لکه بزرگ شد، با مو‌ها پوشانده شد. با افزایش سن، اضطراب من برای آینده دخترم به وحشت تبدیل می‌شد.

نقصی در شکل‌گیری جنین قبل از تکامل

این وضعیت از نظر خلقت غیرطبیعی است و هیچ ارتباطی با آنچه گفته می‌شود که مبدا انسان میمون‌ها هستند ندارد، این نقصی در شکل گیری جنین قبل از تکامل است.

گفتنی است درمان این بیماری، پس از تحقیقاتی که محل غده مورد نظر را که این بیماری را به وجود آورده مشخص می‌کند، در نهایت رادیوتراپی یا جراحی است و در صورت افزایش ترشح هورمون‌های مردانه، درمان با آنتی هورمون‌ها انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه در کمتر از ۵ دقیقه بخوابیم؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , تکامل انسان , دانستنی , مجله دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرض کنید طبق یک رسم باید انگشت خود را قطع کنید!واقعا با عقل جور نیست اما در بسیاری از گروه ها و قبیله های انسانی روی زمین این کار انجام می شود. 
قطع انگشتان دست

آیا می‌دانستید در برخی فرهنگ‌ها و بنا بر آداب و رسوم خود، مردم خودخواسته انگشتان دست خود و یا اطرافیانشان را قطع می‌کنند. در قبیله‌ای در اندونزی برای شادی روح مردگان خود انگشتان دست را قطع می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا قطع انگشتان دست برای عزاداری می‌پردازیم.

قبیله دانی

رسم عجیب یک قبیله در اندونزی؛ اعضای قبیله دانی هنگامی‌که، زن یکی از بستگان خود را از دست می‌دهد، یک بند انگشت او را قطع می‌کنند تا روح فرد درگذشته آرامش پیدا کند.

قطع کردن انگشت ، سنتی عجیب در عزاداری

در بعضی فرهنگ‌ها، نقص عضو نشانه‌ای از عزاداری به شمار می‌رود. به عنوان مثال می‌توان به این قبیله اشاره کرد. افراد این قبیله انگشتان خود را به نشانه‌ی حزن و اندوه در مراسم خاکسپاری عزیزانشان قطع می‌کنند. به غیر از قطع عضو، صورتشان را نیز با خاکستر و گل می‌پوشانند تا ناراحتی شان را نشان بدهند.

جالب است بدانید که اغلب، زن ها به این عمل مبادرت می‌ورزند. به لحاظ اعتقادات مذهبی قبیله، این کار پسندیده است. آنها معتقدند اگر فرد فوت شده در دوران زندگی قدرتمند باشد روحش نیز به همان اندازه قوی خواهد بود. برای دور راندن این ارواح چندین مراسم حیرت‌آور انجام می‌شود. این رسم یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا است که در واقع برای راضی نگه داشتن روح از دست رفته ها انجام می‌شود. بسیاری از مردم جهان بر این باور هستند که باید این رسم برای همیشه ریشه کن شود.

قطع انگشتان دست

پیشنهاد مطالعه: مطلب مردم این روستای عجیب یک شبه غیب شدند! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، رسوم عجیب ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به زود خوابیدن عادت ندارید، بعید نیست هر چقدر هم که شما را سرزنش کنند، باز به شب‌زنده‌داری ادامه دهید.
دیر خوابیدن

بر اساس نتایج پژوهشی انجام شده افرادی که الگوی خواب طبیعی ندارند و در ایجاد الگوهای خواب تکاملی پیش‌قدم می‌شوند، باهوش‌تر هستند. بسیاری از افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند، به هیچ‌وجه حاضر نیستند از این عادت دست بکشند.
این افراد با دیر خوابیدن از سکوت و تاریکی شب برای طرح ایده‌های خلاقانه الهام می‌گیرند. در این مطلب به اینکه چرا دیر می‌خوابیم؟ می‌پردازیم با ما در مجله دلتا همراه باشید.

دیر خوابیدن

 آیا افرادی که دیرتر می‌خوابند باهوش‌تر و خلاق‌تر هستند؟

بهره‌وری مطلوب

افرادی که ۶ صبح از رختخواب بیرون می‌آیند، معمولا ساعت ۹ از منزل خارج می‌شوند. این افراد اگرچه روزشان را پرانرژی شروع می‌کنند، به نزدیکی‌های عصر که می‌رسند، همه‌ انرژی‌شان تخلیه شده است. در واقع، افراد سحرخیز، نیمه‌ دوم روز را به خستگی و کوفتگی می‌گذرانند.
سطح عملکرد مغز در هر دو گروه در ابتدای بیدار شدن از خواب یکسان است؛ اما بعد از ۱۰ ساعت فعالیت مغزی در نواحی مرتبط با تمرکز و ساعت شبانه‌روزی بدن، به ویژه در افرادی که خیلی زود بیدار می‌شوند، کاهش می‌یابد.

زندگی کم‌تنش‌تر

سطح کورتیزول (هورمون استرس) در افرادی که صبح‌ها زودتر از سایرین بیدار می‌شوند، بالاتر است. همچنین، این افراد از دردهای ماهیچه‌ای، علائم سرماخوردگی و سردرد شکایت دارند. پژوهشگران در مجموع دریافتند افرادی که شب‌ها دیرتر می‌خوابند، در وضعیت مطلوب‌تری به سر ‌می‌برند.
افزون بر این‌ها، افراد سحرخیز از قدرت تمرکز قابل توجهی برخوردار هستند؛ زندگی پرمشغله‌تری دارند؛ تنش‌های بیشتری را در طول روز تجربه می‌کنند؛ زیادتر عصبانی می‌شوند و خلاصه اینکه انرژی چندانی در پایان روز برای‌شان باقی نمی‌ماند. این در حالی است که شب‌زنده‌دارها فراغت خاطر بیشتری داشتند و سرشان خیلی شلوغ نیست.

دیر خوابیدن

خلاقیت بیشتر

یکی دیگر از مزایای دیر خوابیدن این است که افرادی که شب‌ها دیرتر از سایرین به رختخواب می‌روند، خلاق‌تر هستند. در نقطه‌ مقابل، کارآمدی افراد سحرخیز بیشتر است. البته، همه چیز بستگی به این دارد که چطور از اوقات بیداری خود بهره می‌برید.
افراد سحرخیز، ساعات آغازین صبح را به انجام فعالیت‌های روزمره مثل ورزش، تهیه‌ صبحانه و آماده شدن برای رفتن به سر کار اختصاص می‌دهند. اما شب‌زنده‌دارها بهره‌ به مراتب باکیفیت‌تری از اوقات بیداری خود در طول شب می‌برند و این زمان را به نوآوری و طرح ایده‌های خلاقانه می‌گذرانند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب صحبت کردن، کووید ۱۹ را بیشتر انتقال می‌دهد را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر خوب گوش‌هایتان را تیز کنید، ممکن است صداهای عجیب زیادی در اطرافتان بشنوید که قبلا به آن‌ها توجه نمی‌کردید.
صداهای عجیب

شما هر روز هزاران و شاید میلیون‌ها صدا می‌شنوید. مغز انسان با توانایی خارق‌العاده خود در فیلتر کردن صداها و توجه به یک صدا در بین چندین صدای مختلف، باعث می‌شود که شما متوجه شنیدن خیلی از صداها نشوید. در این مطلب از مجله دلتا به صداهای عجیب  می‌پردازیم که هنوز معلوم نیست از کجا آمده‌اند. فقط می‌دانیم مردم زیادی آن‌ها را شنیده‌اند یا از وجودشان با خبر هستند.

مرد ماسک‌دار و صداهای عجیب

در سال ۱۹۸۹، یک هکر ناشناس در فرستنده‌های دو ایستگاه تلویزیونی شیکاگو اختلال ایجاد کرد و صدا و حرف‌های نامفهوم و مرموزی پخش کرد. این مورد به این دلیل ناشناخته است که معلوم نیست چه کسی و چطور این کار را انجام داد.

این هکر موفق شد تا فرکانس‌های دو ایستگاه تلویزیونی شیکاگو را در دست بگیرد. اولین بار، در طی پخش اخبار CBS، تکنسین‌ها برنامه را برای ۳۰ ثانیه قطع کردند. اما حمله دوم به یک شبکه تلویزیونی عمومی بیشتر از ۱ دقیقه طول کشید. سریال PBS قطع شد و یک مرد در ماسک ظاهر شد. این فرد پیام صوتی نامفهمومی با جملاتی مانند «عشق تو در حال زوال است» و قطعه‌ای از یک آهنگ کارتون پخش کرد.

صدا

پیام فرازمینی

زمانی‌که در دانشگاه اوهایو به دنبال سیگنال‌هایی می‌گشتند. داوطلبی به نام جری امن متوجه سیگنالی شد که به شدت قدرتمند بود وقتی جری امن این دنباله کد را دید دور آن خط کشید و نوشت «wow!»  و سیگنال، نام خود را از اینجا به دست آورد، چیزی در حدود فرکانس هیدروژن.

او این نسخه‌های چاپی را هر روز مطالعه می‌کرد. این سیگنال تنها ۷۲ ثانیه طول کشید و حتی با بیش از ۱۰۰ تحقیق متعاقب آن در آن منطقه، چیزی غیر عادی را کشف نکرد.

آیا سیگنال wow از سوی یک تمدن فرازمینی با یک فرستنده فوق‌العاده قوی فرستاده شده بود؟ یا تنها یک بی‌ترتیبی طبیعی به نظر می‌آمد؟ بعد از دهه‌ها هنوز این موضوع مشخص نشده است.

 

صداهای عجیب

ترومپ اشباح و صداهای عجیب

در تابستان ۲۰۱۳، زنی در کلمبیا شروع به شنیدن صدایی بلند و شبیه به نوای ترومپت کرد و یک روز صبح آن را با دوربین فیلم برداری خود ضبط کرد و در یوتیوب به اشتراک گذاشت. درحالی‌که بعضی‌ها از صحت این ماجرا مطمئن نبودند، گزارش‌هایی از صداهایی مشابه در مناطقی از تگزاس گرفته تا نروژ داده شد.

چند تنوع وجود داشت: گاهی صدا بیشتر شبیه ناله یک حیوان بود درحالی‌که دیگر ادعاها حاکی از شباهت آن به صدایی بلند با دامنه‌ای کوتاه، شبیه ناله یا ضربه بود. هنوز کسی نمی‌داند این صدا چه بود، اما برخی، این نظریه را دارند که صداها ممکن است حاصل موج‌هایی الکترومغناطیسی از سوی اورورا ( اورورا نوری طبیعی است که بیشتر در آسمان قطب شمال یا جنوب دیده می‌شود) باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حمله مرگبار مار کبرا به اعضای یک خانواده در خواب! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، صداهای عجیب ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
عوامل کمتر شناخته شده‌ای هستند که قدرت مغز را کاهش می‌دهند. برخی از این فعالیت‌ها هوش را به طور موقت مختل می‌کند و برخی دیگر تاثیر بلند مدت دارد.
کاهش توانایی مغز

برخی فعالیت‌های خاص توانایی‌های شناختی مغز را کاهش می‌دهند. هیچ‌کس نمی‌تواند بعد از خوردن نوشیدنی‌های الکلی بهترین نمره را در آزمون هوش کسب کند یا با چند بار کوبیدن سر به دیوار فرآیند تفکر را تقویت کند. اما عوامل کمتر شناخته شده‌ای هستند که باعث کاهش توانایی مغز می‌شوند. برخی از این فعالیت‌ها هوش را به طور موقت مختل می‌کنند و برخی دیگر تاثیر بلند مدت دارند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این فعالیت‌ها آشنا شوید.

انجام همزمان چند کار

مغز نمی‌تواند در لحظه روی بیش از یک موضوع تمرکز کند. این یعنی هنگامی که چند کار را همزمان انجام می‌دهیم مغز مدام روی موضوعات مختلف تمرکزش را تغییر می‌دهد. در نتیجه افرادی که همزمان چند کار را انجام می‌دهند کمتر موفق می‌شوند.
برخی افراد ادعا می‌کنند به خوبی می‌توانند چند کار را همزمان انجام دهند، بنابراین محققان فکر می‌کنند شاید این مهارتی باشد که افراد خاصی دارا هستند اما نتایج نشان داد که در واقع عملکرد بسیار بدتری نسبت به کسانی داشتند که ترجیح می‌دادند در لحظه روی یک کار تمرکز کنند.
انجام همزمان چند کار از عوامل کاهش توانایی مغز

نور کم

محققان دانشگاه میشیگان بین نور کم و توانایی کمتر یادآوری و یادگیری ارتباط پیدا کرده‌اند. دانشمندان مغز گروهی از موش‌ها را آزمایش کرده‌اند. موش‌ها مثل انسان در طول روز فعال هستند و شب‌ها می‌خوابند. آن‌ها را به دو گروه تقسیم کردند نیمی از موش‌ها در مقابل نور روشن روز و نیمی دیگر در مقابل نور کم قرار داده شدند. بعد از چهار هفته، موش‌هایی که در مقابل نور کم بودند ۳۰ درصد از ظرفیت خود را که برای یادگیری و حافظه ضروری است از دست داده بودند.

گوشی‌های هوشمند

محققان نتیجه گرفتند که در دید بودن گوشی توانایی تمرکز و اجرای وظایف را کاهش می‌دهد. افراد آنقدر به چک کردن گوشی‌های خود عادت کرده‌اند که وقتی می‌خواهند روی چیز دیگری تمرکز کنند ناخودآگاه خود باید معکوس کار کند. این تلاش برای اجتناب از تمرکز روی تلفن همراه انرژی و توجهی که در واقع برای وظیفه پیش رو نیاز است را کاهش می‌دهد. دور کردن کامل تلفن همراه به ناخودآگاه استراحت می‌دهد.

کتک خوردن در کودکی

یکی از نکات جالب دانستنی درباره کاهش هوش، کتک خوردن در کودکی است. تحقیقی که روی کودکان آمریکایی انجام شد نشان داد کودکانی که کتک خورده‌اند بیشتر در معرض کاهش توانایی مغز هستند. داده‌های جهانی نشان می‌دهد در کشور‌هایی که کتک زدن رایج‌تر است ضریب هوشی پایین‌تر است. محققان معتقدند کتک می‌تواند یک عامل استرس‌زای مزمن برای کودکان باشد و باعث ترسو شدن آن‌ها می‌شود.
کتک خوردن در کودکی از عوامل کاهش توانایی مغز
پیشنهاد مطالعه: مطلب صحبت کردن، کووید ۱۹ را بیشتر انتقال می‌دهد! را مطالعه کنید.


:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، هوش ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
متخصصان بیماری‌های فراگیر نظریه‌های مختلفی درمورد زمان پایان همه‌گیری ویروس کرونا دارند. منتها همگی توافق دارند که این ویروس هرروزه تغییر می‌کند و ممکن است پاسخ آ‌ن‌ها نیز ثابت نباشد.
پایان همه گیری ویروس کرونا

ویروس کرونا واگیردارترین ویروس جهان به شمار می‌رود و پایان‌دادن به آن قطعا کار دشواری خواهد بود. در ادامه این مطلب، پیش‌بینی‌های متخصصان درباره زمان پایان همه گیری ویروس کرونا را با شما در میان می‌گذاریم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

چقدر با پایان همه گیری ویروس کرونا فاصله داریم؟

این‌طور که پیداست، به پایان همه‌گیری کرونا نزدیک نیستیم. فقط ۴۰ درصد از جمعیت جهان واکسینه شده‌اند و آمار و ارقام مبتلایان هر روز رو به افزایش است. دکتر بریلینت، متخصص بیماری‌های واگیری که برای سازمان بهداشت جهانی کار می‌کند و در نابودی آبله نیز نقش مهمی داشت، می‌گوید که کرونا دلتا، خطرناک‌ترین ویروس تاریخ است.

در ماه‌های گذشته، آمریکا، هند، چین به‌همراه کشورهای زیادی در اروپا، آفریقا و آسیا درگیر سویه بسیار شایع دلتا بوده‌اند. خبر خوب این است که واکسن‌هایی که با فناوری جدید استفاده از ناقل‌های RNA ساخته می‌شوند، در برابر کرونا دلتا مقاوم‌ بوده‌اند. البته باید در نظر داشت که بیش از ۱۰۰ کشور هستند که جمعیتی زیر ۵ درصد را واکسینه کرده‌اند.

دکتر بریلینت باور دارد: «ما به شروع همه‌گیری کرونا نزدیک‌تر از پایان آن هستیم. البته این به‌دلیل عمر طولانی سویه است که داریم تجربه می‌کنیم نخواهد بود. تا هنگامی که همه‌ مردم را در بیش از ۲۰۰ کشور جهان واکسینه نکنیم، جهش‌های جدیدی از این ویروس پیدا خواهد شد.» بنا بر پیش‌بینی‌های این محقق سرشناس، ویروس کرونا ممکن است مانند آنفولانزا تا ابد وجود داشته باشد.

چه مشکلاتی بر سر راه تمام‌شدن کرونا وجود دارد؟

در حالی که تمام جهان به‌دنبال پایان‌دادن به مشکل کرونا هستند، راه‌حل این مشکل ساده و روان نیست. هیچ درمانی برای پایان ناگهانی آن وجود ندارد. به همین دلیل، هر شخص یک تعریف برای پایان ویروس کرونا دارد.

موارد زیر باعث پیچیدگی ریشه‌کن‌کردن کرونا شده‌اند

۱. زمان‌بندی

۲. جهش‌ها

۳. انتقال به حیوانات

پیشنهاد مطالعه: مطلب صداهای مرموزی که معلوم نیست از کجا می‌آیند! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، پایان کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مراسم ازدواج در سراسر دنیا متنوع برگزار می‌شود. ازدواج مراسمی سنتی یا آیینی است که طی آن آغاز یک ازدواج و زندگی مشترک یک زوج جشن گرفته می‌شود.
ازدواج با تمساح در مکزیک

درست است که مراسم ازدواج در سرتاسر جهان بسیار متنوع برگزار می‌شود، اما خوب است بدانید بسیاری از این ازدواج‌ها حتی انسان با انسان هم نیست. مثلا ازدواج با تمساح از آن رسوم عجیب و غریبی است که راجع به آن نشنیده‌اید. در این مطلب از مجله دلتا به ازدواج با تمساح در مکزیک می‌پردازیم.

شنیدن نام ازدواج با تمساح خود دلهره را به دل هرکسی می‌اندازد. اما این رسم عجیب و غریب و ترسناک از رسوم قدیمی مکزیک است. سال‌های سال است این مراسم در بین مکزیکی‌ها اجرا می‌شود و بسیار هم مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌است. در واقع ازدواج با تمساح نوعی مراسم سنتی سمبلیک است و هدف از آن فراوانی محصولات کشاورزی، محصولات دریایی و سلامت مردم است. 

شاید باورتان نشود که بسیاری افراد از سراسر جهان برای دیدن این مراسم، فیلم‌برداری و عکس‌برداری از آن به این کشور سفر می‌کنند.

ازدواج با تمساح در مکزیک

رسم قدیمی ازدواج با تمساح در مکزیک

این رسم عجیب و غریب در کشور مکزیک دل خیلی از دختر‌ها را می‌برد. درواقع باز شدن‌ بخت، باعث شده تمساح‌ها محبوبیت زیادی نزد این مردم داشته باشند. خوب است بدانید این رسم عجیب در کشور مکزیک سال‌هاست که اجرا می‌شود.

در عقاید سنتی مکزیک، جایگاه تمساح بسیار بالاست و دارای لقب «شاهدخت» است. همچنین، تمساح با آب و ماهی ارتباط نزدیک دارد و صنعت ماهی‌گیری عامل کلیدی اجتماعی و اقتصادی محلی است. از این جهت تمساح در برخی از شهرک‌های مکزیک دارای اهمیت بسیار و ویژه برخوردار است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ازدواج باتمساح نوعی مراسم سنتی سمبلیک است. این مراسم هر سال برگزار می‌شود و قدمت بیش از صد سال دارد. البته پیش از مراسم، برای تضمین امنیت جان زوج و شرکت کنندگان، دهان تمساح بسته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب حمله مرگبار مار کبرا به اعضای یک خانواده در خواب! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، ازدواج با تمساح ، رسوم عجیب ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خدمات سلامت همگانی در انگلیس، برای بزرگسالان ۶ تا ۹ ساعت خواب شبانه را توصیه کرده است. 
تاثیر خواب شبانه

محققان دانشگاه «نورث وسترن» در شیکاگو متوجه شدند خواب عمیق برای حفظ سلامت مغز حیاتی است. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی تاثیر خواب خوب شبانه می‌پردازیم.

تاثیر خواب خوب شبانه

داشتن یک خواب خوب شبانه با از بین بردن سموم بالقوه خطرناک در مغز، ذهن را پاک می‌کند. این سموم شامل پروتئین‌های سمی است که ممکن است منجر به ابتلا به بیماری‌های تخریب کننده عصب مانند پارکینسون و آلزایمر شود. محققان در این مطالعه فعالیت و رفتار مغز مگس میوه را بررسی کردند. اگرچه ممکن است این حشرات بسیار متفاوت از انسان به نظر برسند، اما نورون‌هایی که چرخه خواب و بیداری این مگس‌ها را کنترل می‌کند، به طرز شگفت انگیزی شبیه انسان‌ها است. به همین دلیل اغلب از مگس میوه به عنوان ارگانیسم‌های الگو، برای مطالعه خواب و بیماری‌های تخریب عصبی استفاده می‌شود.

تاثیر خواب شبانه

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد خواب عمیق در پاکسازی مواد زائد از بدن مگس میوه نقش دارد. این مطالعه نشان می‌دهد که عملکرد اصلی و تکاملی خواب پاکسازی مواد زائد است. میزان خوابی که برای سلامت، بدن به آن نیاز دارد به عوامل مختلفی (به وی‍ژه سن) بستگی دارد. بر این اساس نوزادان به ۹ تا ۱۰ ساعت خواب، به علاوه ۳ ساعت یا بیشتر چرت زدن در طول روز، بچه‌های نوپا به ۹ تا ۱۰ ساعت خواب شبانه و ۲ تا ۳ ساعت چرت زدن در طول روز، کودکان مدرسه‌ای به ۹ تا ۱۱ ساعت و بزرگسالان ۶ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند. علاوه بر سن، عوامل دیگری از جمله بارداری و افزایش سن نیز می‌تواند بر مدت زمان خوابی که بدن به آن نیاز دارد، تاثیر بگذارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عواملی که هوش را کاهش می‌دهند! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، خواب مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شنیده بودیم بعضی از قبایل آفریقا آدمخوار هستند. ولی تصورمان این بود كه این شایعه بیشتر در داستان‌ها و افسانه‌های خیالی مصداق دارد و بعید است كسی را بتوان یافت كه صحنه‌های آدم‌خواری توسط «بشر» را دیده باشد.
امپراطور آدمخوار

به گفته برخی منابع،​ «ژنرال بدل بوکاسا» کودتاگر آفریقایی مرکزی به آشپز خود دستور داده بود که برای طبخ غذا از گوشت مجرمان و زندانیان استفاده کند. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با امپراطور آدمخوار آشنا شوید.

امپراطور آدمخوار

این شخص «ژنرال بدل بوکاسا» دیکتاتور پیشین کشور «آفریقای مرکزی» است.
او در دوران تحصیل با شخصیت ناپلئون آشنا شد و از همان زمان شیفته او شد. این علاقه در بسیاری از تصمیمات بعدی او اثر گذاشت. به طوری که تاجگذاری خود را طبق الگوی تاجگذاری ناپلئون در پاریس ترتیب داد.

این آدمخوار در اجرای مراسم تاجگذاری خود ۳۴۰ تن شراب، شامپاین، خاویار و نیز ۶۰ دستگاه اتومبیل لیموزین وارد کشور کرده است.

به شدت به رهبران فرانسه عشق می‌ورزید. به طوری که ژنرال دوگل را پدر خود می‌خواند. او وقتی که در مراسم تدفین وی شرکت کرد، به شدت می‌گریست و می‌گفت: «یتیم شدیم».
قذافی رهبر لیبی و شیوخ عرب خلیج فارس میلیون‌ها دلار به وی هدیه کردند، اما وی پس از جمع‌آوری پول مورد نظر خود، از اسلام برگشت و دوباره مسیحی شد.

برکناری امپراطور آدمخوار

بوکاسا سرانجام در سپتامبر ۱۹۷۹ زمانی که در لیبی به سر می‌برد، در یک کودتای نظامی از قدرت برکنار شد. رهبر کودتا پسر عموی بوکاسا بود، کسی که هنگامی که رئیس جمهوری آفریقای مرکزی بود، با کودتای بوکاسا از کار برکنار شد. در پی این کودتا بوکاسا عازم کشورهای ساحل عاج و فرانسه شد.

این امپراطور هنگامی که با فریب اطرافیان به کشورش بازگشت، در فرودگاه دستگیر و راهی زندان شد، اما ۸ سال بعد، در جریان یک عفو عمومی از زندان آزاد گردید. بوکاسا به قصاب آفریقای مرکزی مشهور شد.

اعترافات آشپز امپراطور آدمخوار

از جمله کسانی که در جلسات محاکمه بوکاسا برای شهادت علیه وی شرکت کرده بودند، آشپز و خدمتکار قصر وی بود.

آشپز بوکاسا در دادگاه گفته بود که به دستور بوکاسا اکثر مواقع گوشت مورد نیاز غذای امپراطور را از داخل فریزر شخصی وی که حاوی گوشت بدن و پای زنان مجرم و اعدام شده بوده، تامین می‌کرده است.

این آدمخوار معتقد بود که شان یک امپراطور نیست که از گوشت حیوانات تناول کند. گفته می‌شود از غذاهای مورد علاقه او، دلمه برنج پیچیده‌شده در گوشت بدن انسان بوده است.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب صداهای مرموزی که معلوم نیست از کجا می‌آیند! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی دلتا , امپراطور آدمخوار ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ورزش‌های گران قیمت به‌دلایل مختلف پرهزینه‌تر از سایر ورزش‌ها هستند؛ مثلا گران‌بودن تجهیزات لازم و رژیم‌های غذایی خاص در ورزش.
گران ترین ورزش های جهان

برای اینکه ورزش کنید و سالم باشید، در بیشتر رشته‌ها لازم نیست هزینه‌های گرانی بپردازید. منتها این‌طور هم نیست که تمام ورزش‌ها ارزان یا رایگان باشند. برخی از ورزش‌های حرفه‌ای دنیا به‌عنوان ورزش‌های گران‌قیمت شناخته می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به  گران ترین ورزش‌های جهان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 ورزش‌های موتوری

برای شرکت در این ورزش‌ها به موتور، ماشین و وسیله نقلیه مربوطه نیاز دارید که معمولا ارزان نیستند. علاوه بر این، هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها نیز معمولا گران است. آماده‌کردن وسایل نقلیه و سوخت برای مسابقات می‌تواند بر هزینه‌های شما اضافه کند. یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که در ورزش‌هایی مثل ماشین‌سواری و موتورسواری باید هزینه‌های بالای پزشکی را هم در نظر بگیرید. در مسابقاتی مثل فرمول‌ یک، رانندگان با خطراتی مواجه‌اند که آسیب‌های آن بسیار جدی‌تر از دررفتگی مچ یا مشکلات ورزشی ساده و پیش‌پاافتاده است. علاوه بر این، برای اینکه در این مسابقات شرکت کنید باید ماشین خود را داشته باشید. به همین دلایل ورزش‌های موتوری جزو گران ترین ورزش های جهان هستند.

گران ترین ورزش های جهان

 اسکی پرش

اسکی پرش یکی از محبوب‌ترین مسابقات المپیک‌های زمستانی است و بسیاری از مردم دنیا علاقه‌مندند این مسابقات را تماشا کنند. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید این ورزش در فهرست گران ترین ورزش های جهان جای نمی‌گیرد؛ اما اشتباه نکنید. اسکی پرش گران‌ترین نوع اسکی است که می‌توانید در آن شرکت کنید. تجهیزات آن بسیار گران‌قیمت است و ممکن است تا ۳هزار دلار برای شما هزینه داشته باشد.

علاوه بر این، امکانات انجام این ورزش معمولا در جاهای محدودی در دنیا وجود دارد؛ بنابراین، برای آموزش و تمرین و شرکت در مسابقات باید بتوانید به کشورهای مختلف سفر کنید. هزینه‌هایی مثل بیمه هم به این مبالغ اضافه می‌شود.

گران ترین ورزش های جهان

 بابس‌لِد یا سورتمه‌سُری (Bobsleigh)

این ورزش یکی از ورزش‌های زمستانی است و برای شرکت در مسابقات و رویدادهای ورزشی آن باید حامی مالی یا اسپانسر پیدا کنید. علاوه بر این، آموزش این ورزش برای ورزشکاران بسیار پرهزینه است. ضمنا فضای مناسب برای انجام این ورزش در کل دنیا بسیار محدود است. اگر بخواهید برای این ورزش تمرین کنید یا در رویدادهای آن شرکت کنید، باید هزینه سفر به گوشه و کنار دنیا را داشته باشید.

گران ترین ورزش های جهان
پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا دیر می‌خوابیم؟! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، ورزش ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پژوهشگران با تحلیل سیستماتیک کالبدشکافی ۳۳ قربانی ویروس کرونا به اثر کمی از مواد ویروسی در مغز انسان دست پیدا کرده‌اند که به نظر می‌رسد از طریق بینی به مغز رسیده‌اند.
حمله ویروس کرونا به مغز

یافته محققان بسیار ترسناک است و این احتمال را مطرح می‌کند که ویروس کرونا می‌تواند از طریق بینی به سیستم عصبی انسان راه پیدا کند. در حالی که نتایج بدست آمده مقدماتی هستند، اما همچنان نگرانی‌های زیادی ایجاد می‌کنند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره حمله ویروس کرونا به مغز می‌خوانید.

بخش فوقانی حفره بینی انسان که با نام «نازوفارنکس» شناخته می‌شود، یکی از اولین محل‌ها برای قرارگیری کووید-۱۹ و تکثیر آن است و می‌تواند یکی از نقاط ضعف در دفاع از مغز ما نیز باشد. مغز انسان به وسیله «سلول‌های نیمه‌تراوا» از خون‌رسانی سایر بخش‌ها جدا شده که از آن با نام «سد خونی مغز» هم یاد می‌شود. این سلول‌ها اکثر مواقع از مغز ما در برابر عوامل بیماری‌زا و همچنین سموم محافظت می‌کند.

تعدادی از ویروس‌ها شامل تعدادی از ویروس‌های کرونا می‌توانند از این سد عبور کنند که ظاهرا کووید-۱۹ یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. در حقیقت برخی از دانشمندان باور دارند که این موضوع باعث ایجاد علائم عصبی مرتبط با کرونا مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، سردرد، سرگیجه و خستگی می‌شود.

حمله ویروس کرونا به مغز انسان

اثر RNA ویروس در مغز

اخیرا برخی پژوهش‌ها موفق به کشف اثر کمی از RNA ویروس در مغز و مایع نخاعی برخی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند، با این حال دلیل مشخصی برای رسیدن ویروس به این بخش‌ها وجود ندارد. تعدادی از تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که پروتئین‌های موجود روی سطح کووید-۱۹ باعث التهاب در سلول‌های لایه درون‌رگی سد خونی مغز می‌شوند که امکان عبور ویروس از آن را فراهم می‌کند.

حالا پژوهشی جدید که در ژورنال «Nature Neurosicence» به چاپ رسیده، راه دیگری را نشان می‌دهد. محققان نه تنها موفق به کشف ذرات سالم ویروس درون سلول‌های لایه درون‌رگی نازوفارنکس شده‌اند، بلکه RNA ویروس را در قسمت فوقانی بینی یا «غشاء مخاطی» و چندین ناحیه در مغز پیدا کرده‌اند.

مواد ژنتیکی باقی‌مانده در این بخش‌ها بسیار کم بوده‌اند که البته دلیل آن می‌تواند انجام کالبدشکافی یک ماه پس از مرگ باشد. در حالی که شاید مشاهده مسیر حرکت ویروس به داخل هریک از سلول‌های مغزی غیرممکن باشد، پژوهشگران شاخک پروتئینی کرونا را در برخی از سلول‌های عصبی هم پیدا کرده‌اند.

در صورتی که سلول‌های عصبی بینی باعث حمله ویروس کرونا به مغز انسان شده باشند، احتمالا یکی از راه‌ها برای حمله به مغز انسان محسوب می‌شود. دلیل چنین موضوعی وجود اثر RNA ویروس در بخش‌های از مغز است که ارتباط مستقیمی با «مخاط بویایی» ندارند، بنابراین ویروس از مسیرهای دیگری هم به سیستم عصبی و مغز ما می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویروس کرونا توسط چه کسی ساخته شد؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سبک زندگی به معنای شیوه زندگی خاص یک فرد، گروه، یا جامعه است. سبک‌های زندگی مجموعه‌ای از ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها است.
زندگی در کمد خانه های مردم 

تعداد زیادی از ما دوست داریم یک زندگی پرهیجان و غیرعادی را تجربه کنیم، دائم در معرض دقت دیگران باشیم، مشهور شویم و از همه مهم‌تر، بتوانیم نام خود را در تاریخ ماندگار کنیم. با مجله دلتا همراه باشید تا با زنی آشنا شوید که تجربه زندگی در کمد خانه های مردم را دارد.

عجیب‌ترین سبک زندگی که می‌توانید فکر کنید این است که در کمد خانه‌تان را که باز کردید دو چشم ببینید که صاف و مستقیم به شما زل زده‌اند.

«تاتسوکا هوریکاوا» زنی ۵۸ ساله است که زندگی در کمد خانه های مردم را انتخاب کرده است. این خانم مسن می‌گوید؛ بی‌خانمان است و به همین دلیل این سبک زندگی را انتخاب کرده است.

کمد خانه پیرمرد ۵۷ ساله

نکته جالب این است که وقتی «هوریکاوا» را دستگیر کردند، مدت یک سال بود که در کمد خانه پیرمردی ۵۷ ساله زندگی می‌کرد بدون این که پیرمرد متوجه حضورش شده باشد!

این پیرزن ۵۸ ساله در قسمت بالای کمد خانه این مرد ژاپنی که تنها به اندازه یک نفر جا داشته، مخفیانه زندگی می‌کرده است.

صاحب این خانه که مدتی به ناپدید شدن مواد غدایی‌اش مشکوک شده بود، چند دوربین مدار بسته در خانه خود نصب کرد و یک روز که بیرون از منزل بود‌، دوربین‌ها تصویر این دزد را بر روی تلفن همراهش ارسال کردند و او بلافاصله به پلیس تلفن کرد. وقتی پلیس به خانه رسید تمام درها و پنجره‌ها بسته بودند، بنابراین شروع به جستجو داخل کرد و بالاخره این پیرزن را در کمد بی‌استفاده خانه پیدا کرد.

این زن به پلیس گفت: من هیچ جایی برای زندگی ندارم و حدود یکسال است که در کمد خانه این مرد زندگی می‌کنم. یک روز که در خانه باز بود وارد خانه شدم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب‎‌ترین زندگی‌ها‌، از زندگی در رودخانه تا هم‌‌خانگی با ۷۰۰ گربه! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، عجیب‌ترین سبک زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتی شنیدن اسم این جشنواره هم مو را به تن آدمی سیخ می‌کند، چه برسد به خوابیدن در تابوت و تماشای بی‌تابی عزیزانمان.
جشنواره تجربه نزدیکی به مرگ

اسپانیا کشور عجایب است. عجایبی از نوع مراسم و جشنواره‌ها؛ از گاو بازی گرفته تا جشنواره گوجه فرنگی حالا می‌خواهیم همراه شما قدم در جشنواره‌های بگذاریم که از این ها هم پا را فراتر گذاشته و شوخی سختی با زندگی کرده است. با مجله دلتا تا با جشنواره تجربه نزدیکی به مرگ آشنا شوید.

معرفی جشنواره

این جشنواره که با نام جشنواره “سانتا مارتا ریبارتمد” شناخته می‌شود، جشنواره‌ای است که نشانه‌های نزدیکی مرگ در آن عنصر اصلی و اساسی است.

این جشنواره همه ساله  در ۲۹ ژوئن ، در شهر “لاس نیوس” که در زبان محلی به آن گالسیا نیز می‌گویند، در اسپانیا برگزار می‌شود.

دلیل برگزاری این جشنواره حمایت از قدیسی به‌نام سانتا مارتا ریبارتمد است و در خلال آن تابوت‌هایی که در آن زندگان در نقش مردگان،  ایفای نقش می‌کنند، حمل می‌شوند.

هدف از این جشنواره تداعی و اعلام نزدیکی مرگ است .

فلسفه جشنواره نزدیکی به مرگ

فلسفه برگزاری این جشنواره نشات گرفته از فلسفه روز مقدس است که اساسا توسط مردم بومی و محلی این منطقه اجرا شده است اما اکنون توریست‌ها از خارج این شهر ، خود را به مراسم این روز می‌رسانند و مانند قلم مویی در دستان یک نقاش قهار، مرگ را به تصویر می‌کشند و سپس تشکر و قدردانی خود را بخاطر زنده ماندن در ۱۲ ماه سال به سنت قدیسین اعلام می‌کنند .
در این مراسم صفی از دوستان و آشنایان متوفای فرضی به‌دنبال تابوت در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند در حالی که لباس عزا به تن کرده‌اند.

شعار این جشنواره

در این مراسم مردگان بازیگر وسایل دلخواه خود را در تابوت حمل می‌کنند. همه این اتفاقات عجیب و غریب به گونه‌ای است که حتی گاهی هنرمندان سورئال نیز توان تصورش را ندارند.

شعار این جشنواره این است ” ای سانتا مارتا، ای ستاره شمال، ما هم مثل شما کسانی را دیده‌ایم که مرده‌اند و دوباره زنده شده‌اند و باد خبر این نمایش مرگ را به شما خواهد رساند.”

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتفاقات شوکه کننده که بعد از مرگ در بدن رخ می‌دهد! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا، مجله دانستنی دلتا ، جشنواره‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پیشرفت علم در سال‌های اخیر به حدی گسترده و سریع بوده که شاید به نظر برسد انسان‌ها در حال رسیدن به اوج دانش خود هستند.
معما های حل نشده منظومه شمسی
ما نه درباره خود زمین و موجودات زنده روی آن، نه درباره سابقه خود، نه درباره منظومه شمسی و نه درباره کهکشان راه شیری و سایر کهکشان‌ها به نتیجه‌گیری قطعی نرسیده‌ایم و هنوز سال‌ها تا باز شدن قفل سوالات موجود راه پر پیچ و خم در پیش داریم. آنچه در ادامه خواهید خواند معما های حل نشده منظومه شمسی هستند. با مجله دلتا همراه باشید.

۱- میدان مغناطیسی خورشید

عامل اصلی ایجاد میدان‌های مغناطیسی در فیزیک، ذرات باردار هستند. برای مثال در مورد سیاره زمین، جریان ذرات باردار در لایه‌های درونی زمین باعث ایجاد میدان مغناطیسی و تبدیل شدن هسته زمین به یک قطب نمای بزرگ شده است که قطب مثبت آن به سمت قطب جنوب جغرافیایی زمین (و قطب منفی آن به سمت قطب شمال جغرافیایی زمین) است.
دانشمندان بر اساس مطالعات خود متوجه شده‌اند خورشید نیز دارای یک میدان مغناطیسی است که البته چندان عجیب نیست. خورشید از پلاسما تشکیل شده که حالت خاصی از گاز به حساب می‌آید که در آن الکترون‌ها و یون‌ها از هم جدا شده و آزادانه به حرکت می‌پردازند. با این که عامل اولیه برای ایجاد میدان مغناطیسی خورشید به این ترتیب فراهم شده، ساز و کار ایجاد این میدان هنوز ناشناخته است.
در واقع سوال کلیدی آن است که این میدان مغناطیسی روی سطح خورشید تشکیل می‌شود و یا همانند زمین در لایه‌های درونی آن وجود دارد؟ همچنین با توجه به لایه‌های متعدد روی خورشید، تاثیر هر یک از آن‌ها بر میدان مغناطیسی خورشید چگونه است؟ یافتن این پاسخ ها می تواند به درک بهتر ما از شراره‌های خورشیدی، شفق‌های قطبی و همچنین تابش‌های خورشیدی که بر فضانوردان در سیارات دیگر یا در ایستگاه فضایی بین المللی تاثیر گذارند کمک کند.

۲- شرایط خاص سیاره زهره

با وجود اینکه سیاره زهره به دلیل ابعاد حضور در محدوده قابل زیست خورشید (همان طور که زمین و مریخ نیز در همین بازه حضور دارند) همیشه به عنوان “خواهر دوقلوی زمین” شناخته می‌شود، تفاوت‌های آن با سایر سیارات منظومه شمسی باعث شده دانشمندان در توضیح بسیاری از رفتارهای آن ناتوان باشند. معدود مشاهدات از سیاره زهره نشان می‌دهد سطح آن همیشه مهمان طوفان‌های سهمگین هستند که تا سرعتی معادل ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز برآورد می‌شوند و جو آن نیز به صورت دائمی شاهد اثر گلخانه‌ای است. در واقع غبار موجود در جو زهره باعث شده گرمای ورودی خورشید نتواند از سطح سیاره خارج شود و در نتیجه دمای میانگین روی سطح زهره به طور متوسط ۴۶۲ درجه سلسیوس باشد.
متخصصین می‌دانند دلیل بروز این اثر گلخانه‌ای دائمی وجود ۹۵ درصد دی اکسید کربن در جو زهره است؛ در حالی که دی اکسید کردن موجود در جو زمین تنها ۰.۰۴ درصد ارزیابی می‌شود. به نظر می‌رسد زهره نیز زمانی مانند زمین دارای آب مایع بوده اما به دلایل نامشخصی گرمای آن به اندازه ای زیاد شده که علاوه بر تبخیر تمامی آب روی سطح آن، دی اکسید کربن موجود در صخره‌ها و سنگ‌های آن آزاد شده‌اند.

۳- طوفان‌های اورانوس

در سال ۲۰۱۴ دانشمندان متوجه وجود طوفان‌های فوق العاده عظیمی از گاز متان بر روی سطح اورانوس شدند. پیش از این تصور می‌شد طوفان‌های ایجاد شده روی سیارات منظومه شمسی به دلیل اثرات خورشید بر روی آن‌ها است. اما این مورد با توجه به فاصله خورشید تا اورانوس و همچنین مقیاس بسیار بزرگ طوفان‌های سطح این سیاره درباره آن صادق نیست. از آنجا که هیچ منبع دیگری از انرژی برای ایجاد چنین طوفان‌هایی در منظومه شمسی وجود ندارد، دانشمندان پیش بینی می‌کنند منبع این انرژی در لایه‌های درونی اورانوس نهفته باشد.
معما های حل نشده منظومه شمسی
پیشنهاد مطالعه: مطلب تکنولوژی‌های ترسناک که جهان را تغییر خواهد داد! را مطالعه کنید.


:: برچسب‌ها: مجله دلتا، مجله دانستنی دلتا، معماهای حل نشده منظومه شمسی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید باور داشته باشید برخی عادت‌ها برای بدن انسان خوب هستند. اما در واقع این کارهای مضر سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.
کارهای مضر برای بدن

این که فکر می‌کنید چیزی خوب است به معنی خوب بودن یا درست بودن یا سالم بودن آن نیست! به غذاهای مورد علاقه ما به عنوان نمونه توجه کنید: مرغ سرخ شده، همبرگر، پیتزا، کیک های شکلاتی و کوکی ها. تمام این خوراکی‌ها خوشمزه هستند اما برای سلامتی ضرر دارند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره کارهای مضر روزمره خواهید خواند.

کارهای مضر

بسیاری از چیزهای دیگر نیز در زندگی وجود دارند که ممکن است به طور موقت رضایت بخش باشند اما این کارهای مضر در دراز مدت ضرر داشته باشند. مثلا:

به تعویق انداختن ساعت بیداری

یکی از کارهای مضر برای بدن، به تعویق انداختن ساعت بیداری است. ممکن است ۱۰ دقیقه خواب بیشتر فوق العاده به نظر برسد اما در واقع باعث اختلال چرخه خواب و احساس خستگی بیشتر می‌شود. به علاوه، استرس داشتن زمان کمتر برای رسیدن به محل کار یا مدرسه نیز به آن اضافه می‌شود.

اعتیاد به تماشای تلویزیون

تماشای متوالی تلویزیون اتفاقی جدید است. تماشای یک فصل کامل از فیلم مورد علاقه‌تان فوق العاده به نظر می‌رسد زیرا از قسمت‌های پشت سر هم آن لذت می‌برید. اما این مسئله باعث افزایش فشار خون و قند خون و کاهش سرعت سوخت و ساز می‌شود. یک زندگی غیر فعال باعث تجمع چربی‌ها می‌شود و سالم ماندن سخت می‌شود.

کارهای مضر برای سلامتی

رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی

کاهش وزن اتفاق فوق العاده خوبی است. اما این کاهش وزن به چه صورت انجام شده است؟ اگر از رژیم غذایی سنگین استفاده کرده باشید بیشتر به بدن خود آسیب وارد می‌کنید.

رژیم غذایی سخت باعث سوزاندن عضلات چسبیده به چربی می‌شود و تاثیر منفی دارد. آب درمانی باعث افزایش قند خون می‌شود و هیچ تاثیر مثبتی بر بدن انسان نمی‌گذارد.

استفاده از گوش پاک کن

گوش پاک‌کن‌ها برای استفاده مناسب نیستند! نه تنها گوش پاک کن گوش را در خطر قرار می‌دهد بلکه باکتری‌ها و جرم‌های بیشتری وارد گوش می‌کند. پزشکان مخالف تمیز کردن گوش با استفاده از گوش پاک‌کن هستند و آن را از کارهای مضر برای سلامت گوش می‌دانند.

خواب روزانه

خواب روزانه به شما کمک می‌کند از بسیاری از بی خوابی‌های شبانه نجات یابید. اما افرادی که برنامه منظمی برای خواب دارند خواب روز به نظرشان نامفهوم می‌آید.

شما بدن را آموزش می‌دهید ساعتی مشخص به خواب برود و ساعتی مشخص بیدار شود و خواب روزانه این نظم را به هم می‌زند. بهتر است ساعت خوابیدن و بیدار شدن شما ثابت باشد تا بدن به برنامه‌ای منظم عادت کند.

مسواک زدن دندان‌ها

شاید ندانید که مسواک زدن بیشتر از اندازه از کارهای مضر برای دندان‌ها است. خمیر دندان می‌تواند لایه‌های جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزنید. با دندان‌هایتان مهربان باشید.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب داستان عجیب پیرمردی که ۶۰ سال حمام نرفته است! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا، مجله دانستنی دلتا، کارهای مضر برای بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آدمخواری مسئله‌ای نیست که به راحتی پذیرفته شود علی‌الخصوص در دوره‌ای از زندگی بشر که در اوج بالندگی فرهنگی انسانی و اجتماعی زندگی می‌کند ولی باید بگوییم که این حقیقتی محض است که در برخی از نقاط کره‌ زمین این مسئله وجود دارد.
قبایل آدمخوار

امروز می‌خواهیم پلی باشیم بین شما از دنیایی پیشرفته و هوشمند که کمترین کارهای پیچیده‌اش با استفاده از لمس کردن دکمه‌ای مجازی صورت می‌پذیرد تا دنیایی که پیشرفته‌ترین وسیله‌اش نیزه آهنی است و هنوز هم در همین دقیقه و لحظه‌ای که در آن هستیم، آدمخواری می‌کنند! حق می‌دهیم اگر باور نکنید. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر قبایل آدمخواران را بهتر بشناسیم و با آن‌ها آشنا شویم.

قبایل آدمخواران در هند

هندوستان همیشه آن دلبر رنگارنگ و شادی‌های بالیوودی نیست که ما در نظرمان داریم بلکه، این کشور زیبای پر رمز و راز که هر گوشه‌اش جلوه‌ای از عظمت‌های روز افزون الهی است، قبیله‌ای بسیار مخوف و ترسناک برای هر انسانی را در خود دارد.

این قبیله که به نام وارانسی مشهور شده است، برای اولین بار توسط یک عکاس در سراسر جهان به تصویر کشیده شد. البته با توجه به این که این قوم همگی آدمخوار هستند به نظر می آید که باید مدال شجاعت را به این عکاس با احترامات فراوان اهدا کرد.

باید این نکته را درباره‌ قبیله‌ وارانسی بدانید که اعضای این قبیله همگی در قبرستان‌ها زندگی می‌کنند و از گوشت انسان‌های مرده تغذیه می کنند! افراد این قبیله در طی مراسم‌های خود از جمجمه‌ انسان‌ها به عنوان لیوان استفاده می‌کنند و گوشت حیوانات را نیز به صورت خام می‌خورند. برخی از مردم اعتقاد دارند که آدمخوارها به‌خاطر نوع تغذیه‌ای که دارند، قابلیت پیش بینی آینده را نیز دارند.

قبایل آدمخوار

قبیله‌ای در اندونزی

قبیله آدمخوار کرووای (Korowai) در اندونزی. قبیله کرووای یکی دیگر از قبایل آدمخوار بر روی کره  زمین است که با جمعیت ۳ هزار نفری در کشور اندونزی زندگی می‌کنند. اگر بخواهیم از لحاظ مرز جغرافیایی محل زندگی دقیق این قوم را مشخص نماییم باید بگوییم که این قبیله در جنوب شرقی پاپوآ در منطقه‌ گینه نو اندونزی سکونت دارند.

این منطقه دقیقا از آن دسته مناطقی است که کمتر کسی به آن جا سفر می‌کند اما اگر کسی به این منطقه برود، باید بداند که احتمالا سفر بی‌بازگشتی خواهد داشت.

مردم این قبیله تا سال ۱۹۷۰ از دنیای بیرون از قبیله‌ خود به صورت کامل بی‌خبر بودند و حتی تصور نمی‌کردند که افرادی غیر از آن‌ها بر روی زمین نیز زندگی می‌کنند. البته همه‌ی افراد این قبیله آدمخوار نیستند اما، آدمخوارهای این قبیله همگی شکارچیان بسیار ماهری هستند که در نقاط تاریک جنگل کمین می‌کنند.

یکی از حقایق جالبی که درباره‌ این قبیله در اندونزی وجود دارد این است که از آن جایی که قبایل آدمخوار در این منطقه، بسیار بزرگ هستند جنگ‌های بزرگی هم در میان آن‌ها رخ می‌دهد.

افراد این قبیله همگی دارای بیماری فقر آهن و کم خونی هستند و با این که خودشان از این بیماری و علائمش چیزی نمی‌دانند اما می‌توان از ورای علائم ظاهری آنان پی به این مسئله برد. آن‌ها نام این بیماری را خاخوآ یا جادوی سیاه گذاشته اند و هر کس را که به این بیماری دچار شده باشد را کشته و می‌خورند!

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتفاقات شوکه کننده‌ای که بعد از مرگ در بدن رخ می‌دهد! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، قبیله‌های آدمخوار ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گروه خونی‌های B ،O و A اصلی‌ترین نوع گروه‌های خونی هستند که اکثریت مردم جهان را در برمی‌گیرند.
گروه های خونی

گروه های خونی مبحثی است که در واقع بر اساس آنتی‌بادی‌ها و فاکتورهایی که به صورت ارثی داخل خون موجود هستند و یا حتی فقدان مواد خاصی در خون تعیین می‌شود. آنتی‌ژن‌های موجود در گلبول‌های قرمز خون می‌توانند به صورت کربوهیدرات، پروتئین، گلیکولیپید و گلیکوپروتئین ظاهر شوند. به همین علت هم خون با توجه به حضور این آنتی‌‌ژن‌ها دسته‌بندی می‌شود. والدین نیز به نوبه‌ خود گروه خونی خودشان را به فرزندان خود انتقال می‌دهند. گروه خونی از هر دو والدین به فرزند منتقل می‌شود. در حال حاضر گروه خونی‌های O، B وA عمده‌ نوع گروه خونی را در بین مردم تشکیل می‌دهند. صلیب سرخ آمریکا در حال حاضر هشت نوع گروه خونی رایج را با نام‌های +A+ ،A- ،B+ ،B- ،O+ ،O- ،AB و -AB معرفی کرده است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره فراوان‌ترین گروه های خونی می‌خوانید.

گروه های خونی

گروه های خونی A ،O و B

در سیستم گروه خونی‌های فوق، آنتی‌ژن‌های موجود در گلبول قرمز دارای آنتی‌ژن‌های A و B هستند. همچنین گلبول‌های قرمز در خون، حاوی آنتی‌بادی‌ها A و B می‌باشند. اگر بخواهیم خون را از نظر آنتی‌ژن مورد بررسی قرار دهیم باید گفت خون انسان به چهار دسته‌ گروه A، گروه B، گروه AB، و گروه O تقسیم می‌شود. گروه خونی A دارای آنتی‌ژن A، گروه B حاوی آنتی‌ژن B، گروه AB هم آنتی‌ژن A و هم آنتی‌ژن B و در نهایت گروه O فاقد آنتی‌ژن می‌باشد.

ناگفته نماند که هر یک از گروه‌ خونی‌های فوق دارای آنتی‌بادی نیز هستند، گروه A، B، به ترتیب دارای آنتی‌بادی‌ها B ،A می‌باشد. افرادی که دارای گروه خونی O هستند آنتی‌بادی‌ها A و B را باهم دارند.

 انواع گروه های خون براساس درصد جمعیت در دنیا

آنتی‌بادی‌ها

گروه خونی‌هایی که درصد کمتری را به خود اختصاص داده‌اند در پایگاه‌های انتقال خون به شدت مورد احتیاج‌اند زیرا اگر فردی که دارای گروه خونی نادر است، به بیماری یا سانحه‌ای گرفتار شود که به خون احتیاج داشته باشد، افراد بسیار کمی هستند که می‌توانند به نجات جان وی کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب تکنولوژی‌های ترسناک که جهان را تغییر خواهد داد! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، گروه خون ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هر سبک زندگی خصوصیات خود را دارد و کسی نمی‌تواند این خصوصیات را عوض کند. اگر کسی دوست داشته باشد به سبک انسان‌های غار نشین زندگی کند، کسی نمی‌تواند او را از این راه بازگرداند.
کثیف ترین مرد ایران

انسان‌ها به همان‌گونه که شرایط برایشان خلق می‌کند زندگی می‌کنند و سعی دارند بهترین نتیجه را برای خود به ارمغان آورند. سبک زندگی هر خانواده‌ای منحصر به فرد است و کمتر پیش می‌آید دو خانواده با یک سبک و سیاق زندگی کنند. در این مطلب از مجله دلتا به زندگی کثیف ترین مرد ایران می‌پردازیم.

سبک زندگی عمو حاجی

بین سبک‌های عجیب زندگی این یکی وطنی است و در همین ایران خودمان اتفاق افتاده است. عمو حاجی شیرازی ۶۰ سال حمام نرفته است. این پیرمرد که لقب کثیف ترین مرد ایران را به خودش اختصاص داده از آب و تمیزی گریزان است. جالب این جاست نه تن‌ها نزدیک آب نمی‌رود بلکه به هر نوع غذایی که کمی بهداشتی باشد و رنگ و بوی تمیزی داشته باشد هم لب نمی‌زند!

البته خودش کاملا از این وضعیت راضی است. سبک زندگی حاجی عمو، یک سبک زندگی خاص است که تاکنون مثالش را ندیده‌اید. البته این هم جالب است بدانید که عمو حاجی هیچ مشکل و بیماری خاصی ندارد!

عمو حاجی در دهستان دژگاه بخش دهرم شهرستان فراشبند زندگی می‌کند. البته زندگی که شباهتی با سبک زندگی مردم عادی ندارد و فقط به ذائقه خود عمو حاجی خوش می‌آید. او غذایش را با نیم‌پز کردن مردار حیوانات تهیه می‌کند و با مردم عادی متفاوت است.

پیپ درست کرده است و از همان فضولات حیوانات پرش می‌کند و دودش را به هوا می‌برد. هیچ‌کس نمی‌داند عمو حاجی چطور تا حالا زنده مانده است. مگر می‌شود ۶۰ سال تن به آب نزد، از مردار حیوانات خورد و از فضولات‌شان دود کرد و زنده ماند؟ البته خودش عقیده جالبی دارد و می‌گوید: «اگر آب به تنش بخورد قطعاً مریض می‌شود». حالا این‌که عمو حاجی تعریفش از سلامت چیست و به چه چیزی مریضی می‌گوید، بماند.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب تکنولوژی‌های ترسناک که جهان را تغییر خواهد داد! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، کثیف ترین مرد ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعد از اینکه انسان توانایی نفس کشیدن را از دست می‌دهد، جسم او در شرایط متفاوتی قرار می‌گیرد.
اتفاقات عجیب بعد از مرگ

ممکن است بعد از مرگ مقداری هوا در بدن انسان بماند که باعث لرزش تارهای صوتی می‌شود و صدایی شبیه به ناله را در فرد ایجاد می کند. نباید بترسید، جنازه حرف نمی زند. این فقط صدای خارج شدن گازهای محبوس در بدنش است. با مجله دلتا همراه باشید تا اتفاقات عجیب بعد از مرگ را بخوانید.

محو شدن چروک‌ها

ظاهرا مرگ شبیه به یک بوتاکس قوی عمل می‌کند. همه ماهیچه‌ها تنش و فشار را از دست می‌دهند و چروک‌های پوستی از هم باز می‌شوند.

خارج شدن گاز از معده

بعد از مرگ باکتری‌ها در بدن شروع به تجزیه می‌کنند و بدن گازی را در هوا آزاد می‌کند که از دهان هم خارج می‌شود.

خالی شدن روده و مثانه

فکر کردن به این قضیه اصلا خوشایند نیست اما این اتفاق می‌افتد. ماهیچه‌ها بعد از مرگ در بدن ریلکس می‌کنند و در نتیجه ادرار و مدفوع باقی‌مانده در بدن خارج می‌شود.

زنده ماندن بعضی از اعضای بدن

اگرچه که بعضی از اعضای بدن بعد از مرگ سریع منقضی می‌شوند اما بعضی دیگر تا چند ساعت بعد از مرگ زنده می‌مانند. چشم، قلب، استخوان، و پوست تا ۱۵ ساعت بعد از مرگ قابل اهدا است، زیرا هنوز زنده است.

خورده شدن بدن

کم کم که سلول‌ها شکسته می‌شوند، از طریق آنزیم ها و باکتری‌ها گوارش و خورده می‌شوند و بستگی به علت مرگ، سرعتش متفاوت است. زمانی که بدن مسموم می‌شود، عفونت باکتریایی در آن سیستم بدن را بهم می‌ریزد و باکتری‌ها در بدن پخش می‌شوند. افرادی هم که بر اثر اوردوز داروهایی مثل کوکائین می‌میرند، معمولا این خوردن شدن بدن از داخل را دارند.

تبدیل شدن به صابون

شاید عجیب باشد اما حقیقت دارد. بدن بعد از قرار گرفتن در محیط مرطوب و سرد، اغلب تحت فرایند شیمیایی تجزیه می‌شود و چربی‌ها تبدیل به چیزی شبیه به صابون می‌شوند.

رنگ گرفتن چشم

بسیاری از افراد با چشم باز می‌میرند و سفیدی چشم‌هایشان شروع به خشک شدن و تبدیل شدن به رنگ آبی یا خاکستری پیدا می‌کند و این فرایند بعد از اکثر مرگ‌ها طبیعی است.

تجزیه شدن بدن بعد از چند ماه

اگر دما ۵۰ درجه فارنهایت باشد، حدودا چهار ماه طول می‌کشد تا بافت نرم تجزیه گردد اما اگر دما بالاتر باشد، این فرایند سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اما در کل به زودی و در عرض چند ماه فقط اسکلت، غضروف و کمی پوست خشک شده از فرد باقی می‌ماند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آسیب کرونا به مغز! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا، مجله دانستنی دلتا ، اتفاقات بعد از مرگ ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محققان با انجام تحقیقی جدید اطلاعات تازه‌ای از نحوه آسیب رساندن کووید-۱۹ به مغز به دست آوردند.
آسیب کووید-۱۹ به مغز

این تحقیق نشان می‌دهد با اینکه کرونا در اکثر موارد مستقیما به مغز آسیب نمی‌زند ولی می‌تواند سبب ایجاد نوعی التهاب مخرب شود که در بیماری‌های نورولوژیک دیگری مثل سکته دیده شده است. در مجله دلتا درباره آسیب کووید-۱۹ به مغز بخوانید.

در این تحقیق مغز ۱۹ بیمار فوت شده از کرونا با استفاده از دستگاه‌های MRI حساس و همچنین بررسی بافت‌های مغزی زیر میکروسکوپ مورد مطالعه قرار گرفت. سن فوتی‌ها بین ۵ تا ۷۳ سال بود و برخی از آن‌ها دچار بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و بیماری قلبی _ عروقی بودند.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که ویروس کرونا می‌تواند به طور مستقیم به مغز و قسمت‌هایی از بدن که به مغز متصل هستند به ویژه پیاز بویایی (olfactory bulb) حمله کند. آلودگی این قسمت‌ها می‌تواند سبب بروز علایمی مثل از بین رفتن حس بویایی در برخی بیماران شود.

ویروس کرونا

تحقیق جدید نشان می‌دهد که التهاب ناشی از کووید-۱۹، یکی از عوامل موثر در آسیب زدن به بدن از جمله مغز است. تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که کووید-۱۹ می‌تواند ریسک بدتر شدن بیماری‌های مربوط به التهاب، مثل سکته و آسیب قلبی را افزایش دهد.

یافته‌های این تحقیق می‌تواند علت ماندگاری برخی عوارض مربوط به کووید-۱۹ در بیمارانی که از این بیماری جان سالم به در برده‌اند را توضیح دهد. در برخی بهبودیافتگان نشانه‌های وابسته به آسیب‌های مغزی مثل مشکل در تمرکز، یادآوری و نشانه‌های دیگر که مجموعا «مه مغزی» (brain fog) نامیده می‌شوند دیده شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زنی که با خبر خوش، همسرش را کشت! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فناوری‌های پیشرفته هر روز بیش از پیش از داستان‌های تخیلی بیرون آمده و در زندگی روزمره ما جای می‌گیرند.

انسان با ساخت فیلم‌های علمی تخیلی به دانشمندان ایده فناوری‌هایی را داد که زندگی ما را متحول کردند؛ از جمله این خیال‌پردازی‌ها می‌توان به تلفن همراه، اسکن بدن، ربات‌های کارگر و شاید جالب‌تر از بقیه سفر و زندگی در فضا اشاره کرد. تاسف‌آمیزتر اینکه نه تنها رویاها بلکه کابوس‌های ما نیز تبدیل به واقعیت خواهند شد. در این مطلب از مجله دلتا به تکنولوژی های ترسناک آینده اشاره می‌کنیم.

پرینت اندام‌های بدن

در سال‌های اخیر فناوری پرینترهای سه‌ بعدی توانسته است حوزه‌های مختلفی را در اختیار خود قرار دهد. چاپ کردن برخی از اندام‌های ساده‌ بدن مانند کلیه که می‌تواند نیاز به پیوند کلیه را برطرف کند، پرینت کردن روکش‌های دندانی که در بسیاری از دندان‌پزشکی‌ها به امری تجاری بدل شده است، پرینت کردن بخش‌هایی از بافت‌های صورت برای جراحی‌های ترمیمی و همینطور پرینت بافت‌های پیچیده انسانی از جمله قلب که برخی از آزمایش‌های موفق در رابطه با آن انجام‌گرفته است، مسیر بی‌نظیری را در مقابل آینده پزشکی باز می‌کند.

گوشت مصنوعی

پیشرفت سریع در رشته‌های زیست‌شناسی مولکولی و همچنین تکنولوژی سلول‌های بنیادی، ساخت گوشت را در آزمایشگاه ممکن کرده است. این تکنولوژی ترسناک به مذاق دوست‌داران طبیعت و حیوانات هم خوش خواهد آمد. صنعت گوشت امروزه بخش بزرگی از منابع طبیعی را در اختیار دارد و در عین حال هم گازهای گلخانه‌ای زیادی تولید می‌کند. آلودگی‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک هم به لطف این صنعت بیشتر شده‌اند.

دانشمندان هلندی در حالی که هنوز با اندازه‌های میلی‌متری این گوشت‌ها درگیر هستند، به فکر تولید انواع متنوعی از آن‌ها افتاده‌اند.  همچنین اعلام کرده‌اند که طرح‌هایی برای تولید گوشت چرخ شده دارند. با این حال مهم‌ترین موضوع این است که آیا گوشت‌های مصنوعی، طعم خوب گوشت را خواهند داشت؟

تکنولوژی های ترسناک آینده

حشرات الکترونیکی

سال‌هاست که دانشمندان شیوه و مدل پرواز کردن پرندگان، خفاش‌ها و حشرات را برسی می‌کنند تا با استفاده از آن پهپادها و سیستم‌های پروازی بهتری طراحی کنند. اما در عین حال دانشمندان در پی آن بوده‌اند که راهی برای کنترل پرواز حشرات پیدا کنند. تصور کنید که بتوان حین پرواز یک حشره، با فرمانی جهت پروازش را تغییر داد! این جانوارن الکترونیکی به کمک میکروفون و دوربین‌هایشان می‌توانند شما را ردگیری کرده و حتی نمونه‌هایی از DNA شما را استخراج کنند. شاید روزی از این فناوری‌ها برای کمک به بیماران هم استفاده شود.
تکنولوژی های ترسناک آینده


:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در سراسر دنیا سالانه تعداد زیادی جشن‌های فرهنگی و فستیوال‌هایی با سبک‌های گوناگون برگزار می‌شود.

هر ساله فستیوال‌ها و جشن های عجیب زیادی در سراسر اروپا برگزار می‌شود که شماری از آن‌ها بسیار منحصر به فرد و به عبارتی عجیب و غریب‌اند؛ از جشن گیتار هوایی در فنلاند گرفته تا جام جهانی پرتاب کیف دستی در آلمان. با مجله دلتا همراه باشید تا با جشن های عجیب در اروپا آشنا شوید.

فستیوال گیتار هوایی در فنلاند

یکی از فستیوال‌هایی که هر ساله در فنلاند برگزار می‌شود، به گیتار هوایی یا گیتار مجازی اختصاص دارد. شرکت‌کنندگان در این فستیوال در واقع ادای گیتار زدن را در می‌آورند و برای اجرا پرشور و نمایش قابلیت‌های خود تنها یک دقیقه وقت دارند. هیات داوران افزون بر ظاهر و لباس شرکت‌کنندگان به حرکت انگشت‌های آنان توجه می‌کنند.

جشن های عجیب در اروپا

جشن تعقیب پنیر در انگلستان

گلاسترشر در جنوب غرب انگلیس از مناطق تولید‌کننده‌ی پنیر محسوب می‌شود. هر ساله جشن تعقیب پنیر به مدت چهار روز برگزار می‌شود که در طی آن از بالای تپه‌، توپ‌های پنیر به پایین قل داده می‌شوند و شرکت‌کنندگان باید آن‌ها را تعقیب و شکار کنند. البته از آنجایی که پنیر‌های قل داده‌ شده با سرعتی تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در حرکت هستند، به‌ندرت کسی موفق به شکار آن‌ها می‌شود.

جشن های عجیب در اروپا

شب جادوگران در آلمان

منطقه هارتس در آلمان هر ساله در شامگاه ۳۰ آوریل شاهد جشن جادوگران (Walpurgisnacht) است که با برپا کردن آتش و نیز رقص‌هایی ویژه همراه است. قدمت این جشن که معمولا در بیش از ۲۰ شهر و روستای منطقه هارتس برگزار می‌شود، به اواسط قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. هر ساله هزاران نفر از این جشن دیدن می‌کنند. شرکت‌کنندگان در این جشن لباس‌های شیطانی و ویژه جادوگران بر تن می‌کنند.

جام جهانی پرتاب کیف دستی در آلمان

یکی از دیگر مسابقات عجیب که در آلمان برگزار می‌شود، جام جهانی پرتاب کیف دستی است. این مسابقات در شهر بوتروپ آلمان انجام می‌گیرند و شرکت‌کنندگان باید با به‌کارگیری تکنیک‌های مختلف کیف دستی را به دورترین نقطه ممکن پرتاب کنند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه نمایندگان کشورهای مختلف جهان هستند.

جشن های عجیب در اروپا

پیشنهاد مطالعه: مطلب داستان باورنکردنی زنی که با دست خالی با شیر جنگید! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، جشن های عجیب ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یک زن برای نجات جان فرزندش با دست خالی با یک شیر کوهی جنگید.
حمله شیر به انسان

مادری در لس آنجلس با شیر کوهی ۳۰ کیلوگرمی جنگید. این شیر به پسر ۵ ساله حمله کرده بود و مادر با دستان خالی با شیر مقابله کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا مطلب حمله شیر به انسان را بخوانید.

مادر کودک گفت هنگامی که پسر بچه در حیاط جلویی خانه‌شان بود که حیوان به او حمله کرد و باعث جراحت او در ناحیه سر، گردن و سینه شد.

کاپیتان فردریک سخنگوی اداره محیط زیست گفت: شیر کوهی پسر بچه را حدود ۴۰ متر روی چمن‌های جلوی خانه‌اش کشیده بود. در حال حاضر پسر بچه در وضعیت جسمی پایدار قرار دارد و در حال بهبود است.

مادر سر و صدای پسر بچه را از داخل می‌شنود و به بیرون می‌دود. او با دستان خالی با شیر کوهی گلاویز می‌شود و شروع به مشت زدن به حیوان می‌کند. قهرمان واقعی این داستان مادر کودک است که جان فرزندش را نجات داده است.

والدین به سرعت پسر بچه را به بیمارستان منتقل کردند. ماموران از حمله مطلع شده بودند و محیط‌بان حیات وحش را به محل وقوع حادثه فرستادند.

مامور محیط بانی شیرکوهی را در حالی که در میان بوته‌ها خم شده بود و گوش‌هایش را عقب داده بود، پیدا کرد.

به گفته اداره حیات وحش به جهت اینکه شیر کوهی در حالت حمله بوده، مامور حیات وحش برای حفظ امنیت عمومی به این حیوان شلیک کرد و شیر کشته شد.

تست DNA

تست DNA بعدا ثابت کرد که  شیر حالت حمله کننده داشته است. پس از اینکه به شیر کوهی شلیک شد شیر کوهی دیگری ظاهر شد و پس از آرام شدن به محل دیگری منتقل شد.

این شیر کوهی بخشی از سرویس مطالعات پارک ملی بود و هیچ سابقه شناخته شده‌ای از حمله به انسان را نداشت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زنی که با خبر خوش، همسرش را کشت! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، جنگ با شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب به عجیب‌و‌غریب‌ترین عمل‌های زیبایی خواهیم پرداخت.

امروزه انجام هرگونه عمل زیبایی در سراسر دنیا و مخصوصا کشورهایی چون برزیل، آمریکا و کره‌جنوبی اتفاق عادی تلقی می‌شود و انگار جزئی از فرهنگ این کشور‌ها شده است. اما اگر با نگاهی واقع‌گرایانه به عمل‌های جراحی زیبایی نگاه کنیم خواهیم فهمید، صنعت جراحی زیبایی از کنترل خارج شده و با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت است. در مطلب امروز از مجله دلتا به عجیب ترین عمل های زیبایی می‌پردازیم.

تغییر خطوط کف دست

اگر به کف‌بینی و پیش‌بینی سرنوشت براساس خطوط کف دست اعتقاد داشته‌باشید، شاید شما هم برای تغییر سرنوشت خود دست به چنین کار عجیبی بزنید! گروهی از افراد معتقدند با عمل جراحی و تغییر خطوط کف دست‌هایشان می‌توانند خوشبخت شوند. برای همین است که این عمل به ظاهر زیبایی به تازگی طرفداران خودش را پیدا کرده است.

عجیب ترین عمل های زیبایی

عمل زیبایی ناف

عمل زیبایی ناف یا آمبولیکوپلاستی یکی از جراحی‌های محبوب برای خانم‌هایی است که به تازگی دوران بارداری را پشت سر گذاشته و مادر شده‌اند. بعد از زایمان معمولا ناف شما کوتاه‌تر و پهن‌تر از قبل خواهد شد و شما با آمبولیکوپلاستی می‌توانید حالت ناف خود را به شکل اولیه‌اش برگردانید. این عمل را گاهی افرادی که به علت پیرسینگ در ناحیه ناف دچار زخم شده‌اند، انجام می‌دهند و زخم را ازبین می‌برند. اما به تازگی این عمل در بین جوانان برای تغییر شکل ناف و به ظاهر زیباکردن آن رواج پیدا کرده و به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در جهان تبدیل شده‌است، البته از نوع عجیب و غریب آن.

زبان ماری

بعضی عمل‌ها صرفا برای زیباتر شدن صورت می‌گیرد و برخی فقط به دنبال گرفتن نگاه خاص در جامعه هستند. دو تکه کردن زبان یا به اصطلاح داشتن زبان ماری از آن عمل‌های زیبایی است که نه تنها عیب صورت را رفع نمی‌کند بلکه ممکن است، خطرناک باشد. عمل زبان ماری فرد را در معرض عفونت و خون‌ریزی قرار می‌دهد. این عمل به قدری خطرناک تلقی می‌شود که حتی انجمن دندان پزشکی آمریکا (ADA) به مردم هشدار می‌دهد که از انجام این کار خودداری کنند.

عجیب ترین عمل های زیبایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آنتی‌بادی کرونا در مردان سریع‌تر از زنان از بین می‌رود را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، عمل های زیبایی عجیب ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نتایج تحقیقات جدید در فرانسه نشان می‌دهد آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می‌رود؛ اما این بدان معنی نیست که مردان به مراقبت بیشتری نیاز دارند.
آنتی بادی کرونا در مردان

سطح آنتی‌بادی در بدن مردان در ابتدا بسیار بالاتر از زنان است و در پایان یک دوره شش ماهه سطح آنتی بادی کرونا در مردان و زنان با یکدیگر برابر خواهد بود. آنتی‌بادی‌ها در واقع اسلحه بدن برای مقابله با ویروس‌ها هستند و ایمنی بدن را در برابر ابتلا به بیماری افزایش می‌دهند. محققان در سراسر جهان به بررسی و تحقیق در مورد ویروس کرونا مشغول هستند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در بررسی واکسن‌های کووید-۱۹ مطرح می‌شود این است که با دریافت واکسن فرد برای چه مدت زمانی در برابر ابتلا به بیماری مصون می‌ماند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره تحقیقات جدید می‌خوانید.

بررسی آنتی‌بادی‌

محققان فرانسوی با بررسی آنتی‌بادی‌های «SARS-CoV-2» کادر درمان که پاسخ تست آن‌ها مثبت بود، اما علائم خفیفی داشتند، به نتایج جالبی دست یافتند. محققان با تجزیه و تحلیل دو نمونه خون هر فرد مبتلا شده به بیماری کرونا در فاصله زمانی چند ماه، توانستند میزان از بین رفتن سطح آنتی‌بادی را اندازه گیری کنند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد که میزان آنتی‌بادی‌های پروتئین اسپایک SARS-CoV-2، یکی از پروتئین‌های اصلی ویروس، در مردان با سرعت بیشتری نسبت به زنان از بین می‌رود. با از بین رفتن آنتی‌بادی، بدن فرد توانایی خود را در مبارزه با ویروس کم‌کم از دست می‌دهد. در این مطالعه عوامل دیگری همچون سن و شاخص توده بدنی یا «BMI» نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد جنسیت نقش مهمی در کاهش آنتی‌بادی‌ بدن شرکت کنندگان در بررسی تحقیقاتی داشت.

نتایج تحقیقات

در نتیجه محققان دریافتند که ایمنی در برابر بیماری کرونا در مردان سریع‌تر از زنان از بین می‌رود. در پایان مطالعه مشخص شد، هیچ تفاوتی بین سطح آنتی بادی کرونا در مردان و زنان وجود ندارد. آنتی‌‌بادی در مردان سریع‌تر از بین می‌رود؛ اما جالب است بدانید که سطح آنتی‌بادی در مردان در نقطه شروع بالاتر از زنان است. در نتیجه سرعت از بین رفتن آنتی‌بادی به معنی این نیست که مردان باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند.

در پایان یک بازه شش ماهه سطح آنتی‌بادی در مردان و زنان یکسان است. عوامل مختلفی می‌تواند روی طول عمر آنتی‌بادی‌ها تاثیرگذار باشد؛ اما ظاهرا جنسیت یکی از فاکتورهایی است که در این موضوع نقش دارد.

پیشنهاد مطالعه:مطلب ۷حقیقت از طلا، این فلز شگفت‌انگیز! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، آنتی بادی کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طلا به عنوان یک فلز درخشان و براق تنها جلوه زیبایی ندارد بلکه در طول هزاران سال به عنوان ابزاری برای نشان دادن قدرت و جایگاه برتر اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.
حقایق جالب درباره طلا

طلا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین فلزات در جهان است که ارزش بسیار بالایی دارد. امروزه از آن در خوراکی‌ها هم استفاده می‌شود. حقایق جالب طلا و جواهر کم نیستند. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید حدود چند ده هزار سال است جواهرات وارد زندگی بشر شده و اتفاقا نقش مهمی هم ایفا می‌کنند. در نوشتار حقایق جالب درباره طلا با مجله دلتا همراه باشید. 

 طلا شما را خنک نگه می‌دارد.

از طلا در ساخت کلاه فضانوردان و مخصوصا شیشه آن استفاده می‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعکس کرده و همزمان اجازه می‌دهد که نور خورشید به داخل کلاه بتابد. بدین‌ترتیب، فضای داخل کلاه روشن، اما خنک باقی می‌ماند.

حقایق جالب درباره طلا

 منشا طلا از فضا است.

تمام طلاهایی که امروزه در معادن وجود دارد از انفجار سنگ‌های آسمانی در میلیاردها سال پیش بوجود آمده‌اند.

گیاهان نیز طلا دارند.

مقادیر بسیار کمی طلا در برگ‌های درخت اکالیپتوس وجود دارد، اما مقدار آن چنان ناچیز است که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود.

برخی از افراد از طلا می‌ترسند.

ترس از طلا را آوروفوبیا (Auorophobia) می‌نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی می‌شوند.

طلا خاصیت درمانی دارد.

می‌توان طلا را به شکل مایع درآورد و به صورت عضلانی تزریق کرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید موثر است. گفته می‌شود که استفاده از طلا به عنوان روش درمانی در هفتاد درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

در اقیانوس‌ها طلای زیادی وجود دارد.

هر مایل مکعب از آب دریا حاوی ۲۵ تن طلا است. بنابراین در تمام اقیانوس‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون پیدا نشده است.

طلا فلزی است که می‌شود آن را خورد.

طلا یک فلز غیر سمی است؛ از این رو می‌توان لایه‌های نازک آن را همراه با غذا یا نوشیدنی خورد. در برخی فروشگاه‌ها برگ‌ها و لایه‌های نازک طلا را می‌فروشند و بعضی رستوران‌ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می‌کنند. لازم نیست نگران خطرناک بودن آن باشید، زیرا طلا به راحتی هضم می‌شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد.
پیشنهاد مطالعه: مطلب زنی که با خبر خوش، همسرش را کشت! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، طلا ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به جرات می‌توان گفت که هیچ موجود زنده‌ای از مرگ استقبال نمی‌کند و بیشتر مرگ‌و‌میرها به خاطر وقایع طبیعی پیش می آیند، اما طبیعت بی رحم است و هرازگاهی، وحشت انگیز هم می شود.
مرگ های غیر منتظره
از قدیم گفته‌اند، مرگ حق است و پیمانه هر کس زمانی که پر شود، دیگر چاره‌ای جز رفتن ندارد. ولی چگونه مردن اهمیت خاص خودش را دارد. بعضی‌ها خیلی عادی و با آمادگی ذهنی کامل اطرافیان از دنیا می‌روند و برخی دیگر دچار مرگ‌های غیرمنتظره و اتفاقی می‌شوند. در اینجا به برخی از مرگ های غیرمنتظره و متفاوت اشاره می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

خبر خوش همسر

«فرانسیس فیبر» درون سنگر نشسته بود که همسرش با بیسیم به او خبر داد دخترشان به دنیا آمده است. فرانسیس از شنیدن این خبر آنچنان خوشحال شد که به هوا پرید و در همان زمان مورد اصابت گلوله یک سرباز آلمانی قرار گرفت و مرد.

خودکشی سیاستمدارانه

«بود دویر» یک سیاستمدار جمهوری‌خواه بود که در یک مصاحبه تلویزیونی مطبوعاتی اقدام به خودکشی کرد. او که متوجه شده بود به خاطر افشای شرکت او در یک توطئه سیاسی محکوم به ۵۵ سال حبس می‌شود بلافاصله با یک هفت‌تیر به خودش شلیک کرد.

 مرده پیروز

«فرانـک هایس» معروف به «جاکی» یک اسب‌سوار معروف بود که در مسابقات اسب‌سواری مختلفی شرکت کرده بود. او در آخرین مسابقه خود دچار حمله قلبی شد و روی اسب از دنیا رفت، ولی اسب همچنان به دویدن ادامه داد و «هایس» را اولین «مرده پیروز» میدان اسب‌سواری کرد.

مرگ های غیرمنتظره

همکلاسی خوشمزه

یک زن ۲۵ ساله هلندی که در شهر پاریس مشغول به تحصیل بود با یکی از همکلاسی‌های ژاپنی خود به نام «ایزی ساگاوا» دوست شد. مدتی بعد «ایزی»، همکلاسی خود را برای شام به منزل خود دعوت کرد. وقتی دعوت «ایزی» را پذیرفت، هرگز تصورش را نمی‌کرد که شام آن شب، خود او خواهد بود.

ایزی در کمال خونسردی همکلاسی خود را کشت و گوشت بدنش را برای شام پخت و خورد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب‎‌ترین زندگی‌ها‌، از زندگی در رودخانه تا هم‌‌خانگی با ۷۰۰ گربه! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، عجایب ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
 هر کدام از ما شیوه مخصوص به خودمان را برای زندگی داریم. در این مطلب به عجیب ترین سبک زندگی می‌پردازیم.
عجیب ترین سبک زندگی

در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به موضوع عجیب ترین سبک زندگی‌ بپردازیم و آدم‌هایی که معلوم نیست از کجا و چرا تصمیم گرفتند طوری زندگی کنند که لقب عجیب ترین سبک زندگی را از آن خود کنند.

زنی که ۱۴ ساعت در آب رودخانه زندگی می‌کند!

«پاتارونی گوش» زنی ۶۵ ساله و هندی است که ۲۰ سال است از طلوع تا غروب آفتاب، خود را تا گردن در آب رودخانه فرو می‌برد. او ساکن منطقه غربی بنگال است و ۱۲ تا ۱۴ ساعت از روز را در آب فرو می‌رود. با غروب آفتاب از رودخانه خارج می‌شود و به کار‌های زندگی خود می‌رسد.

البته این کار او دلیل دارد و همین‌طور بی‌خود نصف روزش را وسط آب نمی‌گذراند! این خانم میان سال به دلیل بیماری پوستی که ۲۰ سال پیش گرفتارش شد و از پس هزینه‌های سنگین درمان برنیامد، تصمیم گرفت تن به آب بزند. بیماری او با نور خورشید شدت می‌گیرد و تنها راه تسکین درد بیماری، آب است. این زن هندی هم تصمیم گرفت با طلوع خورشید در آب فرو رود و تا غروب همان‌جا بماند تا از التهاب و درد در امان باشد.

جوانی امروزی که به شیوه اجدادش زندگی می‌کند!

همه ما از زندگی غارنشینی انسان‌های اولیه شنیده‌ایم. این‌که چطور برای تهیه غذا باید به‌دنبال شکار می‌رفتند، از خودشان در مقابل حیوانات درنده و وحشی محافظت و با سختی بسیار زندگی می‌کردند.

«پاول ساپوژینکو» جوانی است که غار را به خانه گرم و نرم خود ترجیح داده و تصمیم به  این ۰سبک زندگی گرفته است.

این جوان روسی، سال‌ها به عقب بازگشته و تصمیم گرفته است در غاری به شیوه کاملا ابتدایی زندگی کند. پاول ۲۴ ساله برای این منظور به روستایی دور افتاده رفته و غاری پیدا کرده و در آن مشغول زندگی است. غذای خود را از طبیعت به‌دست می‌آورد و دور از هر فناوری و امکاناتی ا‌ست.

زندگی با ۷۰۰ گربه در یک خانه!

زندگی با حیوانات خانگی مثل سگ و گربه این روز‌ها در دنیا بسیار زیاد شده است و این سبک زندگی کاملا عادی و طبیعی ا‌ست. قضیه وقتی جالب و عجیب می‌شود که از تعداد گربه‌های حاضر در منزل باخبر شوید. «لینا» روزانه نزدیک به ۷۰۰ گربه در خانه‌اش نگهداری می‌کند.

عجیب ترین سبک زندگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب حشراتی که با دیدنشان کابوس به سراغتان می‌آید! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، عجیب ترین زندگی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وحشتناک ترین خزنده ها

اگر مبتلا به انتوموفوبیا (ترس از حشرات) هستید، ممکن است با خواندن این خبر عصبی شوید. تقریبا ۹۵۰ هزار گونه حشره روی کره زمین وجود دارد که تعدادی از آن‌ها را حشرات و خزنده‌های وحشتناک به خودشان اختصاص داده اند! در ادامه این مطلب چند خزنده که می‌توان به آن‌ها لقب وحشتناک ترین خزنده ها روی کره زمین را داد معرفی شده اند. با مجله دلتا همراه باشید.

حشره Titan Beetle

این سوسک عظیم‌الجثه می‌تواند به طول ۶.۵ اینچ برسد و دارای فک پایینی قدرتمندی است که می‌تواند مداد را از وسط بشکند. این حشرات یکی دیگر از ساکنان وحشتناک جنگل‌های بارانی هستند و هنگام احساس خطر به انسان حمله می‌کنند.

کرم Brahmin Moth Caterpillar

این کرم خاص کاملا عجیب است و مشابه دیگری ندارد. شاخک‌های آن مانند دوک‌ از شکمش بالا آمده‌اند و به عنوان یک مکانیسم دفاعی عمل می‌کنند.

وحشتناک ترین خزنده ها

حشره Camel Spider

وحشتناک ترین خزنده ها

این حشره نه عقرب واقعی و نه عنکبوت واقعی است. طول این حشره گاهی می‌تواند به ۶ اینچ نیز برسد. در حالی که افسانه‌های شهری زیادی در مورد خطر آن‌ها برای انسان وجود دارد، ولی آن‌ها سمی و تهاجمی نیستند.

حشره Puss Moth Caterpillar

گفته می‌شود که لارو‌های کرم خروس شباهت زیادی به یک نوع گربه ایرانی دارند و همین موضوع باعث شده نام گربه هم به اسم این حشره اضافه شود. این حشره با ظاهر ناخوشایندش، یکی از سمی‌ترین کرم‌های خروس در آمریکای شمالی است.

رتیل Goliath Birdeater

اسم گویای همه چیز است. این رتیل غول پیکر آنقدر بزرگ است که گفته شده می‌تواند یک پرنده را بخورد. این ساکنان جنگل‌های بارانی می‌توانند پایی به طول ۱۱ اینچ داشته باشند و طول عمرشان نیز تا ۲۵ سال تخمین زده شده و در صورت احساس خطر برای دفاع از خودشان گاز می‌گیرند که جزو وحشتناک ترین خزنده ها است.

وحشتناک ترین خزنده ها کره زمین

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویروس کرونا توسط چه کسی ساخته شد؟ را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، حشرات ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به تازگی تیمی از پژوهشگران روسیه به بررسی ساختار ژنتیکی ویروس کرونا پرداخته و دریافتند این عفونت می‌تواند در نتیجه ترکیب ژن‌های ویروسی ایجاد شود که باعث شیوع پنومونی حاد در سال های 2002 و 2003 میلادی در گوانگژو چین شده بود.
ساختار ژنتیکی ویروس کرونا

کمی بیش از یک سال از شیوع جهانی ویروس کرونا می‌گذرد و شواهد نشان می‌دهد این ویروس نخستین بار در شهر ووهان چین ظاهر شده است. سرعت شیوع بسیار بالای این ویروس سبب شد تا تقریبا همه نقاط جهان در فاصله زمانی کوتاهی با تبعات آن درگیر شده و در نتیجه بسیاری از سیاستمداران از این ویروس بهره برداری سیاسی کرده و آن را به سایر کشورها نسبت داده‌اند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره ساختار ژنتیکی ویروس کرونا می‌خوانید.

منشا اصلی

در این میان اما علم فارغ از جبهه گیری‌های سیاسی به بررسی منشا اصلی این ویروس پرداخته و پای جانورانی چون پانگولین، خفاش و سمور نیز به میان آمد. تاکنون هیچ یک از پژوهش‌های صورت گرفته نتوانسته‌اند به منشا اصلی و دقیق این ویروس که سلامت بشر را به خطر انداخته اشاره کنند.
الکساندر بوتنکو، رئیس مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی وزارت بهداشت روسیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی درباره ساختار ژنتیکی ویروس کرونا اعلام کرد: اثبات مصنوعی بودن ویروس کرونا تقریبا غیر ممکن است.
سازمان بهداشت جهانی نیز در این رابطه اعلام کرد؛ فرضیه ساخت مصنوعی ویروس کرونا در آزمایشگاه غیر محتمل بوده و بدیهی است که نباید انتظار پذیرفتن چنین موضعی را داشت؛ زیرا این مساله تقریبا غیرممکن است که اثبات کنیم ویروس کرونا در آزمایشگاه ظاهر شده و ساخته دست بشر است.

ساختار ژنتیکی ویروس کرونا

بررسی ژنتیکی این ویروس از شیوع جهانی ویروس کرونا

بررسی ژنتیکی این ویروس نشان می‌دهد که این عفونت می‌تواند در نتیجه ترکیبی از ژن‌های ویروسی ایجاد شود که باعث شیوع پنومونی حاد سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی در گوانگژو چین شده و سپس به خفاش منتقل و بار دیگر به انسان رسیده است.
ساختار ژنتیکی این ویروس‌ها بسیار به هم نزدیک هستند. به گفته پژوهشگران، در چنین مواردی، یک ترکیب مجدد بین ژن‌ها رخ داده و این مکانیسم‌های تغییر ویروس معمولا همراه با جهش ژنتیکی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ حقیقت ترسناک که نگاه‌تان را به دنیا تغییر خواهد داد! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، ویروس کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همه‌ ما کسانی را می‌شناسیم که گاهی موضوعات باور‌نکردنی و عجیب برایمان تعریف می‌کنند. برای دانستن این مطلب تا انتها همراه ما باشید.
سه حقیقت ترسناک و عجیب

گاهی در عادی‌ترین چیزها هم نکته ترسناکی وجود دارد. مثلا آیا می‌دانید که در طول زندگی خود هزاران بار در مجاورت قاتلان خطرناک قرار می‌گیرید بدون آنکه خبر داشته باشید، یا اینکه اگر تابلوی «شنا ممنوع» را نادیده بگیرید ممکن است مغزتان خوراک انگل خطرناکی شود؟ در ادامه به سه حقیقت ترسناک و عجیب درباره دنیا می‌پردازیم که نگاه تان را تغییر خواهد داد. با مجله دلتا همراه ما باشید.

 احتمال مرگ در زمان حمام کردن بیشتر از احتمال برنده شدن در قرعه کشی است

طبق ارزیابی‌های مختلف، احتمال برنده شدن جایزه در یک قرعه کشی از ۱ در ۱۷۶ میلیون تا ۱ در ۱۵ میلیون است. متاسفانه احتمال مرگ در حمام خانه خود بسیار بیشتر، یعنی ۱ در ۸۴۰ هزار است. با این حال بسیاری از مردم به خوش شانسی خود اعتقاد دارند و حتی بعضی از آن‌ها در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند.

در طول زندگی خود ممکن است بی آنکه متوجه باشیم هزاران بار در معرض قتل قرار بگیریم

این احتمال به محل زندگی‌تان و تعداد افرادی که هر روز با آن‌ها مواجه می‌شوید بستگی دارد. اگر در شهر کوچکی زندگی می‌کنید، در طول زندگی‌تان با ۱۶ قاتل مواجه خواهید شد. اما اگر در شهر بزرگی زندگی می‌کنید و هر روز با صدها نفر مواجه می‌شوید، در طول زندگی‌تان بدون آنکه بدانید در مجاورت هزاران قاتل قرار خواهید گرفت.

مشکل این است که اغلب جنایتکاران، از جمله قاتلان سریالی، شبیه مردم عادی هستند و می‌توانند زندگی به ظاهر عادی‌ داشته باشند.

سه حقیقت ترسناک و عجیب

تد باندی مدتی در یک مرکز تماس کار کرده و در آنجا به مردم کمک می‌کرد. او کسانی که قصد خودکشی داشتند را به سرویس اضطراری ۹۱۱ گزارش می‌داد تا آن‌ها را نجات دهند. اما در پشت نقاب این انسان درستکار، یک آدم ربا، جنایتکار و متجاوز وجود داشت که از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ مرتکب ۳۰ قتل شده بود.

 احتمال مرگ در روز تولد خود‌، بیشتر از احتمال مرگ در روزهای دیگر است

تحقیقات جدید نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر افراد در روز تولدشان به طور متوسط ۶/۷ درصد بیشتر از مرگ در روزهای دیگر است. محققان پی برده‌اند که این نرخ در مورد جوانان و تعطیلات آخر هفته حتی بیشتر است.

متاسفانه علت این مساله مشخص نیست. اما شاید به دلیل آن باشد که احتمال سوانح در مهمانی‌ها یا تصمیم به خودکشی افراد افسرده در این روز بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا دیر غذا خوردن باعث چاقی می‌شود؟ را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، حقایق ترسناک ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بیشتر کردن وعده‌های غذایی و در عوض مصرف مقدار کم‌تر غذا در هر وعده، باعث می‌شود که میزان کالری مصرفی تحت‌کنترل‌تان باشد و از احساس گرسنگی‌تان در طول شبانه‌روز کاسته شود.
تاثیر دیر غذا خوردن بر چاقی

بعضی از افراد با جابه‌جاشدن وعده‌های غذایی‌شان و به تاخیر افتادن آن‌ وزن‌شان اضافه می‌شود و مدام نگران هستند که مبادا با تغییر زمان غذا خوردن دچار اضافه وزن شوند. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی موضوع تاثیر دیر غذا خوردن بر چاقی می‌پردازیم.

تاثیر دیر غذا خوردن بر چاقی

غذا خوردن در شب، خلاف ساعت زیستی و ریتم بدن است. منظور از ریتم و ساعت بیولوژیک بدن، چرخه‌ای ۲۴ساعته است که به بدن می‌گوید چه زمانی باید بخوابد، بیدار شود و غذا بخورد. بنا بر ساعت زیستی بدن، شب‌ها مخصوص استراحت است نه غذا خوردن. وقتی دیر شام می‌خورید، میل بیشتری به غذا خوردن خواهید داشت. فارغ از اینکه زمان مصرف غذا چه ساعتی است، میل به بیشتر خوردن باعث می‌شود چاق شوید.

مصرف غذا از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح نسبت به مصرف آن در طول روز ۵۰۰ کالری بیشتر به بدن وارد می‌کند. در طول زمان، کسانی که شب‌ها غذا می‌خورند نسبت به کسانی که در طول روز غذا می‌خورند ۴٫۵ کیلوگرم وزن بیشتری خواهند داشت. این عادت که دیروقت شام بخورید معمولا با جذب کالری بیشتر همراه است و به‌طور طبیعی، هرقدر کالری مصرفی‌تان بیشتر باشد چاق‌تر می‌شوید.

در نهایت باید گفت مصرف زیاد غذا و مواد بی‌ارزش و غیرمغذی در شب‌هاست که شما را چاق خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب فستیوال جالب جنگ تخم مرغ و آرد در اسپانیا! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آداب و رسوم و هر کشور دارای ریشه مذهبی و برخی بر اساس افسانه‌های قدیمی است. تقریبا در همه کشورها جشن‌های مختلف برگزار می‌شود که برخی سرگرم کننده و برخی تا حدی با خشونت همراه هستند.
فستیوال جنگ تخم مرغ و آرد

آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور دارای تاریخچه منحصر به فرد است که برخی دارای ریشه واعتقاد مذهبی و برخی بر اساس داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی است. تقریبا در همه کشورها جشن‌ها و مراسم‌های مختلف برگزار می‌شود که برخی سرگرم کننده و هیجان انگیز و برخی تا حدی با خشونت همراه هستند.در کشور اسپانیا فستیوال بسیار عجیبی برگزار می‌شود که موجب خبری شدن آن شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با فستیوال جنگ تخم مرغ و آرد آشنا شوید.

جنگ عظیم مردم با تخم مرغ و آرد با هیجان بالا برگزار می‌شود. هر ساله ساکنان شهر‌های مختلف اسپانیا در بیست و هشتم ماه دسامبر با آرد و تخم مرغ، فشفشه و کپسول‌های آتش‌نشانی به جنگ با یکدیگر می‌روند. این مبارزه بخشی از جشن روز بی‌گناهان است که هر سال برگزار می‌شود.

فستیوال جنگ تخم مرغ و آرد

تاریخچه این فستیوال جنگ تخم مرغ و آرد

در این سنت ۲۰۰ ساله گروهی از مردان به نام ال انفاریناتس علیه مقامات دولتی شورشی بر پا می‌کنند و کنترل شهر را برای یک روز به دست می‌گیرند. این گروه قوانین احمقانه‌ای را وضع می‌کنند و متخلفان این قوانین احمقانه را مجازات می‌کنند. در مقابل آن‌ها گروه دیگری قرار دارند که سعی دارند نظم را به شهر باز گردانند.

در این فستیوال مردان با پوشیدن لباس نظامی با یکدیگر‌‌‌، نبرد شیرینی انجام می‌دهند.

تمام پولی که از جریمه‌های این جشن به دست می‌آید وقف خیریه می‌شود. در این مبارزه سالیانه بیش از ۱۵۰۰ تخم مرغ و هزاران کیلوگرم آرد به هر سو پرتاب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جو زمین پر از میکروب است را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی دلتا , فستیوال جنگ تخم مرغ و آرد ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر احساس تنهایی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که موجودات زنده بی شماری وجود دارند که ده‌ها هزار کیلومتر بالای سر شما شناور هستند.
جو زمین

به گفته دیوید اسمیت که زندگی در جو زمین را در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در کالیفرنیا مورد مطالعه قرار داده ما انسان‌ها واقعا ساکنان زیر یک اقیانوسی از جو در بالای سر خود هستیم و واقعا نمی‌دانیم که مرز بیوسفر زمین در ارتفاعات بسیار، کجا متوقف می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره ابرهای زمین می‌خوانید.

حیات میکروبی در جو

به نظر می‌رسد زندگی در جو زمین کاملا میکروبی و یک امر موقتی بوده و نه از اکوسیستم مستقل، با زندگی در سطح زمین ارتباط نزدیک دارد. ارگانیسم‌های ریز و مقاوم بر اثر انتقالی ظریف در جایی که جو زمین با این سیاره روبه‌رو می‌شود، در یک مسیر انحرافی حماسی به لایه‌های پایین جو منتقل می‌شوند.

جو زمین پر از میکروب است

سطح زمین بهشت میکروب‌هاست

یکی از محدودیت‌های اصلی این است که اگرچه ما به خوبی می‌دانیم سطح زمین بهشتی است که میکروب‌ها می‌توانند ماجراجویی بزرگ خود را در آن انجام دهند، اما سایر مناطق منظومه شمسی به طور حتم یا به احتمال زیاد با زندگی خصمانه ترند، هرچند که ممکن است در گذشته‌های دور بسیار قابل سکونت بوده باشند. به عنوان مثال جذابیت مکانی مانند ونوس به عنوان مقصدی در جستجوی زندگی در جو است، جایی که برخی دانشمندان گفته‌اند که قطرات مایع می‌توانند به عنوان یک پناهگاه در محیطی اسیدی و گرم که ونوس به آن معروف است، وجود داشته باشند.

این سختی به این معناست که در دنیا‌هایی مانند زهره، زندگی به جای اینکه مانند آنچه در زمین انجام می‌شود، برای همیشه در جو زمین باقی بماند و این ماندگاری به معنای آن حفره‌هایی است که دانشمندان درمورد اینکه آیا میکروب‌ها می‌توانند مثلاً در هنگام بالا آمدن تولید مثل کنند، نیاز به پر کردن دارند.

ابرهای زمین ویژه هستند

ابر‌های زمین ویژه هستند؛ آن‌ها تنها ابر‌های مدرن جوی در منظومه شمسی هستند که عمدتا از بخار آب تشکیل شده‌اند و باعث می‌شود که آن‌ها برای زندگی بشر امیدوار کننده باشد. مریخ دارای برخی از موارد دی اکسید کربن است.

در ابرها زندگی وجود دارد

هر زمان که ما در میان ابر‌ها پرواز می‌کنیم و مجموعه‌های آب ابر ایجاد می‌کنیم، این سیگنال واقعا قوی از زندگی زمین را داریم. ما می‌دانیم که زندگی در آن ابر‌ها وجود دارد، اما هیچ ابزاری نداریم که به اندازه کافی حساس باشد بدون اینکه آب در ابر جمع شود بنابراین انتظار نداشته باشید که دانشمندان به این زودی‌ها در مورد زندگی جوی در جهان‌های دیگر اعلامیه‌ای صادر کنند.

پیشنهاد مطالعه: چگونه بفهمیم گوشی‌مان هک شده است؟ را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، جو زمین ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گوگل در حال آزمایش سیستم هوش مصنوعی به نام «Project Guideline» است که به افراد کم بینا برای شرکت در مسابقات دو کمک می‌کند. این سیستم می‌خواهد به افراد استقلال بیشتری بدهد.
افراد کم بینا

یک دونده برای استفاده از این سیستم، باید یک گوشی اندرویدی را به یک وسیله شبیه به کمربند که دور کمرش بسته می‌شود، متصل کند. اپ Project Guideline می‌تواند از دوربین گوشی برای راهنمایی فرد در مسیر مسابقه استفاده کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا از عملکرد این هوش مصنوعی برای کمک به دویدن افراد کم بینا می‌خوانید.

دویدن افراد کم بینا

زمانی که دونده از خط دور شود، این اپ نشانه‌های صوتی به هدفون‌های القای استخوانی ارسال می‌کند. هرچه دونده بیشتر از خط دور شود، این صدا در یک گوش بیشتر می‌شود. این برنامه برای کار کردن به ارتباط اینترنتی نیاز ندارد و می‌تواند در تعدادی از شرایط نوری و آب و هوایی کارایی خود را حفظ کند.

گوگل در توسعه این سیستم تنها نبوده و با کمک مدیرعامل و رئیس مدرسه «Guiding Eyes for the Blind» به نام «توماس پنک» دست به چنین کاری زده است. گوگل به دنبال همکاری با سازمان‌های دیگر برای راه‌اندازی دوره‌های دوندگی با راهنما‌های رنگ شده در تعدادی از جوامع است.

این غول جستجوی اینترنتی در سال‌های اخیر ویژگی‌هایی برای کمک به افراد کم‌بینا و نابینا ارائه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به چندین مورد اشاره کرد. یکی از آن‌ها، راهنمای دقیق پیاده‌روی گفتاری در گوگل مپ است که به افراد کم بینا کمک می‌کند به صورت مستقل در شهر حرکت کنند.

یکی دیگر از این قابلیت‌ها، هوش مصنوعی کروم است که می‌تواند تصاویر را شناسایی کرده و آن را برای افراد توضیح دهد. اپ «Lookout» در صورت وجود مانع در مسیر افراد، به آن‌ها نشانه صوتی می‌دهد و همچنین اسناد را با صدای بلند می‌خواند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مشهور‌ترین آدمخوار جهان آشنا شوید! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، هوش مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر روحیه‌ی حساسی دارید، دیدن تصاویر این مجموعه‌ عجیب ممکن است برایتان آزاردهنده باشد!

افراد خبره در زمینه شگفتی‌های علم پزشکی، احتمالا داستا‌ن‌های بسیاری درباره موزه افسانه‌ای موتر در فیلادلفیا شنیده‌اند. این سرزمین عجایب معروف، با شگفتی‌هایی از جسم و کالبد انسان، نمونه‌های پاتولوژیک حاصل از کنجکاوی‌های انسانی و ابزارهای پزشکی مفید، پر شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با عجیب ترین نمونه ها آشنا شوید.

پیشینه و ریشه‌های این موزه، در واقع، به یکی از انسان‌ترین، مورد احترام‌ترین و با استعدادترین جراحان تاریخ تقدیم شده است.

می‌توان گفت مجموعه دکتر توماس موتر، مکانی سرگرم کننده از مریضی‌های عجیب را گرد هم آورده که در حال حاضر، بیش از ۲۰۰۰۰ نمونه از ناهنجاری‌های پزشکی را در خود جای داده است.

دوقلوهای به هم چسبیده‌

کارکنان یک دانشکده پزشکی بی نام و نشان، این شیشه را در یک گنجه پیدا کردند. شیشه‌، حاوی یک نمونه مطالعاتی از دوقلوهای به هم چسبیده‌ای است که در  قرن نوزدهم، مرده به دنیا آمدند.

اثرات بیماری نقرس

این دست‌ها، که به مجموعه مربوط به قرن نوزدهم دکتر توماس دنت موتر تعلق دارد، اثرات بیماری به نام نقرس را نشان می‌دهد؛ بیماریی که خود دکتر موتر هم در سال‌های آخر زندگی، از آن رنج می‌برد.

مغز انیشتین

بخش‌هایی از مغز انیشتین، که کار محققان سراسر دنیا با آن تمام شده بود. اما دهه‌ها پس از دور ریختن همه‌ی تکه‌های مورد آزمایش آن، در سال ۱۹۵۵، یک متخصص آسیب شناسی به نام توماس هاروی، بخش مربوط به خودش را در دو شیشه جداگانه، در یک جعبه چوبی نگه داشت.

بانو صابونی

بانو صابونی، نامی است که به این زن مومیایی شده تعلق گرفته؛ کسی که جسدش در سال ۱۸۷۵ نبش قبر شد و به این خاطر جالب توجه است که یک ماده چرب به نام adipocere ، بقایای او را پوشانده بود و در واقع، او را به صابون تبدیل کرده بود که خود این عجیب ترین نمونه ها است که در موزه نگهداری می‌شود.

جسد سربازان

در خلال جنگ های داخلی، اندام‌های قطع شده یا جسد بسیاری از سربازان دفن شد، اما جراحان توانستند به منظور انجام تحقیقات و مطالعات پزشکی به بعضی از آن‌ها دست پیدا کنند: در اینجا بخشی از یک لگن و یک دست راست را مشاهده می‌کنید، که در اصل برای موزه پزشکی ارتش در واشینگتن، آماده شده بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب  درمان سردرد با سوراخ کردن جمجمه! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، موزه عجیب ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خبر دستگیری قاتل آدمخوار دیوانه‌ای در ونزوئلا مانند یک بمب ترکید. مطبوعات، به سرعت این مرد دیوانه را به عنوان اولین قاتل سریالی کشور ونزوئلا معرفی کردند.
قاتل آدمخوار

در ۱۲ فوریه ۱۹۹۹، خبر دستگیری قاتل آدمخوار دیوانه‌ای در ونزوئلا مانند یک بمب ترکید. مطبوعات، به سرعت این مرد دیوانه را به عنوان اولین قاتل سریالی کشور ونزوئلا معرفی کردند. «دورانگل وارگاس گومز»، از یک آدم بیکار و تنبل تبدیل به یک هیولا شد که تا به امروز به عنوان تنها آدمخوار ونزوئلا شناخته می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید.

تولد یک آدمخوار

او در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد اما به دلیل فقر خانواده مجبور شد مدرسه را بعد از اتمام دوران ابتدایی ترک کند و از آن زمان به بعد بود که شروع به انجام سرقت‌های کوچک از مزارع اطراف محل زندگی‌شان کرد و چندین بار به خاطر دزدیدن مرغ، گاو و چیزهای دیگر دستگیر شد و به زندان افتاد.

در سال ۱۹۹۵ جسد دو مرد پیدا شد که قاتل دست و پای این اجساد را کنده بود و ناپدید شده بودند، دوست صمیمی یکی از قربانیان شهادت داد که دوستش را آخرین بار با مردی دیده است.

در نهایت کارآگاه «گوئرروآنتونیو لوپز» بعد از شناسایی چهره مرد توسط دوست مقتول، مظنون اصلی این ماجرا را بازداشت کرد. مجرم کسی نبود جز دورانگل که بعد از دستگیری اعتراف کرد با دست و پاهای ناپدیدشده مقتولان برای خودش غذایی درست کرده و آن را خورده است.

روانشناسان تشخیص دادند دورانگل به اختلالات روانی مبتلاست و به همین دلیل بعد از دستگیری، او در تیمارستان بستری شد.

دیوانه‌ای در خیابان

بعد از گذشت دو سال از بستری شدن دورانگل در تیمارستان، او دوباره مورد ارزیابی روانی قرار گرفت و روان‌شناسان تایید کردند که او مشکلی ندارد و سلامتی روانی‌اش را به دست آورده و دیگر تهدیدی برای جامعه محسوب نمی‌شود، اما واقعیت چیز دیگری بود، به هر حال دورانگل در سال ۱۹۹۷ از تیمارستان روانی بیرون آمد و آزادانه وارد جامعه شد.

اولین کاری که این قاتل روانی بعد از آزادشدن انجام داد این بود که به سراغ کسی که او را دو سال پیش شناسایی و دستگیر کرده بود رفت و به فجیع‌ترین شکل این کارآگاه زیرک را کشت و او را خورد.

دورانگل سپس به شهری دیگر نقل مکان کرد و در آن جا مثل یک ولگرد زندگی تازه‌ای را شروع کرده و جنایات جدیدی را آغاز کرد.

از شکار تا خوردن

به گفته پلیس، دورانگل کلبه‌ای کوچک در یک مزرعه اجاره کرده بود که از آن‌جا تنها برای مخفی کردن اجساد قربانیانش استفاده می‌کرد و خودش بیشتر ترجیح می‌داد که درون تونل تاریک و باریکی که در زیر پل درست کرده بود زندگی کند.

او طعمه را از قبل شناسایی می‌کرد و زیر نظر می‌گرفت تا از سلامتی جسمی آن‌ها مطمئن شود. سپس در یک فرصت مناسب به وسیله یک لوله آلومینیومی باریک و توخالی‌، تیرهای کوچکی که آغشته به مواد بیهوش کننده بودند را با فوت کردن درون لوله فلزی به سمت قربانیان خود پرتاب می‌کرد تا آن‌ها را بیهوش کند سپس آن‌ها را تکه تکه کرده و درون دیگ بزرگی می‌انداخت و همراه با گیاهان عجیب و غریب غذایی تهیه می‌کرد و استخوان‌ها و همچنین لوازم قربانیان را درون کلبه‌اش نگهداری می‌کرد.

عقیده عجیب او

دورانگل هیچ پولی برای خرید یخچال نداشت تا بتواند گوشت قربانیان خود را در آن ذخیره کند بنابراین هر هفته فقط دو نفر را می‌کشت تا از گوشت آن‌ها غذا تهیه کند.

البته خود دورانگل نیز عقیده داشت که گوشت تازه بسیار مفیدتر و سالم‌تر از گوشت یخ زده است پس چرا باید حالا که می‌توانست گوشت تازه بخورد پولی بابت خرید یخچال برای فریزکردن گوشت قربانیانش خرج کند.

این قاتل آدمخوار اکنون در بخش انفرادی یک زندان تحت درمان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مرگ در این فستیوال حتمی است! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، مشهور ترین آدمخوار جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همان‌طور که برنامه‌های هوشمند ویژه تامین امنیت گوشی‌ها رو به افزایش است، همزمان برنامه‌های خطرناک جاسوسی نیز روندی افزایشی دارند. در واقع بسیاری از افراد نگران هستند که با برنامه‌های جاسوسی مواجه شوند که قصد دارند اطلاعات کاربران را رصد کنند.
هک تلفن همراه

برنامه‌های هک و جاسوسی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. دانستن علائم هک شدن یا نصب برنامه‌های جاسوسی در تلفن شما می‌تواند بسیار مفید باشد. تلفن‌ها و رایانه‌های ما دو وسیله ارتباطی اصلی هستند که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ بنابراین اگر هک تلفن همراه برای شما اتفاق بیفتد، دسترسی به اطلاعاتی مانند آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن‌ها (از لیست مخاطبین شما)، تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و پیام‌های متنی می‌تواند خطرات زیادی را ایجاد کند. اما نصب جاسوس افزار یا برنامه‌های هک چه علائمی دارد؟ برای پاسخ به این سوال با مجله دلتا همراه باشید.

بد افزارهای هک تلفن همراه

باتری گوشی شما سریع تخلیه می‌شود

یکی از معایب پیشرفت تکنولوژی ساخته شدن بدافزارهای جاسوسی است. یکی از علائم بارز هک تلفن همراه شما این است که باتری گوشی شما بسیار سریع‌تر از حد لزوم تخلیه می‌شود. درواقع با توجه به این که جاسوس افزار تلفنی همیشه فعال است، بنابراین از انرژی زیادی استفاده می‌کند و باتری شما در این فرآیند تخلیه می‌شود.

تلفن شما بیش از حد داغ است

در کنار سرعت بالای خالی شدن شارژ تلفن همراه شما، گاهی تلفن شما بیش از حد داغ می‌شود که این موضوع احتمالی مصرف سریع‌تر داده‌های اینترنت از حد معمول است.

پیام‌های خطرناک و مشکوکی دریافت می‌کنید

شاید پیامی برای حضور در یک مهمانی ناشناس دریافت کنید، شاید یک لینک از شما تقاضای پول می‌کند، شاید افرادی ناشناس تقاضای اطلاعات شخصی شما را دارند و بسیاری از موارد مشابه که می‌توانند خطرناک باشند.

شما از شارژ عمومی استفاده کرده‌اید

درست است که این روزها در بسیاری از کافه‌ها و مراکز عمومی ایستگاه‌های شارژ وجود دارد، اما گاهی هکرها با کمک درگاه‌های USB اطلاعات کاربران را سرقت می‌کنند. بنابراین باید بسیار مراقب باشید که در اماکن ناشناس و با USB دیگران گوشی خود را شارژ نکنید.

دریافت تماس یا متن از شماره‌های ناشناس

ممکن است شما تماس‌ها و متن‌هایی دریافت کنید که ناشناس هستند و از آن خطرناک‌تر، ممکن است شماره‌هایی به دفترچه تلفن شما اضافه شوند که نمی‌شناسید، این موضوع می‌تواند نشانه‌ای بسیار خطرناک باشد. شاید یک بدافزار جاسوسی روی گوشی شما نصب شده باشد که می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد.

تشخیص هک تلفن همراه

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان سردرد با سوراخ کردن جمجمه! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ، مجله دانستنی دلتا ، هک ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()