نوشته شده توسط : مجله دلتا

راجستان به معنای سرزمین پادشاهان با جاذبه‌های دیدنی خود در شمال غربی هند و هم‌مرز با پاکستان قرار دارد.

جاهای دیدنی راجستان

ایالت راجستان در شمال هند و در نزدیکی مرز پاکستان قرار داشته و چشم اندازهای بیابانی و کوهستانی و همچنین وجود قلعه‌های تاریخی زیبا این ایالت را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور هند کرده است. مجله دلتا در سفری کوتاه به هند به معرفی جاذبه‌های دیدنی راجستان پرداخته است . با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

اودیپور

اودیپور، به معنی “شهر دریاچه‌ها”  با دریاچه‌های فراوان خود زیبایی راجستان را چند برابر کرده است. این شهر، مجموعه‌ای از کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ‌ها را در خود جای داده است. کاخ معروف اودیپور شامل عبادت‌گاه‌ها، اقامت‌گاه‌های سلطنتی و مجموعه‌های هنری می‌شود. کنده‌کاری‌های بسیار زیبای این کاخ از نمادهای معروف شهر است.

اودیپور راجستان

جایسالمر

شهرت شهر طلایی جالسامیر، قلعه‌های فراوان آن است. بر خلاف سایر قلعه‌هایی که در جالسایمر هند وجود دارد و همه تقریبا خالی از سکنه شده اند، این قلعه کاملا کاربردی است و هنوز از آن استفاده می شود. بازدید از این قلعه‌ها برای عموم آزاد است و و از صبح تا شب آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان هستند.

جاذبه های دیدنی راجستان

پوشکار

پوشکار از دیگر جاذبه‌های دیدنی راجستان هند ، یک شهر مقدس است که به خاطر معبد براهما و مسابقه سالانه شترها مشهور و شناخته شده است. در معبد براهمای این شهر مراسم‌های متعددی برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی هند

بوندی

شهرت بوندی به خاطر چاه‌های عمیق آن است. این شهر ۵۰ چاه عمیق دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. یکی از مشهورترین چاه‌ها در این شهر چاه عمیق Queen است که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می‌گردد. همچنین در شهر بوندی می‌توانید از قلعه Taragarh نیز بازدید کنید. دریاچه‌های اطراف بوندی را نیز فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری راجستان

پارک ملی رانتامبور

پارک ملی رانتامبور پناهگاه حیوانات راجستان و بهترین مکان برای دیدن گربه سانان از جمله ببرها در حیات وحش در مقیاس جهانی است. شما با سوار‌شدن بر قایق نیز می‌توانید به تماشای لک‌لک‌ها و فلامینگو‌های هندوستان بروید.

پارک ملی رانتامبور

قلعه چیتورگار

قلعه چیتورگار بزرگترین قلعه در میان قلعه های راجستان هند است. این قلعه درون خود بناهای مذهبی، کاخ های پر از تزئین، دروازه‌های بزرگ و دو ستون نمادین دارد. قلعه عظیم چیتورگار در قرن ۱۷ ساخت شده و جمعیتی بیش از ۴۰۰۰ نفری که در این قلعه سکونت دارند، هنوز بخش کوچکی از آن را در بر می‌گیرند. قلعه ۷۰۰ هکتاری چیتوگار در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.



:: برچسب‌ها: جهانگردی , دانستنی های سفر , هند , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مارماریس، شهری بندری در سواحل مدیترانه که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغله واقع شده‌ است.

شهر مارماریس ترکیه

مارماریس در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه، با آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنک، طبیعت بکر، سواحل زیبا و همچنین مکان‌های فرهنگی و تاریخی یکی از مناطق پرگردشگر این کشور است. موقعیت جغرافیایی مارماریس سبب شده تا این شهر یکی از مناطق جالب توجه برای تور های ورزشی؛ تفریحات آبی و همچنین کشتیرانی باشد؛ بنابراین شما با سفر به مارماریس تفریحات و هیجانات بسیاری را تجربه خواهید کرد. مجله گردشگری مجله دلتا سفری کوتاه به شهر مارماریس ترکیه داشته است. با ما همراه باشید.

تفریحات آبی و ساحلی مارماریس

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات مارماریس، قدم زدن در خیابان های ساحلی این شهر است. ساحل مارماریس یکی از زیباترین سواحل‌ دریای مدیترانه است. ساحل ایچملر نیز یکی دیگر از سواحل این شهر و برای ورزش های آبی بسیار ایده آل است.

ساحل مارماریس

مکان های دیدنی مارماریس

  • جزیره کلئوپاترا

شهرت جزیره کلئوپاتر به دلیل ساحل پر از صدف های دریایی آن است. شن های اورگانیک، صاف، سفید و ابریشمی در این ساحل که فقط در مصر یافت می‌شوند، به صورت اختصاصی برای کلئوپاترا ملکه مصر از دریای سرخ به این ساحل آورده شده است.

جزیره کلئوپاترا 

  • بندر مارماریس

اگر بخواهید به خرید بروید و یا از تماشای قایق هایی که در بندر پهلو می گیرند لذت ببرید، بندر مارماریس محل خوبی برای پرسه زدن و گشت و گذار است. معمولا در این بندر گروه‌های موسیقی خیابانی به نواختن مشغول هستند و رستوران های متنوعی نیز در امتداد این بندر قرار گرفته که می توانید در کنار صرف غذا از نوای موسیقی نیز لذت ببرید.

سفر به مارماریس

  • موزه و قلعه مارماریس

قلعه مارماریس مکان مناسبی برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ است. موزه مارماریس در داخل قلعه و در پشت بندر کشتی های تفریحی ترکیه واقع شده است. این قلعه بنا به دستور شاه سلطان سلیمان عثمانی در سال ۱۵۲۲، در مارماریس که مرکز مهمی برای وی به شمار می رفته، ساخته شده است.

موزه و قلعه شهر مارماریس ترکیه

  • کوه های مارماریس

کوه‌های مارماریس با سنگ های برنزی رنگ، چشم انداز کوهستانی، جنگل های سرسبز و آبشارهای خود گردشگران بسیاری را جذب کرده است. تماشای چشم انداز زیبای کوه های مارماریس و جنگل گردی خاطرات به یادماندنی را برای شما ثبت خواهد کرد.

کوه مارماریس

  • دالیان (Dalyan)

دالیان (به معنای شهر ماهیگیران) با فاصله یک ساعت از شهر مارماریس ترکیه قرار گرفته است. معمولا گردشگرانی که به قایق سواری روی رودخانه علاقه‌مند هستند به دالیان می روند. این منطقه دارای آثار باستانی و معروف‌ترین آنها مقبره پادشاه “هان‌بیکسان” است. هنگام قایق سواری می‌توانید از دیدن این اثر باستانی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: جهانگردی , دانستنی های سفر , سفر , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مراکش یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور مراکش در شمال آفریقا با جاذبه‌های تاریخی منحصر به فرد است. با مجله سلامتی دلتا همراه باشید.

جاذبه‌ های گردشگری مراکش

شهر مراکش در طول تاریخ یکی از پایتخت های اصلی امپراطوران بوده است. به دلیل رویدادهای تاریخی که در مراکش به وقوع پیوسته و فاصله کوتاه آن با قاره اروپا، این شهر مجموعه‌ای از فرهنگ‌های اروپایی، بربری و عربی را در خود دارد و آثار آن در ابنیه تاریخی مراکش به وضوح دیده می‌شود. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از جاذبه‌ های گردشگری مراکش پرداخته است. با ما همراه باشید.

باغ های مناره

باغ های مناره، از جاذبه های گردشگری زیبای مراکش، در فاصله ۳ کیلومتری از دیوارهای دفاعی شهر مراکش قرار گرفته‌اند. پیش از ساخت باغ‌های مناره در ابتدای قرن دوازده میلادی، در این باغ زیتون، نخل و میوه پرورش می‌یافت و همچنین محل این باغ سربازخانه‌ای برای تمرینات شنای سربازان بود.

جاذبه های مراکش

برج حسن

برج حسن که در واقع مناره یک مسجد عظیم است در قرن ۱۲ میلادی با ارتفاع ۴۴ متر ساخته شد. محیط بیرونی مستطیل شکل این مناره با الگوهای متمایزی تزیین شده و در هر طرف آن می‌توان طرح‌های مختلفی را دید.

برج حسن مراکش

منطقه پالمری

منطقه پالمری در حومه شمالی مراکش قرار دارد و صدها هزار درخت نخل را در خود جای می‌دهد. این نخلستان با ۱۴۰ کیلومتر مربع مساحت، در طول گرمای شدید تابستان مکانی مناسب بر گذراندن وقت و پناه بردن به سایه‌ی خنک درختان است. گردشگران می‌توانند با کرایه‌ اسب، از مسیرهایی باصفا عبور کنند و به این منطقه جالب و دیدنی بروند.

جاهای دیدنی مراکش

کاخ باهیه

کاخ باهیه، با کاشی‌کاری‌های سبک مراکشی، تزیینات ساخته‌شده از آهن و سقف‌های نقاشی‌شده، از کاخ‌های به جا مانده از قرن ۱۹ میلادی است. فضای مجلل کاخ نشان از زندگی مرفه ساکنان پیشین آن دارد. باهیه با باغ‌هایی تماشایی و مملو از گل‌ و درخت در لغت به‌معنای درخشنده است. با کمی قدم زدن در این باغ متوجه آرامش آن خواهید شد.

کاخ باهیه

مسجد کُتُبیه

مسجد کُتُبیه، بزرگترین مسجد مراکش است. مناره ۶۵ متری این مسجد که در قرن ۱۲ ساخته شده، در کنار درختان پرتقال باغ کتبیه قرار دارد. از این مناره تمام شهر مراکش را می‌توان دید. نام مسجد از واژه «کُتُب» به معنی کتاب‌ها در عربی آمده و به معنای مسجد «کتاب فروشان» است و بازتابی از خرید و فروش نسخ خطی در کوچه‌ای نزدیک به آن را نمایش می‌دهد.

مسجد کتبیه

المراوید کوبا

بنای المراوید کوبا از دیگر جاذبه‌ های گردشگری مراکش، در قرن ۱۲ ساخته شده است. این سازه، با طرح ساده ساختمانی چهار گوش با گنبدی روی آن، از قدیمی‌ترین بناهای مراکش است که با نام «Koubba Ba’adiyn» شناخته می‌شود. کوبا جزو معدود سازه‌هایی است که از خرابی و ویرانی شهر توسط فاتحان المحاد، توانست سالم بماند.





:: برچسب‌ها: جهانگردی , دانستنی های سفر , سفر , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

موزه‌ها بخش مهمی از صنعت گردشگری و جاذبه‌های شهری را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها برای کسانی که از جاذبه‌های تاریخی و سبک ماجراجویانه گردشگری لذت می‌برند، بسیار جذاب خواهد بود. با مجله دلتا همراه باشید.

موزه جواهرات ملی و موزه زمان

موزه‌ها بخش مهمی از صنعت گردشگری و جاذبه‌های شهری را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها برای کسانی که از جاذبه‌های تاریخی و سبک ماجراجویانه گردشگری لذت می‌برند، بسیار جذاب خواهد بود. در این مطلب قصد داریم که با کمک اطلاعات مجله گردشگری نابرو، به‌طور مختصر دو جاذبه مهم تهران، یعنی موزه جواهرات ملی و موزه زمان را به شما معرفی کنیم و از ویژگی‌ها و مسیر دسترسی آن‌ها برایتان بگوییم. برای بررسی مفصل این دو موزه و سایر جاهای دیدنی تهران و ایران، می‌توانید از راهنمایی مجله گردشگری نابرو  استفاده کنید.

 

موزه جواهرات ملی، گنجینه ایرانی

موزه جواهرات ملی ایران یکی از جاهای دیدنی و معروف در تهران است که به گفته مجله گردشگری نابرو روبه‌روی سفارت ترکیه و در ساختمان بانک مرکزی ایران واقع شده است. موزه جواهرات ملی ایران در واقع گنجینه‌ای از ثروت پادشاهان ایرانی است که توسط ساختمان بانک مرکزی حفاظت می‌شود.

تخت خورشید یا همان تخت طاووس، از مهم‌ترین گنج‌های موزه جواهرات ملی است که به دستور فتحعلی‌شاه با کمک چوب و هنر طلاکاری ساخته شده است. در سالن اصلی موزه جواهرات ملی  انواع ظروف قیمتی، شعمدان‌ها، کوزه قلیان و… را خواهید دید و شکوه هریک از این اشیا شما را حیرت‌زده خواهد کرد. همچنین در موزه جواهرات ملی می‌توانید اشیایی مزین به فیروزه، زمزد، مروارید، یاقوت و الماس را ببینید که بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با گوشه‌وکنار موزه جواهرات ملی ایران، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و در این سایت، عبارت موزه جواهرات را جستجو کنید. در راهنمای گردشگری نابرو می‌توانید اطلاعات کامل موزه جواهرات ملی را به‌دست آورید.

آدرس: خیابان فردوسی، مقابل سفارت ترکیه

 

ماجراجویی در موزه زمان

موزه زمان همچون موزه جواهرات ملی، یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که مجله گردشگری نابرو به‌طور مفصل به آن پرداخته است. موزه زمان نخستین موزه ساعت در ایران است و علاوه بر گنجینه‌های خود موزه، ساختمان آن نیز با وجود گچ‌بری‌های هنرمندانه، بسیار تماشایی است. در موزه زمان می‌توانید انواع ساعت‌های قدیمی و ابزارهای سنجش زمان را ببینید. به گفته مجله گردشگری نابرو، در این موزه ساعت‌های قدیمی بسیاری، ساخت کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، سوییس و انگلیس برای مشاهده وجود دارند.

 

محوطه موزه زمان

محوطه موزه زمان با تزیینات جذاب و تماشایی خود می‌تواند پیش از ورود به ساختمان اصلی شما را محو زیبایی خود کند. همچنین بسیاری از دیدنی‌های موزه در این محوطه قرار دارند. ساعت‌های آبی، روغنی، آفتابی، آبی مکانیکی، طنابی، شمعی، شنی و قایق اژدها از دیدنی‌های محوطه موزه زمان هستند.

 

در ساختمان موزه زمان جه خواهید دید؟

در طبقه اول ساختمان موزه زمان می‌توانید ساعت‌هایی از قرن هفدهم تا بیستم را ملاحظه کنید. یک ساعت برنزی با روکش طلا در این بخش از موزه زمان وجود دارد که بسیار تماشایی است. به گفته مجله گردشگری نابرو، این ساعت ساخت کشور فرانسه است و با سبک‌وسیاق دوران لویی شانزدهم طراحی شده است. علاوه‌بر گنجینه انواع ساعت در این قسمت از موزه زمان، گچ‌بری‌های هنرمندانه در معماری زیبای این ساختمان نیز شما را محو خود خواهد کرد. اتاق اصفهانی یکی از بخش‌هایی است که هنر گچ‌بری و تزیینات معماری ایرانی در آن به اوج خود می‌رسد.

در طبقه دوم ساختمان موزه زمان می‌توانید آثار هنرمندانه هوشنگ فروتن را ببینید که حاصل هنزرکلاژ از قطعات کهنه و بلااستفاده ساعت است. همچنین کلکسیونی از ابزار تعمیر ساعت نیز در این طبقه وجود دارد. ساعت افراد مشهور و بسیاری از بازیگران هم در گوشه‌وکنار موزه زمان به چشم می‌خورد.

همچنین در این طبقه می‌توانید ساعت‌های پادشاهانی همچون ناصرالدین شاه، احمدشاه و مظفرالدین شاه را مشاهده کنید. برای بررسی بیشتر موزه زمان، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید.

آدرس: خیابان زعفرانیه، نبش چهارراه پرزین بغدادی

 

مجله گردشگری نابرو با تمرکز بر جاذبه‌های داخلی، یک راهنمای جامع آنلاین محسوب می‌شود و می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد انواع جاذبه‌های تفریحی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و ماجراجویانه در اختیار شما قرار دهد. بنابراین در راهنمای گردشگری نابرو می‌توانید علاوه بر آشنایی با تمام موزه‌های ایران و تهران همچون موزه جواهرات ملی و موزه زمان، با سایر جاهای دیدنی ایران نیز آشنا شوید و با اطلاعات کامل سفر کنید.



:: برچسب‌ها: موزه , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بندر انزلی در ساحل دریای مازندران از اولین بنادر ایران است که به دلیل موقعیت بندرگاهی و پرباران بودن، اروپای کوچک نامیده می‌شود.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی

بندر انزلی یکی از بزر‌گ‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر رشت قرار دارد. دیدن جاذبه های گردشگری این شهر مثل تالاب، موزه نظامی، حافظیه، برج ساعت و …  بسیار خاطره انگیز و به یادماندنی خواهد بود. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از جاذبه های گردشگری بندر انزلی پرداخته است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

تالاب یا مرداب انزلی در جنوب غربی شهر انزلی قرار دارد. این تالاب در عین حال که یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ایران محسوب می‌شود، در فهرست تالاب‌های بین‌المللی نیز به ثبت رسیده است. تالاب انزلی به دلیل وجود لاله‌‌ مرداب و نیلوفر‌های آبی شناور، منظره‌ بی‌نظیری دارد.

تالاب انزلی

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

پناهگاه حیات وحش سرخانکل در محدوده تالاب بین المللی انزلی قرار دارد. از حیات وحش این پناهگاه می‌توان به پرندگان مهاجر نظیر قو، غاز، چنگر و انواع مرغابی‌ها، طاووسک، یلوه، کاکایی و ماهی‌های بومی مانند سوف، هشترخان، کپور، سیم، شوک (اردک ماهی) و ماهیان مهاجر از قبیل ماهی سفید، سفید کولی و سیاه کولی اشاره کرد.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

بلوار ساحلی بندر انزلی

بلوار ساحلی قدس بندر انزلی که به بوستان ساحلی انزلی یا بلوار ساحلی بندر انزلی نیز معروف است، از قدمت بالایی نیز برخوردار بوده و اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران محسوب می‌شود. این بلوار با چشم‌اندازی زیبا رو به دریای خزر و ورودی تالاب بین‌المللی انزلی، فضایی چشم‌نواز و دل‌انگیز را برای گردشگران فراهم ساخته است.

جاذبه های گردشگری انزلی

حافظیه انزلی

بنای حافظیه انزلی در سال ۱۳۱۱ به سفارش شهرداری و توسط گروهی از مهندسان آلمانی در بلوار ساحلی انزلی احداث شده است. این بنای سفیدرنگ که به حافظیه شیراز شباهت دارد، پیش‌ از این، مکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی بوده و اکنون به‌عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های کوچک نقاشی و صنایع‌دستی استفاده می‌شود.

جاهای دیدنی بندر انزلی

پل غازیان

پل تاریخی غازیان یکی از پل‌های مهم شهر انزلی است و زمان ساخت آن به دوره پهلوی می‌رسد. این پل روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران – رشت قرار دارد. پل غازیان در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان در نوع خود بوده و بر همین اساس، پل‌ تاریخی غازیان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

پل غازیان انزلی

کاخ موزه نظامی

ساخت کاخ موزه نظامی انزلی یا کاخ میان‌پشته به دستور پهلوی اول و به‌ دست مهندسان ایرانی در سال ۱۳۰۸ ‪  آغاز شد و پس از دو سال به پایان رسید. این عمارت زیبا با پنجره‌های بزرگ، چشم‌انداز بسیار زیبایی به خزر دارد. اگرچه این موزه،  به عنوان موزه نظامی معروف است اما بنای زیبا و اشیای ظریف و هنرمندانه آن چهره  نظامی آنرا تحت الشعاع قرار داده است .

کاخ موزه نظامی انزلی

برج ساعت انزلی

برج ساعت یا مناره انزلی، در گذشته نوعی فانوس دریایی بود که از آن برای روشن کردن منطقه در شب و ایجاد مسیر برای کشتی ها در دریا استفاده می‌شد. به‌همین دلیل در گذشته روی این مناره‌ها چراغ‌هایی تعبیه می‌شده است. این بنا که در میدان انزلی واقع شده، در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هنوز زمان را به درستی نشان می‌دهد





:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بازارهای شناور از مقاصد گردشگری جالبی است که می‌توانید با گشت و گذار در آن‌ها یک سفر متفاوت را تجربه کنید.

بازارهای شناور دنیا

یکی از جاذبه‌های گردشگری جالب و در عین‌حال عجیب در آسیای شرقی، بازارهای شناوری است که از قدیم‌الایام در بعضی کشورها به دلیل وجود رودخانه‌های و مسیرهای آبی بزرگ وجود داشته است. پارو زدن و خریدکردن در فضای شاداب این بازارهای رنگارنگ، تجربه شگفت‌انگیزی و متفاوتی است که گردشگران را مجاب می‌کند تا به دیدن قایق‌های پر از میوه‌های خوش طعم استوایی، سبزیجات مختلف، آب‌میوه‌ها و غذاهای محلی بروند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از بازارهای شناور دنیا رفته است. با مجله سلامتی دلتا همراه باشید.

بازار شناور دامنوئن سادواک

بازار دامنوئن سادواک بازار محبوب تایلندی‌ها است که در شهر بانکوک قرار دارد. این بازار کار خود را از صبح زود آغاز می‌کند. در این بازار زیبا علاوه بر تهیه میوه های متنوع و تازه، می‌توانید کیف‌های دست دوز و عروسک‌های سنتی را به‌عنوان سوغات خریداری کنید. در بازار دامنوئن سادواک محو خوراکی‌ها و غذاهای خوش عطر تایلندی خواهید شد.

بازار شناور دامنوئن سادواک

بازار شناور پاتایا

بازار پاتایا بزرگترین بازار شناور جهان است و در تایلند قرار دارد. با سوار بر قایق‌های حمل‌ونقل می‌توانید از ۴ گوشه این بازار دیدن کنید و لذت ببرید. در بازار شناور پاتایا انواع ادویه‌جات، سبزیجات، میوه و پوشاک به فروش می‌رسد و می‌توانید ضمن خرید روی قایق در رستوران‌های اطراف  ماهی کبابی، سوپ، سوشی و انواع غذاهای دریایی را میل کنید.

بازارهای شناور تایلند

بازار شناور آبردین 

این دهکده که در هنگ‌کنگ واقع شده، یک شهر واقعی روی آب است. با گردش در بازار شناور این دهکده می‌توانید از غرفه‌ها و رستوران‌های آن لذت برده و به استراحت بپردازید. از آنجا که دهکده آبردین در گذشته به محله‌ای برای ماهیگیری معروف بوده است ، هنوز هم می‌توانید  ماهیگیرانی را ببینید که روی قایق های خود زندگی می‌کنند.

بازار شناور ابردین

بازار شناور لوک بینتان

بانجارماسین در اندونزی به شهر هزار رودخانه معروف است. بازار شناور رودخانه مارتاپورا در این شهر، روزانه میزبان قایق‌های فروش میوه و تره‌بار است و همه‌روزه خریداران و تاجران بسیاری سوار بر قایق‌های خود به خرید و فروش می‌پردازند. صمیمیت و برخورد دوستانه فروشندگان  را در بازار شناور لوک بینتان به روشنی می توان دید.

لوک بینتان بازار شناور

بازار شناور فونگ دین 

بازار شناور فونگ دین در رودخانه مکانگ در ویتنام واقع شده است. این بازار کار خود از ۵ صبح شروع می‌کند؛ اگر دیر بجنبید از شنیدن صدای خنده‌ و آواز فروشنده‌ها که برای فروش شعر می‌خوانند و همچنین از خرید میوه و سبزیجات فصلی جا خواهید ماند.

سفر به ویتنام

بازار شناور دریاچه دال

روی دریاچه دال، دریاچه معروف در کشمیر هند، بازار شناوری قرار دارد. این دریاچه همیشه پر از فروشندگان و خریدارانی است که در حال خرید و فروش سبزیجات و میوه‌های فصلی هستند. در بین گردشگران، گشت و گذار در دریاچه دال با قایق سنتی چوبی به نام شیکارا بسیار مرسوم است.
بازارهای شناور دنیا

بسیاری از بازارهای شناور مهم دنیا در کشورهای تایلند، اندونزی و ویتنام واقع شده است. این بازارها نقش مهمی در توسعه گردشگری کشورها دارند و گردشگری داخلی و خارجی را رونق می‌بخشند.  مجله دلتا همیشه با شماست ، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: جهانگردی , دانستنی های سفر , سفر , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پارک ساحلی مرجان يکی از زيباترين جاذبه‌های ديدنی کيش است که بازار مرجان را به دريا ارتباط می‌دهد.

جاذبه‌ های گردشگری کیش

پارک ساحلی مرجان از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری کیش است که در همسایگی بازاری به همین نام قرار دارد. این پارک ساحلی، ترکیبی چشم‌نواز از ساحل، بازار و دریا است و به همین علت است که بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند بعد از گشت و گذار در بازار مرجان، ساعت‌هایی را نیز در این ساحل سپری کنند. آلاچیق‌های تعبیه شده در این پارک و محوطه‌سازی مناسب برای حضور خانواده‌ها، شرایط مناسبی را ایجاد کرده تا گردشگران در محیطی امن و آرام، نظاره‌گر چشم‌اندازهای اطراف باشند. مجله دلتا در این مطلب به معرفی کوتاهی از جزیره مرجان پرداخته است. پیش از سفر به کیش با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

ساحل مرجان کیش موج سواری

دیدن طلوع آفتاب و همچنین تماشای دریا و شنیدن صدای موج از امکانات طبیعی است که گردشگران بسیاری را در برخی ایام سال که شدت گرما زیاد نیست، به ساحل مرجان می‌کشاند. آب دریا در این ناحیه از جزیره به قدری شفاف و زلال است که به راحتی می‌توان کف دریا و شن‌های نقره‌ای و نرم آن را دید. جاذبه‌ های گردشگری کیش به تماشای مناظر طبیعی و امکانات رفاهی و تجاری همچون کافی‌ شاپ، فودکورت، آلاچیق های متعدد و بوفه محدود نمی‌شود. در پارک ساحلی مرجان، تفریحات ساحلی و آبی هیجان انگیزی نیز  برای آن دسته از گردشگرانی که تفریحات پرهیجان مانند جت اسکی، بنانا، شاتل و پاراسل و غواصی را ترجیح می‌دهند، فراهم است. همچنین در این پارک ساحلی، یک پیست دوچرخه‌سواری وجود دارد که گردشگران می‌توانند تجربه‌ دل‌انگیز دوچرخه‌سواری در محیط سالم و شاد ساحل مرجان را داشته باشند.

غواصی ساحل مرجان

با امکان غواصی که در پارک ساحل مرجانی برای گردشگران فراهم است، آن‌ها می‌توانند به غیر از تجربه‌ محیط زیبای ساحل، دنیای شگفت‌انگیز و زیبای زیر آب را هم تجربه کنند. تماشای ماهی‌های گوناگون و رنگارنگ و جانوران و آبزیانی که مخصوص آب گرم هستند و تنها در خلیج فارس یافت می‌شوند، یک خاطره ی به یاد ماندنی برای شما خواهد ساخت. همچنین امکان عکاسی و فیلم‌ برداری نیز برای افرادی که مایل به ثبت این تجربه‌ی هیجان‌انگیز هستنند، وجود دارد. پیشنهاد ما به شما برای تجربه‌ی یک روز هیجان‌انگیز و دلچسب در جزیره‌ی کیش، این پارک ساحلی است. آدرس پارک ساحلی مرجان را به خاطر بسپارید: هرمزگان، جزیره‌ی کیش، جاده جهان ، پارک ساحلی مرجان.





:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , کیش , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خزانه جواهرات ملی که با نام موزه در بین مردم شهرت پیدا کرده، از زیبا‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مجموعه‌های طلا و جواهر دنیا است.

موزه ملی جواهرات

گنجینه بی‌مانند «خزانه جواهرات ملی» مجموعه‌ای از گرانبهاترین جواهرات جهان است که طی قرن ها گردآوری شده است. خزانه فعلی جواهرات در سال ۱۳۳۴ ساخته و در سال ۱۳۳۹ با تاسیس بانک مرکزی ایران افتتاح و صیانت از آن به این بانک سپرده شد. این جواهرات به‌جامانده اکنون در موزه جواهرات ملی نگهداری شده و در قالب ۳۶ گنجه دسته‌بندی می‌شوند. برق خیره‌کننده این اشیای آراسته به یاقوت، الماس و دیگر سنگ‌های قیمتی هر گردشگری را مبهوت می‌کند.

آثاری که در این گنجه‌‌ها  نگهداری می شود شامل انواع زیورآلات تزیینی، انواع تاج و نیم‌تاج، انواع جقه (پیش‌کلاه)، گلدان، انواع سرپوش غذا، قلیان، آینه، تُنگ‌‌های مینا، شمعدان، فیروزه، شمشیر، خنجر، سپر، ساعت، قلمدان، انفیه‌ دان، تفنگ، عصا، مدال، تخت، سنجاق و گل سینه، مروارید و… است. مجله دلتا در این مطلب به معرفی فقط چند تکه از این میراث عظیم، گرانبها و ارزشمند پرداخته است.

تخت طاووس

تخت طاووس یا تخت خورشید در زمان فتحعلی‌شاه و با جواهرات خزانه قاجار از جمله الماس، یاقوت کبود و زمرد ساخته شده است. این تخت به دلیل خورشید جواهر‌نشانی که در بالای آن قرار داشته، تخت خورشید نام‌ گرفت و بعدها با ازدواج فتحعلی‌شاه با بانو طاووس‌الدوله، تخت طاووس خوانده شد.

موزه های تاریخی

کره جواهرنشان

ساخت کره جغرافیایی جواهرنشان با وزن ۳۶۵۶ گرم، در زمان ناصرالدین‌شاه انجام شده است. ۳۴ کیلوگرم طلای خالص در ساخت پایه این کره به کار رفته و تعداد ۵۱۳۶۶ قطعه جواهر سطح کره را پوشانده است. در این کره دریاها با سنگ زمرد و خشکی‌ها با یاقوت نشان داده شده است. یاقوت کمیاب اورنگ زیب روی این کره، شهر تهران و یک یاقوت بزرگ،کوه دماوند را نشان می‌دهد.

کره جواهرنشان موزه جواهرات ملی

جقه نادری

جقه نادری با وزن ۳۳ مثقال و ۱۶ نخود، نوعی پیش کلاه است که قدمت آن به دوره افشاریان بازمی‌گردد. پیش‌کلاه‌، قطعه‌ای جواهرنشان است که در گذشته روی کلاه پادشاهان و سران دربار نصب می‌شده است. جقه نادری علاوه بر سنگ زمردی که در وسط آن به کار برده شده، به الماس‌های ریز و درشتی مزین است.

جقه نادری موزه جواهرات ملی

تاج کیانی

تاج کیانی به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده و به الماس، یاقوت، زمرد و مروارید آراسته است. این تاج از بخش‌های سربند، مرواریدی، کنگره‌ها و کلاه مخملی قرمز رنگ ساخته شده است. ۱۸۰۰ دانه مروارید، زمینه سفیدی را برای زمردهای سبز رنگ و یاقوت‌های لعل سرخ رنگ ایجاد کرده است.

تاج کیانی

موزه جواهرات ملی که در اصل خزانه‌ی جواهرات بانک مرکزی است، برای بازدید عموم آزاد است، اما پیش از ورود به این خزانه بهتر است بدانید که هرگونه عکس‌برداری از اشیای داخل موزه و یادداشت‌برداری از مشخصات آن‌ها ممنوع است.

مطالب بیشتر در مجله حقوقی دلتا....



:: برچسب‌ها: موزه , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از جاذبه های گردشگری کردستان می‌توان به پارک جنگلی آبیدر در دامنه کوهی به همین نام اشاره کرد. این پارک بزرگترین سینمای روباز کشور و جهان را دارد.

جاذبه های گردشگری پارک آبیدر

یکی از زیباترین نقاط ایران در فصل بهار، منطقه کردستان و سنندج است. مکان‌های دیدنی، آب و هوای لطیف، جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشان، این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری طبیعی تبدیل کرده است. مجله دلتا در معرفی جاذبه‌های گردشگری سنندج به مجموعه تفریحی و جاذبه گردشگری پارک آبیدر رفته است. این مجموعه تفریحی در ناحیه غربی شهر سنندج و در انتهای خیابان آبیدر میان کوه های آبیدر با ارتفاع ۲۵۰۰ متر و با پوشش گیاهی متنوع همراه با چشمه سارهای جاری قرار گرفته است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

«مجموعه تفریحی پارک آبیدر» که با نام «پارک کوهستانی آبیدر» نیز شهرت یافته، در واقع معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفرجگاه‌ در شهرستان سنندج محسوب می شود که در اکثر ایام سال، میزبان مسافران و گردشگران از سراسر ایران و جهان است.

آبیدر یعنی جایی که آب زیاد از آن بیرون می‌آید و این وجه تسمیه به دلیل چشمه‌های زیرزمینی فراوان این منطقه است. پارک آبیدر از رشته کوه‌های آبیدر بزرگ و کوچک تشکیل شده که هر کدام به ترتیب دارای ارتفاعی بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۰ و ۲ هزار و ۳۵۰ متر است.

جاذبه های سنندج

چشم‌انداز فوق‌العاده آبیدر

اشراف کامل به شهر سنندج از فراز این پارک زیبا، چشم‌اندازی فوق‌العاده را ایجاد کرده است. در بالای قله تخت آبیدر کوچک یک جان‌ پناه برای استفاده کوهنوردان احداث شده‌  و تله کابینی در مسیر بین پارک کودک و قله در حال راه‌اندازی است.

بزرگترین سینمای روباز جهان در آبیدر سنندج

بزرگترین سینمای روباز کشور و همچنین دنیا، با گنجایش ۱۰ هزار نفر و با پرده‌ای در ابعاد ۱۲× ۲۵ متر، در آبیدر ساخته شده است. صدای فیلم‌های این سینما از طریق موج اف ام رادیو در هر مکان از پارک جنگلی آبیدر قابل دریافت است و پرده آن به گونه‌ای تعبیه شده که ۱۰ هزار نفر بتوانند آن را ببینند. حوزه هنری کردستان ساعت ۲۱ هر شب یک فیلم را در این سینما اکران می‌کند.

امکانات پارک آبیدر

مجموعه تفریحی و کوهستانی پارک آبیدر، یکی از مشهورترین تفرجگاه‌های سنندج محسوب می‌شود. در این پارک چندین باغ و چشمه طبیعی وجود دارد که از بزرگترین باغ‌های آن می‌توان به باغ امیریه اشاره کرد. عمارت‌‌های تاریخی خسرو آباد، آصف و وکیل تعدادی از بناهای تاریخی مجموعه تفریحی آبیدر به شمار می روند.

از دیگر جاذبه های گردشگری پارک آبیدر می‌توان به کانی شفا، ماماتکه، کانی بانتا، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه‌دار، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک (سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر که پناهگاهی هم برای کوهنوردان در آنجا ساخته شده‌ است، اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بهشهر از شهرهای استان مازندران است که جذابیت‌ها و زیبایی‌هایی بسیاری را از دوران صفوی در دل خود جای داده است.

جاذبه‌ های گردشگری بهشهر

بهشهر با طبیعت بکر و چشم‌انداز کم نظیر خود، درست در شرق مازندران قرار گرفته است. آب‌وهوای دلچسب این شهر قرن‌ها پیش شاه عباس اول از سلسله صفوی را بر آن داشت که در این شهر کاخی بنا کرده و آن را تبدیل به پایتخت تابستانی خود کند؛ بنابراین با سفر به بهشهر با شهری طرف خواهید بود که علاوه بر جاذبه‌ های گردشگری طبیعی، مکان‌های تاریخی متعددی نیز دارد. با سفری کوتاه به بهشهر در مجله دلتا همراه ما باشید.

عمارت‌های دلگشا، خیابان‌های عریض، حمام‌های تاریخی مختلف، حوضچه‌های زیبا، آب انبارها و … گردشگران کنجکاو و علاقه‌مند بسیاری را به سمت جاذبه‌ های گردشگری بهشهر کشانده است.

با مجله گردشگری دلتا همراه شوید.

باغ عباس آباد

باغ عباس آباد از باغ‌های تاریخی ایرانی است که در سال‌های ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ قمری ساخته شده و هم‌اکنون ثبت میراث جهانی یونسکو است. این مجموعه در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهرستان ساری مرکز استان مازندران واقع شده و شامل سد عباس‌آباد، مخزن، دریاچه سد، برج آجری و آسیاب آبی است. این مجموعه همچنین از رستوران‌های خوب و سکوهایی برای کمپینگ و تفریحاتی نظیر قایق‌سواری و اسب‌سواری برخوردار است.

باغ عباس آباد بهشهر

قبرستان سفیدچاه

قبرستان یا گورستان اسرارآمیز سفید‌ چاه که به «گورستان سپید» نیز شهرت دارد، اولین قبرستان مسلمانان در ایران و از دوران تیموریان به جا مانده است.

جاهای دیدنی بهشهر

باغ چهلستون اشرف

پارک ملت بهشهر یا باغ‌شاه یا باغ چهلستون اشرف، در دامنه شمالی کوه برزو از شمال به جنوب و به دستور شاه عباس در سال ۱۰۲۱ هجری قمری ساخته شده است. این محل که روزگاری برای تشریفات و پذیرایی از مهمانان شاه عباس بوده، امروز بهترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر، رفع خستگی و قدم زدن است. باغ چهلستون اشرف به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

باغ چهلستون بهشهر

غار باستانی هوتو و کمربند

این غار در دامنه کوه البرز و در ابتدای ورودی شهر بهشهر و در فاصله ۵۰ متری غار کمربند قرار گرفته‌ است و دارای دو مدخل در دو ارتفاع مختلف و یک سوراخ تهویه در سقف است. غارهای باستانی هوتو و کمربند در انتهای جاده‌ای با چشم‌انداز زیبا از شهر و در مجتمع رفاهی و مجهز واقع شده است. گفته می‌شود که قدمت این غارها به هفت هزار سال می‌رسد.

جاذبه های گردشگری مازندران

کاخ صفی‌آباد

کاخ صفی آباد در سال ۱۰۱۰ هجری قمری به فرمان شاه عباس ساخته شد. ساختن این بنا بر بالای کوه باعث شده عمارت از تمام نقاط شهر جلوه زیبایی داشته باشد. هم اکنون جاده‌ای که به این عمارت ختم می شود، به منطقه‌ای نظامی تبدیل شده و امکان بازدید از این کاخ وجود ندارد.

جاهای دیدنی مازندران

عمارت باغ شاه، استخر عباس آباد بهشهر، بنای تاریخی چشمه عمارت، قلعه پلنگان، بز پل بهشهر، سیکا پل بهشهر، آتشکده کوسان، بقعه امیر کمال الدین و امیر جمال الدین آسیابسر، حسینیه فرحی رستمکلا، جنگل‌های بهشت گمشده گلوگاه، چشمه رز بن و دره پاسند و مجموعه تاریخی گوهر تپه از دیگر جاذبه های گردشگری بهشهر است.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بازار معروف بندر ترکمن دوشنبه بازار است. یعنی اگر می‌خواهید به این بازار بروید، خوب است دوشنبه در بندر ترکمن باشید. اصلاً این بازار یکی از جاذبه‌های گردشگری بندر ترکمن است.

بندر ترکمن

استان گلستان پر است از جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز. بندر ترکمن هم در گوشه‌ای از این استان نشسته است. از شهرهای ساحلی دریای خزر که به اسب‌های اصیلش معروف است. صنایع دستی، هوای معتدل و روسری‌های زیبایش هم زبانزد است. زبانشان ترکمنستانی است و سفر به آنجا می‌تواند خاطرات و تجربه‌های بی‌نظیری را برایمان بسازد.

بندر ترکمن چی داره

جزیره آشوراده بندر ترکمن

اولین جای دیدنی بندر ترکمن جزیره آشوراده است. نامی آشناست بین جاذبه‌های گردشگری استان‌های شمالی ایران. آشوراده ابتدا سه جزیره بود که دوتای آن غرق شدند و فقط یکی از آن‌ها باقی ماند. آشوراده تنها جزیره ایرانی در دریای خزر است و ۴۰٪ خاویار ایران را تأمین می‌کند. از قایق‌های محلی بندر‌ترکمن می‌توانید برای رفتن به آن استفاده کنید. پرندگان مهاجری که هر ماه به این جزیره می‌آیند، بازار محلی، قلعه مثلثی شمال آن که در فهرست آثار ملی ثبت شده و… همه و همه از دیگر جذابیت‌های آشوراده است.

جزیره آشوراده

اسکله تفریحی بندر ترکمن

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بندر‌ ترکمن، اسکله تفریحی آن است. امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی دارد و می‌توان تماشای مناظر زیبایی را در اسکله تفریحی این شهر تجربه کرد. از لذت‌بخش‌ترین تفریحات دریایی ساحل اینجا قایق‌های موتوری و پدالی اسکله است. رستوران، محلی برای پیک‌نیک و سرویس‌های بهداشتی دارد و چشم‌انداز دریای خزر به جذابیت‌های اسکله افزوده است.

بازار بندر ترکمن

بازار معروف اینجا اسم دارد. اسمش دوشنبه بازار است. یعنی اگر می‌خواهید به این بازار بروید، خوب است دوشنبه در بندر ترکمن باشید. اصلاً این بازار یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر شده است و انواع صنایع دستی این بندر را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. زنان و مردان بومی بساط رنگارنگ‌شان را در این بازار پهن می‌کنند. زنان با لباس‌های رنگی دیدنی و دخترکان با آن موهای بافته شده و سیاه‌رنگشان سوژه عکاسی عالی برای شما خواهند بود.

دوشنبه بازار بندر ترکمن

سوغات بندر ترکمن

اگر دنبال سوغات هستید می‌توانید چرخی در همان دوشنبه بازار بزنید و انواع پشتی، نمد، قالیچه‌های رنگارنگ، لباس‌های سوزن‌دوزی و زیورآلات را تهیه کنید. همچنین فرش ترکمنی هم گزینه خوبی برایتان خواهد بود.

انواع سوغات بندر ترکمن

روستای قره قاشلی

قره قاشلی علاوه‌ بر جاذبه‌های طبیعی، مهم‌ترین مکان‌های برگزاری مسابقه‌های اسب‌دوانی را هم دارد. در تمام روزهای سال می‌توانید به این روستا سفر کنید و لذت اسب‌سواری با اسب‌های اصیل ترکمن را تجربه کنید.

در برخی مواقع از سال هم مسابقات بین المللی اسب دوانی در پیست آق قلا در ۴۱ کیلومتری بندر برگزار می‌شود. اگر دلتان بخواهد اسب‌های وحشی را در کوه و دشت آزادانه ببینید، می‌توانید به منطقه صوفیان بروید.

برای مطالعه و مشاهده مطالب بیشتر به مجله گردشگری در مجله دلتا سر بزنید.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خانه‌های کندوان با دست و تیشه در صخره‌ها تراشیده شده‌اند و همین آن را عجیب و جالب کرده است. صخره‌ها هم حاصل فوران آتشفشان هستند.

کندوان

باورتان بشود یا نه، سن روستای کندوان بیش از هفت هزار سال است. در کل دنیا فقط سه روستای صخره‌ای وجود دارد که کندوان خودمان یکی از آن‌هاست. کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که مردم محلی همچنان در آن زندگی می‌کنند.

این روستا در دامنه کوه سهند قرار دارد و چشم اندازش زیباست. هوای تمیز و خنک کوهستانی‌اش عالی است. چند چشمه آب معدنی دارد و گفته می‌شود خاصیت درمانی دارند.

جاهای دیدنی آدربایجان شرقی

روستای کندوان

هزاران سال پیش که آتشفشان سهند فوران کرد و مواد مذاب درون زمین را به بیرون پاشید، خنک شدند و به شکل مخروط‌های نوک تیز محکم درآمدند. گروهی از مردم به سمت این صخره‌های مخروطی کوچ کرده، صخره‌ها را تراشیدند و درون آن‌ها شروع به زندگی کردند.

وقتی از دور به روستا نگاه کنید، تعداد زیادی سوراخ روی صخره‌ها می‌بینید که شبیه به کندوی زنبور عسل به نظر می‌رسند. برای همین روستا را کندوان نامگذاری کرده‌اند.

کندوان کجاست

روستای کندوان کجاست؟

آدرس کندوان: استان آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، ۲۲ کیلومتری جاده شهرستان اسکو به کندوان، روستای صخره‌ای کندوان

این روستا در آذربایجان شرقی و شهرستان اسکو قرار دارد. پس کندوان چالوس نیست. معماری روستای کندوان صخره‌ای است، یعنی خانه‌ها با دست و تیشه در دل صخره‌ها تراشیده شده‌اند. همین موضوع آن را عجیب و جالب کرده است. به علاوه اینکه خود صخره‌ها هم حاصل فوران آتشفشان در هزاران سال قبل هستند. به همین دلایل این روستا شگفت‌انگیز است.

یک هتل صخره‌ای پنج ستاره بسیار زیبا در این روستا وجود دارد. هم می‌توانید هتل را ببینید و هم در آن اقامت کنید. این هتل در دل صخره‌ها ساخته شده است. سونا، جکوزی، رستوران ملل و کافی شاپ دارد.

معماری روستای کندوان

سوغات روستای کندوان

عسل کندوان حرف ندارد و سوغات خوبی است. لبنیات طبیعی روستا، شال‌های زیبایی که مردم روستا می‌بافند، خشکبار و گیاهان دارویی نیز از دیگر چیزهایی است که به عنوان سوغات کندوان می‌توانید برای خود بیاورید.

سوغات کندوان

اقامت در کندوان

هتل صخره‌ای روستا آسانسور ندارد. باید از تعداد زیادی پله بالا بروید تا به آن برسید. بنابراین اگر مشکل حرکتی شدید دارید، بهتر است در خانه‌های اهالی روستا که اجاره می‌دهند بمانید. وسایل اضافه نیز با خودتان نبرید. کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب هم نیاز دارید حتی اگر زمستان باشد. در تعطیلات نوروز افراد زیادی به کندوان سفر می‌کنند. پس لازم است از قبل اتاق رزرو کنید. دیدن طلوع خورشید را در این روستا از دست ندهید.

برای خواندن یک دنیا مطلب گردشگری به مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خیابان سی تیر یکی از محبوب‌ترین راسته‌های گردشگری در تهران است که خوب است شب‌ها به سراغش بروید.

یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی تهران، خیابان سی تیر است. همان‌جا که می‌توانید آنقدر بمانید تا ستاره‌های آسمان شبش، روی دامن خورشید ناپدید شوند. جایی که می‌شود پاسی از شب بگذرد و تازه شما به آنجا بروید. غذاهای خوشمزه می‌فروشند و راسته گردشگران است. یکی از محبوب‌ترین و خاطره انگیزترین خیابان‌های تهران. با آن دکه‌های دوست داشتنی خوشمزه‌گردی که آنقدر زیاد است که ندانی به کدامیک سر بزنی.

آدرس دقیق خیابان سی تیر

خیابان سی تیر

نام قبلی این خیابان، “قوام السلطنه” بوده اما چون در آن یک آتشکده، یک کلیسا و یک کنیسه قرار دارد به نام چهارراه ادیان هم معروف بوده است. گذشته از خوشمزه‌گردی، دیدنی‌های تهران قدیم را هم می‌توانید اینجا بیابید. موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفالینه، چند قدم آن‌طرف‌تر میدان توپخانه ، کوچه مروی و خیابان ناصر خسرو همه کنار همند تا یک تهرانگردی حسابی داشته باشید.

رستوران های سی تیر

رستوران های خیابان سی تیر

خیابان سی تیر، یک استریت فود (street food) تمام عیار است. یعنی خیابان غذا. خیابان‌های غذا یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های گردشگری در هر شهر هستند. جایی که مردم در آن هم به تفریح و سرگرمی می‌پردازند، هم خوش می‌‎گذرانند و هم غذاهای خوشمزه می‌خورند که اغلب هم خیابانی هستند. یعنی رستوران‌هایش یا دکه‌اند یا سواری‌هایی زیبا که به آشپزخانه تبدیل شده‌اند.

غذاهای خیابان سی تیر متنوع هستند (البته فست فودهای مختلف) اما شما باید روی میز و صندلی‎‌هایی که گوشه پیاده‌راه چیده‌اند، بنشینید و غذای خود را نوش جان کنید. برای همین اینجا بیشتر یک مکان تفریحی و گردشگری است تا اغذیه فروشی.

ساعت کاری خیابان سی تیر

در خیابان سی تیر معمولاً موسیقی زنده اجرا می‌شود. می‌توانید زیباترین تصنیف‌های ایرانی را با هنرمندی جوانان بشنوید و غدایتان را نوش جان کنید. اینجا به نوعی یکی از بهترین محل‌های کسب و کار برای نوازندگان خیابانی است تا هنر نوازندگی خود را به نمایش بگذارند.

از هنر گفتیم، این را هم بگوییم غذافروش‌ها هم خودشان یک هنرمند تمام و کمالند؛ مثلاً ظرف سس را بالا می‌اندازند و خیلی فرز جایی بین زمین و هوا آن را می‌گیرند و بعد با حرکات خاصی آن را روی “ساندویچ هیولایی” که سفارش داده‌اید، می‌ریزند.

راستی چند غرفه فروش صنایع دستی ایرانی هم در خیابان هست که می توانید یادگاری از یک شام نیمه شب را برای خود بخرید.

جاهای دیدنی تهراننوازندگان خیابانی سی تیر

ساعت کاری و آدرس دقیق خیابان سی تیر

خیابان سی تیر جایی برای گردشگری شبانه است؛ پس بهتر است شب‌ها آن هم بعد از ۸ و ۹ به آنجا بروید و یادتان باشد در آخر هفته‌ها این خیابان شلوغ‌تر از هر زمانی است.

نزیک­ترین ایستگاه مترو به خیابان سی تیر، ایستگاه امام خمینی است. از ایستگاه حسن آباد هم می‌توانید خودتان را به این خیابان برسانید.

برای خواندن یک دنیا مطلب با مجله گردشگری در مجله دلتا بمانید.



:: برچسب‌ها: تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نیمی از جاذبه‌های گردشگری کن سولقان جذابیت جاده آن است. مثل رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می‌گیرد. از پرآب‌ترین رودخانه‌های تهران است که آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از آن تامین می‌شود.

کن سولقان

کن سولقان یک نقطه دیدنی در اطراف تهران نیست، درواقع نام دو روستاست؛ «کن و سولقان». در شمال‌غربی تهران‌ قرار گرفته و فقط اسم‌هایشان است که باهم به‌ کار برده می‌شوند. آن‌ها را با نام کن سولقان یا کن سولوقون می‌شناسند. به عنوان یک منطقه خوش آب و هوا با رستوران های عالی در اطراف تهران.

کن سولقان کجای تهران قرار دارد

روستای کن و سولقان در شمال‌غربی تهران‌ واقع شده و کن بخشی از منطقه ۵ تهران است. بسیار قدیمی است و هرچند تغییرات بسیاری کرده اما به ۱۴۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. برای جذب گردشگران ظرفیت بالایی دارد. همچنین در آن امکان کوه‌پیمایی هم وجود دارد و برای تور یک روزه آخر هفته عالی است.

جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی کن سولقان

نیمی از جاذبه‌های گردشگری کن سولقان جذابیت جاده آن است. مثل رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می‌گیرد. از پرآب‌ترین رودخانه‌های تهران است که آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از آن تامین می‌شود. در طول مسیر دره‌ها و شکل خاص کوه‌ها دیدنی هستند. این مسیر چشم‌اندازهای زیبایی دارد که دره‌ «دوچناران» یکی از معروف‌ترین آن‌هاست.

روستای وردیج هم سر راه است و سنگ‌هایی که به‌صورت صورتک‌هایی تراشیده‌ شده در ارتفاعات کنار جاده هستند روستا را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کرده اند. رستوران های کن سولقان سنتی هستند و بهترین منطقه برای استراحت های بین راهی. در طول مسیر پنج امامزاده خواهید ‌‌دید که آخرین آنها امامزاده داوود است. روستاهای سنگان، وردیج، کشارعلیا، رندان، طالون و واریش هم هرکدام دیدنی‌های خاص خود را دارند.

چطور به کن سولقان برویم ؟روستای وردیج

آبشار رندان بسیار دیدنی‌است برای دسترسی به آن ابتدا باید به‌سمت سولقان برانید، سپس مسیر را ادامه دهید، بعد از روستای سنگان تابلوی رندان را خواهید‌ دید. واریش هم روستای ییلاقی شگفت انگیزی است. زمستان برای اقامت به آنجا نروید. به‌قدری سرد می‌شود که ساکنانش از آنجا می‌روند و بهار باز‌می‌گردند. درعوض در تابستان گرم تهران، سیل گردشگران از زیبایی‌های آن سرمست می‌شوند. چشمه واریش آب سرد گوارایی دارد و در تابستان ماوای ساکنان تهران است. محل خوبی برای گذراندن آخر هفته‌ای به‌یادماندنی.

جاذبه های گردشگری کن سولقانآبشار یخ زده روستای سنگان

پارک کوهسار تهران شمال کن و در دامنه‌های رشته‌‌کوه البرز است. علاوه‌‌بر آرامش منحصربه‌فردش، در ارتفاعات واقع شده و مرکز تفریحات هوایی مثل پاراگلایدر است. جذابیت‌های طبیعی و تفریحی فراوان دارد و یک جاده ماشین‌روی آسفالتی که شما را تا ارتفاعات این منطقه هدایت می‌کند.

در کیلومتر ۱۰ جاده هم دره‌ای طولانی به نام کشار قرار دارد. درختان زیادی سراسر دره را احاطه‌ کرده‌اند و یک مقصد مناسب برای گشت‌و‌گذار در کنار رودخانه‌ای کوچک است.

پارک جنگلی کوهسار

چگونه به کن سولقان برویم؟

بهترین مسیر از سمت اتوبان همت است. باید وارد بزرگ‌راه آبشناسان بشوید و به‌سمت بلوار کوهسار برانید. انتهای بلوار شروع مسیر سولقان است. از انتهای اتوبان یادگار امام هم می‌شود به‌سمت فرحزاد بروید و پس از ۱۵ کیلومتر به «تپه سلام» برسید. گنبد امامزاده داوود را که دیدید همین راه را تا انتها ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یگر نقاط گردشگری اطراف تهران “روستای برغان” را هم بخوانید.

برای خواندن یک دنیا مطلب به مجله گردشگری در مجله دلتا بمانید.



:: برچسب‌ها: تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

درخت‌های سرو و کاج و نخل در شمال آن، باغ طاووس را تشکیل می‌دهند و از دیدنی‌ترین قسمت‌های آن است.

باغ دلگشا شیراز

باغ دلگشا در شیراز از آن باغ‌هایی است که هرچه قدر شلوغ باشد هم می‌شود در کنار آن درخت‌های بهار نارنج، اولین عمارت کلاه‌فرنگی، آن حوض زیبا و باغچه‌های گل‌کاری شده‌اش، گشت و کلی حظ برد. یکی از مکان های دیدنی شیراز که وقتی قدم در آن می‌گذاری واقعاً دلت باز می‌شود، با مجله گردشگری در مجله دلتا همراه باشید.

باغ موزه شیراز

باغ دلگشای شیراز

هرچند می‌گویند باغ نارنجستان قوام است که عطر بهارنارنج‌هایش هوش از سر هر گردشگر می‌برد؛ اما جالب است به شما بگویم که باغ دلگشا چیزی کم از آن ندارد. مانند باغ ارم هم زیباست. در فاصله ۵ دقیقه‌ای سعدیه واقع شده است. آبی که از چشمه قنات آرامگاه سعدی جاری می‌شود از اینجا هم می‌گذرد. کهن‌ترین باغ شیراز است و در فصل بهار عطر شکوفه‌های سه هزار درخت بهار نارنج آن در این باغ می‌پیچد. شاهانه است. آبنما و فواره دارد. جوی‌هایش به سبک باغ ایرانی طراحی شده و نخستین عمارت کلاه فرنگی ایران را در دل خود جای داده است.

باغ شیراز

نورپردازی بسیار زیبای مجموعه، آن را به یکی از مکان‌های دیدنی شیراز برای قدم زدن در شب تبدیل کرده است. کلاه فرنگی امروز، به عنوان موزه تغییر کاربری داده است که در جشنواره گل‌های شمعدانی در فصل بهار حسابی می‌درخشد.

دیدنی‌ترین قسمت‌های باغ دلگشا

قسمتی از باغ که به کوشک یا همان کلاه فرنگی می‌رسد پر است از آبنماها و جوی‌های آب. اینجا فقط بهار نارنج ندارد، درخت‌های سرو و کاج و نخل در شمال آن، باغ طاووس را تشکیل می‌دهند و از دیدنی‌ترین قسمت‌های آن است.

عمارت کلاه فرنگی ، در بخش جنوبی سه طبقه و در بخش شمالی دو طبقه است. به شیوه معماری کاخ‌های ساسانی بیشاپور ساخته شده و یک تالار بزرگ و چهار شاه نشین دارد. داخل آن با دیوارهای آینه‌کاری شده و نقاشی‌های رنگ‌روغن و سقف‌هایی چوبی تزئین شده است. گچ بری‌های گل و بته زیبایی دارد و روی گچ‌بری‌ها هم اشعاری از شوریده شیرازی، شاعر قرن سیزدهم به خط نستعلیق نوشته شده است.

ساعت بازدید از باغ

موزه دلگشا

یکی از مکان های دیدنی شیراز همین عمارت باغ دلگشا‌ است که امروزه به موزه تبدیل شده. وسایلی مانند سکه‌های مختلف، قرآنی از پوست آهوی دوره سلجوقیان، تمبر، کبریت و ۵۰ رادیوی قدیمی و حتی رادیویی نفتی در آن قرار داده شده است.

تاریخچه

عده‌ای معتقدند پیشینه باغ به دوره ساسانی و پیش از اسلام برمی‌گردد و برخی آن را به دوره زندیه نسبت می‌دهند. اما دوره کریم خان زند که دوره آبادانی به خصوص در شیراز بود، بناها و عمارت‌های زیادی و به طور خاص باغ دلگشا هم به شکوفایی رسید. در سال ۱۳۳۶ نواب رضا قلی میرزا باغ را خرید و عمارت کلاه فرنگی وسطش را بنا کرد. باغ دلگشا در سال ۱۳۸۱ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی شیراز

ساعت بازدید از باغ

  • هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • ساعت بازدید از موزه باغ دلگشای شیراز: از  ۹ صبح تا ۹ شب.

باغ موزه شیراز

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با همه دیدنی های شیراز “جاهای دیدنی شیراز” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هرچند می‌توانید بهترین طعم غذاهای فرنگی را در این جزیره تست کنید، اما جالب است به شما بگویم اگر چیزی غیر از ماهی بخورید سرتان کلاه رفته است.

جزیره لاوان

بعد از کیش و قشم بزرگترین جزیره هرمزگان لاوان است. به سواحل بکرش معروف است و نقشه و عکس‌های هوایی جزیره لاوان بسیار چشم‌نواز است. بازار جزیره  هم مانند دیگر جزایر جنوبی کشور اجناس متعددی دارد و سوغات لاوان را هم با تنوع بسیار عرضه می‌کند. با مجله دلتا بمانید.

جزیره لاوان

جزیره لاوان یکی از جزایر نفت خیز خلیج همیشه فارس است. هرچند اینجا مانند قشم و کیش، برو بیایی برای خودش ندارد اما سکوت آن را جریان حضور گردشگران می‌شکند. زمستان فصل شلوغ آنجاست و برای رفتن به لاوان اول باید به بندر مقام بروید. می‌توانید به عسلویه بروید و تا شهر پارسیان، ۳۰ دقیقه برانید. جاده ساحلی زیبای پارسیان تا بندر مقام خودش یک مقصد گردشگری است با منظره‌ای از موج‌های دریا که به صخره‌ها می‌خورند یا جایی که کوه و دریا به هم می‌رسند.

سوغات جزیره لاوان

در اسکله بندر مقام، قایق‌های کوچک و بزرگی هستند که به مقصد جزیره لاوان مسافران را سوار می‌کنند. ۲۰ کیلومتر روی دریا و آب‌های ژرف خلیج فارس که ممکن است ساکنان دریا هم در مسیر همراهی‌تان کنند. فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به جزیره برسید. شن‌های داغ جزیره و موج‌های بلند آن می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

از سویی بودن در جزیره مروارید خیز خلیج فارس می‌تواند کلی جذاب باشد. در قدیم شغل بیشتر مردم صید مروارید و بعد ماهیگیری بود، تا اینکه اینجا به یکی از قطب‌های نفتی ایران تبدیل شد و بیشتر مردم جزیره هم در شرکت نفت مشغول شدند؛ اما همچنان لاوان به بکر بودنش معروف است.

دلفین های خلیج فارس

 

امکانات گردشگری و اقامت در جزیره لاوان

  • شنا کنید

    خوب است بدانید برای اینکه بتوانید تنی به آب بزنید، چندین ساحل مانند ساحل گرت، ساحل مرجانی و ساحل شرکت نفت، از جاهایی هستند که می‌توان شنا کرد و در آن‌ها با خیال راحت چادر زد. کمپینگ و عکاسی در این جزیره مرسوم است.

  • ویترین گردی کنید

    بازار لاوان برای گشت و گذار گزینه درجه یکی است. همچنین برای ویترین گردی هم فروشگاه‌های بزرگ و مدرنی در این جزیره وجود دارد.
    نقش حنای زنان جنوب

  • خوشمزه گردی کنید

    هرچند می‌توانید بهترین طعم غذاهای فرنگی را در این جزیره تست کنید، اما جالب است به شما بگویم اگر چیزی غیر از ماهی بخورید سرتان کلاه رفته است. انواع ماهی‌های جنوب که همان لحظه صید شده است را با بهترین نوع پخت می‌شود آنجا نوش جان کرد و مدت‌ها با طعم خوش آن زندگی کرد!

  • عکاسی کنید

    گذشته از آنکه ساحل و دریای بی‌نظیر جزیره لاوان سوژه مناسبی برای عکاسی هستند، اما نوعی آهو به اسم جبیر، گوسفندان وحشی و نهنگ هم در اینجا پیدا می‌شود که می‌توانند مقابل لنز دوربین شما ژست بگیرند. به علاوه اگر از اواسط اسفند تا اوایل مرداد به لاوان بروید، می‌توانید شاهد تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها هم باشید.

  • کمپ بزنید

    امکانات لاوان، بیشتر از جزیره‌هایی مثل هندورابی و جزایر ناز است. می‌توانید لوازم کمپینگ خود را بیاورید و  برای خودتان چادر بزنید. هرچند سوئیت‌های جزیره هم می‌تواند برای اقامت مناسب باشد.





:: برچسب‌ها: ایرانگردی , هرمزگان , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل ملک التجار یزد ۲۳ اتاق دارد و به دلیل زیبایی‌های منحصربه‌فرد و امکاناتی عالی، مکانی ایده آل و جذاب برای مهمانان و گردشگران به شمار می‌رود.

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد یک هتل چهار ستاره و لوکس است که اولین هتل خشت خام جهان نام گرفته و در خانه‌ای تاریخی به همین نام تاسیس شده که متعلق به حاجی علی عسکر شیرازی، از تاجران معروف شهر زیبای یزد بوده است. کتیبه‌ای در حیاط این خانه کشف شده که قدمت این خانه را تا عصر صفوی و به تاریخ ۱۱۰۶ ه.ق به عقب می‌برد. چهار نسل از خاندان ملک التجار در این خانه زیبا زندگی می‌کرده‌اند.

هتل ملک التجار یزد

از سال ۱۳۷۹ این بنا مرمت و به هتل تبدیل شده است. در سال ۱۳۹۳ نیز بازسازی شده و جنب بازار و میدان خان قرار دارد. هتل به اندازه‌ای زیباست که غیر از اقامت می‌توان به عنوان یک جاذبه بی‌نظیر گردشگری یزد هم سراغ آن رفت. این هتل بخش‌های مختلفی دارد مانند: هشتی شش ضلعی، قسمت زمستانه، تابستانه، شاه نشین و حوض بزرگ و راهروهای زیرزمینی که سوژه‌ای عالی برای عکاسان است.

حیاط خانه ملک التجار یزد

ورودی هتل ملک التجار یزد کوچه‌ای دراز و باریک با دیوارهای بلند است. دو طبقه دارد و در حیاط مستطیل شکل آن حوضی زیبا قرار دارد و باغچه‌های سرسبزی اطراف آن است. این هتل آنتیک پرسنلی مجرب و آموزش دیده دارد و با امکانات بی‌نظیرش می‌تواند یک خاطره خوش از اقامت در شهر یزد را برایتان رقم بزند.

اتاق های هتل ملک التجار یزد

دیوار‌ها و سقف اتاق‌ها همگی نقاشی شده است و در بعضی از آن‌ها از آب طلا بهره برده‌اند. از لحاظ اسلوب با نقاشی‌های عمارت نارنجستان شیراز هماهنگی دارد و پنجره‌های قدیمی اتاق‌ها و تالارها به سوی حیاط گشوده می‌شوند.

اتاق‌ها و تالارها در هر سوی حیاط برای فصل‌های مختلف سال استفاده می‌شدند. ۲۳ اتاق یک تخته، دو تخته و سه تخته دارد و به دلیل فضای باستانی‌اش، مورد استقبال بسیاری از توریست‌های خارجی و مسافران و گردشگران داخلی قرار گرفته است.

از نظر تزئینات داخلی، این بنا یکی از شاهکارهای معماری دوران قاجاریه در یزد است. تزئینات دل‌انگیز و روح‌نوازی دارد و نقاشی دیوارها با رنگ‌های طبیعی، آویزها و طاق‌نماهای آن آب‌طلاکاری شده و آینه کاری‌های اتاق آینه آن ماهرانه است.

اتاق های خانه ملک التجار

امکانات هتل ملک التجار یزد

کارکنان هتل مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی هستند. از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به لابی زیبا و چایخانه سنتی اشاره کرد.

  • نمازخانه
  • صندوق امانات
  • لابی
  • تاکسی سرویس شبانه روزی
  • کافی شاپ رستوران
  • اینترنت در لابی و اتاق‌ها
  • روم سرویس
  • خشکشویی
  • خدمات بیدار باش
  • لاندری روم
  • دستگاه واکس کفش
  • فکس
  • فتوکپی
  • خدمات راهنمای تور
  • خدمات اینترنتی
  • سرویس بهداشتی ایرانی در محوطه

خانه ملک یزد

قوانین و آدرس هتل ملک

آدرس هتل ملک التجار: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی، هتل سنتی ملک التجار

  • ساعت تحویل اتاق ۱۴ و ساعت تخلیه اتاق ۱۴ است.
  • پذیرش صیغه نامه رسمی به صورت دفترچه‌ای با مهر برجسته، به همراه ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار زوجین، امکان‌پذیر است.
  • پذیرش خانم تنها، فقط با ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار امکان‌پذیر است.

برای آشنایی با هتل‌های بیشتر از  مجله دلتا  و صفحه معرفی هتل های آن دیدن کنید.



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

می‌گویند برج‌های بادگیر عمارت کاخ گلستان تنها بادگیرهای مزین به هنر معرق ایران هستند.

عمارت بادگیر کاخ گلستان

کاخ گلستان قدمتی ۴۴۰ ساله دارد و یکی از منحصربه‌فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران است. در ضلع جنوبی باغ گلستان، بنایی وجود دارد که به دلیل وجود بادگیرهایش به آن عمارت بادگیر می‌گویند. این عمارت در زمان فتحعلی شاه ساخته شد و بادگیرها در چهار طرف بنا نصب شده است.

آدرس کاخ گلستان

عمارت بادگیر یادگاری از قاجار

عمارت بادگیر در بافت تهران قدیم قرار گرفته و مانند شمس العماره مشهور است.

  • بخش اصلی عمارت

    عمارت بادگیر نه تنها به واسطه بادگیرهایش بلکه به دلیل تزیینات مجللش هم شگفت‌انگیز است. تالاری آینه کاری شده به نام تالار شاه نشین دارد که دو هشتی در دو سویش، ۹ ارسی زیبا با شیشه‌های رنگین و پنجره‌های مشبک، ستون‌ها و دیواره‌ها و سقف آینه کاری، نقاشی و زرنگاری‌های چشم‌نواز، گچ‌بری و منبت‌کاری از هنرهای به کار رفته در این تالار هستند.
    دو ستون گچی مارپیچ که به سبک دوره زندیه نقاشی شده‌اند هم آنجا قرار دارند و کفپوش معرق هفت رنگ با طرح بته جقه زرد هم زیر پاهایتان نمایان است.
    شاه نشین عمارت بادگیر

  • اتاق های گوشواره

    اتاق‌های گوشواره در معماری ایرانی آن‌هایی هستند که در دوطرف شاه‌نشین ساخته می‌شوند که در زمان برگزاری مهمانی‌های بزرگ، فضای کافی برای پذیرایی در شاه نشین وجود داشته باشد و نوازندگان آنجا می‌نشستند.

  • حوضخانه عمارت بادگیر کاخ گلستان

    حوضخانه وسیعی در عمارت بادگیر کاخ گلستان وجود دارد که امروزه به موزه عکسخانه اختصاص یافته؛ فضایی تابستان‌نشین که در فصول گرم بادگیرها به چهار گوشه حوضخانه عمارت، هوای خنک را می‌رساندند و پادشاهان قاجار در ایام تابستان، به حوضخانه می‌رفتند و در خنکای آن ساعاتی را در کنار حوضی مرمرین و آبنمایش سپری می‌کردند.

  • بادگیرها

    چهار بادگیر بلندِ بر فراز عمارت، با کاشی‌های معرق آبی و زرد و سیاه، تزئین شده‌اند. نوع ابتدایی سیستم تهویه مطبوع که هوای حوضخانه و تالار و اتاق‌ها با استفاده از آن خنک می‌شده است. می‌گویند برج‌های بادگیر عمارت کاخ گلستان تنها بادگیرهای مزین به هنر معرق ایران هستند.
    قیمت بلیط بادگیر کاخ گلستان تهران

زمان بازدید از عمارت بادگیر کاخ گلستان

از ۰۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در شش ماه اول سال و ۰۹:۰۰ تا ۱۶:۳۰ در شش ماه دوم سال

هزینه بازدید

قیمت بلیط عمارت بادگیر: ۳۰۰۰ تومان برای اتباع ایرانی و ۲۰۰۰۰ تومان برای اتباع خارجی است و هزینه ورود به مجموعه گلستان: ۴۰۰۰ تومان برای اتباع ایرانی و ۳۰۰۰۰ تومان برای اتباع خارجی

*نکته: پرداخت ورودی به کاخ گلستان اجباری است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با کاخ گلستان “کاخ گلستان، عروس کاخ های تهران” را مطالعه کنید.

موزه های تهران

آدرس عمارت بادگیر کاخ گلستان

آدرس: استان تهران، شهر تهران، منطقه ۱۲، خیابان ۱۵ خرداد، میدان ارگ

خودرو شخصی: خیابان‌های منتهی به کاخ گلستان سنگ فرش شده و باید خودروی شخصی‌تان را در خیابان‌های اطراف پارک کنید.

مترو: خود را به ایستگاه پانزده خرداد برسانید و با کمی پیاده‌روی کاخ گلستان را ببینید.

اتوبوس: با اتوبوس‌هایی بروید که از خیابان خیام می‌گذرند و در ایستگاه گلوبندک توقف دارند.

تاکسی: تاکسی‌های چهارراه گلوبندک را سوار شوید که در چند قدمی کاخ گلستان شما را پیاده می‌کنند.

برای خواندن یک دنیا مطلب مجله گردشگری در مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , تهرانگردی , سفر , کاخ گلستان , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از پاییز تا آخر فروردین فصل مناسبی برای سفر به قشم است. در این زمان غار نمکی قشم هم هوای ملایم و مطبوعی دارد و گشت و گذار در هوای خنک زمستان، ما را خسته نمی‌کند.

غار نمکی قشم

در روزهای سرد سال، سفر به قشم بهترین تصمیم است. جاهای دیدنی زیادی دارد و به لحاظ گردشگری پر تردد است. غار نمکی قشم هم که یکی از بزرگ‌ترین غارهای نمکی دنیاست، یک مقصد بی‌نظیر برای گردشگران است. این غار یکی از عجایب هفتگانه خلیج فارس است و به نام غار نمکدان معروف است.

غار نمکدان کجاست؟

این غار در دل یک کوه نمکی قرار گرفته است. این کوه چند غار دیگر هم دارد؛ اما معروف‌ترین و طولانی‌ترین آن‌ها، غار نمکی قشم است. بام جزیره هم یک کوه نمکی ۳۴۰ متری است که همین‌جا قرار دارد.

غار نمکدان میراث جهانی یونسکو

از قشم باید به باسعیدو برویم که حدود یک ساعت و نیم با ماشین طول می‌کشد؛ بعد از آنجا راهنمای غار ما را به جاده فرعی هدایت می‌کند و ۴۴ دقیقه بعد به غار می‌رسیم. راه نزدیک‌تر هم از روستای سلخ است تا به مقصد برسیم. این مسیر  ۹۰ کیلومتر است و بهتر است با ماشین‌های شاسی بلند و آفرود طی شود.

غار نمکدان قشم

اینجا طولانی‌ترین غار نمکی دنیاست که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌. طولش بیشتر از ۶ کیلومتر است و پیاده‌روی در آن اگر بخواهید بیشتر از نیم ساعت پیش بروید، به راهنما نیاز دارد. عمر غار نمکی قشم ۵۰۰ میلیون سال است و از لایه‌های نمکی چند رنگی تشکیل شده است. جالب است بدانید قندیل‌های غار هر کدام ده‌ها هزار سال قدمت دارد، به همین دلیل بهتر است که به هیچ‌کدام از قندیل‌های نمکی دست نزنیم و هوس نکنیم تکه‌ای از آن را برای خودمان برداریم.

هزینه ورودی غار نمکی قشم

می‌گویند نمک‌های اینجا خاصیت درمانی دارند و نفس کشیدن در هوای غار، حساسیت و آسم را تسکین می‌دهد. در کف غار، جوی آبی هم می‌بینیم که حجم نمک خیلی زیادی دارد و آب آن در بعضی جاها مثل آینه عمل می‌کند و زیبایی غار را دوبرابر نشان می‌دهد.

غار نمکی تا همین چند وقت پیش قرار بود در فهرست یونسکو قرار بگیرد، اما به دلیل گودبرداری ناحیه جلوی غار، فعلا از این فهرست کنار گذاشته شده است.

هزینه ورودی غار نمکی قشم

بازدید از غار نمکدان رایگان است و فقط کافی است شما برای رفتن به آنجا تصمیم بگیرید. اگر روز را برای رفتن به غار انتخاب کنید بهتر است.

غار نمکدان کجاست

نکات مهم در بازدید از غار

هر چند غار روشنایی ندارد، اما برای دیدن زیبایی‌های آن هدلایت و چراغ‌‌قوه کافی‌ است. می‌توانید آب و خوراکی سبک و یک دست لباس اضافه همراه خود داشته باشید.

از مهر تا آخر فروردین فصل مناسبی برای سفر به قشم است. در این زمان غار نمکی قشم هم هوای ملایم و مطبوعی دارد و گشت و گذار در هوای خنک زمستان، خسته‌مان نمی‌کند.

برای مشاهده مطالب بیشتر به مجله گردشگری در مجله دلتا سربزنید..



:: برچسب‌ها: قشم , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل چهار ستاره الماس 1 ، یک هتل همیشه تخفیف است. این هتل به مناسبت روز تولد مهمانانی که رزرو خود را از طریق وبسایت هتل الماس انجام داده‌اند، 5 درصد تخفیف دائم در نظر گرفته است.

هتل الماس مشهد

یکی از امتیازهای مثبت برای هتل‌های مشهد، نزدیک بودن هتل‌ها به حرم مطهر رضوی است. هتل ۴ ستاره الماس مشهد، در خیابان امام رضا واقع شده و به اتاق و سوئیت های متنوعی مجهز است. هتل الماس مشهد دو شعبه دارد که شعبه دوم آن نیز در همین خیابان واقع شده است.

هتل الماس مشهد

هتل الماس مشهد در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد. فضایی دلنشین دارد و معماری اتاق‌هایش بی‌نظیر است. این هتل ازدو بلوک ۵ و ۷ طبقه  مجاور هم ساخته شده. جزء آن هتل‌هایی است که در فاصله یک کیلومتری حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته، و به مراکز خرید هم بسیار نزدیک است.

اگر قصد دارید برای ماه عسل به این هتل بروید، اقامت در سوئیت ویژه‌ «سوئیت فیستا» را تجربه کنید.

سوئیت فیستا هتل الماس

تخفیف همیشگی هتل الماس ۱ مشهد

هتل چهار ستاره الماس ۱ ، یک هتل همیشه تخفیف است. این هتل به مناسبت روز تولد مهمانانی که رزرو خود را از طریق وبسایت هتل الماس انجام داده‌اند، ۵ درصد تخفیف دائم در نظر گرفته است. به علاوه اگر شما برای ماه عسل خود اقامت در سوئیت فیستا را انتخاب کنید، می‌توانید با سفارش گل آرایی هنگام رزرو این اتاق یک اقامت دلپذیر را برای خود رقم بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری نزدیک هتل ” پارک ملت مشهد ” را مطالعه کنید.

تخفیف هتل الماس مشهد

اتاق ها و امکانات هتل الماس مشهد

هتل الماس جمعا ۱۶۳ باب اتاق با امکانات رفاهی مدرن شامل : ۱ سوئیت پرزیدنت، ۳ سوئیت رویال، ۹ سوئیت یک خوابه، ۲ سوئیت ماه عسل، ۲۰ اتاق کانکت و ۱۲۸ اتاق دوتخته و سه تخته دارد و با امکاناتی نظیر ۴ رستوران مجلل، کافی شاپی مدرن و سالن‌های کنفرانس همراه با کارکنان مهمان‌نواز و سالن ماساژ، محلی ایده‌آل را برای مهمانان فراهم کرده است.

الماس 1

نکته: در هتل الماس مشهد برخی از اتاق‌های دبل قابلیت اتصال به اتاق مجاور خود را دارند، یعنی خانواده‌هایی که به صورت گروهی در هتل اقامت دارند می‌توانند از شرایط رفت و آمد راحت برخوردار شوند. این اتاق‌ها مناسب دو خانواده ۲ نفره است، شامل سرویس فرنگی و فضایی دارای نشیمن.​

بازارچه اختصاصی هتل الماس

این هتل یک بازارچه اختصاصی هم دارد که در لابی واقع شده و با ارائه انواع کالاها برای خرید مهمانان گرامی تعبیه شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری نزدیک هتل مطلب ” خانه داروغه مشهد ؛ جاذبه روسی قجری ” را مطالعه کنید.

برای آشنایی با هتل‌ها به صفحه معرفی هتل های مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

سوئیت رویال در طبقه پانزدهم هتل واقع شده است و چشم انداز زیبایی از تهران دارد. تمام امکانات رفاهی مورد نیاز برای میهمانان را فراهم کرده و انتخاب خوبی برای مسافران است.

هتل هما تهران

هتل هما یک هتل ۵ ستاره در تهران و زیر مجموعه گروه هتل‌های هما است. هتل هما در سال ۱۳۵۲ افتتاح شد و در سال‌های بعد چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت؛ همچنین در ۱۵ طبقه ساخته شده و ۱۷۳ اتاق و سوئیت دارد. این هتل موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی حوزه مدیریت کیفیت IOS شده است.

امکانات هتل

هتل هما تهران امکانات رفاهی خوبی در طول اقامت مسافران به آنان ارائه می‌دهد. تلفن، یخچال، تلویزیون، آنتن مرکزی، سرویس بهداشتی فرنگی، سیستم اعلام حریق، مینی بار، تهویه مطبوع، اینترنت بی‌سیم، صندوق امکانات، امکانات پزشکی، کافی نت، خانه‌داری ۲۴ ساعته، آسانسور، سالن همایش، سالن پذیرایی، اتاق جلسات، کافی شاپ، رستوران، استخر، سونا و جکوزی، سالن ماساژ، زمین تنیس، آرایشگاه آقایان، اتاق نگهداری از کودک، مرکز تجاری، دفتر فروش بلیط هواپیما و پارکینگ از امکانات این هتل هستند و همیشه مکانی مناسب برای برگزاری جلسات کاری، کنفرانس‌ها، سمینارها و همایش‌ها است.

لابی هتل هما

اتاق ها و سوئیت ها

هتل هما ۱۷۳ فضای اقامتی شامل اتاق‌های دو تخته، سوئیت معمولی و سوئیت رویال دارد. اتاق‌های دو تخته هتل بزرگ و از فضایی پرنور برخوردار هستند. در دو نوع دبل و توئین با چشم‌اندازی از شهر یا باغ.
سوئیت‌های معمولی هتل با ظرفیت دو مهمان رو به حیاط و مبله است که امکاناتی نظیر وان حمام دارد.
سوئیت رویال در طبقه پانزدهم هتل واقع شده است و چشم‌انداز زیبایی از تهران دارد. تمام امکانات رفاهی مورد نیاز برای مهمانان را فراهم کرده و انتخاب خوبی برای مسافران است.

استخر هتل هما

آدرس هتل هما تهران

هتل هما تهران: تهران – میدان ونک – خیابان ولیعصر – خیابان شهید خدامی

کافی شاپ رستوران هتل هما تهران

کافی شاپ لابی محیطی مناسب برای داشتن اوقاتی خوش است، با فضایی صمیمی و با امکان سرو انواع نوشیدنی های گرم و سرد و دسرهای لذیذ.

این هتل دو رستوران با کیفیت دارد. رستوران تابستانی دلفین  و رستوران طبقه همکف که چشم‌اندازی از فضای سبز هتل دارد. صبحانه هتل هما معروف است و استخر هتل همای تهران هم در بین جوانان زبانزد. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با هتل‌ها به صفحه معرفی هتل در مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از داخل پارک ملت می‌توان به شهربازی رسید. چرخ‌ و فلک «فان فار» مشهد، بزرگ‌ترین چرخ و فلک در خاورمیانه است.

پارک ملت مشهد کجاست؟

مشهد مقدس از آن شهرهایی است که همه ما به واسطه زیارت حرم امام رضا(ع) به آن سر زده و خواهیم زد. این شهر اما، با اینکه بزرگ‌ترین مقصد زیارتی در ایران است، می‌تواند به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی نیز معرفی شود؛ مانند پارک ملت مشهد که از جاهای دیدنی مشهد است. شهربازی مشهور شهر هم آنجاست و می‌تواند خاطرات سفر ما را تکمیل کند.

پارک ملت کجاست؟

فاصله حرم تا پارک ملت مشهد ۱۲ کیلومتر است. در شمال غرب میدان آزادی (یا همان فلکه پارک) قرار گرفته است. شما می‌توانید از بزرگراه وکیل‌آباد وارد بلوار امامت شوید و دنبال ورودی شهربازی بگردید. با اتوبوس می‌توانید به ایستگاه ضلع جنوب غربی پارک برسید، اگر از طریق مترو هم بخواهید بروید باید در ایستگاه «پارک» پیاده شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری نزدیک “خانه داروغه مشهد ؛ جاذبه روسی قجری” را مطالعه کنید.

شهربازی

شهربازی پارک ملت مشهد

از داخل پارک ملت می‌توان به شهربازی رسید. چرخ‌ وفلک «فان فار» مشهد، بزرگ‌ترین نمونه خود در خاورمیانه است. شهربازی پارک ملت مجموعه‌ای ۳۰ هزار متری است. اسکیت برد، ترن و صندلی فضایی، سورتمه، کشتی دوبل، اسکای فلایر، آکروجت فضایی، تاپ اسپین، گردباد، تاب گردان و بازی‌های خانوادگی مانند فان فار (چرخ و فلک مشهور پارک ملت مشهد)، کشتی صبا، ماشین برقی و… از دستگاه‌ها و وسایل بازی این شهربازی هستند.

انجمن جهانی شهربازی‌ها در سال ۹۰ شهربازی پارک ملت مشهد را به عضویت خود درآورده و بر روی ایمنی وسایل آن هم نظارت می‌کند.

  • قیمت بلیط شهربازی پارک ملت مشهد

    قبلاً هزینه ورودی شهربازی پارک ملت ۳۰ هزار تومان بود، اما بر اساس اعلامیه مدیران این شهربازی طرح ۳۰ هزار تومانی لغو و هزینه‌های ورودی و قیمت دستگاه‌ها از یکدیگر تفکیک شد.

  • تخفیف شهربازی پارک ملت ۹۸

    در طرحی، بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت ۱۱۰ هزار تومان به عضویت در باشگاه مشتریان شهربازی درآمده و تا پایان سال ۹۸ از این بازی‌ها به صورت رایگان استفاده کنند. برای تهیه آن می‌توانید به در ورودی غربی (مقابل امامت ۸) مراجعه کنید.

قیمت بلیط شهربازی پارک ملت مشهد

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن جاذبه های تاریخی مشهد “آرامگاه فردوسی ؛ جاهای دیدنی مشهد ” را مطالعه کنید.

گشت و گذار در پارک ملت مشهد

  • دریاچه بوستان

    اگر از سمت تقاطع آزادی وارد پارک شویم به دریاچه بوستان می‌رسیم. هنرنمایی‌های آب‌نمای پارک با نور و موسیقی در روزهای تعطیل بی‌نظیر است. در زمستان هم گاهی سطح این دریاچه یخ می‌زند و نمای زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

  • زمین‌های ورزشی

    در ضلع غربی زمین‌های ورزشی مختلفی مانند یکی از بزرگ‌ترین استخرهای روباز شهر، پیست اسکی، زمین چمن، زمین والیبال و بسکتبال و زمین مخصوص دویدن وجود دارد و در باغ «زر» پارک هم زمین ورزشی سرپوشیده برای بانوان قرار گرفته است.
    تخفیف شهربازی پارک ملت مشهد

  • تئاتر و سینما

    مهم‌ترین سالن‌های تئاتر شهر مشهد در این آمفی‌تئاتر قرار دارد و تئاترهای جشنواره فجر و جشن اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی در این سالن اجرا می‌شود. یک سینما برای نمایش فیلم سه بعدی هم در همین بخش در نظر گرفته شده است.

  • حیات وحش

    یک حیات وحش کوچک با حیواناتی نظیر طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شترمرغ و میمون هم در این پارک ساخته شده است.

  • پیاده‌روی و اسکیت‌سواری

    مسیرهای جنگلی در قسمت شمال و قسمت چمن‌کاری جنوبی پارک برای پیاده روی و سطح صیقلی آن نیز برای اسکیت‌سواری مناسب است.

برای خواندن یک دنیا به مجله گردشگری در مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در گذشته قلعه‌های زیادی در روستا قرار داشت. شکل یکی از آن‌ها شبیه به قوری بود. روستا و غارش به همین دلیل "قوری قلعه" نام گرفتند.

غار قوری قلعه

در استان کرمانشاه غاری ۶۵ میلیون ساله وجود دارد به نام غار قوری قلعه که به قوری قلا نیز معروف است. از طولانی‌ترین غارهای آبی ایران و بسیار شگفت‌انگیز است. این غار هم آبی است و هم خاکی. تالارهای عجیبی در دل خود دارد که اسامی جذابی هم برایش گذاشته‌اند. جالب‌ترین قسمت‌ غار، آبشارهای بلند آن است که در عمق ۲۷۰۰ متری زمین جاری است.

چرا به غار، قوری قلعه می‌گویند؟ در گذشته، قلعه‌های زیادی در روستا قرار داشت. شکل یکی از آن‌ها شبیه به قوری بود. روستا و غارش به همین دلیل “قوری قلعه” نام گرفتند.

تالار عروس غار قوری قلعه

غار قوری قلعه کجاست؟

آدرس: کرمانشاه، شهرستان پاوه، روانسر، روستای قوری قلعه

فاصله غار قوری قلعه تا کرمانشاه ۱۰۸ کیلومتر است، نزدیک به دو ساعت. از کرمانشاه به سمت پاوه حرکت کنید، سه راهی قزانچی-پاوه-کرمانشاه را رد کنید،بعد از شهر روانسر، تابلوها را دنبال کنید تا به روستای قوری قلعه برسید. غار در سمت راست جاده قرار گرفته است. قیمت بلیط غار قوری قلعه ۱۰۰۰۰ تومان است.

فاصله کرمانشاه تا غار قوری قلعه

تالارهای غار قوری قلعه

  • تالار کوهان شتر

    اولین تالاری که پس از ورود می‌بینید تالار کوهان شتر است. دریاچه‌ای در کف تالار قرار دارد و سقف و دیوار آن پر از قندیل است. قندیل‌های عجیبی که هر کدام شبیه به چیزی است؛ نیم‌رخ شتر، کوهان شتر، مار، طوطی، کرکس و شیر را هم می‌توانید از شکل قندیل‌ها ببینید.
    بعضی از آن‌ها شبیه به کاخ سفید، قلب، کشتی و برج پیزا هم هستند. آسیه زن فرعون، مجسمه ابوالهول و بابانوئل هم در قندیل‌ها قابل تشخیص هستند. مجسمه فردوسی و تصویر حضرت مریم را هم می‌توانید ببینید. همه این‌ها به صورت طبیعی هستند. هیچ انسانی آن‌ها را نساخته است!

  • تالار بتهوون

    در عمق ۱۰۰۰ متری زیر زمین تالار بتهون قرار گرفته است. حوضچه آن زیباترین حوضچه آبی جهان به شمار می‌رود. قندیل‌های این تالار شبیه پرده هستند. اگر به آن‌ها ضربه بزنید، صدای آلات موسیقی می‌دهند. برای همین است که آن‎جا را تالار بتهوون نامیده‌اند.

  • تالار عروس غار قوری قلعه

    تالار عروس مثل عروس، زیباست و پر از قندیل‌های کریستالی سفید و درخشان! قندیل‌های تالار عروس بسیار باریک و بلند هستند و بین ۲ تا ۸ متر ارتفاع دارند. قندیل‌های تالار عروس بسیار شکننده هستند و با ضربه‌ای آرام فرو می‌ریزند.

تالار عروس غار قوری قلعه

تونل برزخ و آبشارها

تونل برزخ غار قوری قلعه شاید ترسناک باشد اما راهی‌است که شما را به آبشارها می‌رساند. چهار آبشار با ارتفاع ۱۰ تا ۱۲ متر در عمق ۲۷۰۰ متری زمین جاری‌است! می توانید آن ها را از دست بدهید؟ پس از تونل برزخ عبور کنید.

نکات مهم در بازدید از غار

غار، ۶۵ میلیون سال سن دارد. مراقبش باشید. ۶۵ میلیون سال دیگر هم باید سالم بماند. سروصدا نکنید. با فلاش، عکاسی نکنید. به قندیل‌ها دست نزنید. هرگز سعی نکنید قسمتی از قندیل‌ها را بکَنید. آن‌ها همان‎جا زیبا هستند؛ نه در جیب شما. بهداشت را رعایت کنید. زباله نریزید. اگر سرمایی هستید، لباس گرم ببرید. غار جای خوردن و آشامیدن نیست. سرویس بهداشتی و پارکینگ وجود دارد. فروشگاه صنایع دستی و سوغات هم همان اطراف غار هست.

برای خواندن یک دنیا مطلب به مجله گردشگری در مجله دلتا سر بزنید.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

به کارگیری بادگیرهای فراوان در ساخت خانه‌ها، باعث شده تا این روستا به بندر بادگیرها مشهور شود. تزیینات کمی از جمله اشکال اسلیمی (طرح‌های گیاهان و ساقه‌های مارپیچ) نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود.

بندر لافت

مقاصد دیدنی بسیاری در آب‌های خلیج فارس وجود دارد که بندر لافت قشم یکی از آن‌هاست. روستای زیبای لافت در یکی از تماشایی‌ترین جزایر ایران قرار دارد و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از قدیمی‌ترین روستاهای ایران. معماری کویری و استفاده از بادگیر در معماری آن یکی از جلوه‌های بی‌نظیر عکاسی است و امکان بازدید از جنگل‌های حرا را هم دارد. گشت و گذار در روستا، قایق سواری و عکاسی در روستای لافت همیشه برای گردشگران لذت بخش بوده و خواهد بود.

روستای لافت قشم

جاذبه های گردشگری بندر لافت

  • بادگیرهای روستا

    به کارگیری بادگیرهای فراوان در ساخت خانه‌ها، باعث شده تا این روستا به بندر بادگیرها مشهور شود. تزیینات کمی از جمله اشکال اسلیمی (طرح‌های گیاهان و ساقه‌های مارپیچ) نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود.

  • بام بندر لافت

    یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های روستای لافت، محلی موسوم به بام لافت است که در میان دو بافت قدیمی و جدید روستا قرار گرفته است و امکان تماشای چهره دیروز و امروز لافت را برایتان فراهم می‌کند.

    بام های روستای لافت قشم

  • جنگل های حفاظت شده حرا

    جنگل های حفاظت شده حرا یکی از شاهکارهای طبیعت در جزیره قشم هستند که شهرت جهانی دارند و درختان مانگرو که با آب شور و شرایط نامناسب به راحتی کنار می‌آیند در آنجا می‌رویند. برای رفتن به حرا باید سوار قایق شوید و به همراه یک راهنمای محلی مسیر کوتاهی را طی کنید.

  • قلعه نادری لافت

    قلعه مخروبه‌ای نزد اهالی با عنوان قلعه نادری یا نادرشاهی شناخته می‌شود. آثاری از باروی قلعه، ۳۰ حلقه آب شیرین، ۳ برکه آب، ۲ آب انبار قدیمی و باقیمانده ۴ برج، از آن بر جای مانده است.

  • قلعه پرتغالی های بندر لافت

    یکی دیگر از دیدنی‌های بندر لافت، قلعه پرتغالی‌هاست که در کنار گورستان قدیمی روستا قرار دارد. این قلعه به دستور آلفونسو آلبرکرک، دریانورد پرتغالی در سال ۱۵۰۷ میلادی ساخته شد. پرتغال به مدت ۱۱۰ سال بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط داشت و در این مدت سازه‌های زیادی در جنوب ایران ساخته شد.
    شهر بادگیرها

  • آب انبارهایی با سقف گنبدی

    آب انبارها نقش مهمی در تامین آب شیرین سواحل جنوبی ایران دارند. مردم آن را با عنوان برکه، به معنای محل ذخیره آب باران، می‌شناسند. حدود ۳۴ برکه با سقف‌های گنبدی شکل و سفید رنگ در آنجا وجود دارد. برکه سنگی لافت یکی از دیدنی‌ترین آن‌هاست که در کنار چاه‌های تلا و قلعه نادری قرار دارد و تاریخ ساخت آن به ۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

  • اسکله باستانی

    در بندر لافت آثاری از یک اسکله‌ وجود دارد که ساخت آن به دوران مادها، هخامنشیان و ساسانیان برمی‌گردد و با سنگ‌های لبه‌دار ساخته شده است.

  • اکوموزه بندر لافت

    درست رو به روی بندرگاه، موزه‌ای وجود دارد به نام اکوموزه لافت که زندگی مردم لافت و معماری سنتی خانه آن‌ها را به نمایش گذاشته است. اتاقی به نام بادگیر در موزه وجود دارد که با رفتن درون آن با کارکرد بادگیر و هوای مطبوعی که ایجاد می‌کند آشنا می‌شوید.
    برای دیدن دیگر مقاصد گردشگری به صفحه گردشگری مجله دلتا مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پل طبیعت، پل ارتباطی بین پارک‌های طالقانی و بوستان آب و آتش است. سازه‌ای عظیم که به همت معماران ایرانی ساخته شده است.

پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران، یکی از نماد‎های شهر تهران است. سازه‌ای عظیم و بی‌نظیر که دو پارک شاخص پایتخت، یعنی بوستان آب و آتش و بوستان طالقانی را به هم متصل می‌کند. بزرگ‌ترین پل پیاده‌روی ایران است و امکانات تفریحی بسیار عالی و مدرنی دارد. این گذرگاه مدرن می‌تواند یک مقصد شب‌گردی خوبی برای خانواده‌ها باشد.

پل طبیعت تهران

پل طبیعت یک پل سه طبقه است که به عنوان بزرگ‌ترین پل عابر پیاده و یا به قولی غیر‎خودرویی معروف شده است. با شهرتی جهانی که جاذبه‌های زیبای آن به خصوص در شب، جزء یکی از مقاصد گردشگران و بازدیدکنندگان است. این پل سازه‌ای مدرن روی عرض بزرگراه مدرس در ارتفاع ۴۰ متری با نورپردازی‌های بی‌نظیر و جلوه‌های دیدنیِ ویژه‎ ساخته شده است و تعدادی از شاهراه‌های اصلی تهران مانند بزرگراه مدرس، همت، رسالت و حقانی درست در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد.

بزرگترین پل پیاده روی تهران

بلیط پل طبیعت تهران

ابتدا باید بگویم شما هیچ هزینه‌ای برای بازدید از این سازه نمی‌پردازید و در واقع هزینه دیدن آن رایگان است و فقط کافی است برای رفتن به این پل تصمیم بگیرید.

ساعت بازدید پل طبیعت تهران

ساعت بازدید هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب است.

تفریحات و خوشمزه گردی

  • طبقه اول از هر دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی، می‌توانید به سطح اول پل بیایید. فضایی ۱۴۵۰ متری که کافی شاپ، گالری، رستوران، کافه و… در آن ایجاد شده است.
  • طبقه دوم، با فضای سبز و گیاهان چشم‌نواز، دارای سکوهایی در بخش شمالی و جنوبی است و به شکل یک  مسیر حرکتی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کالسکه طراحی شده است.
  • طبقه سوم یا بالاترین سطح، بعداً به پل اضافه شد و نیمکت‌ها و مکان‌های متعددی دارد که فقط برای نشستن و دیدن مناظر روح نواز از ارتفاعی بلند است.

برای خوشمزه گردی می‌توانید از رستوران پل طبیعت استفاده کنید و به کافه‌ها و فودکورت‌‌های مختلف و متنوع آن سر بزنید و چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر را تماشا کنید.

پل طبیعت بدون خودرو تهران

چطور برویم؟

آدرس پل طبیعت تهران کجاست: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش

مسیر دسترسی به پل طبیعت

  • از طریق بوستان آب و آتش: باید از معابر فرعی ضلع شرقی خیابان آفریقا و بعد از عبور از چهارراه جهان کودک به خیابان دیدار جنوبی وارد شوید و به پارک آب و آتش برسید.
  • از مسیر بوستان جنگلی طالقانی: می‌توانید از مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی و یا ایستگاه مترو حقانی وارد بوستان طالقانی شوید.
  • دسترسی به پل طبیعت با مترو: ایستگاه مترو حقانی به این جاذبه گردشگری نزدیک است و می‌توانید از آن با کمی پیاده‌روی به مقصد برسید.
  • از طریق اتوبوس: از پل سید خندان یا میدان ونک یا میدان رسالت می‌توانید سوار اتوبوس‌های خط ونک – رسالت بشوید. در ایستگاه آب و آتش از اتوبوس خارج شده و به صورت پیاده مسیر را ادامه بدهید.
  • دسترسی به پل طبیعت با تاکسی: از بسیاری از مناطق تهران می‌توانید با تاکسی به این پل بروید. میدان رسالت، سید خندان، میدان ونک به صورت مستقیم به مقصد متروی حقانی می‌روند و از آنجا پیاده می‌توانید خود را به پل برسانید.
  • برای مطالعه مطالب مشابه به مجله گردشگری ، مجله دلتا مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید باورتان نشود که در همین تهران خودمان 14 اتاق فرار یا اسکیپ روم با سناریوهای مختلف وجود دارد. درجه سختی آن‌ها متفاوت است و می‌توانید در هر گروه سنی به این بازی بپردازید.

اتاق فرار تهران

برای یک گردشگری متفاوت و هیجان‌انگیز می‌توانید سراغ یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین تفریحات تهران یعنی اتاق فرار یا اسکیپ روم بروید. برای هر سنی مناسب است و می‌تواند یک تفریح لذت‌بخش برای گروه دوستان یا خانواده شما باشد.

اتاق فرار (Escape Room)

وقتی خود را به جای شخصیت یکی از بازی‌های اسرارآمیز، معماگونه و بعضاً ترسناک می‌گذاریم همیشه لذت می‌بریم. اما در اتاق فرار شما باید نه در دنیای مجازی بلکه در دنیایی واقعی به حل معما بپردازید، دقیقاً در پایتخت شگفت‌انگیز ایران، تهران. شما باید در زمانی محدود یعنی در یک ساعت، مبارزه کنید، فکر کنید، شکست بخورید و یا پیروز شوید. در اتاق فرار فقط یک ساعت زمان دارید تا معما را حل کنید! معما چیست؟ “چگونه از اتاق فرار کنیم؟”

اتاق انیگما

لذت از اتاق فرار تهران

زمانی می‌توانید بیشترین لذت را از اتاق فرار ببرید که کار گروهی خوبی را ارائه دهید. بنابراین خوب است دوستان خود را همراه خود ببرید و یا مهم‌ترین کار را بکنید: خانواده خود را همراهتان ببرید. مهارت‌های فکری، اطلاعات عمومی، دقت و توجه و خلاقیت و از همه مهم‌تر توجه به محدودیت‌ها مهم‌ترین چیزهایی است که تنهایی به آن نخواهید رسید.

اتاق فرار تجریش

لیست ۱۴ اتاق فرار تهران

شاید باورتان نشود که در همین تهران خودمان ۱۴ اتاق فرار یا اسکیپ روم با سناریوهای مختلف وجود دارد.

  1. نجات شهر عمارت دبیرالملک
  2. خانه اسرار خانه ذهن زیبا- پاسداران
  3. اتاق فرار فکرکده- سعادت‌آباد
  4. اتاق فرار- خیابان امیرکبیر
  5. شام آخر- جردن، میراث لاله- پارک لاله
  6. قرنطینه فرهنگ‌سرای رسانه
  7. تهران ۱۳۴۶- خیابان نوفل لوشاتو
  8. اتاق فرار ریپتون- ستارخان
  9. گاراژ متروکه- پارک وی
  10. جعبه سیاه- خیابان فاطمی
  11. انیگما- برج میلاد
  12. فرار از زندان- خیابان دولت
  13. اسکیپ روم- کریمخان
  14. معمای تسلای- مجموعه کوروش و…

اسکیپ روم

تورهایی برای اتاق فرار تهران

برخی از سایت‌های تخفیف جاذبه‌های گردشگری، برای اتاق فرار تهران اقدام به برگزاری تورهای متعددی می‌کنند که می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت آن‌ها را بیابید. البته مرکز بازی‌های فکری علاوه بر تهران در شهرهای کرج، شیراز، اصفهان، کرمان و اهواز نیز مراکز مشابه را راه‌اندازی کرده است. کافی‌شاپ‌هایی در شهرهای بزرگ ایران وجود دارند که فضایی را جهت انجام بازی فکری تعبیه کرده‌اند.

لیست بهترین اتاق فرار ها

  • رزرو اتاق فرار به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.
  • حداکثر گروه‌های ۷ نفره می‌توانند وارد اتاق فرار شوند. اگر بیشتر از ۷ نفر باشید می‌توانید دو دوره اتاق فرار را رزرو کنید.
  • هزینه حدودی رزرو اتاق فرار نفری ۳۰ هزار تومان و بیشتر است.
  • درجه سختی سناریوهای اتاق فرارهای تهران با یکدیگر متفاوت است.
  • حتما از قبل، راهنمای بازی اتاق فرار و قوانین اسکیپ روم را مطالعه کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر گردشگری با مجله گردشگری مجله دلتا بمانید.



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردي , سفر , گردشگري ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 بیشترین سرگرمی مخصوص کودکان و خانواده‌ها در بخش دریاچه یوها قرار دارد. بیش از 100 بازی مختلف که والدین هم می‌توانند در کنار فرزندان خود تفریح کنند.

پارک آبی دبی

پارک‌های آبی و شهربازی‌های شاخص دنیا برای گردشگرانی که با فرزندانشان سفر می‌کنند یکی از شاخص‌ترین مقاصد گردشگری است، طرفداران زیادی دارد و از بهترین انتخاب‌هاست. یکی از مشهورترین اماکن تفریحی، پارک آبی دبی با نام وایلد وادی است. وسایل بازی آبی متعددی دارد که هر یک از آن‌ها در نوع خود بی‌نظیر است.

پارک آبی دبی

پارک وایلد وادی، هفتمین پارک آبی برتر دنیاست و بزرگترین استخر موج خاورمیانه را دارد. یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی است و امکانات رفاهی و تفریحی قابل توجهی در این پارک فراهم شده است. جزء ده پارک آبی برتر دنیا است که در یکی از بهترین مناطق دبی، در ساحل جمیرا، مقابل هتل برج العرب قرار دارد و گردشگران را به شور و هیجان وامی‌دارد. در سال ۱۹۹۹ میلادی و در فضایی باز ساخته شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر مقاصد تفریحی دبی “مکان های تفریحی دبی را بشناسید” را مطالعه کنید.

پارک آبی دبی wild wadi

این پارک حدود ۳۰ نوع سرگرمی دارد که سرسره ۳۳ متری، استخر موج و ساحل حمام آفتاب آن جزء شناخته‌شده‌ترین‌ها است. به علاوه گواهینامه ایزو (ISO) را از آن خود کرده که نشان می‌دهد این مجموعه تفریحی به صورت کاملاً استاندارد ساخته شده‌است.

وسایل بازی پارک آبی وایلد وادی دبی

  • سرسره سقوط آزاد جمیرا سکیرا | Jumeirah Sceirah

    جمیرا سکیرا، محبوب‌ترین سرسره وایلد وادی است. دو محفظه دارد و وقتی وارد آن شوید شمارش معکوس اعلام می‌شود و قبل از آن که آمادگی کامل را پیدا کنید، زیر پای‌تان خالی شده و به معنای واقعی سقوط می‌کنید، سپس درون سرسره‌ای بزرگ و سرپوشیده سر می‌خورید. جالب است به شما بگویم سرعت این بازی به ۸۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد!
    پارک آبی

  • قایق و دریاچه یوها | Juha’s dhow and lagoon

    سرگرمی‌های مخصوص کودکان و خانواده‌ها در این بخش قرار دارد. بیش از ۱۰۰ بازی مختلف شامل ۵ سرسره، تفنگ‌های آبپاش، دوش‌های آبپاش و استخرهای کودک که والدین هم می‌توانند در کنار فرزندان تفریح کنند.

  • سفر یوها | Juha’s journey

    قسمت سفر یوها، بخش تفریحات آرام و لذتبخش پارک آب دوبی است. یکی از پرطرفدارترین بخش‌های وایلد وادی است با نام رودخانه آرام. در مجموع ۳۶۰ متر طول دارد و آب با شدت کمی در جریان است. می‌توانید با تیوپ‌های یک یا دو نفره در این رودخانه حرکت کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. تونل‌های کوچک، بزرگ و آبشارهایی در این رودخانه هستند که مسیر را جذاب‌تر می‌کنند.

  • رودخانه خروشان | Action River

    در رودخانه خروشان، جریان‌های ۱۰۰،۰۰۰ لیتری آب، وضعیت متلاطمی را درون رودخانه به وجود می‌آورد و با موج‌های یک متری غافلگیر خواهید شد. عمق کمی دارد اما بهتر است جلیقه نجات بپوشید.
    رودخانه خروشان پارک آبی Action River

  • استخر موج | Wave pool

    این استخر بزرگ‌ترین استخر موج در خاورمیانه و با کیفیتی قابل قبول ساخته شده است. با موج‌های بزرگ و کوچک که گاه بلندی موج‌ها به ۱.۵ متر هم می‌رسد. تمام افراد با هر سنی می‌توانند برای تفریح و آب بازی به این استخر بروند، البته کودکان باید همراه والدین خود باشند و کسانی که شنا بلد نیستند باید جلیقه بپوشند.
    برای خواندن مطالب مرتبط با گردشگری به مجله دلتا و مجله گردشگری آن مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: جهانگردی , دانستنی های سفر , دبی , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از برغان آلو و الک بخرید! هر دو در آشپزی به کارتان می‌آید. عکاسی کنید و از جاذبه‌ها و زیبایی‌های روستای برغان حسابی دیدن کنید.

جاهای دیدنی تهران روستای برغان

روستایی چهارفصل با طبیعتی بسیار زیبا در نزدیکی شهر کرج در دامنه جنوبی روستای البرز قرار گرفته است. روستای برغان یکی از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت است و برای ساکنان پایتخت و استان البرز به عنوان یکی از مقاصد تعطیلات آخر هفته شناخته می‌شود. به سبب داشتن باغات و مزارع و رودخانه‌های خروشان یکی از مقاصد تماشایی برای گردشگران شناخته شده است و به همین سبب به عنوان روستای توریستی دیدنی محسوب می شود.‌

روستای برغانپل تاریخی روستای برغان

مسیر رفتن به روستای برغان

کمی قبل تر روستای برغان یکی از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رفت. حالا اما در استان البرز قرار دارد و یکی از روستاهای نزدیک کرج محسوب می‌شود. برغان بین کرج و هشتگرد قرار گرفته و فاصله تهران تا برغان هم چندان زیاد نیست، در محدوده ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد و برای رفتن به برغان کافیست ۱۳ کیلومتر از کرج دورشوید. برای رسیدن به برغان، دو مسیر وجود دارد. از کرج – گوهردشت، جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید و یا از اتوبان کرج- قزوین تابلوی کردان را که دیدید به سمت راست رفته و پس از کردان به سمت برغان بروید.

روستای برغان

جاهای دیدنی برغان

برغان فقط یک روستا نیست! مجموعه کاملی از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی را یکجا در خود جمع کرده است. به داشتن باغ‌های میوه به ویژه آلو شهرت دارد، بنابراین بخش بزرگی از روستا و اطرافش زمین‌هایی با کاربری کشت است. کوچه باغ‌های باصفایی هم دارد که جان می‌دهد برای عکاسی.

افزون بر آن تکیه‌های برغان شهرت تاریخی دارند. درِ یکی از این تکیه‌ها سوژه‌ای منحصربه‌فرد برای عکاسان است. به این در به اندازه‌ای قفل و دخیل بسته‌اند که چیزی از بافت اصلی آن دیده نمی‌شود. یک درخت سیب قدیمی در مرکز روستا قرار دارد. از گذشته‌های دور تا کنون، مردم روستا شب‌های جمعه دور این درخت جمع می‌شدند و برای حاجت روایی شمع روشن می‌کردند. دیدنش خالی از لطف نیست.

جاهای گشتنی روستای برغان

بقایای یک کاروانسرای عباسی از دیگر دیدنی‌های روستاست. کاروانسرا هنوز بازسازی نشده است. مسجد جامع ۸۰۰ ساله روستا نیز با آن چنار قدیمی‌اش از دیگر دیدنی‌هایی است که نظر شما را به خودش جلب می‌کند. پل قدیمی برغان که ابتدای روستا قرار دارد، از دیگر جاذبه‌هایی است که می‌توانید ببینید. این پل تاریخی مربوط به دوران صفویان است. رودخانه زیر پل هم از زیبایی‌های روستا به شمار می‌رود.

روستاهای استان البرز

بهترین فصل سفر

هر وقت فرصت داشتید می‌توانید این روستا را ببینید! این روستا در همه فصول سال زیباست. بهار و تابستان، پاییز و زمستان منتظر ورود گردشگران است. از آنجا که به کلان شهرها نزدیک است و جاده استانداردی دارد، در هیچ موقع از سال برای رفتن به آنجا با مشکل روبه‌رو نمی‌شوید. زمستانش هم بسیار دیدنی است، اگر از آن دسته از برف پیماها هستید. این روستا برایتان شگفتی آفرین خواهد بود.

جاهای دیدنی کرج

نکات مهم در بازدید از روستای برغان

در فصل میوه‌دهی باغ‌ها، میوه تازه بخرید. وقتی فصل میوه تمام شد، از خشکبار روستا بخرید و با خودتان به منزل بیاورید. آلوهای خورشتی برغان شهرت جهانی دارند. چرا شما از این محصول لذیذ مصرف نکنید؟ شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید مردم برغان به الک سازی شهرت دارند و الک، صنایع دستی این روستا محسوب می‌شود. هر خانه و آشپزخانه‌ای به الک نیاز دارد. الک برغانی بخرید.

جاهای دیدنی اطراف تهران

نکات مهم برای افراد با نیازمندی‌های ویژه

از نگاهمجله گردشگری مجله دلتا افرادی که معلولیت حرکتی دارند هم، می‌توانند از روستا بازدید کنند. روستا تقریبا مسطح است و حرکت ویلچر بدون مشکل خاصی انجام می‌شود. به جز بعضی مناطق مثل قسمت‌هایی از رودخانه، بقیه جاهای روستا برای بازدید افراد با نیازمندی‌های ویژه مناسب به نظر می‌رسد. همچنین این روستا می‌تواند مقصد سفری خوب برای خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم باشد. طبیعت روستا و چشم‌اندازهای محیطی اطرافش می‌تواند در درک محیطی به این کودکان کمک کند.



:: برچسب‌ها: کرج , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دزفول یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. درجنوب غربی استان خوزستان قرار گرفته و قدمت آن به زمان ساسانیان می‌رسد. یکی از مقاصد گردشگری برای زمستان 2020 که جاذبه‌های گردشگری متعددی هم دارد.

زمستان 2020

اگر دنبال منطقه‌ای گرم در زمستان سرد هستید، چند پیشنهاد برای شما داریم. قیمت‌ها در فصل زمستان معمولاً پایین‌تر است و اگر علاقمند به سفر با خودروی شخصی هستید، جاده‌ها و خیابان‌های شهرهای توریستی هم خلوت‌تر هستند. اما اگر از سوز سرما و هوای ابری و بارش‌های مکرر زمستان دل خوشی ندارید می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یک مقصد گرم برای سفر زمستان ۲۰۲۰ خود بیابید.

مناطق گرم ایران در زمستان

 مقاصد سفر در زمستان

  • چابهار – سیستان و بلوچستان

    هوای بندر چابهار در زمستان شبیه به بهار است. از رطوبت هوا کاسته می‌شود و هوای شرجی ساحل جای خود را به نسیم و بادهای خنک می‌دهد. شهر چابهار پر است از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی. مردم باصفایی هم دارد که مسافران را راهنمایی می‌کنند. شما می‌توانید از پدیده گلفشان، کوه‌های مینیاتوری و به خصوص ساحل درک هم دیدن کنید. جاهای دیدنی چابهار را در زمستان ۲۰۲۰ از دست ندهید.
    پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ساحل روستای دَرَک “ساحل درک ؛ پیوند کویر و دریا” را مطالعه کنید.
    ساحل نقره ای چابهار

  • دزفول – خوزستان

    دزفول یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. در جنوب غربی استان خوزستان قرار گرفته و قدمت آن به زمان ساسانیان می‌رسد. یکی از آثار دیدنی آن پل جهان است که روی رود خروشانی بسته شده و یکی از بهترین‌ها در سبک خودش شناخته می‌شود.
    آثار باستانی بی‌نظیری مثل خانه تیزنو، آسیاب رعنا و مسجد جامع و بازار قدیمی دزفول و طبیعت بکر و منحصربه‌فردی مثل دشت لاله‌های واژگون از جاهای دیدنی خوزستان است. یک دره هیجان‌انگیز هم در اطراف شهر وجود دارد به نام ” دره توبیرون ” که در نتیجه هزاران سال فرسایش آبی در کوه و تپه‌ها به وجود آمده و می‌تواند یک مقصد هیجان‌انگیز برای گردشگران باشد.
    منطقه چال کندی در دزفول

  • بندرعباس – هرمزگان

    بندرعباس شهر ساحل و آفتاب است. به جزیره‌های اطراف به راحتی دسترسی دارد و محلی است برای بازارهای هیجان‌انگیز. مرکز خریدهایش قیمت‌های مناسبی هم دارد. مجتمع‌های تجاری سیتی سنتر، زیتون، سرو و رویال می‌توانند مقصدی عالی برای پاساژگردی باشند. چندین بازار محلی هم وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها سوغاتی‌های خانگی و محصولات دست‌ساز تهیه کنید.
    طبیعت و مکان‌های تاریخی نیز مانند چشمه آب گرم گنو، حمام گله‌داری و عمارت کلاه فرنگی از معروف‌ترین دیدنی‌های این شهر هستند. فراموش نکنید حتماً در سفر به این شهر قلیه ماهی و قوزی گوشت را امتحان کنید.
    هرمزگان

  • مشهد – خراسان

    خیلی از ما فقط به قصد زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کنیم. اما قضیه از این قرار است که این شهر زیارتی جاذبه‌های توریستی بسیاری هم دارد که آبشار آبگرم یکی از آن‌هاست. خیلی از گردشگران برای سفرهای زمستان ۲۰۲۰ مقصد آبشار آبگرم مشهد را انتخاب کرده‌اند. تنها آبشار ایران که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود ۴۰ درجه هم می‌رسد! این آبشار در حدود ۵ کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری قرار دارد و در نزدیکی روستای آبگرم می‌توانید سراغ آن بروید.
    آب گرم مشهد

  • تفت – یزد

    تفت به خاطر قرار گرفتن در دامنه شیرکوه، آب‌و‌هوای خنک اما نه خیلی سرد دارد. بافت کلی شهر از باغ و خانه‌های قدیمی تشکیل شده و اگر کمی به برف علاقمند باشید در اطراف شهر محلی برای اسکی و برف بازی هم وجود دارد.
    باغ صدری، آتشکده چم و روستای سخوید از جاهای دیدنی در شهر تفت است و حال و هوای تاریخی دارد. آبشار و تفرجگاه درگهان نیز به دلیل داشتن محیطی بکر و طبیعی و همچنین یک آبشار زیبا در دسته مکان‌های دیدنی برای سفر در زمستان ۲۰۲۰ قرار دارد.
    برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی در مجله دلتا به مجله گردشگری مراجعه کنید





:: برچسب‌ها: دانستنی های سفر , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل کوروش در نزدیکی مراکز تجاری بنا شده و با وجود پله های ورود به هتل، برای تردد معلولان، رمپ مناسب و ویلچر در نظر گرفته شده است.

هتل کوروش کیش

هتل کوروش کیش در سال ۱۳۹۷ در این جزیره زیبا افتتاح شده است. امکاناتی منطبق بر استانداردهای روز دنیا و پرسنلی مجرب و خوش‌برخورد دارد. لابی هتل ۵ ستاره کوروش با نورپردازی‌ها و دکوراسیون چشم‌نواز فضای مناسبی را برای مهمانان هتل ایجاد و مکانی آرامش‌بخش برای دورهمی‌های دوستانه، استراحت بعد از یک خرید طولانی و بازگشت از تفریحات متعدد کیش فراهم است.

این هتل به سیستم استفاده از انرژی خورشیدی مجهز است و در بسیاری از قسمت‌ها از آن بهره می‌برد، به همین دلیل عنوان نخستین هتل سبز ایران را از آن خود کرده است. همچنین رعایت استانداردهای زیست محیطی در تمام مراحل ساخت آن از دیگر ویژگی‌های بارز هتل کوروش است.

رستوران هتل کوروش کیش

هتل کوروش کیش کجاست ؟

هتل کوروش در میدان پردیس کیش بنا شده‌است. دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری جزیره و تفریحات آبی کیش دارد. برای علاقمندان به خرید و پاساژگردی هم تا مجتمع خرید پردیس ۱ و ۲ فاصله چندانی ندارد. به علاوه اینکه تور گردشگری جزیره آماده راهنمایی مسافران است و همیشه تاکسی جلوی ورودی هتل برای بردن مسافران به نقاط دلخواه آماده است. با وجود پله های ورود به هتل، برای تردد معلولان  “رمپ” مناسب و ویلچر در نظر گرفته شده است.

نظرات مردم درباره هتل کوروش کیش

اتاق ها و امکانات هتل کوروش

هتل کوروش کیش ۱۶ طبقه و ۱۹۸ واحد اقامتی دارد. دارای اتاق‌های دو تخته استاندارد‌، دو تخته رو به دریا، سه تخته استاندارد، سه تخته رو به دریا، سوئیت رویال یک خوابه رو به جزیره، سوئیت رویال دو خوابه رو به جزیره و سوئیت رویال دو خوابه رو به دریا است. امکانات اتاق‌ها نیز شامل تهویه مطبوع ، حمام‌، کانال‌های تلویزیونی‌، امکان دسترسی به اینترنت از داخل اتاق، خدمات ۲۴ ساعته روم سرویس، سیستم پیشرفته کنترلی سرتختی، سالن ورزشی و استخر و ماساژ، فروشگاه‌ها و… است.


پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات خشکشویی و اتو ، خدمات بیدار باش، دستگاه واکس کفش، فکس ، فتوکپی، خدمات CIP (تشریفات ویژه) و خدمات ترانسفر فرودگاهی رایگان نیز از دیگر امکانات هتل کوروش کیش است.

رستوران هتل کوروش کیش با سرو غذاهای خوشمزه و تنوع غذایی بالا اعم از غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و… به علاوه صبحانه‌های بی‌نظیر با ساعت سرو مناسب از امتیازات هتل محسوب می‌شود. همچنین این رستوران ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد و برای برگزاری مهمانی‌ها در جزیره نیز آماده سرویس‌دهی است.

رستوران هتل کوروش

نکاتی درباره هتل

  • ورود اتباع خارجی بلامانع است.
  • استخر هتل رایگان است. ( برای کودکان زیر ۵ سال استفاده از استخر مجاز نیست)
  • ترانسفر فرودگاهی دارد.
  • صبحانه بوفه رایگان است.
  • تحویل اتاق ساعت ۱۴ و تخلیه اتاق ساعت ۱۲ است.
  • هزینه هتل برای کودکان زیر ۵ سال، رایگان است.
  • اگر دو کودک زیر ۵ سال داشته باشید، هزینه یک کودک دریافت می‌شود.
  • سرویس بهداشتی موجود در اتاق‌ها فرنگی است.
  • چایخانه دارد و در آن قلیان سرو می‌شود.
  • استعمال سیگار و قلیان در داخل اتاق ممنوع است.
  • پذیرش خانم تنها فقط با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.
  • چای ساز در اتاق دارد.

برای آشنایی با بهترین هتل ها به صفحه هتل های مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

قلعه مارکوه در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و به دوران پس از اسلام تعلق دارد. از این قلعه وسیع فقط سه برج باقی مانده که یکی از آن‌ها امروز برای نگهبانی این قلعه استفاده می‌شود.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه رامسر بر روی کوهی به همین نام واقع شده است و قدمت بالایی دارد. این بنا در گذشته کاربرد نظامی و ۶۰۰ مترمربع مساحت داشته است. محلی‌ها آن را مَرکو می‌گویند. سفر به قلعه مارکوه رامسر یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر است و هنگامی که روی بلندی قلعه قرار بگیرید، مناظر بی‌نظیری از طبیعت را خواهید دید. چشم‌انداز این قلعه گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به سوی خود می‌کشد و یکی از جاهای دیدنی رامسر است.

جاهای دیدنی رامسر

قلعه مارکوه در آثار ملی ایران ثبت شده است و به دوران پس از اسلام تعلق دارد. از این قلعه وسیع فقط سه برج نگهبانی باقی مانده که یکی از آن‌ها امروز برای نگهبانی این قلعه شگفت‌انگیز استفاده می‌شود. هوای بسیار خوبی دارد و چشم‌انداز بی‌مانندی از دریای خزر، ارتفاعات سرسبز البرز، دشت‌ها و مزارع برنج و همچنین روستاهای اطراف که برای عکاسی بسیار مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با فرودگاه رامسر “فرودگاه رامسر ،معرفی فرودگاه‌های ایران” را مطالعه کنید.

گردشگری

  1. عکاسی و پیاده روی کنید
    مناظر و مسیر، چشم‌انداز بی‌نظیر مارکوه، گردشگران و توریست‌های خارجی همه می‌تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد.
  2. کوهپیمایی کنید
    پله‌های قلعه مارکوه به تنهایی خود یک کوهپیمایی سبک است؛ اما دامنه‌های کوه هم می‌تواند برای یک کوهپیمایی عالی باشد.
    پله های قلعه مارکوه رامسر
  3. در رامسر به گشت و گذار بپردازید
    رامسر عروس شهرهای شمالی است. ساحلی بسیار دیدنی دارد و می‌تواند مقصد مناسبی برای خرید سوغات و غذاهای محلی باشد. همچنین می‌توانید از تفریحات آنجا مانند تله کابین رامسر هم لذت ببرید.
  4. به تنکابن و شهسوار سر بزنید
    شهسوار از شهرهای زیبایی است که در مسیر مارکوه قرار دارد. همچنین رفتن به ساحل باروژ تنکابن هم خالی از لطف نخواهد بود.
  5. در ییلاقات اطراف مارکوه بگردید
    روستای جواهرده، جنت رودبار، دریاسر و حاشیه جنگل‌های دالخانی، دوهزار و سه هزار از مناطق سرسبز در غرب مازندران است که گردشگران را برای دیدن این همه زیبایی به سوی خود می‌کشانند.

پله های قلعه مارکوه

برای بازدید از این قلعه باید ۳۱۱ پله سیمانی را بالا بروید. مسیری هموار که از بین باغ‌ها، درختان و مناطق بسیار سرسبز می‌گذرد. گذر از پله‌های قلعه مارکوه بسیار آسان است و زمان کوتاهی می‌برد. ابتدا منظره برج بلند سنگی را خواهید دید که با دور زدن آن از سمت جنوب شرقی وارد قلعه خواهید شد.

قلعه مارکوه کجاست؟

آدرس قلعه مارکوه: مازندران، شهرستان رامسر، بخش کتالم، محدوده میان نیاسته و کرد محله، جاده مارکوه

  • از سمت جاده چالوس و استان مازندران
    حدود ۱۵ کیلومتر بعد از تنکابن در سمت چپ‌تان جاده میرزاکوچک‌خان جنگلی قرار دارد. وارد جاده که شدید پس از حدود ۳ کیلومتر در دومین تقاطع تابلوی مارکوه را خواهید دید که شما را به چپ و جاده تلار راهنمایی می‌کند. پس از ۲ کیلومتر، به ابتدای مسیر اختصاصی مارکوه می‌رسید که ۷۰۰ متر بعد به شما امکان پارک خودرو و ورود به قلعه را می‌دهد.
    جاده دالخانی
  • از جاده قزوین رشت و سمت رامسر
    از میدان معلم رامسر، مسیر بلوار باهنر و سپس کاشانی را در پیش بگیرید، در ادامه به سمت کرد محله بروید و وارد جاده تلار شوید و به ابتدای مسیر اختصاصی مارکوه برسید.

ساعت بازدید قلعه مارکوه

در طول روز و روشنایی هوا می‌توانید در هر زمان از قلعه بازدید کنید. پس از غروب، مسیر و خود قلعه تاریک است، شما ممکن است بتوانید مسیر قلعه را تا بالای کوه در شب هم بپیمایید؛ اما برای بازدید از خود قلعه اجازه ورود شما با نگهبان خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با سایر مطالب گردشگری به مجله دلتا ومجله گردشگری مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کاروانسراهای متعددی از دوران کهن ایران وجود دارند که امروز به هتل تبدیل شده اند و می توانند به عنوان اقامتگا‌های بی نظیر مورد استفاده گردشگران قرار گیرند.

کاروانسرا

ساخت کاروانسراها از دوره صفویه در ایران آغاز شد. از دوره‌ای که شاه عباس یکم تصمیم به بازسازی و احیای جاده ابریشم گرفت. برای احداث آن‌ها از معماران کارکشته‌ای نیز بهره برد، تا جایی که می‌توان شاهکارهایی از معماری ایران را در همین کاروانسراها به وضوح دید. به قدری باشکوه ساخته شده‌اند که هر کاروانسرا را که می‌دیدی پر بود از تاجران و اعیان و اشراف. اما امروزه برخی از همین کاروانسراها تبدیل به هتل شده‌اند و هر گردشگر و هر مسافری می‌تواند به راحتی در آن‌ها اقامت داشته باشد و از زیبایی آن بهره ببرد. با صفحه گردشگری مجله دلتا بمانید تا به ۵ کاروانسرا که امروز هتل شده‌اند سری بزنیم.

کاروانسراهایی که هتل شد اند

هتل کاروانسرای مشیر

کاروانسرا در یزد معنای خاصی دارد و بیشتر به عنوان جاذبه گردشگری از آن یاد می‌شود. یکی از این کاروانسراها که امروز به هتل تبدیل شده‌اند هتل کاروانسرای  مشیر یزد است. در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت شده و امروز هتلی زیبا با بافت سنتی و امکانات مدرن است.

این هتل کاروانسرا در زمان مظفرالدین شاه قاجار ساخته شده و قدمتش به ۱۵۰ سال پیش می‌رسد. تا میدان امیر چخماق یزد کمتر از یک کیلومتر فاصله دارد و فقط ۵ دقیقه پیاده روی تا مسجد جامع و باغ دولت‌آباد و بازار خان و بادگیرهای تاریخی یزد.

اتاق‌هایش در حیاط باصفای حوض‌داری قرار گرفته است و دیوارهای کاه‌گلی، پنجره‌های طرح قدیم، شیشه‌های رنگی و… دارد. رستورانش با کاشی‌های هفت‌رنگ سنتی تزئین شده و معماری اصیل ایرانی دارد.

کاروانسرای مشیر یزدکاروانسرای مشیر

هتل کاروانسرای عباسی

هتل کاروانسرای عباسی در اصفهان خیابان آمادگاه قرار دارد، یعنی این هتل در قلب بافت تاریخی اصفهان است. هتلی منحصربه‌فرد و افسونگر، در مرکز نصف جهان. چشم‌انداز گنبد زیبای مدرسه علمیه چهارباغ از داخل کاروانسرا معلوم است. در فضای گرگ و میش صبح و غروب، از فرط زیبایی، دل همه مهمانان را می‌رباید.

۲۲۵ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد. اتاق‌های معمولی یک تخته و دو تخته، چشم‌انداز و پردیس، سوئیت‌های معمولی، سوئیت قاجار، سوئیت صفوی، سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همه اتاق‌ها مجهز به سیستم ایمنی و استاندارد روز دنیا هستند.

هتل کاروانسرا عباسیهتل کاروانسرای عباسی

کاروانسرای عباسی کوهپا

در کیلومتر ۶۰ جاده اصفهان- نائین کاروانسرای عباسی کوهپا را با قدمتی که به دوره‌ صفویه بازمی‌گردد، خواهید یافت. مطمئناً از اقامت در یک فضای کاملاً تاریخی لذت خواهید برد. این کاروانسرا هم در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

فضای هتل و معماری اتاق‌ها بسیار جذاب و منحصربه‌فرد است. غذاخوری سنتی دارد و سالن‌های چندمنظوره برای برگزاری همایش‌های مختلف. سالن تفریحات، فروشگاه صنایع دستی و … از امکانات این هتل کاروانسرا محسوب می‌شوند. کاروانسرای عباسی به دیدنی‌هایی مثل بازار قدیمی کوهپایه، تپه‌های شنی ورزنه، باتلاق گاوخونی و … دسترسی داشته و می‌تواند برای یک اقامت بسیار دلپذیر باشد.

هتل کاروانسرا عباسی کوهپاکاروانسرای کوهپا

هتل کاروانسرای لاله بیستون

هتل کاروانسرای لاله در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و در راه قدیمی کرمانشاه به همدان، در دامنه کوه بیستون قرار گرفته است. ۶۰۰۰ مترمربع مساحت دارد، به فرم چهار ایوانی ساخته شده و ۱۰۰ مهمان ظرفیت دارد. ۲۰ واحد و سوئیت‌های رویال و امپریال با تزئینات سنتی دارد که پنجره‌ اتاق‌هایش رو به کوه بیستون  باز می‌شود.

لمکده‌ای نیز دارد که می‌توان بعد از گشت و گذار در آن روی تخت‌هایش نشست و خستگی در کرد. رستوران سنتی و رستوران تابستانی در فضای باز دارد و غذاهای ایرانی و فرنگی هم سرو می کند. اجرای موسیقی زنده، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی محلی، فروشگاه تجهیزات و لوازم صخره‌نوردی از جمله امکانات این هتل کاروانسراست و جشن‌ها و مراسم متعددی را هم برگزار می‌کند.

می‌توانید به دیدنی‌های اطراف مانند کاخ نیمه تمام ساسانی، پل کهنه، پل کاروانسرای صفوی، کتیبه بیستون، پل خسرو، پرستشگاه پارتی، مجسمه هرکول، طاق بستان و غار شکارچیان هم سر بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طاق بستان “طاق بستان ، ناگفته های شهرهای خاموش” را مطالعه کنید.

هتل کاروانسرا بیستون کرمانشاهکاروانسرای لاله بیستون کرمانشاه

ارگ تاریخی گوگد

ارگ تاریخی گوگد، چهار قرن پیش ساخته شده و امروز به صورت مهمانسرا درآمده است. در زمان جنگ یا حمله اشرار به عنوان دژ نظامی و در زمان‌های صلح به عنوان کاروانسرا از آن استفاده می‌شده است. یک اقامتگاه باصفا با حیاط بزرگ است که صدای جوی آب و پرندگان را در هنگام قدم زدن در آن می توان به وضوح شنید. این ارگ تاریخی ۳ ستاره در ۵ کیلومتری جاده گلپایگان به تهران و در شهری به نام گوگد واقع شده است. اتاق‌های بزرگ دارد و با انواع مشک‌ها وکوزه‌ها تزئین شده است.

دیگر مطالب مرتبط با گردشگری را در مجله دلتا ومجله گردشگری دلتا بخوانید.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی برای سفر با سواری شخصی خودتان الزامی است. اما باید حتماً در ابتدا گواهینامه رانندگی ملی خود را دریافت کرده باشید.

گواهینامه بین المللی

گواهینامه بین المللی رانندگی ( IDP = International Driving Permit ) سند رانندگی با اعتبار یک یا سه ساله است که شخص دارنده، حق دارد با وسایل نقلیه موتوری در کشوری غیر از وطنش، با وسیله نقلیه خود سفر کند. علاوه بر زبان فارسی به ۷ زبان بین‌المللی از جمله انگلیسی، فرانسوی، روسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی و چینی نیز ترجمه می‌شود و قابل استفاده در بسیاری از کشورهای جهان است.

این مطلب برای راهنمایی دریافت گواهی نامه بین المللی و انجام دادن امور و مراحل مربوط به آن است و شما باید از طریق سامانه فروش اینترنتی گواهینامه بین المللی اقدام کنید.این مطلب را تا انتها بخوانید.

هزینه دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی

مدارک لازم برای گرفتن گواهی نامه بین المللی رانندگی

  • گواهی نامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و یک روز، برای دریافت گواهی نامه رانندگی بین المللی یک ساله
  • گواهی نامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل سه سال، برای دریافت گواهی نامه رانندگی بین المللی سه ساله
  • یک قطعه عکس تمام رخ  ( ۴*۳ ) با حجاب اسلامی برای بانوان
  • گواهینامه رانندگی بین المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)
  • اصل یا تصویر صفحه اول گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست به زبان فارسی و انگلیسی و درج تاریخ تولد به سال میلادی در بخش انگلیسی

رانندگی بین المللی

هزینه دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی

  • مبلغ ۱۱۹۰۰۰ تومان بابت هر جلد گواهی نامه رانندگی بین المللی یک ساله
  • مبلغ ۱۱۹۰۰۰ تومان بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین المللی یک ساله موتور سیکلت
  • مبلغ ۱۴۵۰۰۰ تومان بابت هر جلد گواهی نامه رانندگی بین المللی یک ساله به همراه مجوز رانندگی موتور سیکلت
  • پرداخت مبلغ ۳۶۹۰۰۰ تومان بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین المللی سه ساله

سامانه فروش گواهینامه بین المللی

از سه طریق می توانید برای ارسال مدارک و انجام دادن امور اداری دریافت این مدرک بین المللی اقدام کنید.

سازمان جهانی اتومبیلرانی، مرکز جهانی صدور گواهی نامه بین المللی برای ۱۹۶ کشوری است که به عضویت این سازمان در آمده‌اند و همگی آن‌ها این مدرک بین المللی را قبول دارند.

  1. دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

    به منظور تحویل فوری گواهینامه می‌توانید به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به آدرس‌های زیر مراجعه کنید:
    * تهران، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، پلاک ۲
    * تهران، خیابان آزادی، بین خیابان‌های خوش و بهبودی، نبش خیابان شهید قانعی، پلاک ۲۳۱
    * تهران، خیابان شهید فیاض بخش، نبش کوچه جهانگردی، پلاک ۳
    سامانه فروش گواهی نامه بین المللی رانندگی

  2. نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

    می توانید با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برای تحویل فوری گواهینامه اقدام کنید.

  3. ادارات پست کشور

    اگر برای سفرتان خیلی عجله ندارید می‌توانید به ادارات پست سراسر کشور مراجعه کنید و مراحل اداری آن را انجام دهید. پس از ارسال مدارک به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، توسط پست، ظرف مدت یک هفته گواهینامه شما ارسال خواهد شد.
    رانندگی در سفر

سامانه فروش اینترنتی گواهینامه بین المللی

اگر به سامانه فروش اینترنتی گواهی نامه بین المللی هم مراجعه کنید، می‌توانید برای دریافت این گواهینامه ثبت نام کنید.

  • فقط در صورت حضور در داخل کشور می توانید از این سامانه استفاده کنید.
  • در این روش، فقط گواهینامه رانندگی بین المللی یک ساله قابل دریافت است.
  • در لحظه ثبت درخواست، باید حداقل یک ماه و ده روز از اعتبار گواهینامه رانندگی تان باقیمانده باشد.
  • زمان تحویل گواهینامه در این روش حدودا ۷ تا ۱۰ روز کاری به طول می‌انجامد.
  • گواهی نامه صادره فقط به شخص متقاضی یا بستگان درجه یک وی تحویل داده می‌شود. ارائه مدارک احراز هویت و نسبت با متقاضی، اصل شناسنامه یا وکیل قانونی با ارائه اصل وکالت‌نامه و کارت شناسایی معتبر الزامی است.
  • همسران برای دریافت مدارک زن یا شوهر خود  باید شناسنامه متقاضی و کارت ملی خود را به متصدی صدور گواهینامه ارائه کنند.
    سامانه فروش اینترنتی گواهی نامه رانندگی

نکات مهم درباره گواهی نامه رانندگی بین المللی

  1. گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نیست و پس از منقضی شدن آن‌ها باید مجددا نسبت به درخواست گواهینامه جدید اقدام کنید.
  2. کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده و برای رانندگی در این کشورها همراه داشتن اصل گواهینامه رانندگی ملی همراه با گواهینامه رانندگی بین المللی الزامی است.
  3. دارنده این مدرک بین‌المللی باید با قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و اشتغال در کشورهای مسیر حرکت خود آشنا باشد و آن‌ها را رعایت کند.

گواهی نامه های بین المللی سه ساله

  • به یاد داشته باشید که برخی کشورها گواهی نامه بین المللی سه ساله را نمی پذیرند.
  • گواهینامه سه ساله در کشور امارات فقط برای ماشین‌های اجاره‌ای اعتبار دارد.
  • قوانین داخلی و بین المللی لحظه به لحظه در حال تغییرند؛ پس در هر زمان که قصد دریافت این مدرک را داشتید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کشورهای پذیرنده گواهینامه رانندگی بین المللی با اعتبار سه سال با شماره تلفن ۸۸۵۰۰۲۰۹ تا ۱۱ تماس گرفته و با ارائه نام کشور مقصد به کارشناسان، از پذیرش مجوز در آن کشور مطمئن شوید.
    هزینه دریافت گواهی نامه بین‌المللی رانندگی

کشورهای پذیرنده گواهینامه بین المللی رانندگی

کشورهایی وجود دارند که گواهی نامه رانندگی بین المللی را نمی پذیرند و شما حتی با دریافت آن هم نمی‌توانید با سواری خود به این کشورها سفر کنید. اما برخی کشورها گواهی نامه بین المللی را می پذیرند و شما می‌توانید از لیست کشورهای پذیرنده گواهی نامه بین المللی مقصد خود را جستجو کنید و برای سفر آماده شوید.

برای خواندن سایر مطالب گردشگری و دانستنی های سفر به مجله گردشگری مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: جهانگردی , دانستنی های سفر , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پالادیوم زعفرانیه به لوکس و برند بودن اجناسش معروف است. اگر هم قصد خرید پوشاک، اکسسوری و لوازم مصرفی لوکس را ندارید، بهتر است به قصد گذران وقت در غروب یک روز تعطیل حتماً به مرکز خرید پالادیوم تهران سر بزنید.

پاساژ پالادیوم

یکی از معروف‌ترین و در عین حال بهترین مراکز خرید تهران پالادیوم است. در محله زعفرانیه قرار گرفته و لوکس‌ترین برندهای داخلی و خارجی را در خود جای داده است. می‌توان پالادیوم را یکی از مقاصد گردشگری و از جاهای دیدنی تهران نامید که در بین جوانان هم به یک مرکز خرید لاکچری تبدیل شده است. سوالات بسیاری در مورد مرکز خرید پالادیوم تهران مطرح می‌شود که ما در صفحه گردشگری‌مان به آن‌ها پاسخ داده‌ایم.

آدرس دقیق پالادیوم تهران

پاساژ پالادیوم کجاست؟

پاساژ پالادیوم ساختمانی نه چندان بلند اما بزرگ است، با قوس‌هایی دایره‌ای با شعاع زیاد که به هیچ یک از اشکال هندسی شبیه نیست. سردر مرکز خرید پالادیوم به شکل یک هلال نصفه طراحی شده و نام این پاساژ بر روی آن نقش بسته است. شیشه‌های بسیار بزرگ دارد که باعث می‌شود در روزهایی که هوای محله زعفرانیه پاک است انعکاس کوه‌های شمیرانات بر روی این شیشه‌ها جلوه‌ای زیبا به خود بگیرد. در زمینی با مساحت تقریبا ۱۰ هزار متر مربع ساخته و از ۱۵۰ واحد اداری و ۱۲۰ واحد خدماتی تشکیل شده است.

مرکز خرید پالادیوم در ضلع جنوبی ۱۳ طبقه، ضلع شمالی ۱۱ طبقه و در قسمت همکف خود ۶ طبقه دارد. مراحل ساخت این پاساژ باشکوه در تهران، اوایل سال ۱۳۸۸ آغاز شد و بعد از ۳ سال به پایان رسید.

مرکز خرید زعفرانیه

آدرس مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم در محله زعفرانیه تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نبش خیابان عروضی قرار گرفته است. از دور می‌توانید نمای ساختمان را به وضوح مشاهده کنید.

آدرس پاساژ پالادیوم: تهران ، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

ساعت کاری مرکز خرید پالادیوم

واحدهای تجاری مرکز خرید پالادیوم تهران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲:۰۰، واحدهای غذایی در روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳:۳۰ و در بقیه روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳:۰۰ آماده سرویس‌دهی به بازدیدکنندگان عزیز هستند.

این ساعات ممکن است با توجه به وجود تعطیلات رسمی یا جشن‌های مختلف داخل مجتمع تجاری پالادیوم، تغییر کند. برای گرفتن اطلاعات بیشتر در خصوص ساعت کاری می‌توانید با مرکز اطلاعات پاساژ تماس بگیرید.

درهای ورودی پاساژ در روزهای پنج شنبه رأس ساعت ۲۳:۰۰ و در بقیه روزهای هفته ساعت ۲۲:۳۰ بسته می‌شوند.

آدرس مرکز خرید پلادیوم تهران با مترو

مسیرهای دسترسی به مرکز خرید پالادیوم

  • ماشین شخصی

    مسیر اول از خیابان مقدس اردبیلی و خیابان عروضی: به خیابان ولیعصر بروید، بعد از پل پارک وی و نرسیده به میدان تجریش، خروجی در سمت چپ خیابان ولیعصر به سمت زعفرانیه وجود دارد؛ این خروجی شما را به خیابان مقدس اردبیلی می‌برد. مسیر را در خیابان مقدس اردبیلی ادامه دهید تا به خیابان عروضی برسید که پارکینگ مرکز خرید هم در همین خیابان است.

    مسیر دوم مسیر میدان الف: در مسیر بزرگراه چمران از شمال به جنوب داخل خروجی خیابان یمن شوید. به تقاطع خیابان یمن و مقدس اردبیلی برسید. به سمت راست حرکت کنید تا در مسیر خیابان مقدس اردبیلی و میدان الف قرار بگیرید. کمی بعد‌تر از میدان الف می‌توانید مرکز خرید را ببینید.

  • مترو

    نزدیک‌ترین مترو به پاساژ پالادیوم ایستگاه متروی میدان تجریش در خط یک است. ایستگاه تجریش پیاده شوید. می‌توانید با تاکسی‌های تجریش– ولنجک که به زعفرانیه می‌روند، به مرکز خرید پالادیوم برسید. فقط کافی است از راننده بخواهید شما را در محل مناسبی پیاده کند.

  • تاکسی

    باید خود را به تجریش برسانید و از آنجا تاکسی‌هایی که به سمت زعفرانیه می‌روند را سوار شوید.
    قیمت های مرکز خرید پالادیوم

برندهای لوکس موجود در پاساژ پالادیوم

پالادیوم زعفرانیه به لوکس و برند بودن اجناسش معروف است. اگر قصد خرید از برندهای معروف پوشاک، اکسسوری و لوازم مصرفی لوکس را ندارید بهتر است حتماً به قصد گذراندن وقت خود در یک غروب روز تعطیل به پاساژ پالادیوم تهران بروید، چرا که قیمت‌ اجناس در این پاساژ  نسبتا بالاست.

در این مرکز خرید برندهای معروفی مثل Jennyfer ، womensecret در حوزه پوشاک، Adidas، NIKE و Reebok در حوزه کالاهای ورزشی، TEFAL و گالری ایما در حوزه وسایل منزل و بسیاری از برندهای لوکس دیگر، نمایندگی دارند.

هزینه پارکینگ مرکز خرید پالادیوم

هزینه ورودی پارکینگ برای هر خودرو مبلغ ۳ هزار تومان است که به ازای هر ساعت ماندن در پارکینگ پالادیوم ۳ هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

کافه و رستوران‌ های پالادیوم

گشت و گذار بی شک بدون سر زدن به رستوران های مراکز خرید بزرگ اصلا و ابدا کامل نمی‌شود. مرکز تجاری پالادیوم ۲ مجموعه غذایی دارد. یکی از آن‌ها در طبقه همکف قرار دارد که بیشتر جنبه میان وعده دارند. اما فود کورت پالادیوم در طبقه سوم است که می‌توانید وعده کاملی آنجا نوش جان کنید.

فودکورت مرکز خرید پالادیوم

فودکورت پالادیوم فضایی تقریبا بزرگ دارد و مثل بقیه فودکورت‌ها میزهایی یک شکل در قسمت مرکزی سالن قرار گرفته و رستوران‌های مختلفی با تنوع غذایی بسیار بالا دورتادور سالن را پر کرده‌اند.  منوی آن‌ها بسیار متنوع است و می‌توانید از غذاهای هر کدام از آن‌ها انتخاب کنید.

  • رستوران اسپیو رویال
  • کافه رستوران دنجا
  • رستوران دریایی لاوانسی
  • رستوران ایتالیایی پستو
  • دونر مارکت
  • برگر فکتوری
  • کافه ویونای پالادیوم

فودکورت پالادیوم تهران

چه چیزی در پالادیوم ببینیم

می‌توانید غیر از خرید کردن در پاساژ پالادیوم فروشگاه‌ها و مراکز دیگری را در این مجتمع تجاری ببینید که کلی سرگرمتان خواهند کرد.

  • اسباب بازی فروشی ماتی لوس
  • پرینت های سه بعدی و DOOB پالادیوم
  • گالری موسیقی پارس در طبقه سوم جنوبی پاساژ پالادیوم
  • باشگاه ورزشی پاساژ پالادیوم
  • هایپر مارکت مرکز خرید پالادیوم
  • بوک لند در پاساژ پالادیوم
  • ایونت‌های مهیج در پالادیوم

برایی آشنایی با نقاط گردشگری تهران به مجله گردشگری در مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از خانه های تاریخی تبریز خانه پروین اعتصامی یکی از بنام‌ترین شاعران معاصر است و خانه‌ای که او تا ۷ سالگی در آن زندگی کرد امروزه به یک موزه تبدیل شده است.

خانه های تاریخی تبریز

دیدن خانه‌ های تاریخی معروف و یا خانه اشخاص مشهور شخصی همیشه برای گردشگران و دوستداران تاریخ خیلی جالب است. برخی شاعران که گاه شعرهایشان رفیق خلوت ما بوده و می‌دانیم آن‌ها هم جایی در خلوت خانه‌هایشان این اشعار را سروده‌اند. یا خانه کسانی که تاریخ را زیرو رو کرده‌اند و فرهنگ ما را غنی‌تر ساخته اند. اگر قصد سفر به آذربایجان و به طور خاص تبریز را دارید فرصت دیدن خانه های تاریخی تبریز را به خود بدهید. به محله های قدیمی سر بزنید و ده‌ها عکس بی نظیر برای خود به ثبت برسانید.

خانه تاریخی مشروطه تبریز

خانه های تاریخی تبریز

  • خانه استاد شهریار

    اینجا خانه سراینده حیدربابایه سلام است. یکی از شاهکارهای ادبیات ترکی که امروزه به موزه تبدیل شده است. پس از مرگ استاد در شهریورماه سال ۶۷ شهرداری تبریز این خانه را خرید و با تمام یادگاری‌ها و لوازم زندگی و وسایل شخصی او و حتی دست خط این شاعر بزرگ، آنجا را برای دید عموم آزاد گذاشت. فراموش نکنید در بازدید از خانه‌ استاد شهریار سه‌تار معروف این شاعر بزرگ را هم حتماً ببینید.
    آدرس خانه استاد شهریار: تبریز، محله‌ی مقصودیه، خیابان ارتش‌ جنوبی، ‌کوچه‌ مقصودیه‌‌
    خانه استاد شهریار

  • خانه تاریخی پروین اعتصامی

    یکی دیگر از خانه های تاریخی تبریز خانه پروین اعتصامی یکی از بنام‌ترین شاعران معاصر است و خانه‌ای که او تا ۷ سالگی در آن زندگی کرد امروزه به یک موزه تبدیل شده است. بنایی دوطبقه و مربوط به اوایل دوره‌ پهلوی است و تقریباً شکل اولیه خود را حفظ کرده است. حیاط خانه سرسبز است و حوض آب زیبایی دارد. زیر زمین خانه از حوض‌خانه با سقف کلیل آذری و اتاق‌هایی گهواره‌ای شکل، تشکیل شده است. وقتی برای بازدید از این خانه می‌روید مجسمه‌ تمام قد پروین اعتصامی را خواهید دید که در ابتدای پله‌های ورودی ایستاده است.
    آدرس خانه پروین اعتصامی: تبریز، محله‌ ششگلان، خیابان عباسی، جنب مسجد میرآقا، کوچه ساوجبلاغی، پلاک ۶
    خانه پروین اعتصامی

  • خانه تاریخی امیر نظام گروسی

    این‌جا یکی از زیباترین خانه های تاریخی تبریز و حتی آذربایجان است. این خانه امروزه به موزه قاجار تبدیل شده است؛ چرا که منزل شخصی امیر نظام گروسی دیپلمات، سفیر و نویسنده دوران قاجار بوده است. در دوران ناصرالدین شاه و در دو طبقه بنا شده‌است. ایوان آن ۱۶ ستون دارد و با سرستون‌هایی زیبا تزئین شده است. از اندرونی و بیرونی تشکیل شده و حوضی وسط حیاط است. پنجره‌های مشبک، شیشه‌های رنگی، گچ‌بری‌ها و آینه‌کاری‌های داخلی عمارت هم از زیبایی‌های این خانه‌ هستند.
    تالار سکه، تالار بافته، تالار چینی، تالار آبگینه، تالار فلزات، تالار موسیقی، تالار خاتم در طبقه اول و تالارهای سنگ، اسلحه، رجال و فرامین، معماری و شهرسازی و قفل و فانوس در زیرزمین قرار گرفته است.
    آدرس خانه امیر نظام گروسی: تبریز، محله ششگلان، خیابان شهریار، پشت مقبره الشعرا، جنب بیمارستان کودکان و مدرسه‌ی شیخ عطار
    خانه قدیمی امیر نظام تبریز

  • خانه حریری تبریز

    یکی از دیدنی‌ترین خانه های تاریخی تبریز هم همین خانه حریری است. نقاشی‌های دیواری خانه‌ حریری که به سبک قاجار است در این خانه بسیار طرفدار دارد. وجود گردشگران و عکاسان زیادی در این خانه‌‌ آنجا را به یکی از شلوغ‌ترین خانه‌های زیبای آذربایجان‌شرقی تبدیل کرده است.
    این خانه، حیاط اندرونی، بیرونی و دو بلوک خانه دارد که نقاشی‌های نمای بیرونی ساختمان داستان‌های اساطیری را عنوان می کنند مانند یوسف و زلیخا. سقف آن مزین به مینیاتور ایرانی است. در سال ۱۳۷۷ ثبت ملی شده و دسترسی آن بسیار راحت است.
    آدرس خانه حریری: تبریز، خیابان تربیت تبریز، کوچه‌ نور هاشمی، پلاک ۱۳۲
    خانه حریری تبریز

  • خانه تاریخی بهنام تبریز

    یکی از قدیمی‌ترین خانه های تاریخی تبریز خانه‌ بهنام است و در اواخر دوران زندیه و اوایل دوره‌ قاجار بنا شده. هرچند این بنا به بزرگی خانه‌های قاجاری کاشان نیست اما تمام زیبایی‌های معماری ایرانی مثل گچ‌بری، نقاشی‌های روی دیوار، پنجره‌های ارسی، اندرونی و بیرونی، زیرزمین و حیاط مزین به حوض را در دل خود جای داده است.
    در دوره‌ ناصرالدین شاه این بنا یک بار بازسازی شد و نقاشی‌های سبک قجری آن هم مربوط به همین دوران است.
    آدرس خانه بهنام: تبریز، میدان ساعت، محله‌ مقصودیه (برای ورود به آن باید از دالان پشت خانه در کوچه‌ی مشیر وارد شوید.)
    پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با میدان ساعت “میدان ساعت تبریز، مقصد ثابت گردشگری” را مطالعه کنید.
    خانه تاریخی بهنام تبریز

  • خانه صرافلار ( موزه سفال)

    خانه صرافلار هم یادگاری از دوران قاجار است. متعلق به خاندان صرافلار که آخرین ساکنین آن، خانواده‌ علوی بوده‌اند. در حال حاضر متعلق به میراث فرهنگی تبریز است. از سال ۱۳۷۴ به نمایشگاه و خانه‌ سفال تبریز تبدیل شد و موزه سفال نام گرفت. شامل بخش‌های مختلفی از جمله نمایشگاه دائمی، حوضخانه ( که در آن جلسه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود)، فروشگاه دائمی و کلاس‌های آموزشی است.
    زیر زمین و طبقه‌ فوقانی دارد و ایوان آن با ستون‌های گچ کاری شده و حیاط آن با باغچه های با صفا و حوض مزین است.
    آدرس خانه‌ی صرافلار: تبریز، خیابان شمس تبریزی، ایستگاه گرو، کوچه‌ی صرافلار، کوچه‌ی شهید نوروزی، پلاک ۱۰۰
    خانه صرافلار تبریز

    برای دیدن جاذبه های گردشگری به مجله گردشگری مان در مجله دلتا مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل المپیک جایگاه ویژه‌ای در صنعت هتلداری دارد. موقعیت مکانی مناسب آن موجب شده تا مسافران و توریست‌های خارجی بسیاری این هتل را انتخاب کنند.

هتل المپیک

هتل المپیک در شمال غرب تهران واقع شده است. مشرف‌ به پارک جنگلی چیتگر است و چشم‌اندازی متفاوت به دماوند و رشته‌کوه‌های البرز دارد. دسترسی خوبی هم به دریاچه‌ چیتگر دارد و با اینکه کمتر از ده سال از تولدش می‌گذرد، از محبوب‌ترین جاهای تفریحی برای مردم تهران است. از سویی هتل المپیک تا فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد هم راهی ندارد و بزرگراه‌های اصلی شهر نیز به آنجا نزدیک است.

هتل المپیک تهران

هتل المپیک هتلی چهار ستاره است. در آذر ماه سال ۱۳۸۰ در شمال غرب تهران، با منظره‌ای بی‌نظیر از دماوند، بلندترین قله کوهستان البرز افتتاح شد و آب و هوای درجه یکی دارد. ۱۰۰ فضای اقامتی‌اش را با دکوراسیونی شیک و مدرن و کلیه خدمات رفاهی و اقامتی به روز دنیا ارائه می‌دهد و از فضای آرام و دلنشین دریاچه چیتگر، مسافت کوتاهش تا فرودگاه امام خمینی و مهرآباد، شاهراه‌های اصلی پایتخت و همینطور از استانداردهای جهانی حسابی بهره برده است.

آدرس هتل المپیک کجاست

هتل المپیک جایگاه ویژه‌ای در صنعت هتلداری دارد. موقعیت مکانی مناسب هتل موجب شده تا بسیاری از مسافران و توریست‌های خارجی این هتل را انتخاب کنند. غیر از آن به دلیل وجود ورزشگاه آزادی تعداد قابل توجهی از ورزشکاران نیز در این هتل اقامت می‌کنند.

اتاق های هتل المپیک

مجموع ۱۰۰ باب فضای اقامتی در هتل المپیک تهران از ۹۷ اتاق دوبلکس و سه سوئیت رویال مجهز به سیستم تهویه مطبوع، امکانات صندوق امانات شخصی، تلفن، تلویزیون، کانال‌های ماهواره و کانال مخصوص پخش فیلم سینمایی، اینترنت پر سرعت، خدمات ۲۴ ساعته روم سرویس و دیگر ملزومات ویژه هتل‌های ۴ ستاره تشکیل شده است. سوئیت دوبلکس و سوئیت رویال هتل المپیک بین مهمانان این هتل زبانزد است.

  • سوئیت دوبلکس

    سوئیت‌های دوبلکس با نما و دکوراسیون بسیار زیبا و با امکاناتی از قبیل: تلویزیون، یخچال، تلفن، سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و سرمایشی، صندوق امانات مرکزی، شبکه پخش فیلم سینمایی به‌صورت ۲۴ ساعته و یک معماری منحصربه‌فرد از شما پذیرایی خواهد کرد.

  • سوئیت رویال

    سوئیت‌های رویال هتل المپیک با چشم‌اندازی زیبا از فضای آرام و فرح‌بخش اطراف و همچنین با امکانات تلویزیون، یخچال، تلفن، سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و سرمایشی، صندوق امانات مرکزی و شبکه پخش فیلم سینمایی به‌صورت ۲۴ ساعته، اقامت بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد.
    چطور به هتل المپیک برویم ؟

امکانات هتل المپیک

از بین امکانات متعدد هتل المپیک می‌توان به رستوران یاس ۲۴ ساعته، کافی شاپ، چایخانه سنتی با معماری منحصربه‌فرد، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۶۰۰ نفر، سالن کنفرانس با ظرفیت ۲۵۰ نفر، سالن‌های متنوع برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و سخنرانی، کافی نت، استخر و سونا، سالن بدنسازی، حمام سنتی، سالن ماساژ، سالن بیلیارد و شطرنج، زمین چمن مصنوعی فوتبال، چندین فروشگاه، بانک، غرفه صنایع دستی، قنادی، صرافی، آرایشگاه، آژانس مسافرتی، درمانگاه و کادری مجرب و آزموده اشاره کرد.

همچنین هتل المپیک مجموعه ورزشی مجهزی هم دارد که شامل استخر، سونا، جکوزی، سالن بدن‌سازی، حمام سنتی، اتاق ماساژ، سالن بیلیارد و شطرنج و زمین چمن مصنوعی فوتبال می‌شود. رستوران‌های ایرانی و فرنگی، سفره‌خانه سنتی و کافه، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، آرایشگاه و بانک و قنادی از دیگر جذابیت‌های منحصربه‌فرد این هتل است.

امکانات هتل المپیک

آدرس هتل المپیک تهران

آدرس هتل المپیک: تهران – جنب درب غربی استادیوم آزادی – هتل المپیک

چگونه به هتل المپیک برویم

برای اقامت در هتل المپیک تهران لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید.

  • اتاق‌های این هتل فاقد سرویس بهداشتی ایرانی است.
  • نرخ اتاق برای مسافران خارجی به دلار محاسبه می‌شود. (حتی اگر یکی از همراهان نیز خارجی باشد قیمت به دلار محاسبه خواهد گردید).
  • استفاده از سونا و جکوزی فقط برای آقایان امکانپذیر است.
  • مجموعه آبی ویژه آقایان و ساعت کاری آن همه روزه به جز جمعه‌ها ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۲:۰۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰ است.

امکانات ورزشی

قوانین هتل

  • هزینه اقامت برای کودکان زیر ۳سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه رایگان بوده و سرویس اضافه به‌صورت تخت ارائه می‌شود.
  • پذیرش خانم تنها بلامانع بوده و همچنین صیغه نامه به هیچ عنوان مورد قبول نیست.
  • اعلام کنسلی از ۷۲ ساعت قبل از ورود مهمان، مبلغ شب اول سوخت خواهد شد.
  • هتل از پذیرش صیغه نامه معذور است.
  • پذیرش خانم تنها، فقط با ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار فرد امکان پذیر است.
  • قیمت‌های اعلام شده روی سایت برای رزرو مهمانان ایرانی است، جهت اطلاع از قیمت‌های دلاری تماس بگیرید.

برای آشنایی با بهترین هتل‌های تهران ، ایران و جهان به مجله معرفی هتل‌های مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

چشمه‌های آب گرم، یکی از جاهای دیدنی تفلیس است که در محله حمام‌ها قرار دارند. بخشی از بافت تاریخی تفلیس که تعداد زیادی ساختمان قدیمی روی تعداد زیادی چشمه آب گرم معدنی ساخته شده‌اند.

جاهای دیدنی تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس هر سال هزاران ایرانی را به سوی خود می‌کشاند. به تفلیس عروس قفقاز می‌گویند و پایتخت گرجستان است. در واقع تفلیس یک پارک‌رود بزرگ و زیباست. یعنی یک رودخانه بزرگ دارد که از وسط شهر می‌گذرد و به شهرهایی که رودخانه از میان‌شان می‌گذرد، پارک‌رود می‌گویند. ۳۶ کیلومتر از رودخانه از وسط شهر تفلیس می‌گذرد و در طول رودخانه هم پارک‌های زیبایی ساخته‌ شده که برای گردشگران جذاب و سرگرم کننده است.

تفلیس

تفلیس شهری زیبا و کهنسال است. بیش از ۱۵۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد و فقط ۱/۵ میلیون نفر جمعیت دارد. هرچند برای یک کشور پایتخت خلوتی‌ است اما شهری که نه ترافیک داشته باشد و نه آلودگی هوا، حتماً جای خوبی برای دیدن، سفر و زندگی است. به داشتن چشمه‌های آب گرم معدنی شهرت دارد و می‌توان برای یک تور چند روزه روی آن حساب کرد.

جاهای دیدنی گرجستان

 

جاهای دیدنی تفلیس

تفلیس در موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای قرار دارد و رودخانه زیبایی که از میان شهر می‌گذرد هم بیش از پیش به جذابیت آن افزوده است. تاریخی طولانی دارد. همین‌ها سبب می‌شود دیدنی‌های زیادی داشته باشد. با ما بمانید تا به جاهای دیدنی تفلیس سر بزنیم.

  • میدان آزادی و خیابان روستاولی

    تقریباً هر شهر میدان آزادی دارد و تفلیس هم از داشتن میدان آزادی محروم نیست. می‌توانید گشتی در این میدان بزنید. ضمن اینکه خیابان‌گردی در خیابان‌های مهم هر شهر هم یکی از ارکان مهم گردشگری است. در مهم‌ترین خیابان تفلیس قدم بزنید و زیبایی‌هایش را به چشم ببینید. پارلمان گرجستان، سالن اپرا و باله، موزه مردمی گرجستان، آکادمی علوم گرجستان و بسیاری از ساختمان‌های مهم دولتی و غیردولتی تفلیس در این خیابان قرار دارند.
    میدان آزادی تفلیس

  • دریاچه لیسی

    دریاچه لیسی آب شور دارد. در شمال شهر قرار گرفته و جان می‌دهد برای ماهیگیری و پرنده نگری. چندان بزرگ نیست؛ اما برای گردشگران اغواکننده به نظر می‌رسد. همچنین پیدا کردن سوژه‌های عکاسی در کنار این دریاچه می‌تواند بسیار راحت باشد.

  • محله حمام ها

    محله حمام‌ها یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی تفلیس است و از مناطق بافت تاریخی تفلیس به شمار می‌رود. به این صورت است که تعداد زیادی ساختمان قدیمی روی تعداد زیادی چشمه آب گرم معدنی ساخته شده‌اند و در گذشته، صرفاً کاربری نظافتی نداشته است بلکه جشن‌های بزرگی که ریشه در فرهنگ مردم محلی تفلیس دارد، در این حمام‌ها برگزار می‌شده‌اند.
    جالب است به شما بگویم داستان تولد تفلیس اینگونه بود که یکی از پادشاهان گرجستان زمانی که به قصد شکار در دشت و دمن تفریح می‌کرد، متوجه این چشمه‌ها شد و اینقدر خوشش آمد که دستور داد همین جا شهری بنا کنند.
    محله حمام های تفلیس

  • پل صلح

    پل صلح یک سازه تازه تاسیس است، مثل پل طبیعت برای تهران. پل صلح ساخته شد تا قسمت‌های قدیم و جدید شهر را به هم متصل کند. پل صلح روی رودخانه کورا ساخته شده و نورپردازی منحصربه‌فردی دارد.

  • شهر تاریخی سیقناقی

    یکی از شهرهای تفلیس شهر هرتی است که بعدها به سیقناقی شهرت یافت، به عصر حجر برمی‌گردد. شهر باستانی سیقناقی یکی از زیباترین جاهای دیدنی تفلیس محسوب می‌شود. در دنیا نیز یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان است. دیدنش را از دست ندهید. این شهر ۱۲۰ کیلومتر دورتر از تفلیس است. با این حال ارزش دیدن و وقت گذاشتن دارد.
    عکس تفلیس

  • شهر سنگی اوپلیستیخه

    اوپلیستیخه حیرت‌انگیز است! تنها شهر سنگی دنیا. این شهر یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی تفلیس به شمار می‌رود. اوپلیستیخه شهری غار مانند است که سه طبقه دارد. هر سه هم در زیر زمین. روی شهر هم یک قصر سلطنتی ساخته‌اند. گفته می‌شود این قصر مربوط به قرن ۱۰ میلادی است.

  • نکات مهم در سفر به تفلیس

    مجسمه مادر گرجستان بر فراز بلندی‌های تفلیس قرار دارد. سر بگردانید تا نماد گرجستان جدید را پیدا کنید. تقریباً از همه جای شهر قابل دیدن است. در تفلیس ۵ دریاچه قابل قایقرانی وجود دارد. خودتان را به دیدن آنها دعوت کنید. یکی از آنها به حدی بزرگ است که گرجی‌ها به آن دریا می‌گویند. تفلیس تقریباً در تمام روزهای سال بارندگی دارد. از باران‌ها نترسید. شهر را پر از نور و زیبایی و رنگ می‌کنند. خوش می‌گذرد. شاید داشتن ژاکت و چتر، فکر بدی نباشد.

می‌توانید زیبایی های جاهای دیدنی تفلیس را در ویدئو تهیه شده در مجله گردشگری مجله دلتا مشاهده کنید.



:: برچسب‌ها: جهانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کویرها خود به خود آنچنان پدیده‌های شگفت‌انگیزی هستند که به تنهایی یکی از قطب‌های گردشگری به حساب می‌آیند. تورهای گردشگری کویر دق سرخ آسمان تاریک آنجا و رصد ستارگانش، سکوت و آرامش بی‌نظیرش، حیات وحش بکرش و پدیده‌های جذاب زمین شناسی آن را به عنوان جاذبه‌های تماشایی آنجا مثال می‌زنند.

کویر دق سرخ

شهر زواره از توابع  شهرستان اردستان است. در شمال استان اصفهان و در جنوب کویر نمک قرار گرفته. برخی تاریخ‌دانان می‌گویند زادگاه کاوه آهنگر است. قدمتی کهن و باستانی دارد و نامش را از زواره برادر رستم گرفته‌اند. از قرن چهارم با عنوان مدینه السادات نامیده شد و در طی قرون گذشته تاریخ‌دانان بسیاری در آثار خود به نام زواره و شخصیت‌های برجسته آن پرداخته‌اند. ساختار گلی زواره و معماری ایرانی اصیل آن همیشه این‌جا را به یک مقصد عالی برای توریست‌های خارجی تبدیل کرده است. اما آنچه جالب توجه است اینکه این روزها و در فصل سفر به کویر، کویر دق سرخ زواره بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تور کویر زواره

دق سرخ

کویر دق سرخ وسعتی به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر و عرض ۲۰ کیلومتر را در شمال شرقی شهر زواره از آن خود کرده است. با کوه‌هایی کم ارتفاع در کنار جنگل‌های تاغ که از کویر مرکزی ایران جدا شده است. یکی از جاذبه‌های این کویر هم تپه شنی بزرگی است که تقریباً در مرکز این کویر قرار دارد و آشیانه عقاب‌های منطقه است. جایی که در میان بیشتر کویرنوردان به آشیانه عقاب معروف شده است. جالب است به شما بگویم در این کویر معادن نمک، طلا و سرب وجود دارد و احتمالاً نفت نیز در آن پیدا می‌شود.

یک لایه نمک با ضخامت متغیر سطح کویر را پوشانده است. شب‌ها روشنایی مهتاب بر این دشت نمک می‌تابد و بلورهای نمک نور را بازتاب می‌دهند. این عارضه سطح کویر را به شکل چشم‌نوازی درخشان می‌کند و مانند آینه‌ای خرد شده در هر گوشه کویر پراکنده است. از این روست که کویر دق سرخ مأوای کمپ زنان و علاقمندان به کمپینگ در کویر است.

علاوه بر این زمین‌ها، چندضلعی‌های نمکی حاشیه کویر شکل دیگری است که چشم‌اندازی دیدنی دارد و گاهی ارتفاع آن‌ها تا ۱۵ سانتی‌متر هم می‌رسد. در محدوده میانی کویر به دلیل نمک فوق‌العاده‌ زیادی که دارد، حتی گیاهان نمک‌دوست نیز به چشم نمی‌خورند.

تور کویر دق سرخ

دق سرخ جاذبه گردشگری

  • کویر نوردی

    کویرها خود به خود آنچنان پدیده‌های شگفت انگیزی هستند که به تنهایی یکی از قطب‌های گردشگری به حساب می‌آیند. تورهای گردشگری کویر دق سرخ آسمان تاریک آنجا و رصد ستارگانش، سکوت و آرامش بی‌نظیرش، حیات وحش بکرش و پدیده‌های جذاب زمین شناسی آن را به عنوان جاذبه‌های تماشایی آنجا مثال می‌زنند. همانجا که تا چشم کار می‌کند کویر است. تا دلت بخواهد و بزرگی و عظمت پروردگار تنها چیزی است که با دیدن آن از خاطر هر بیننده‌ای عبور می‌کند.

  • عکاسی در کویر دق سرخ

    جنگل‌های تاغ زواره یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری هستند. عامل مهم تثبیت شن‌های روان منطقه که زمین‌شناسان معتقدند اگر این جنگل‌ها نبود، سال‌ها پیش زواره و روستاهایش در میان انبوه ماسه‌های کویر مدفون شده بودند. مکان مناسبی برای عکاسان حیات وحش است و شغال، روباه، پایکا، چکاوک کاکلی، جغد و باز در آنجا زندگی می‌کنند.

  • تپه‌های ماسه‌ای

    تپه‌های ماسه‌ای مهم‌ترین اشکال این منطقه را تشکیل می‌دهند و به‌ صورت آشکاری جهت حرکت باد را نشان می‌دهد و چند ضلعی‌های نمکی کاسه‌ای و گنبدی شکل آن از دیگر شگفتی‌های این منطقه است که ارتفاع آن گاهی تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. در جایی هم سطح کویر شبیه زمین شخم زده و یا به اصطلاح گل کلمی است و آن زمانی است که کویر تا حدودی رطوبت خود را از دست می‌دهد.

  • بازدید از باقیمانده شهر لیلاز

    این شهر از نزدیکی بادرود تا انتهای زواره در امتداد دریای سیلک ادامه داشته و آثار فراوانی از بقایای این شهر شناسایی شده است، سفال‌های رنگین شده و خرده شیشه‌های بلورین و نادر تا خشت‌های ۴۰ در۲۰ و ۲۰ در ۲۰ و خرابه‌ها و  قنات‌ها هر یک گویای وجود شهری با قدمت ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال است که روزگاری در دل این کویر وجود داشته است.
    زمانی که به دق سرخ سفر می‌کنید باید سواری‌ها را در یکی از روستاهای مهاباد، موغار، حسن آباد، جعفرآباد، امیران، علی آباد و کچورستاق گذاشته و به کویر بروید. بیشترین آثار و بقایای این شهر را در حوالی همین روستاها خواهید یافت.
    کویر دق سرخ کجاست

  • تل شیطان

    در قسمت‌های مرکزی کویر تپه‌های ماسه‌ای جزیره مانندی به چشم می‌خورند که به تل شیطان شهرت دارد. فرم کلی تل شیطان به شکلی است که جهت حرکت مسیر باد را به خوبی نمایش می‌دهند و عکس‌های فوق‌العاده‌ای را می‌توانید هنگامی که نور مهتاب روی آن‌ها افتاده و سایه‌شان بر زمین نقش بسته است، از آن‌ها ثبت کنید.

آدرس کویر دق سرخ

ابتدا به اردستان بروید و سپس به زواره برسید، می‌توانید به روستای علی آباد یا روستای جهان آباد برسید. روستای جهان آباد روستای بسیار کوچکی است و بسیاری از ساکنانش آنجا را ترک نموده‌اند. از روستا به سمت شمال شرقی حرکت کنید و راه را درون جاده‌ای خاکی ادامه دهید. مسیر بیابانی است و هیچ شباهتی به کویر ندارد اما پس از یک ساعت و نیم با سواری‌ها به حاشیه نمکزار می‌رسید.

نکات مهم سفر به کویر دق سرخ

  • حتماً و قطعاً برای رفتن به کویر از راهنماها کمک بگیرید.
  • سواری‌های آفرودی در روستاها هستند که می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا شما را به کویر برسانند.
  • بهترین انتخاب می‌تواند تور زواره باشد که شما را به کویر دق سرخ هم می‌برد.
  • در روستای علی آباد اقامتگاه بوم گردی هم هست که اگر نمی‌دانید چطور در کویر کمپ بزنید می‌توانید در این روستا اقامت کنید.
  • بقایای شهر لیلاز در جای‌جای کویر پراکنده‌اند مانند کوزه‌های شکسته و یا سکه‌های مسی که نباید هرگز آن‌ها را به همراه خود بیاورید.
  • بخشی از کویر هست که وسایل الکترونیک و فرستنده رادیویی سواری‌ها خوب کار نمی‌کند و موبایل آنتن نمی‌دهد؛ پس حتماً قبل از سفر به عزیزانتان بگویید کجا می‌روید.
    کویرهای ایران

هفت شهر لیلاز

بنای هفت شهر لیلاج یا لیلاز که مرکز آن شهر لاسون بوده، در اثر زلزله و یا هجوم ریگ روان و یا بوسیله افراسیاب ترک به کلی از بین رفته و فقط آثاری از آن باقی است به‌طوری که در محل شایع است از بناهای لیلاز پدر کیخسرو کیانی (تخت وتاج کیخسرو به پسر عمویش اروند شاه منتقل شده) بوده که شهر مرکزی بنام پسرش لاسون نامیده شده است.

حدود این شهرها از موغار شروع و تا نزدیکی یزد امتداد داشته و با این ترتیب قطعی است که زواره هم جزء این هفت شهر بوده است .در موقع حفاری و یا بارندگی خرده طلا و چیزهای دیگری در خرابه‌های این هفت شهر بدست می‌آید.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری به مجله گردشگری مجله دلتا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , کویر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ساحل درک بسیار تمیز است. هیچ نشانه‌ای از زباله دیده نمی‌شود. درک به پاک‌ترین ساحل ایران مشهور است. زیباست و حیف است آن را نبینیم.

ساحل درک

نمی‌دانم ترکیب عجیب کویر، نخل و دریا را دیده‌اید؟ وقتی که دریا از دور نمایان می‌شود، صحنه بسیار زیبایی برای گردشگران خواهد بود که ده‌ها، حتی بیشتر تصویر را برای عکاسی مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. درست شبیه عکس‌های رویایی که قبلاً از این منطقه دیده بودید، نخل‌های بلند قد که شاخصه کویر است و ساحل زیبا و آن دریای شگفت‌انگیز که همه به یکدیگر دوخته شده‌اند. امروز به ساحل درک می‌رویم. فقط اینجاست که می‌توانید این همه زیبایی را کنار هم ببینید. درست خواندید. ساحلِ دَرَک چابهار، در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان و در روستایی به همین نام قرار گرفته است. با ما همراه باشید.

روستای زرآباد چابهار

روستای درک

برای آن که به این ساحل زیبا برسید باید به ۱۷۰ کیلومتری شهر چابهار و در امتداد مسیر سواحل مکران و در فاصله ۱۰ کیلومتری از روستای زرآباد بروید. روستای درک همان‌جاست. جایی که کویر و دریا به یکدیگر دوخته شده‌اند. یک زمین پوشیده از نخل که به کازابلانکای ایران معروف است. می‌توان گفت دیدن ساحل درک برای همه گردشگران از واجبات است.

مردهای درک بلوچ هستند. پیراهن‌های سفید بلند بر تن دارند. لباس زنان‌شان رنگارنگ است. پر از سوزن دوزی‌های دیدنی است و پر نقش و نگار. درک ۱۰۴خانواده دارد. همگی مهمان‌نواز و خونگرم هستند. گردشگری بخشی از درآمد روستایی‌ها به شمار می‌رود. پس خوب است غذاهای محلی‌شان را سفارش دهید که زنان روستا آن‌ها را می‌پزند. قیمت گرانی هم ندارند.

مردم روستای درک

ساحل درک

گفتیم در ساحل درک ، کویر و دریا به هم پیوند می‌خورند. فکرش را بکنید! سواحل مرجانی، ماسه‌ای و صخره‌ای. همه با هم یک جا. یک ترکیب فوق‌العاده. این ساحل نزدیک اقیانوس هند است. ممکن است با این تفاصیل فکر کنید درک در محدوده‌ای خشک و بیابانی است. اما اشتباه نکنید. درک منابع آب شیرین دارد. زمین را دو متر بکنید هم به آب می‌رسید. همین موضوع باعث شده کشاورزی آن‌جا هم رونق بگیرد.

اتفاقاً جالب است به شما بگویم این‌جا، بهشت طبیعت‌گردان است. این ساحل بکر خیلی اتفاقی به عنوان یک پدیده گردشگری کشف شد. یکی از کاربران توییتر این کار را کرده است. او از بومیان محدوده درک بود. عکس‌های غروب و طلوع خورشید درک را منتشر کرد. بعد از آن گردشگران زیادی عاشق درک شدند.

ساحل درک بسیار تمیز است. هیچ نشانه‌ای از زباله دیده نمی‌شود. درک به پاک‌ترین ساحل ایران هم مشهور است. غروب این ساحل بسیار زیباست، درختان نخل در پس‌زمینه نارنجی آسمان و انعکاسی که خورشید در آب انداخته است بسیار لذت بخش است. ستارگان بی‌شمار هم که دست کمی از آسمان کویر ندارند، کنار ترکیب ماه و نخل‌ و دریا به شکل دیوانه کننده‌ای می‌درخشند.

دیدنی های کازابلانکای ایران

روستای درک کجاست؟

باید به استان سیستان و بلوچستان بروید و به چابهار برسید. خط ساحل را در کنار دریای عمان پیش بگیرید و به سمت شهر کنارک برانید. دهستان زرآباد شرقی را پیدا کنید. بهشت گمشده ایران همان‌جاست. روستای درک. بار و بندیل‌تان را ببندید. به سیستان و بلوچستان سفر کنید. شگفت‌انگیزترین چشم‌انداز دنیا منتظر شماست. ساحل درک ۱۷۰ کیلومتر با چابهار فاصله دارد. از روستای درک نیز ۱۰ کیلومتر دورتر است.

اقامت در روستای درک

ساحل درک تازه کشف شده است. هنوز امکانات گردشگری زیادی آن‌جا نیست. می‎توانید روی سکوهای ساحل چادر بزنید. همچنین می‌توانید به خود روستای درک بروید. در خانه‌های روستایی با هزینه‌ای معقول اقامت کنید. به نفع روستاییان هم هست. فروشگاه و پمپ بنزین دور است. حواستان به نیازهای فوری خودتان باشد.

اقامت در روستای درک

تور روستای درک

چابهار و آن حوالی، از خنک‌ترین بنادر دنیا است. بنابراین خیلی از تورهای گردشگری برنامه سفر خود را به روستای درک از اوایل زمستان تا اواخر بهار می‌چینند. برای این که از همه جذابیت‌های این روستا و ساحل زیبای آن بهره ببرید می‌توانید در تور روستای درک و یا تور چابهار نام‌نویسی کرده و با کلی خاطره خوب بازگردید. درک از نیمه زمستان تا نیمه‌های بهار عالی است. اوایل پاییز تا نیمه‌های آن هم زمان خوبی است. هوا و چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی خواهید دید.

حرف آخر

سیستان و بلوچستان و ساحل درک دیدنی و لذت‌بخش است. پس خوب است سعی کنیم به طبیعتش آسیب نزنیم. زیبایی‌های زمین برای همه نسل‌هاست. در ساحل درک غریق نجات وجود ندارد. امکانات پزشکی و کمک‌های اولیه دور است. حتی اگر شناگر حرفه‌ای هستید باز هم لطفاً به آب نزنید. خودتان را به دردسر نیندازید. به ریسکش نمی‌ارزد. به علاوه خبر خوب این که کلنگ احداث کمپ گردشگری در روستای درک به زمین خورده است. با احداث یک کمپ، رفاه عمومی گردشگران منطقه بالاتر می‌رود و امکان اقامت و شب‌مانی راحت‌تر هم مهیا می‌شود.

برای خواندن مطالب بیشتر گردشگری به مجله دلتا مراجعه کنید و مجله گردشگری آن را حسابی بگردید.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

سوئیت رویال هتل دیزین بین مسافران بسیار مشهور است و اقامتگاه بی نظیری در این هتل برفی به شمار می آید. معمولاً چهار نفره است اما ظرفیت تا دو نفر اضافه را هم دارد.

هتل دیزین

مگر چند بار ممکن است فرصتی دست دهد تا در بین کوه‌های البرز ساکن شویم یا مثلاً بخواهیم صبح زود برای یک کوهنوردی جانانه از همیشه به مسیر کوهنوردی‌مان نزدیک‌تر باشیم، و یا نه بعد از یک اسکی جانانه بخواهیم یک استراحت جانانه هم داشته باشیم؟ همه این‌ها ممکن است یک بار برای همه ما پیش بیاید. امروز در صفحه معرفی هتل‌های‌مان در مجله دلتا به سراغ یک هتل برفی می‌رویم. حتماً برایمان لذت بخش خواهد بود که در پاتوق کوه‌پیمایان و اسکی‌بازان بمانیم. یک تجربه یگانه است. بیایید سری به هتل دیزین بزنیم، از آن با خبر شویم و امکاناتش را بدانیم.

هتل دیزین کجاست ؟

در مسیر جاده‌ چالوس و بعد از دوراهی گچسر، هتل زیبای دیزین درست وسط رشته کوه‌های البرز قرار دارد. تجربه‌ ماندن در جایی که کوه‌ها محصورش کرده‌اند، هوایش خنک و سبک است و منظره‌ای چشم‌نواز از چشم‌انداز سپید برف دارد، حتماً بی‌نظیر خواهد بود. هتل ۴ ستاره دیزین پاتوق کوهپیماها و اسکی بازهاست. شامل دو مجموعه گردشگری ۱ و ۲ و همچنین یک مجموعه اقامتی، معروف به شله دیزین (کلبه) است که از جمله با کیفیت‌ترین مجموعه‌های جهانگردی ایران به شمار می‌آید.

آدرس هتل دیزین: کیلومتر ۷۵ جاده چالوس – بعد از گچسر – دوراهی سمت راست – ۱۳ کیلومتر به سمت دیزین – هتل جهانگردی دیزین

هتل دیزین استان البرز کجاست ؟

هتل دیزین استان البرز

این هتل را می‌توانیم هتل دیزین استان البرز هم بنامیم چرا که در فاصله‌ هفتاد و پنج کیلومتری کرج واقع شده و برای برنامه‌ریزی یک سفر کوتاه جان می‌دهد. طراحی فوق‌العاده‌ای هم دارد که از دوره پهلوی به جا مانده در سال ۱۳۹۱ بازسازی شده و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. مثلاً اینکه شما با دمای هوای چندین درجه زیر صفر هم می‌توانید به راحتی در هتل اقامت داشته باشید. نزدیکی به پایتخت، آب و هوای خاص این منطقه و همجواری آن با پیست اسکی دیزین، همه از نکات مثبت مجموعه‌ گردشگری و جهانگردی دیزین هستند.

برخی از سایت‌های معرفی هتل‌ها، راجع به هتل دیزین و طبق نظر مسافران هتل نوشته‌اند: رتبه ۱ از بین ۴ اقامتگاه در کرج و اطراف تهران

اگر به اسکی و بازی‌های زمستانه علاقه‌مندید و دنبال پیستی خوب و با امکانات برای اقامت، اسکی و تفریح می‌گردید، هتل جهانگردی دیزین، یک انتخاب ایده‌آل برایتان خواهد بود. در شمال استان تهران قرار دارد و می‌تواند در کنار پیست بین المللی دیزین برای شما خاطرات زیادی را از اقامت‌تان باقی بگذارد. شله‌های دیزین هم جای خوبی برای اقامت خواهد بود و می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که در کدامیک اقامت کنید.

شماره تلفن هتل دیزین

امکانات هتل

این هتل امکانات زیادی دارد که شامل رستوران و کافه، لاندری، لابی، تهویه مطبوع، آسانسور، خدمات اداری، مسیر کوهپیمایی، زمین تنیس، فوتسال، والیبال و همین‌طور سونا خشک و سالن بیلیارد می‌شود. یعنی حتی اگر نخواهید برای اسکی و کوهپیمایی هم از محوطه‌ هتل خارج شوید، وسایل تفریح و ورزش به اندازه‌ کافی شما را سرگرم خواهد کرد.

این هتل دارای دو مجموعه دیزین ۱ و دیزین ۲ است، در مجموع  ۱۳۹ باب اتاق دارد. هر ساله پذیرای گردشگران داخلی وخارجی زیادی است که اقامت در منطقه‌ای بکر و زیبا در میان رشته کوه‌های البرز را انتخاب کرده‌اند. عضو گروه هتل‌های جهانگردی است و به علت قرارگیری در پیست اسکی و برخورداری از شرایط آب‌وهوایی مناسب در فصول گرم سال، فاقد سیستم سرمایشی‌است.

نکته: اگر وسایل اسکی ندارید می‌توانید از هتل این وسایل را کرایه کنید هم از نظر کیفیت مناسبند و هم از نظر هزینه و کرایه نسبت به وسایلی که در پیست ارائه می‌شوند مقرون به صرفه‌ترند.

سالن بیلیارد پیست

نکات مهم در مورد هتل

  • اتاق‌های سه تخته هتل دارای ۲ تخت سینگل و یک کاناپه تخت شو است.
  • هزینه تشک اضافه در اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل محاسبه می‌گردد.
  • خدمات هتل صرفا اقامتی بوده و هتل هیچ مسئولیتی در قبال باز یا بسته بودن جاده یا پیست اسکی را نمی‌پذیرد.
  • پذیرش خانم فقط با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.
  • پذیرش صیغه نامه معتبر با مهر برجسته و ارائه شناسنامه و کارت ملی طرفین امکان پذیر است.
  • از مهرماه تا پایان خرداد ماه فقط از مسیر کرج ، جاده باز است.
  • لطفاً قبل و بعد از قطعی شدن رزرو خود از وضعیت جاده از طریق راهداری یا هتل مطلع شوید.

در هنگام تعطیلی پیست اسکی ، اگر مسافرین قصد کنسل نمودن رزرو خود را داشته باشند، کنسلی طبق قوانین هتل‌ها امکان پذیر است و هزینه کنسلی به طور معمول کسر می‌گردد.

قیمت اتاق های هتل دیزین

اتاق های هتل دیزین

این هتل دارای ۴۷ اتاق ۲ تخته ، ۲۴ باب اتاق ۳ تخته ،۳باب اتاق ۵ تخته ، ۲باب اتاق ۶ تخته،۳ باب سوئیت ۳ نفره و یک باب اتاق ۱۰ تخته است. در فصل تابستان استراحتگاهی خنک و خوش آب‌وهوا و در فصل زمستان گرمای مطبوعی دارد. پنجره‌های اتاق‌ها مشرف به پیست است. بعضی از اتاق‌های هتل هم بالکن دارند و مسافران می‌توانند از بالکن نمای زیبای پیست دیزین و اسکی‌بازان را تماشا کنند.

سوئیت رویال هتل دیزین بین مسافران بسیار مشهور است و اقامتگاه بی‌نظیری در این هتل برفی به شمار می‌آید. معمولاً چهار نفره است اما ظرفیت تا دو نفر اضافه را هم دارد.

حتماً هم لازم نیست اهل اسکی و برف‌بازی باشید، در هر شرایط برای رفتن به این هتل می‌توانید برنامه‌ریزی و اقامتی فراموش‌نشدنی را در هتل ۴ ستاره دیزین تجربه کنید. جالب است به شما بگویم توریست‌های ورزشی اجاره کلبه‌های چوبی مجموعه دیزین را به اقامت داخل هتل ترجیح می‌دهند. همان‌ها که شبیه به کلبه‌های سوئیسی هستند. از زمان رونق گرفتن مجموعه دیزین این شله‌ها هم به مجموعه اقامتی پیست دیزین افزوده شدند.

سوئیت رویال هتل دیزین

رستوران های هتل دیزین

معماری و دیزاین داخلی کافی شاپ و رستوران هتل فضای مدرنی را به وجود آورده که مسافران جوان را بیشتر جذب می‌کند.

رستوران هتل دیزین یک و دیزین دو واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۱۰۰ نفر است.

ساعت کاری رستوران هتل دیزین: صبحانه ۷:۳۰ الی ۱۰:۳۰ ، نهار ۱۲:۳۰ الی ۱۶:۳۰ ، شام ۲۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰
کافی شاپ هتل دیزین ۱ و دیزین ۲ واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۲۰ نفر است.

ساعت کاری کافی شاپ: ۸:۰۰ الی ۲۳:۰۰



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()