نوشته شده توسط : مجله دلتا

هرچند که برخی، بهار تا اواسط تابستان را بهترین زمان برای سفر به دشت میشان می‌دانند اما بیشتر خانواده ها در بهار، عکاسان در پاییز و همه کوهنوردان معمولاً زمستان را برای سفر به دشت میشان انتخاب می کنند. از سویی زمستان‌های این دشت به شدت دیدنی است.

همدان تاریخ دور و طولانی‌ای دارد و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیاد. اما علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، طبیعت بی‌نظیری هم دارد که اگر از علاقمندان به ایران بکر هستید، دشت میشان در استان همدان را حتما در لیست سفرهای خود داشته باشید. یکی از دشت‌های رویایی و بهشتی ایران، در دامنه‌های کوه الوند که از جاذبه‌های گردشگری استان همدان حساب شده و مجله گردشگری امروز شما را به دیدن دشتی از زیبایی‌ها دعوت می‌‌کند. با مجله دلتا بمانید.

مسیر دشت میشان همدان

دشت میشان همدان

در انتهای یک جاده زیبا، دشتی سرسبز با نام دشت میشان قرار گرفته که در بهار و پاییز شکوه نقاشی خدای خالق را به نمایش می‌گذارد. تابستانش سبزِ سبز است و زمستانش سپیدِ سپید. اصلا جلوه‌ای خاص دارد. این دشت یک زیبایی چهار فصل است. زیبایی زمستانه آن مدیون برف و یخ، و بهار و تابستانش با چمنزار و گل‌های کوچک زرد پر شده است. منظره‌ چشم‌نواز و دیدنی پاییزش را هم که دیگر برایتان نگویم. در مسیر صعود به قله‌ زیبای الوند است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی همدان.

دشت میشان کجاست ؟

دشت میشان ۱ هکتار مساحت دارد. گفتیم که در مسیر صعود به کوه الوند است و برای رسیدن به آن  باید از جاده‌ای بگذرید که در انتهای آن آبشار گنجنامه و کتیبه تاریخی هخامنشی قرار دارد، آبشار و کتیبه‌ای که هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. مسیر کوهنوردی به الوند هم از همین‌جا شروع می‌شود تا به دشت میشان برسید. علاوه بر کوهنوردی و کوهپیمایی در این منطقه دیدن زندگی عشایر هم در دامنه‌های شمالی الوند باید برایتان جالب باشد.

این دشت یکی از جاذبه‌هایی در همدان است که هر روزه طبیعت‌گردان و کوه‌پیمایان بی‌شماری به آن‌جا سر می‌زنند. جایی در طول دره زیبا و خرمِ عباس آباد که پر است از منظره باغ‌ها و درختان بلند که پاییزش بسیار شکوهمند است.

کوه الوند دشت میشان

 

مسیر دشت میشان

البته مسیر رسیدن به دشت میشان فقط کوهپیمایی نیست و برای رسیدن به آن دو راه وجود دارد و یکی از آن‌ها کوهپیمایی است. دیگری استفاده از تله کابین است.

اگر از کوهنوردان هستید، هرچه به سمت قله الوند بالاتر بروید، منظره‌ پشت سرتان زیباتر و چشم‌نواز‌تر می‌شود. در این مسیر دو پناهگاه کوهنوردی هم وجود دارد که مدت‌ها پیش ساخته شده‌اند و استراحت کردن در این ایستگاه‌ها، خالی از لطف نیست. به علاوه می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری را هم برای خود ثبت کنید.

پناهگاه اول یک بالکن با نمای بسیار زیبای دره است که اگر در روزهای ابری روی آن بایستید، شاهد منظره خارق‌العاده اقیانوس ابر خواهید بود.

اگر انتخابتان هم تله‌کابین باشد، گنج‌نامه در ایستگاه دوم آن قرار گرفته و منظره‌ای فراموش نشدنی را از آن بالا خواهید دید. منظره‌ای شبیه به یک کارت پستال که شما برفراز آن در حال حرکت هستید.

تله کابین دشت میشان

جاذبه های گردشگری دشت میشان

خود دشت میشان همدان یک مقصد گردشگری است. عبور کردن از مسیری که برایتان گفتیم هم برای گردشگران و کوهنوردان جاذبه خاصی است. اما اگر دنبال یک مکان خاص به عنوان جاذبه گردشگری دشت میشان می‌گردید، مسیر کاروان‌روی هخامنشیان، که پادشاهان و همراهانشان از آن عبور می‌کردند، باید برایتان جالب باشد.

از سویی این مسیر شما را به کتیبه باستانی گنج نامه خواهد رساند. کتیبه‌ای متعلق به عصر داریوش و خشایار شاه، دو پادشاه بزرگ هخامنشی است.

در نزدیکی آبشاری به ارتفاع ۱۲ متر قرار دارد قدمتی چندین هزار ساله دارد.

پیشنهاد مطالعه: می‌توانید برای آشنایی بیشتر با گنجنامه مطلب “دهکده گنجنامه همدان” را مطالعه کنید.

از سویی گاهی آبشار گنجنامه هم مانند آبشار یخی هملون یخ می‌زند و اگر علاقمند به یخ نوردی باشید می‌توانید به آن هم صعود کنید.

آبشار گنجنامه

دهکده کول میشان کجاست؟

بارها شده که به جای دشت میشان همدان عبارت دهکدهکول میشان را شنیده باشید. کول روستایی از توابع بخش میانکوهِ شهرستان اردلاست. در استان چهارمحال و بختیاری واقع است، در ۷۰کیلومتری جنوب غربی مرکز استان (شهرکرد) واقع شده و با دشت میشان همدان هم نسبتی ندارد.

فصل سفر

هرچند که برخی، اوایل بهار تا اواسط تابستان و اواسط مهرماه تا اواخر ابان را بهترین زمان برای سفر به دشت میشان میدانند اما بیشتر خانواده ها در بهار، عکاسان در پاییز و همه کوهنوردان معمولاً زمستان را برای سفر به دشت میشان انتخاب می کنند. از سویی این دشت در زمستان به قدری دیدنی است که، تماشای دشت سپید‌پوش میشان در زمستان، یکی از فراموش نشدنی ترین تجربه سفر های آن‌هاست.

جاهای دیدنی همدان

آدرس دشت میشان همدان

از تهران به سمت همدان را طی چهار ساعت رانندگی کنید. آنجا از میدان امام به سمت میدان قائم حرکت کنید و پس از رسیدن به میدان قایم سمت راست بروید. کمی بالاتر یک دوراهی است که یکی به سمت عباس آباد و دیگری به سمت گنج نامه می‌رود.

مسیر گنج نامه را که ادامه دهید به ابتدای مسیر کوهپیمایی خواهید رسید. حالا یا می توانید تا دشت را به کوهنوردی بپردازید و جایزه تان دشت خواهد بود؛ ویا با تله کابین به دشت میشان می روید و از تصاویر لذت می برید. عکس های زیادی را از عشایر بین راه هم می توانید برای آلبوم خاطراتتان به همراه بیاورید.







:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در باغی زیبا، مشابه جایگاه ابدی کوروش، آرامگاه فردوسی ساخته شده است. بنایی با الهام از معماری دوره هخامنشی و المان های شاخص آن دوره.

آرامگاه فردوسی

مشهد از آن شهرهایی است که به هر سویش نگاه کنی جاذبه‌های تاریخی و مذهبی دیدنی خواهی یافت. در شهر مشهد، کم نیست مکان‌هایی که بازدید از آن بر هر توریست و به طور خاص گردشگر ایرانی واجب است. یکی از این مکان‌ها آرامگاه فردوسی در توس است. تاریخچه جالب و طولانی آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی سبب شده تا بازدید از این آرامگاه بدون شک از آن کارهایی باشد که باید در سفر به مشهد انجام دهیم.مجله گردشگری امروز می‌خواهد اندکی از زوایای این مقصد تاریخ گردی برایتان بگوید. پس با مجله دلتا همراه شوید.

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی

آرامگاه فردوسی

در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر مشهد و در شهر توس، در باغی زیبا، مشابه جایگاه ابدی کوروش، آرامگاه فردوسی ساخته شده است. بنایی با الهام از معماری دوره هخامنشی. ۹۰۰ متری است و از ستون، سنگ و کاشی با استفاده از عناصر تزیینی هخامنشی در ستون‌ها و سر ستون‌ها بنا شده است و بر روی ۴ ضلع این آرامگاه نیز اشعاری از این شاعر حکیم نگاشته شده.

بنای اولیه این آرامگاه در روزگار فرمانروایی غازان خان، پادشاه ایلخانی ساخته شد. ساختمانی در محل دفن فردوسی. اما ساخت و ساز به پایان نرسید و بنا تا حدود نیمه سده هشتم هجری قمری به همان صورت رها شد.

عبیدالله خان ازبک در جریان یورش‌ها به خراسان به خاطر مخالفت با مذهب شیعه، دستور ویرانی آرامگاه فردوسی را صادر کرد. بارها این آرامگاه مورد مرمت و باز سازی قرار گرفت تا در نهایت با طرحی از کریم طاهرزاده بهزاد، با سقفی پلکانی و یک سنگ مرمر نفیس بر روی مقبره یک ایوان ۴۰ متری که بنا را احاطه می‌کرد و سقف آن مزین به کاشی‌های معرق و مقرنس بود، بنا گشت. پس از ۱۸ ماه تلاش برای افتتاح در جشن هزاره فردوسی در سال ۱۳۱۳ آماده شد.

هوشنگ سیحون بر پایه طرحی از کریم طاهرزاده این بنا را طراحی و بازسازی کرد. ساخت این آرامگاه در سال ۱۳۴۳ به دستور انجمن آثار ملی آغاز شد و در سال ۱۳۴۷ پایان یافت.

بنای مزار با شاخصه های هخامنشی

داخل آرامگاه فردوسی

با الهام از معماری اشکانی داخل آرامگاه فردوسی را ساختند.  ۲۰ ستون مرمری در پایین بنا و ۸ ستون در بخش فوقانی قرار رفته است. درواقع آنجا همه چیز را از آرامگاه کوروش بزرگ در پاسارگاد را در ذهنتداعی می‌کند.

  • سنگ قبر فردوسی
    سنگ قبر آرامگاه از جنس مرمر به ابعاد ۱ در ۱.۵ متر و ارتفاع ۰.۵ متر در مرکز یک سکوی مرمری قرار داده شده و حاشیه تزیینی دارد. متنی با خط نستعلیق روی آن نوشته شده است.
    به نام خداوند جان و خرد. این مکان فرخنده، آرامگاه استاد گویندگان فارسی‌زبان و سراینده‌ داستان‌های ملی ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی است که سخنان او زنده‌کننده‌ کشور ایران و مزار او در دل مردم این سرزمین جاویدان است. تاریخ تولد: ۳۲۹ق – تاریخ وفات: ۴۱۱ق – بنای آرامگاه : ۱۳۵۳ق
  • تالار
    یک تالار مربع شکل از جنس سنگ مرمر با تزیینات داخلی کاشی و گچ بری با چهار ستون بلند و دو سرستون بزرگ در چهارگوشه آن برای ارامگاه ساخته شده است. هر دیوار با یک جفت ستون مشابه ولی کوتاه تر دارد و تصویر مردی بالدار (فروهر) در بالای ضلع جنوبی بنای اصلی نیز به چشم می خورد.
  • محوطه پلکانی
    این قسمت فضایی پلکانی و پوشیده از سنگ مرمر دارد که اتاقی روی آن قرار گرفته و تعداد زیادی از اشعار فردوسی روی دیوار آن حک شده است.
    سنگ قبر فردوسی

کتابخانه و موزه فردوسی

در واقع این آرامگاه مجموعه‌ایست به همراه کتابخانه و یک موزه به نام موزه توس یا فردوسی.  ۴ بخش دارد که در آن ها آثاری از کاوش های باستان شناسی، وسایل رزمی و حماسی که در شاهنامه بسیار به آن ها اشاره شده است، اشیای باستانی متعلق به زمان فردوسی در قرن ۴ و ۵ هجری و برخی اشیاء اهدایی و آثار نقاشی به نمایش در آمده است.

کتابخانه فردوسی، در ابتدا بیشتر کاربری تشریفاتی داشت و اتاق ضلع شرقی آن به تالار پذیرایی آرامگاه اختصاص یافته بود.  فرش نفیسی به مساحت ۳۷ متر مربع از کارخانه صابر مشهد هم آنجا پهن شده بود. در کنار اتاق کتابخانه ای با ۹۰۰۰ جلد کتاب قرار داشت که پس از بازسازی آرامگاه، به دلیل محدودیت فضای ساختمان، فضایی دو طبقه به آن افزوده شد.

در سال ۱۳۹۲ با اهدای حدود ۵۰۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه، شرایط برای ایجاد کتابخانه ای با محوریت شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه و منطقه تاریخی طوس همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی افتتاح شد.

کتابخانه مجموعه

مهدی اخوان ثالث

در محوطه آرامگاه فردوسی، مهدی اخوان ثالث، شاعر پرآوازه و موسیقی پژوه ایرانی، در بخش غربی مجموعه آرامگاهی فردوسی و در ضلع جنوبی موزه قرار دارد. تندیس نیم تنه وی در کنار آن نصب شده و هرسال در روز چهارم شهریور خانواده و دوست دارانش برای برگزاری مراسم به این مکان می آیند.

مجسمه یادبود فردوسی

مجسمه مشهور فردوسی توسط ابوالحسن صدیقی، هنرمند ایرانی، در ایتالیا ساخته و به این آرامگاه آورده شده است.امروزه در قسمت تالار آرامگاه هم می‌توانید تندیس هایی که توسط فریدون صدیقی، پسر ابولحسن صدیقی از داستان های شاهنامه ساخت شدنده‌اند را ببینید.

آرامگاه فردوسی ساعت بازدید

زمان بازدید: همه روزه نیمه اول از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و نیمه دوم از ۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰

قیمت بلیط آرامگاه فردوسی

کمتر پیش می آید که هزینه ورودی به آرامگاه فردوسی در فصول پر بازدید تغییر کند و معمولاً ثابت است.

هزینه ورودی: ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان برای اتباع ایرانی و ۵۰۰۰۰ تومان برای اتباع خارجی است.

مجسمه ابوالقاسم فردوسی طوسی

آرامگاه فردوسی کجاست؟

آدرس: توس، انتهای بلوار بهارستان

سواری شخصی: از شهر مشهد به سمت قوچان بروید و در سه راهی فردوسی به سمت راست بپیچید تا چند کیلومتر جلوتر به بلوار بهارستان برسید. در انتهای بلوار آرامگاه حکیم فردوسی واقع شده است.

وسایل نقلیه عمومی: می توانید از وسایل نقلیه عمومی هم استفاده کنید. به پایانه فردوسی در مشهد بروید و سوار اتوبوس های خط ۲۰۲ شده و ظرف مدت ۴۵ دقیقه به آرامگاه برسید.



:: برچسب‌ها: مشهد , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

موزه خودروهای تاریخی ایران ، تعدای از بهترین،قدیمی ترین وگرانترین اتومبیل های جهان را از عهد قاجار تاکنون را یکجا گرد هم آورده تا در برابر چشمان شما به نمایش بگذارد.

موزه خودروهای تهران

 بسیاری از افراد هستندکه با دیدن ماشین های قدیمی از خود بیخود می‌شوند وبرای دیدنشان وقت می‌گذارند ویا حتی سعی می کنند یکی از آن‌ها را بخرند و به اصطلاح تمیز کنند و سوارشوند. آن‌ها همه خودرو‌های جدید و قدیمی را می‌شناسند، به این افراد می گویند «عشق ماشین» اگر شما هم جزو آن‌ دسته از عشق ماشین‌ها هستید.مجله گردشگری به شما پیشنهاد می‌دهد حتماً سری به موزه خودرو تهران بزنید. اصلاً بیایید با مجله دلتا همه با هم به دیدن این خانه سالمندان اتومبیل ها برویم.

موزه خودروهای ایران

ورود خودرو به ایران

در دوره قاجار دستگاهی برای حمل‌ونقل پادشاه قجری و درباریان وارد ایران شد، هیاهوی بسیاری را  به دنبال داشت. در سال‌های نخست فقط مورد استفادۀ پادشاه، درباریان و اشخاص تراز اول کشور بود، اما پس از ۲۶ سال یعنی از سال ۱۳۰۵ مورد توجه مردم هم قرار گرفت و آنها هم سراغ این پدیده رفتند.

موزه خودرو تهران

موزه خودرو تهران در زمینی به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع افتتاح شد و  ۱۰ هزار متر مربع آن فضای مسقف است و سالن نمایش آن ۳۰۰۰ متر مربع. در حال حاضر ۴۵ دستگاه اتومبیل، ۲ ارابه کالسکه، ۳ دستگاه موتور سیکلت در سالن نمایش در معرض دید عموم قرار داده شده که هرکدام از این اتومبیل ها برای خود داستانی دارند.

اتومبیل های کلاسیک تهران

کالسکه های موزه خودرو

  • کالسکه نادری یا ناصری
    به محض ورود به موزه، سمت راست خود را نگاه کنید، نخستین چیزی که می‌بینید ارابۀ کالسکه‌ای با نام کالسکه «ناصری» یا نادری است که در نوع خود قدیمی‌ترین ایران است و ۱۲۰ سال پیش در وین پایتخت اتریش ساخته شد و پس از ترور ناصرالدین شاه در حرم شاه عبدالعظیم حسنی او را در کالسکه گذاشتند و به کاخ منتقل کردند.
    پس از ناصرالدین شاه هم از این کالسکه برای انجام مراسم‌های تشریفاتی سایر شاهان استفاده شد که حتی گفته می‌شود اتاق این کالسکه حالتی شناور دارد که سبب می‌شود سرنشین آن احساس ناهمواری نکند.
  • کالسکه تاجگذاری
    کالسکه مخصوص تاجگذاری هم ساخت کارگاه‌های معروف کالسکه سازی در اتریش است. نمونه دیگری که حداقل یکصد سال قدمت دارد. در آن دوران کالسکه به رنگ آبی لاجوردی بود. نمای بیرونی آن از طلاست. حتی تا دوران پهلوی نیز کاربرد سلطنتی داشت.
    در دوران پهلوی اما، این کالسکه را به رنگ مشکی در آوردند و از آن در مراسم تاج‌گذاری استفاده کردند. کالسکه تاج‌گذاری نیز در موزه خودرو تهران کنار کالسکه نادری قرار دارد.
    کالسکه تاج گذاری

خودرو های موزه خودرو

در این موزه ده ها اتومبیل قدیمی از شرکت ها و برندهای درجه یک و لاکچری را خواهید دید. مجموعه ای از بهترین ها و در پاره ای موارد منحصر به فردترین های صنعت خودروسازی. این ثروت ملی و نمایش آنها نمونه هایی نادر هستند مانند مجموعه غنی از مدلهای رولز-رویس از جمله رولز –رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳، مجموعه مرسدس بنزها، مدل استثنائی ۵۰۰ کا، لیموزین، ۱۹۰ SL که همه اینها وتعداد دیگری از خودروهای استثنایی را در این موزه می توان دید. بازدید از این موزه می تواند روزی به یاد ماندنی را برای همه گردشگران رقم بزند.

  • رولزرویس
    یک اتومبیل رولزرویس فانتوم چهار در این موزه وجود دارد. زمان تولید آن از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ میلادی بود و فقط ۱۸ دستگاه از آن در کل دنیا داشت. جالب است به شما بگویم یک دستگاه آن ضدگلوله بود که برای خانواده سلطنتی ساخته شده بود!
  • موریس آکسفورد
    خودروی موریس آکسفورد در سال ۱۹۱۲ تولید شد. که در موزه خودروهای تهران یکی از آن‌ها را به رنگ قرمز خواهید دید. حجم موتور این خودروی یکصد ساله هزار و ۱۸ سی سی است و تا ۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند که برای زمان خود بسیار مطلوب بوده است.
  • مرسدس بنز K500
    مرسدس بنز K500، جزء با ارزش‌ترین اموال موزه به شمار می‌آید و مسئولین موزه خودرو  هم بر همین باورند. رنگ سبز دارد. در سال ۱۹۳۴ ساخته شده است و جزء اولین خودروهای سوپر اسپرت جهان به شمار می‌آمده. این خودرو تنها ۳۵۴ دستگاه از آن در سطح جهانی تولید شد که یکی از آن‌ها در ایران است.
    رولزرویس کلاسک K500
  • لامبورگینی
    لامبورگینی کانتاش، جزء خودروهای سوپر اسپرت دهه هفتاد میلادی و ساخت کشور ایتالیا است. موفق‌ترین نمونه‌های لامبورگینی در تمام طول تاریخ. کانتاش موزه خودرو تهران در سال ۱۹۷۴ ساخته شده و دارای یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خطی‌است. تا سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت می تازد و نمونه بی نظیر و دیدنی میراث ارزشمند ایران است.
  • لیموزین
    داخل سالن موزه خودرو، دو لیموزین قرار دارد. اولی یک دستگاه بنز ۶۰۰ است و در طرف دیگر سالن، یک لیموزین بزرگ شش سیلندر وجود دارد که چراغ‌های جلوی آن روی سپر نصب شده و در ساخت آن ۶ کیلو طلا استفاده شده است.
  • پورشه بنز فلکس واگن !
    شاید تعجب کنید این دیگر چه شتر گاو پلنگی باید باشد. به شما میگویم. در برهه‌ای از زمان، سه خودروساز آلمانی، پورشه، بنز و فولکس واگن، تصمیم به همکاری مشترک گرفتند. یک خودرو شد  هرچند در بازار عمومی از آن استقبال نکردند و این همکاری اول و آخر سه خودروساز معروف آلمانی بود اما این شگفت انگیز است که آخرین بازمانده از این همکاری در موزه خودرو تهران قرار گرفته است.

موزه خودرو تهران کجاست؟

آدرس موزه خودرو تهران: بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده مخصوص کرج -جنب بانک توسعه تعاون- داخل خیابان بیست و پنجم -موزه خودروهای تاریخی ایران

خودرو های با ارزش موزه

وسیله نقلیه شخصی: به کمربندی آزادگان بروید. با استفاده از تابلوهای راهنما، وارد خروجی جاده مخصوص کرج شوید. توجه داشته باشید که سه خروجی دیگر هم به سمت کرج می‌روند اما شما باید وارد جاده مخصوص یا همان لشگری بشوید. بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱، وارد لاین کندرو شوید و بعد از کارخانه مینو، وارد خیابان بیست و پنجم شوید.

مترو: در ایستگاه چیتگر پیادهشوید و با استفاده از اتوبوس‌های شهرک دانشگاه، دقیقاً جلوی در موزه پیاده شوید.

اتوبوس: به ترمینال آزادی بروید و از آنجا اتوبوس‌های شهرک دانشگاه را سوار شوید و به موزه بروید.

تاکسی: در ضلع غربی میدان آزادی، تاکسی‌هایی هستند که شما را دقیقا جلوی موزه پیاده می‌کنند.

موزه خودرو تهران ساعت بازدید

ساعات بازدید از موزه خودرو ،همه روزه ۸صبح تا ۸ شب است.



:: برچسب‌ها: موزه , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق‌های طبقه بالای هتل کاروانسرای عباسی اصفهان، بیشتر هوادار دارند. چشم‎اندازشان دلبرانه‌تر است و مسافران هتل، برای آن سر و دست می‌شکنند. یک موزه تمام عیار با بهترین نمونه‌های مقرنس‎کاری، گچبری، نقاشی دیواری، آینه‎کاری و ...

هتل عباسی اصفهان

در دوره صفـوی، شهر اصفهان از چنان شکوهی بهره مند شد که آن را نصف جهان نامـیدند. در میان آثار یادگار عصر صفوی، مجموعـه مدرسـه، بازارچه و کاروانسـرایـی مانـده که در خیـابان چـهارباغ اصفهان می‌درخشد. در صفحه معرفی هتل های‌ما امروز به یکی از کهن ترین مهمانسراهای ۵ ستاره اصفهان می‌رویم، از مجلل‌ترین هتل‌های ایران. همان جا که خارجی‌ها به شوق یک شب خوابیدن در آن راهی ایران می‌شوند و در رنکینگ‌های جهانی هم رتبه بالایی دارد. یکی از زیباترین اقامتگاه‌های خاورمیانه. با مجله دلتا بمانید تا به هتل عباسی اصفهان سر بزنیم.
سوئیت صفوی هتل

هتل عباسی اصفهان

هتل کاروانسرای عباسی در اصفهان، خیابان آمادگاه قرار دارد یعنی این هتل در قلب بافت تاریخی اصفهان است. هتلی منحصربه‎فرد و افسونگر، در مرکز نصف جهان. چشم‎انداز گنبد زیبای مدرسه علمیه چهارباغ از داخل کاروانسرا معلوم است. در فضای گرگ و میش صبح و غروب، از فرط زیبایی، دل همه میهمانان را می رباید.

به هتل عباسی اصفهان، “کاروانسرای مادر شاه” هم می‌گویند. به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و او، کاروانسرا را به مادرش تقدیم کرد. این یعنی این هتل از همان اول به شکل یک کاروانسرا ساخته شده بود. ۳۰۰ سال پیش هم مهمان پذیر بود تا به امروز که یکی از زیباترین هتل‌های ۵ ستاره شده است. مجهز و بزرگ است. دو طبقه دارد و در زمانی که کاروان‌های تجاری به این هتل-که البته آن روزها هتل نبود- می‌آمدند، تجار قدرتمند ترجیح می‌دادند اتاق‌شان در طبقه پایین باشد. اتاق‌های پایین در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر بودند.

امروز اما، اتاق‌های طبقه بالا بیشتر هوادار دارند. چشم‎اندازشان دلبرانه‌تر است و مسافران هتل، برای آن سر و دست می‌شکنند. هتل عباسی اصفهان را باید یک موزه تمام عیار از دنیای زیبایی ها نامید. ده ها عکس بی نظیر در اینتر نت و شبکه های اجتماعی و صفحه های گردشگری از آن خواهید دید.

هتل کاروانسرای عباسی

اتاق ها و سوئیت های هتل عباسی اصفهان

بهترین نمونه‌های مقرنس‎کاری، گچبری، نقاشی دیواری، آینه‎کاری و … را می‌توانید در فضاهای داخلی هتل ببینید. هر اتاق و هر فضا در این هتل به یک شکل خاص است. یعنی هیچ دو اتاقی را پیدا نمی‌کنید که کاملاً شبیه به هم باشند. همین آن را جذاب‌تر و خواستنی‌تر کرده است.

 ۲۲۵ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد. اتاق های معمولی یک تخته و دو تخته، چشم انداز و پردیس، سوئیت های معمولی، سوئیت قاجار، سوئیت صفوی، سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همه اتاق ها مجهز به سیستم ایمنی و استاندارد روز دنیا هستند. نمای استثنائی و زیبای باغ و گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ منظره ای بی بدیل را برای اتاق های مشرف به باغ به ارمغان آورده است. سبک معماری قاجار و صفوی در برخی از سوئیت ها از جمله امکاناتی محسوب می‌شود که کمتر هتلی در جهان نظیر آن را دارد.

سوئیت قاجار هتل عباسی

  • سوئیت قاجار هتل عباسی
    سوئیت هایی دو نفره با سبک معماری قاجار و فضایی رویائی و خیال انگیز، مقرنس های زیبا و در و دیوار نگارین همراه با چشم انداز باغ یکی از معروف ترین و خواستنی ترین بخش های این هتل است که معمولاً مورد توجه توریست های خارجی است.
  • سوئیت صفوی هتل عباسی
    سوئیت هایی رو به باغ دارای دو اتاق خواب دو نفره؛ که معماری آن متعلق به دوران صفوی است. به قدری این سوئیت ها زیبا هستند که نمی‌توانید شب موقع خواب هم چشمانتان را ببندید. تلفیق گچ بری، تشعیر، تذهیب و مقرنس، فضایی منحصر به فرد را برای این سوئیت ها خلق کرده که مشابه آن به سختی یافت می شود.
    سوئیت صفوی هتل عباسی

رستوران های هتل

  • تالار چهلستون
    رستوران اصلی این کاروانسراست. در زیبایی و ظرافت بی نظیر است. سبک معماری صفوی و قاجار، صندلی هایش الهام گرفته از صندلی داریوش کبیر در نقوش سنگی تخت جمشید است، تزئینات دیوارها و سقف، ستون ها، نرده ها، کفپوش ها، درها و شیشه ها و حتی چراغ ها و آویزهای سقف، زیبایی را در میانه این تالار فوران می‌کند.
    در دو طبقه و با ظرفیت ۴۰۰ نفر،ساخته شده. انواع اشتهاآورها، غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و دسر سرو می گردد.
    ساعات کاری رستوران چهل ستون هتل عباسی ظهرها از ساعت ۱۲ الی ۱۵ و شب ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳  می‌باشد.
  • سالن صبحانه
    یکی از بی نظیر ترین زیبایی های محض را در این تالار خواهید دید. نقش ها و آئینه کاری های این تالار به سبک قاجار است. طرح های گل و مرغ و تک چهره دارد. نمای زیبای گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ که از پنجره های کوچک چوبی این تالار لذت صرف صبحانه ای کامل و متنوع را دوچندان می‌کند.
  • کافه تریای نقش جهان
    کافی شاپ نقش جهان پر است از نقش های زیبا و طرح های ماندگار. فضایی دلنشین دارد و دیدارهای رسمی و دوستانه تان را پشتیبانی خواهد کرد. از ساعت ۸ الی ۲۳ با سرو انواع قهوه، کیک و دسر، گلاسه، بستنی و همچنین انواع پیتزا و فست فود از شما پذیرایی خواهد کرد.
    کافه تریا
  • سفره خانه سنتی
    در انتهای محوطه باغ و در ضلع شرقی آن ۲۰ سال پیش بازسازی شد و اکنون در دو بخش سرپوشیده و فضای باز، مشغول به کار است. در بخش سرپوشیده، طراحی دارد که شما را به گذشته های ناب و خاطره انگیز می برد. شب های بی نظیر اقامت در هتل عباسی اصفهان را از ساعت ۱۹ الی ۲۳ می توانید برای خود بسازید.
  • چایخانه سنتی
    در ضلع شمالی مهمانسرا و رو به روی دری که به سرسرای اصلی، غرفه ای با دیوارها و سقف بلند کاشی کاری شده و دو ایوان دو طبقه در دو طرف آن قرار دارد که اکنون به عنوان چایخانه از آن استفاده می شود. با سرو انواع چای و دمنوش و آش رشته مخصوص عباسی از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۲:۳۰ میزبانی شما را به عهده دارد.
  • رستوران چشم انداز
    وای که اینجا یکی از بی نظیر ترین بخش های مورد علاقه همه مهمانان هتل است. ازبلندای این نقطه، تمام شهر زیر پای شما خواهد بود و می توانید نمایی ۳۶۰ درجه از شهر اصفهان را ببینید. تصویری که نه تنها برای گردشگران داخلی و خارجی که برای بسیاری از شهروندان اصفهانی نیز جالب و هیجان انگیز است. ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد و گزینه ای بسیار مناسب برای مهمانی های خانوادگی، جمع های دوستانه و یا گردهمایی شغلی صمیمانه است. بی اغراق بگویم که صدها عکس از همین خنقطه برای خود ثبت خواهید کرد.
    رستوران چشم انداز هتل

حیاط هتل عباسی اصفهان

و اما حیاط بی رحمانه زیبای هتل. از زیبایی و دلفریبی‌اش هرچه بگوییم کم است. حیاط داخلی هتل نمونه بارز یک باغ ایرانی است. حوض دارد. نهری روان و باغچه و فضای سبز دارد و روح  را نوازش می‌دهد. در تابستان و بهار، در همین حیاط افسونگر میز و صندلی می‌گذارند. می‌توانید آنجا شام و ناهار نوش جان کنید و لذت ببرید. برای همین بهترین زمان رفتن به هتل عباسی، بهار و تابستان است. هرچند حیف است قدم زدن در یک روز برفی در این در حیاط باصفای هتل عباسی اصفهان را از دست بدهید.

رویدادهای مهم، مهمانی‌های خاص و جشن‌های ازدواج در حیاط این هتل برگزار می‌شود. راستش می خواهو بگویم اگر حتی قصد اقامت ندارید، خودتان را به یک شام یا حتی قهوه در یکی از این کافه‌ها و رستوران‌ها دعوت کنید. در واقع این کاری است که می توانید برای یک سفر فراموش نشدنی در قلب تپنده تاریخ اصفهان برای خودتان انجام دهید.



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تعدادی رستوران هندی در تهران هست که می تواند طعم اصیل غذاهای هندی را با شما به اشتراک بگذارد.

رستوران هندی

از طرفداران غذاهای تندو‌تیز هندی هستید؟ تجربه‌ طعم غذاهای ملل را دوست دارید؟ دلتان می خواهد غذایتان پر از ادویه های مختلف باشد؟ اصلاً از نظرم خوردن غذا یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست مخصوصاً امتحان کردن و چشیدن غذاهای کشورهای دیگر. رستوران‌ های مختلفی در تهران هستند که این امکان را به ما می‌دهند. مانند رستوران های بین المللی بام لند تهران و یا رستوران غذای ایتالیای و چینی که در همه جای ایران پخشند. مجله گردشگری مان اینجاست تا شما را به چند رستوران هندی در تهران ببرد. مطمئنم هندی ها چاشنی ها و طعم دهنده های فراوانی برای خوش مزه کردن یک غذا استفاده می کنند. با مجله دلتا بمانید.

۱. رستوران چینگاری

رستوران مهاراجه

بیشتر کسانی که رستوران‌های مختلف هندی را امتحان کرده‌اند معتقدند این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های هندی در تهران است. در آن می‌توانید غذاهای اصیل هندی را بخورید، به قدری به طعم اصیلش نزدیک است که شما حتی خیلی وقت‌ها مشتری‌های هندی را در این رستوران می‌بینید. فضایی شیک و تمیز دارد و وقتی وارد رستوران چینگاری می‌شوید محیط تاریک و دنج و وسایل و مجسمه‌های هندی شما را سر ذوق خواهد آورد. سه نوع مبل و صندلی هم برای مهمانان قرار داده شده که می‌توانید مبل‌های راحتی یا صندلی‌های معمولی یا بلند را بسته به سلیقه‌تان انتخاب کنید.
منوی رستوران چینگاری نصبتاً گران است اما از نظر تنوع کم‌ و کسری ندارد و گزینه‌های متنوعی پیش رویتان خواهد بود.
آدرس رستوران چینگاری: مطهری-خیابان مفتح شمالی-چهارراه زهره جنب بانک ملت پلاک ۶

۲. رستوران مهاراجه

رستوران مهاراجه

مهاراجه از قدیمی‌ترین رستوران های هندی تهران است. همزمان با هتل جهان در سال ۱۳۴۰ افتتاح شده و یعنی حدود ۵۶ سال قدمت دارد! فضایش بسیار جذاب است. یک فیل طلایی هندی و کاشی‌کاری‌هایی که روایت‌گر زندگی روزمره مردم بمبئی هستند را در این رستوران خواهید دید. وقتی وارد آنجا شوید، موسیقی هندی و فضای درون آن چنان با روح شما حرف می‌زند که گویا به هندوستان سفر کرده اید. در تنور رستوران نان‌های تازه و سنتی هندی هم پخته می‌شوند، سمبوسه، غذاهای برنجی و کبابی و تندوری و دسر و نوشیدنی‌های مخصوص هم سرو می شود که دستتان را در انتخاب غذا باز می‌گذارد.
منوی رستوران مهاراجه از نظر قیمت قابل قبول است.
آدرس رستوران مهاراجه: خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، جنب کوچه رحیم زاده، هتل جهان

۳. رستوران تاج محل

رستوران تاج محل

یکی از شناخته‌‌ شده‌ ترین رستوران‌های هندی تهران رستوران تاج محل است. به طوری که از هرکس نام یکی از رستوران‌های هندی را بپرسید بلافاصله نام این تاج محل را به شما می گوید. به واسطه هتل تاج محل و نمای ساختمانش از اتوبان حقانی بسیار مشهور است. اگر دست‌ جمعی به این رستوران می‌روید و کسی در جمعتان باشد که غذاهای تند را دوست ندارد می‌توانید موقع سفارش درخواست کنید تا غذای او تند سرو نشود. جوجه تندوری و شاهی قورمه و کشمیری کباب از محبوب‌ترین غذاهای تاج محل هستند که معمولاً هم پیشنهاد سرآشپز است.
منوی رستوران تاج محل از نظر قیمت به نسبت بالاست.
آدرس رستوران تاج محل: شیخ بهائی جنوبی-پلاک ۲۹

۴. رستوران هندی تندور هتل سفیر

رستوران تاج محل تهران

این رستوران هم از قدیمی‌ترین رستوران‌های هندی پایتخت به شمار می رود. غذا ها در فضای باز سرو می شود و پرسنل آن خوش‌برخورد هستند. تندور هم مثل مهاراجه نان‌های هندی‌اش را همان‌جا در تنور می‌پزد. غذاهای گیاهی، گوشتی، تندوری، دریایی و کاری مرغ سرو می‌کند. اما جوجه تندوری و قورمه شاهی‌اش را حتماً تست کنید و یادتان نرود دسرهایش را هم سفارش دهید.
منوی رستوران تندور قیمت‌های قابل قبولی دارد اما باید یادتان باشد برای حق سرویس انعام دهید.
آدرس رستوران تندور: میدان هفتم تیر، خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزشگاه شیرودی، کوچه اردلان، هتل سفیر

۵. رستوران دهلی دربار

رستوران دهلی دربار

یکی از شیک ترین رستوران های هندی در تهران دهلی دربار است. در محیط این مکان از اِلمان های هندی به خوبی بهره برده شده است. نظیر بودا و ساری. موسیقی زنده جزء لاینفک این رستوران است و می‌توانید در محیطی آرام از خوردن یک غذای هندی خوشمزه و اصیل لذت ببرید. فضای VIP با ظرفیت ۶۰ نفر دارد. بهترین غذاهای آن ماهی مخصوص، کشمیری کباب، ماهی تیکه، بریانی گوشت گوسفند، میگو پاکورا، روغن جوش و ماتن ساکوالاست. نان‌های خوشمزه این رستوران هم عالی هستند پاپادام و برانا بیجابی را هم از دست ندهید.
منوی رستوران دهلی دربار بسیار متنوع است هرچند قیمت هایش کمی بالاست ولی به لذت غذاهای خوشمزه اش می‌ارزد.
آدرس رستوران دهلی دربار: پاسداران، بالاتر از برج سفید، نبش بوستان هفتم، جنب موسسه ثامن الائمه، رستوران دهلی دربار

۶. رستوران هندی مالاسا

رستوران ماسالا

از جنوب تا شمال هند که بروید هر ایالت و منطقه غذاهای خاص خودشان را دارند. رستوران ماسالا گلچینی از این غذاهای خوشمزه را در منوی خودش فراهم کرده و انواع بریانی‌ها و جوجه تندوری، مرغ تیکا، انواع نان های خوشمزه هندی مثل پراتا و روتی وَ غذاهای ملی هند را سرو می‌کند. کیفیت غذاهایش مثال زندنی است و  شب‌هایش شما را یاد شب‌های بنبئی می‌اندازد.
منوی رستوران ماسالا قیمت های مناسبی دارد و پرداخت حق سرویس آن اجباری نیست.
آدرس رستوران ماسالا: نبش گلستان یکم، پاساژ پریس سنتر، طبقه سوم





:: برچسب‌ها: تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از کنار کاخ ناصری رودخانه‌ای می‌گذرد که از چشمه گله گیله جاری‌است. مسیر 15 کیلومتری را طراوت می‌بخشد و معمولا در عکس‌های روستای شهرستانک ترکیب درختان سر به فلک کشیده را کنار این رودخانه دیده‌اید.

روستای شهرستانک

روستایی در شمال کوه توچال تهران و در جاده چالوس قرار گرفته است که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال می‌رسد. منبع آب و چشمه‌ای پر آب دارد و مردم را گرد هم آورده. منطقه‌ای خوش آب و هوا با ۵۰۰ هکتار مساحت. ترکیبی چشم‌نواز از تاریخ و طبیعت حیرت‌انگیز است و ناصرالدین شاه هم به راحتی از آن نگذشته و کاخی در آن ساخته است. مجله گردشگری مان امروز به روستای شهرستانک می‌رود. مقصدی مناسب برای دوری از دغدغه‌ها و روزمرگی. برای آخر هفته‌ای فرح بخش با مجله دلتا بمانید.

عکسهای شهرستانک

شهرستانک کجاست؟

شهرستانک روستایی از توابع آسارای کرج است و در مرز دو استان تهران و البرز قرار گرفته. فاصله کمی با تهران و کرج دارد، گردشگران بسیاری سالانه به آن جذب می‌شوند. این روستا جاده‌ای کوهستانی، دره‌ای سرسبز، باغ‌های میوه و کوچه‌ باغ‌هایی زیبا دارد که در سفرتان می‌توانید از قدم‌زدن در آن‌ها لذت ببرید. از روستایی که در هر صورت برای رسیدن به آن باید راهی جاده چالوس شوی، مجبوری به جاده چالوس بزنی، توقعی جز زیبایی محض سراغ دارید؟! مسیر پیچ در پیچ و کوهستانی که تقصیر بیش از نیمی از خاطرات سفرمان به شمال، بر گردن اوست.

از جاده چالوس شهرستانک

جاهای دیدنی روستای شهرستانک

  • کاخ ناصری روستای شهرستانک

    کاخ شهرستانک عمارت ییلاقی‌ ناصرالدین‌شاه قاجار است. وقتی که نتوانست از آب‌ و هوا و طبیعت بی‌نظیر این روستا بگذرد. کاخ ناصری معروف‌ترین جاذبه این روستاست که به دستور او در انتهای دره شهرستانک که گله گیله نام دارد بنا شد. برخی محلی‌ها می‌گویند یکی از زنان ناصرالدین شاه در این کاخ به خاک سپرده شده است!

    عمارت ناصری شامل یک ساختمان دو طبقه (دیوانی یا بیرونی) و یک ساختمان یک طبقه (حرمسرا یا اندرونی) بود و با دیوار از هم جدا شده بودند. کاخ شهرستانک از شهریور ۱۳۷۶ جزو میراث فرهنگی است و در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. کمی آن طرف‌تر از روستا و در کنار رودخانه قرار دارد. باید از روستا خارج شوید و به سمت کوچه باغ‌ها بروید. اینجا ورود با اتومبیل ممنوع است و باید پیاده وارد آن شوید. تابلوهای راهنما شما را به آن می‌رساند.

اگر قصد رفتن به کاخ شهرستانک را دارید تصور نکنید با یک عمارت شاهانه طرف هستید، این روزها این کاخ که زمانی جلال و شکوه داشته به خرابه‌ای بدل شده که دیوارهایش پر است از دیوارنوشته‌هایی که گردشگران نوشته‌اند. در و پنجره‌ها و ستون‌های شکسته تصویر قشنگی از یک مکان تاریخی نیست.

کاخ ناصرالدین شاه شهرستانک

  • چشمه گل گیله

    از کاخ ناصری که به سمت شمال حرکت کنید، به چشمه زلالی به نام گله گیله یا گل کیله می‌رسید. از زیر سنگی می‌جوشد و به رودخانه می‌ریزد. اگر برای کمپ زدن آمده‌اید می‌توانید ناهار خود را اینجا بخورید، اطراف این چشمه درختان میوه و طبیعت زیبایی دارد. اگر در فصل زیبای زمستان به اینجا بیایید، یک تابلوی نقاشی زمستانه را در برابر خود خواهید دید.

  • قلعه دزدبند شهرستانک

    بقایایی از یک بنایی تاریخی دیگر روی بلندترین قله کوه شهرستانک، دیده می‌شود. از دوران ساسانیان باقی مانده و فقط پایه‌های اتاق‌ها و قسمتی از سقف یک اتاق آن باقی است. کاربری واقعی این بنا مشخص نشده و نام آن  قلعه دختر یا قلعه دزدبند است. سفال‌های یافت شده آنجا، بنا را به دوره اسلامی ربط می‌دهد. باید به سمت کوه شاه نشین که دقیقا در پشت کاخ ناصری قرار دارد بروید و بعد از نیم ساعت به قلعه خواهید رسید.
    قلعه دختر یا قلعه دزدبند

  • کتیبه ناصری شهرستانک

    کاخ ناصری را که به سمت ضلع شرقی‌اش بروید، سنگی عظیم با ارتفاع حدود ۴ متر خواهید دید. نوشته خوانایی ندارد؛ اما روایتی محلی می‌گوید این سنگ در زمان ناصرالدین شاه از صخره مشرف به کاخ او جدا شده و به اینجا پرت شده است. از آنجا که صدمه‌ای به کاخ نزده، ناصرالدین شاه دستور می‌دهد شرح این واقعه را بر روی همان سنگ بنویسند.

  • درخت اورس روستای شهرستانک

    درختانی با قدمت بسیار که هویتی افسانه‌ای دارند را اُرس می‌نامند. درخت اورس شهرستانک که محلی‌ها آن را هورست هم می‌نامند به ۲۸۰۰ سال پیش باز می‌گردد و از دیدنی‌های روستا به شمار می‌رود. ارتفاع این درخت به ۱۷ متر می‌رسد و عرض آن تقریبا ۱۴ متر است.
    برای رسیدن به این درخت به سمت جنوب شرقی روستا راهی شوید و به یک مسیر خاکی برسید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه این درخت زیبا را خواهید دید. اینجا تابلو راهنمایی ندارد و خوب است برای رسیدن به آن از محلی‌ها کمک بگیرید.
    درخت ارس

  • رودخانه و آبشار

    از کنار کاخ ناصری رودخانه‌ای می‌گذرد که گفتیم از چشمه گله گیله جاری‌است و راهیِ دل روستا می‌شود. مسیر ۱۵ کیلومتری را طراوت می‌بخشد و فضایی روح افزا ایجاد می‌کند. معمولاً در عکس‌های روستای شهرستانک ترکیب درختان سر به فلک کشیده را کنار این رودخانه دیده‌اید.

    اگر در امتداد کاخ ناصری مسیر رودخانه را دنبال کنید قبل از رسیدن به چشمه، آبشار کم ارتفاع و عریضی را خواهید دید که سقوط آب چشم نوازی را به شما نشان می‌دهد و موسیقی دل انگیزی برایتان می‌نوازد.
    چشمه و رودخانه شهرستانک

آدرس روستای شهرستانک

آدرس: استان البرز، شهر کرج، جاده چالوس، منطقه آسارا، نرسیده به گچسر

سواری شخصی: می‌توانید وارد جاده کرج – چالوس شوید. اگر از کرج بیایید، بعد از حدود ۴۴ کیلومتر رانندگی و گذر از روستای آسارا، نرسیده به گچسر، به دوراهی شهرستانک که در سمت راست‌تان است می‌رسید. تابلویی مسیر را به شما نشان می‌دهد. حدود ده دقیقه بعد در روستا خواهید بود.

اگر از محور چالوس – کرج به شهرستانک می‌روید، بعد از گچسر و نرسیده به آسارا، تابلوی شهرستانک در سمت جاده نمایان خواهد شد.

قبل از روستا، باید در محوطه‌ای خودروی خود را پارک کنید و با کمی پیاده‌روی به روستا برسید.

 وسایل نقلیه عمومی: به اینکه سفر خود را از کجا به سمت شهرستانک آغاز می‌کنید، راه‌های متفاوتی وجود دارد. فقط کافی‌است بدانید: باید از تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی استفاده کنید که از جاده چالوس می‌گذرند تا بتوانید در دو راهی شهرستانک پیاده شوید. پس از پیاده شدن ماشین‌های گذری شما را به روستا می‌برند و یا اینکه اگر پیاده گرد یا گردشگر حرفه‌ای هستید، می‌توانید مسیر را تا رسیدن به روستا پیاده طی کنید.
آدرس شهرستانک

مسیر کوهنوردی

این یک مسیر پیشنهادی برای کوهنوردان است. از قله توچال به سمت شهرستانک و بالعکس مسیر صعودی متفاوتی وجود دارد. انتهای روستای شهرستانک بن بست است و به سه درّه منتهی می‌شود. یکی از این دره‌ها به سمت قله توچال می‌رود و دقیقا همان مسیری‌است که کوهنوردان از آن به روستا می‌آیند.

مسیر از سمت غرب توچال پس از طی حدودا یک ساعت شما را به قله شاه نشین می‌رساند. از این قله پس از یک ساعت و نیم پیاده روی به روستای شهرستانک خواهید رسید. در ابتدا به کاخ ناصری می‌رسید و از آن به بعد می‌توانید حسابی به گشت و گذار بپردازید.

* تور شهرستانک

ممکن است بخواهید به راحتی به شهرستانک بروید، حتی رانندگی هم نکنید. بنابراین استفاده از تور شهرستانک به مقصد این روستا گزینه بی‌نظیری برایتان خواهد بود. معمولا از مبدا تهران و کرج برگزار می‌شوند و نقاط گردشگری را با راهنما حسابی خواهید گشت.

تور شهرستانک

اقامت در شهرستانک

متاسفانه اقامت در شهرستانک، امکانات چشمگیری ندارد. می‌توانید در یکی از شهرهای نزدیک بمانید یا برای سفری یک روزه به شهرستانک، برنامه‌ریزی کنید. تهران، کرج، مرزن آباد و … انتخاب خوبی است.

کمپینگ اما در طبیعت شهرستانک بی‌نظیر است. لوازم کمپینک خود را بردارید و مثلاً در محوطه کاخ ناصری، در آلاچیق‌ها و یا کنار رودخانه اقامت کنید.

اجاره ویلا در شهرستانک

ممکن است بخواهید در هر صورت و بدون آشنایی با کمپ‌زنی در این روستا بمانید. در این صورت، اجاره ویلا در شهرستانک امکان‌پذیر است و می‌توانید برای ماندن خود در یک آخر هفته عالی برنامه ریزی کنید.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

میگون، خودش به تنهایی یک جای دیدنی است. خوش آب‌و‌هواست و خیلی‌ها آخر هفته‌هاشان را در این منطقه با آن طبیعت بهشتی‌اش می‌گذرانند.

نمی‌دانم چند بار گذرتان به شهر رودبار قصران افتاده است. همان که اوشان، فشم و میگون است. یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات و مرکز بخش رودبار قصران در استان تهران خودمان. در گفتار عامیانه بیشتر میگون را با نام اوشون فشم می‌شناسند اما این هر سه، اوشان، فشم، میگون باغ‌شهری در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران و در میان رشته کوه البرز قرار گرفته است.

مجلهه گردشگری مان قبلاً راجع به هملون و آبشار یخ زده‌اش برایتان گفته است. امروز هم به میگون سر زده. به یک نقطه کوهپایه‌ای و سردسیر که هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان و پائیز سرد و برفی است. با مجله دلتا در این سفر زمستانی بمانید.

یخ نوردی در میگون تهران

جاهای دیدنی میگون

میگون، خودش به تنهایی یک جای دیدنی است. خوش آب‌و‌هواست و خیلی‌ها آخر هفته‌هاشان را در این منطقه با آن طبیعت بهشتی‌اش می‌گذرانند. زمستان هایش پر برف است. حتماً هنگامی که به پیست اسکی شمشک می‌روید متوجه شده باشید.

  • دره هملون

    در مسیر بعد از غذاخوری دره هملون و در سمت چپ جاده هم مسیری برای کوه‌پیمایی سبک هست که به دره هلمون، آبشار یخی و غارهای منحصر به فردش می‌رسد. چند غار دیگر هم دارد. به خاطر همین غارها هم نامش را همِلون گذاشته اند.
    پیشنهاد مطالعه: می‌توانید برای آشنایی کامل با هملون مطلب “آبشار یخی دره هملون ، یخ نوردی در پایتخت” را مطالعه نمایید.

آبشار یخی دره هملون میگون تهران

بعد از پیاده گردی و عکس گرفتن با غارها به آبشار هملون هم سر بزنید. همچنین چشمه‌های آهنگرک، باغ بالا، پس‌بند، جوزدار، خربزدره و غار چاه زنجیر هم در اطراف شهر میگون قرار دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بناها و آثار تاریخى در اطراف و در طول مسیر هم هستند مثل آتشگاه قصر دختر (معبد ناهید) در اطراف شکرآب، کاخ انیس‌الدوله از دورهٔ‌ ناصرالدین ‌شاه در اوشان.

مجموعه بناهای شهری و خانه‌های اهالی شهر میگون هم در بدنه دره‌های چهارگانه احداث شده‌اند و آن‌ها هم می‌توانند سوژه‌های عکاسی خوبی برای شما باشند. همچنین ویلاهای زیبایی آنجا ساخته شده که شاید باورتان نشود اینجا هم ایران است!
ویلاهای اوشان فشم میگون

  • هفت چشمه

    هفت چشمه یکی از چشمه‌های پرآبی‌است که در تالارسر میگون قرار دارد. اگر روزهای تعطیل به آن سر بزنید حتماً تعداد قابل توجهی از گردشگران را خواهید دید. از گذشته هم همینطور بوده و هفت چشمه مورد استقبال گردشگران ییلاقی و محلی محسوب می‌شده است، آب گوارایی دارد و در سال‌های اخیر لایروبی شده. تعداد کمتری چشمه دارد اما همه به هم وصل می‌شوند و  به یک حوضچه می‌ریزند.

  • مدرسه بین المللی یخ نوردی

    یک مدرسه یخ نوردی بین المللی حدود ۱۰ سال است که در ورودی دره هملون میگون با ظرفیت چند هزار نفری مشغول به کار است. هر سال میزبان جمعی از ورزشکاران ایران و کشورهای مختلف شده و زمستان‌ها هم مسابقات جهانی یخ نوردی در این مجموعه برگزار می‌شود.
    کلاس‌های آموزشی مقدماتی تا پیشرفته و با بهره‌گیری از امکانات مناسب و مدرن برگزار می‌شود. ورزشکاران از ۸ ساله به بالا می‌توانند آنجا ثبت نام کنند و این مجموعه هم آمادگی دارد در رده های سنی مختلف جذب ورزشکار داشته باشد.
    مدرسه بین المللی یخ نوردی میگون

جاذبه‌های نزدیک میگون

  • غارهای اطراف
    در اطراف میگون، کیقباد در روستاى ایگل، غار چاه زنجیر نزدیک میگون
  • آثار طبیعى ارزشمند
    کوه خاتون بارگاه، گونه‌هاى گیاهى متنوع در لالان
  • روستاها و نقاط تفریحى
    شکرآب، آهار، میگون، ایگل، شمشک، اوشان، رودک، مسیر رودخانهٔ جاجرود
  • مکان‌هاى زیارتى
    امام‌زاده طاهر و زاهد در شکرآب، محمدباقر رودک، مقابرى در شمشک، لالان، میگون، دربندسر

جاذبه های دیدنی رودبار قصران

میگون کجاست؟

آدرس : جاده لشکرک، کیلومتر ۲۳، شهر میگون

گفتیم سه شهر اوشان، فشم و میگون، در کنار هم منطقه «قصران» را می‌سازند و از توابع شمیرانات هستند. فقط ۵۳ کیلومتر با تهران فاصله دارد و می‌توان برای سفری یک روزه رویش حساب کرد.

سواری شخصی: به بزرگراه شهید بابایی بروید و به سمت شرق برانید. از پل استخر به طرف شمال بپیچید و از یک بلوار سربالایی، به سوی سه راه گردنه قوچک برانید.

اگر از تجریش و بزرگراه ارتش به سمت شرق بیایید در آخر بزرگراه ارتش، کنار پارک جنگلی سوهانک، باید مستقیم ادامه دهید تا به همین سه راهی برسید.

رستوران های فشم

گردنه قوچک را به طرف پایین بروید تا به میدان لشگرک رسیده، مسیر سمت چپ را که به طرف اوشان و فشم می‌رود انتخاب کنید و در میدان اصلی فشم دوباره سمت چپ تا به میگون برسید.

تاکسی: در فلکه چهارم تهرانپارس باید سوار تاکسی‌های فشم و میگون شویم.

اتوبوس: از ایستگاه مترو حقانی، برای اینجا اتوبوس هست.



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گاهی بعضی کشورها با هم توافق‌ می‌کنند که در آن‌ها «لغو روادید» اتفاق بیفتد. یعنی شهروندان می‌توانند بدون دریافت ویزا به دو کشور رفت و آمد کنند.

بدون ویزا

هرگاه فکر سفرهای خارجی به سرتان می‌زند یا در صفحات گردشگری مجلات اینترنتی یک مقصد عالی برای سفرتان می‌یابید اولین جمله‌ای که بی برو برگرد از ذهنتان می‌گذرد این است که: «نه بابا ویزا نمی‌دن!» چرا بارها به دلیل همین یک جمله قید سفر را زده‌اید. اصلا می‌دانستید خیلی کشورها هستند که به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان معروفند؟ پس ذهنتان را به  سوالات: مراحل اخذ ویزا چیست؟ از کجا باید شروع کنم؟ هزینه اخذ ویزا چقدر است؟ مشغول نکنید. فقط با مجله دلتا بمانید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت سفر کنید.

لیست کشورهای با پاسپورت

چطور بدون ویزا سفر کنیم؟

گاهی بعضی کشورها با هم توافق‌ می‌کنند که در آن‌ها «لغو روادید» اتفاق بیفتد. یعنی شهروندان می‌توانند بدون دریافت ویزا به دو کشور رفت و آمد کنند. اساسا کشورها سه دسته هستند.

  1. کشورهایی که برای ورود به آن‌ها حتما باید ویزا تهیه کنید.
  2. کشورهایی که بدون هیچ ویزایی می‌توانید واردشان شوید.
  3. کشورهایی که با ویزای فرودگاهی می‌توانید به آن‌جا بروید. زمانی که وارد کشور مقصد شدید، با پر کردن یک فرم و پرداخت هزینه‌ای، همان لحظه به شما ویزا می‌دهند.

سفر به کشورهای جهان بدون ویزا

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایران

رتبه پاسپورت ایران برای ورود به کشورهای جهان ۹۷ است و با داشتن آن می‌توان به ۴۱ کشور بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی سفر کرد. چه خبر مسرت‌بخشی.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

لیست کشورهایی که بدون ویزا می‌توانید به آن‌ها سفر کنید به شرح زیر است. همچنین اینکه حتی چند روز بدون ویزا می‌توانید در آن کشورها بمانید.

کشورهای بدون ویزا در آسیا

  • ارمنستان (۹۰ روز)
  • مالزی (۱۴ روز)
  • ترکیه (۹۰ روز)
  • گرجستان (۴۵ روز)
  • قطر

کشورهای بدون ویزا در اقیانوسیه

  • ایالات فدرال میکرونزی (۳۰ روز)
  • جزایر کوک
  • نیووی

کشورهای بدون ویزا در کارائیب

  • دومینیکا (۲۱ روز)
  • هائیتی (۹۰ روز)

کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا

  • اکوادور (۹۰ روز)
  • ونزوئلا (۱۵ روز)

سفر با پاسپورت

کشورهای بدون ویزا با صدور ویزای فرودگاهی

این کشورها که برایتان می‌گوییم بعد از ورود برای شما ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند و در همان فرودگاه و یا اگر به صورت زمینی رفته باشید در ترمینال برای شما ویزا صادر می‌کنند.

ویزای فرودگاهی کشورهای آسیا

  • کامبوج (۳۰ روز)
  • ماکائو
  • مالدیو (۳۰ روز)
  • نپال (۹۰ روز)
  • سری‌لانکا (۳۰ روز)
  • تیمور شرقی (۳۰ روز)
  • جمهوری آذربایجان (۳۰ روز)
  • لبنان (۳۰ روز)
  • سوریه (۹۰ روز)

ویزای فرودگاهی کشورهای آفریقا

  • جمهوری بنین
  • کیپ ورد
  • مجمع‌الجزایر قُمُر
  • جیبوتی
  • گینه بیسائو (۹۰ روز)
  • کنیا (۹۰ روز)
  • ماداگاسکار (۹۰ روز)
  • موریتانی
  • موزامبیک (۳۰ روز)
  • رواندا
  • سیشل (۹۰ روز)
  • سومالی
  • تانزانیا (۹۰ روز)
  • توگو (۷ روز)
  • اوگاندا
  • زیمباوه

ویزای فرودگاهی کشورهای اقیانوسیه

  • پالائو (۳۰ روز)
  • ساموآ (۶۰ روز)
  • تووالو (۳۰ روز)

کشورهای با ویزای فرودگاهی در قاره آمریکا

  • بولیوی (۳۰ روز)

لیست کشورهای بدون ویزا

صدور ویزا در سفارت

اگر مقصدی را که انتخاب کرده‌اید در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان نیست پس به ناچار باید برای اخذ ویزا به سفارت آن کشور مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه کرده و در مصاحبه با مسئول سفارت شرکت کنید. مدارک لازم برای اخذ ویزا، مدارک شناسایی مثل گذرنامه و مدارک شغلی و مالی، بلیط هواپیما و رزرو هتل است.

نکته: اگر برای دیدن کسی می‌روید و نزد وی اقامت دارید می‌توانید به جای رزرو هتل، آدرس محل اقامت‌ ایشان را در کشور مقصد به سفارت بدهید.

مصاحبه در سفارت هیچ چیز وحشتناکی نیست و فقط برای این است که سفارت را مطمئن کنید به یک سفر توریستی یا کاری می‌روید و بعد از اتمام مدت سفرتان به ایران بازخواهید گشت.

مدارکی که باید به سفارت ارائه کنید، به کشور مقصدتان بستگی دارد. مثلا برای دریافت ویزای روسیه یا ویزای دبی کافی است بلیط هواپیما به مقصد روسیه و رزرو هتل را به سفارت ارائه کنید سپس ویزا صادر می‌شود. اما اخذ ویزای شینگن سخت‌تر است و باید مدارک مالی و شغلی نیز ارائه کنید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن برای گرفتن مجوز سفر به ۲۶ کشور اروپایی است. در سال ۱۹۸۵ پنج کشور اروپایی در شهر کوچک شینگن که در کشور لوکزامبورگ قرار دارد، تصمیم گرفتند مرزهای بین خود را بردارند. پس از چندی تعدادی از کشورهای دیگر اروپا هم به آن‌ها اضافه شدند و تا امروز ۲۶ کشور قاره‌ اروپا به معاهده‌ شینگن پیوسته‌اند.

برای اخذ ویزای شینگن باید به سفارتخانه‌ یکی از این کشورها در ایران یا کشورهای دیگر مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ویزای شینگن، کشورها و مدارک آن برای سفر به اروپا مطلب “ ویزای شینگن و شرایط تور اروپا “را مطالعه کنید.

صدور ویزا در کشور ثانی

بعضی از کشورها هستند که هیچ روابط کنسولی با ایران نداشته و به همین دلیل، سفارت هم ندارند. در فهرست کشورهای بدون ویزا هم نیستند مثل کشور آمریکا که یکی از این نمونه‌هاست.

برای سفر به آن‌ها باید به سفارت‌شان در یک کشور خارجی که بیشتر کشورهای همسایه هم هستند مراجعه کنید. معمولاً ایرانی‌ها برای اخذ ویزا این کشورها به سفارت آن‌ها در ترکیه، دبی، ارمنستان و… مراجعه می‌کنند.

می‌توانید درمجله گردشگری مجله دلتا ابتدا مقصد خود را انتخاب کنید و  از جاهای دیدنی آن‌جا هم با خبر شوید.



:: برچسب‌ها: جهانگردی , دانستنی های سفر , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

طاق بستان یکی از بی‌نظیرترین یادگارهای این دیار است که از دوره ساسانیان مانده و می‌توان ساعت‌ها به آن خیره شد و از نقش نقش آن ناگفته‌ها شنید.

طاق بستان کرمانشاه

شاید طاق بستان کرمانشاه را مجموعه‌ای از سنگ نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های مربوط به دوره ساسانی بشناسید که در محله طاق بستان در شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد. اما این همه ماجرا نیست. مجله گردشگری مان به این یادگار کهن دیارمان سر زده تا ببیند چه چیزی برای گفتن دارد. با مجله دلتا همراه شوید.

اهمیت طاق بستان

محوطه طاق بستان به قرن سوم میلادی می‌رسد. یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی ایران و حتی جهان. تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج‌گذاری شاهپور دوم و سوم و چند سنگ نوشته یا کتیبه به خط پهلوی، مراسم شکار گراز توسط سوارکاران و نواختن موسیقی با آلات موسیقی چنگ و … همان نقوشی هستند که در دل سنگ‌های خاموش نهفته‌اند.

طاق بستان

از سویی اینجا به دلیل وجود کوه و چشمه از دیرباز، تفرجگاه و محل شکار و نمایش قدرت شاهان بوده و امروزه هم با حال و هوای جذابش، بسیاری گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. مردم محلی می‌گویند اینجا خنک‌ترین جای شهر و مکانی برای فرار از گرمای تابستان است.

اهمیت طاق بستان هنوز با شبهاتی مواجه است. اما پلکانی سنگی و دستکند در پشت طاق بستان وجود دارد که می‌گویند این پلکان کاربرد مذهبی داشته و بالا رفتن از آن برای انجام نیایش بوده است. اما از سوی دیگر برخی معتقدند که این پلکان را فرهاد کوه کن کنده است، هرچند آن‌ها از دوره پیش از ساسانی و مربوط به دوره مهرپرستی هستند.

دیدنی‌های طاق بستان کرمانشاه

 ۱. طاق بزرگ

طاق بزرگ، ۹ متر ارتفاع و ۷.۵ متر عرض و ۶.۵ متر عمق دارد و مهم‌ترین اثر مجموعه است. دیواره‌های داخلی ایوان تزیینات زیبایی دارند. قدمت آن به دوره خسرو دوم باز می‌گردد و به دلیل آن که نقش و نگارهای آن، نوع لباس‌ها و طلا و جواهرات دوره ساسانی را نمایش می‌دهد، اهمیت بسیاری دارد. نقوشی را در این طاق می‌توانیم ببینیم.

نقش های کنده کاری طاق بستان

نقش تاج گذاری خسرو پرویز

این نقش در بخش بالایی دیوار قرار دارد و به طور کلی سه تندیس در آن دیده می‌شود:

  • شاه در وسط
  • فروهر یا موبد موبدان در سمت راست شاه در حالی که حلقه فر ایزدی (حلقه قدرت) را به شاه می‌دهد.
  • آناهیتا – ایزدبانوی آب‌ها و نماد سرسبزی- در سمت چپ شاه آب و حلقه قدرت در دست دارد.

نقش سوار

در زیر نقش تاج گذاری، فردی سوار بر اسب حکاکی شده که هنوز کسی نمی‌داند دقیقا کیست! برخی مورخان اسلامی نیز این فرد را خسرو پرویز می‌دانند که سوار بر اسب خود «شبدیز» است. اسب در این نقش برجسته، کاملا زره پوشیده و قمقمه آبی بر بدنه‌اش آویزان است.

صحنه‌های شکارگاه سلطنتی

در دیواره‌های جانبی ایوان بزرگ شکارگاه سلطنتی را خواهید دید. آن‌ها نخستین تابلوی سنگی با رعایت قاعده و اصول نقاشی در جهان هستند و با ظرافت خاصی حک شده‌اند.

آدرس طاق بستان کجاست

  • صحنه شکار گوزن ها
    در سمت راست، قابی به ابعاد ۵.۸۰ در ۳.۹۰ متر است و  فیل‌بانانی را می‌بینیم که در سه ردیف، گله گوزن‌ها را به طرف شکارگاه هدایت می‌کنند. شاه سوار بر اسبش به نام شبدیز، در سه قسمت به نمایش درآمده.
  • صحنه شکار گراز
    در این صحنه ۱۲ فیل با دو سوار در ۵ ردیف عمودی در حال رَم دادن گرازها از مخفیگاه باتلاقی به سوی نیزار هستند. قایقی با دو قایق ران و ۵ نفر که در حال کف زدن دیده می‌شود. شاه در قایقی ایستاده و در اطراف او نوازندگان زن حضور دارند. در جایی ۵ فیل سوار، گرازهای شکار شده را با استفاده از خرطوم فیل‌ها جمع آوری می‌کنند.

نقش برجسته محمد علی میرزا

محمد علی میرزا دولتشاه، پسر فتحعلی شاه بود که در قرن ۱۹ یادگاری از خود در طاق بستان به جای گذارد. به دستور او در کنار نقوش ارزشمند دوره ساسانی، تصویری از وی حکاکی شد. جالب آنکه این حکاکی آن قدرها هم جذاب از آب در نیامد. در این نقش صورتی چاق، ریشی بلند و سبیلی تاب‌دار دارد و بر تخت تکیه زده است.

نقش پسران محمدعلی میرزا

امام قلی میرزا معروف به عمادالدوله -پسر محمدعلی میرزا- در سمت راست محمدعلی میرزا، ایستاده است؛ در سمت چپ او محمد حسین میرزا ایستاده که جزییات صورتش از بین رفته است.

نقش خواجه باشی

در جلوی محمد علی میرزا، غلام او، «آغا غنی»، ایستاده و  تاج مخروطی بر سر دارد.

نقش برجسته محمد علی میرزا

کتیبه های موجود در کنار نقش برجسته

شعری از «بسمل» شاعر کرمانشاهی به خط نستعلیق دیده می‌شود که محمد علی میرزا، خسرو پرویز را دربان خود خطاب کرده و خودش را شبیه موسی (ع) و طاق بستان را چیزی شبیه به کوه طور.

کوه طور جایی بوده که حضرت موسی به آنجا می‌رفته تا عبادت کند.

کتیبه‌ای به مضمون : اختصاصِ درآمد سه دانگ از مزارع «کبودخانی»، برای انجام مراسم عزاداری امام حسین (ع) دیده می‌شود که به دستور آقا غنی و توسط میرزا جعفر سنگ تراش خلق شده است.

۲. ایوان یا طاق کوچک

در میان نقش برجسته تاجگذاری اردشیر دوم و طاق بزرگ، فضایی مستطیل شکل قرار دارد که به ایوان کوچک مشهور است. در آن پیکره‌های شاپور سوم و پدرش شاپور دوم (دهمین و یازدهمین پادشاه ساسانی) به چشم می‌خورند. عرض آن ۵.۸، ارتفاع ۵.۳ و عمقش ۳.۵ متر است. در دو طرف ورودی این ایوان، دو ستون چهارگوش و بالای آن‌ها طاقی با قوس نیم دایره وجود دارد.

دو کتیبه به خط پهلوی هم دیده می‌شود که به نام شاه، نام پدر و پدربزرگ وی اشاره می‌کند.

۳. تاج‌گذاری اردشیر دوم

سومین بخش طاق بستان کرمانشاه تاج‌گذاری اردشیر دوم – نهمین شاه ساسانی- است که از دل آخرین کنده کاری سمت راست بیرون آمده. قدیمی‌ترین نقش برجسته طاق بستان است. قدمت این سنگ نگاره به سال‌های ۳۷۹ م تا ۳۸۳ م باز می‌گردد. نقوش زیر بر آن حک شده.

  • اردشیر دوم -شاه ساسانی- در وسط
  • اهورا مزدا در سمت راست
  • میترا یا زرتشت در سمت چپ
  • اسیری در پایین

تاج گذاری اردشیر دوم

دریاچه طاق بستان کرمانشاه

در پایین نقش‌ها، پای طاق بستان دریاچه کوچکی است که آبش از چشمه تامین می‌شود. به آن سراب طاق بستان می‌گویند که از هزاران سال پیش در اینجا جاری است. در تامین آب اهالی روستای طاق بستان نقش مهمی دارد و پس از سرریز شدن به رودخانه چم بشیر می‌ریزد. چندی پیش در دریاچه طاق بستان، قایق سواری هم امکان داشت اما امروز دیگر این امکان وجود ندارد.

ساعت بازدید طاق بستان

از ۹ صبح تا ۱۰.۳۰ شب می‌توانید برای بازدید از این مجموعه شگفت انگیز بروید.

دریاچه طاق بستان

آدرس طاق بستان کرمانشاه

کرمانشاه، بلوار طاق بستان

برای دسترسی با وسایل نقلیه عمومی می‌توانید از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که در بلوار طاق بستان توقف دارند. اگر با وسیله شخصی هستید می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسیریاب به بلوار طاق بستان برسید و یا می توانید از مردمان کرمانشاهی کمک بگیرید. از هرکس بپرسید راه را به شما نشان خواهد داد.





:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل لاله تهران در قلب پایتخت و در کنار پارک بزرگ لاله، با هوایی پر از خاطره قرار گرفته است. به مراکز تجاری نزدیک است و به بزرگراه‌ها هم دسترسی خوبی دارد.

هتل لاله تهران

امروز در صفحه معرفی هتل هایمان به سراغ هتلی ۵ ستاره در تهران رفته‌ایم که بارها و بارها از مقابل آن رد شده‌اید. برخی از شما آنجا را به خوبی می‌شناسید و ممکن است جشن عروسی‌تان را حتی، آنجا گرفته باشید. سال‌هاست سر جایش نشسته و به رفت و آمدها خیره شده است. هتل لاله تهران که حتی اسمش را هم بارها شنیده‌اید. خوب با مجله دلتا همراه شوید تا سری به این مشهور خاموش بزنیم.

مجموعه هتل های لاله

هتل لاله تهران ، معرفی کلی

در قلب شهر تهران و در کنار پارک بزرگ لاله، با هوایی پر از خاطره، هتل لاله تهران قرار گرفته است. به مراکز تجاری نزدیک است و به بزرگراه‌ها هم دسترسی خوبی دارد. مهمان هتل که باشی چشم‌اندازی بسیار زیبا از سلسله جبال البرز و دماوند و پهنه گسترده‌ای از پایتخت را خواهی دید.
سیزده طبقه دارد و ۵ ستاره است. با ۳۸۰ باب اتاق دبل، توئین و کانکت و انواع سوئیت‌های معمولی، رویال و امپریال که به امکانات رفاهی خوبی مجهز است. این هتل در محدوده طرح ترافیک دائمی و طرح زوج و فرد تهران قرار دارد.

هتل بین المللی تهران

سالن‌های مجلل برگزاری همایش‌ها و مراسم مختلف هم دارد به علاوه رستوران‌های لوکس ایرانی، فرانسوی و چینی با محیطی گرم و صمیمی. دکوراسیون آن با هنر و زیبایی آمیخته و همراه موسیقی زنده از شما پذیرایی می‌کند. متنوع‌ترین غذاهای ایرانی، اروپایی و شرق آسیا را ارائه می‌کند و مزه آن تا اقامت بعدی زیر دندانتان خواهد ماند.
مراکز تجاری متنوع و امکانات مختلف تفریحی و ورزشی هم در این هتل وجود دارد مانند استخر روباز، سونای خشک و بخار همراه با ماساژور، سالن بدنسازی و سالن بیلیارد، کافی شاپ، آرایشگاه و سایر خدمات رفاهی همراه پرسنلی مجرب و کارآزموده که حتماً اقامت منحصر به فردی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

اتاق های هتل

اتاق‌های هتل لاله تهران

هتل بین المللی لاله، یک هتل لوکس و با سابقه است. تمام اتاق‌ها مجهز به امکانات رفاهی عالی هستند. به دلیل همجواری هتل با بوستان لاله، آب و هوای مطبوعی هم دارد. اتاق‌هایش چشم‌انداز زیبایی از سلسله جبال البرز و دماوند و همچنین شهر تهران دارند. مطابق با استانداردهای بین المللی است و آرامش و آسایش را همراه با مدرن‌ترین و به‌روزترین امکانات و خدمات پیشرفته به مهمانان ارائه می‌دهد.

 اتاق‌ها همگی مبله شده هستند، تلویزیون، یخچال، صندوق امانات، سیستم تهویه مطبوع، کمد، دراور و … در همه آن‌ها وجود دارد. سوئیت آن یک خواب است و همه اتاق‌ها روم سرویس ۲۴ ساعته دارند. برخی از اتاق‌ها فقط به سرویس بهداشتی فرنگی مجهز هستند و در صورت تمایل می‌توانید اتاق‌هایی را انتخاب کنید که به سرویس ایرانی درون اتاق مجهز باشد.

اتاق های لوکس هتل

سالن‌های هتل لاله

  • سالن سنبل هتل لاله تهران

    یک سالن‌ شیک در هتل لاله هست که برای برگزاری عروسی، حنابندان و مراسمی مشابه، مجهز به اتاق عقد، سفره عقد و کلیه لوازم مورد نیاز برای خاص‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین شب زندگی‌تان است.
    امکانات هتل برای پذیرایی از مهمانان این سالن، منحصر به فرد است. خوب است به شما بگویم که هتل لاله تهران همیشه یک سورپرایز برای مهمانان عروسی خواهد داشت.

  • سالن گلزار هتل لاله تهران

    مراسم رسمی، سخنرانی‌ها، مراسم مربوط به اختتامیه و افتتاحیه، گردهمایی‌ها و… را می‌توان در سالن گلزار برگزار کرد. امکان تغییر چیدمان صندلی‌ها وجود دارد. صندلی‌های سالن به صورت صندلی مبلی کلاسیک با روکش مخمل درجه یک است.
    به صورت سلف سرویس است و پذیرایی توسط مهماندار در ظروف نقره انجام می‌شود. طراحی نور به گونه‌ای است که نور نقطه‌ای و پراکنده را می‌توان همزمان استفاده کرد.

سالن های هتل لاله

رستوران‌های هتل لاله تهران

  • کافی شاپ هتل لاله تهران

    اگر به کافی شاپ هتل لاله رفته باشید، یک بخش را با صندلی‌های حصیر مانند و دیگری را با صندلی‌های مبله سلطنتی خواهید دید. این کافی شاپ برای هر سلیقه‌ای امکانات رفاهی در سطح عالی را فراهم کرده است. ستون‌های آن، منقوش است و آینه کاری‌های زیبا دارند و به حس آرامش سالن کمک شایانی می‌کنند.

  • رستوران نمکدون

    طراح و دیزاینر این رستوران بیننده را به گذشته می‌برد. طرح‌های قجری در سرتاسر سالن وجود دارند و به زیبایی آن افزوده‌اند. نقوش روی درها هم بسیار ظریف طراحی و اجرا شده‌اند و معماری منحصر به فرد آن بین مهمانان زبانزد است.

  • روتیسری

    روتیسری هتل لاله برای عاشقان کباب عالی است. انواع کباب ایرانی و ترکی، در این رستوران ارائه می‌شود. کیفیت کباب‌ها بسیار عالی است و می‌تواند طعم غذاهای سنتی را زیر دندانتان بیاورد.

  • سلف سرویس تیاره

    چیدمان این سالن چند کاره است یعنی برای انواع مراسم از جمله عروسی، نامزدی، مراسم اداری، رسمی و همایش‌ها می‌توان از آنجا بهره برد.

تفریحات هتل لاله تهران

  • سالن بیلیارد هتل لاله شاید خیلی بهتر از سالن‌های بیلیارد بیرون از هتل نباشد اما حداقل چیزی هم کم از آن‌ها ندارد.
  • استخر روباز هتل بخش جذاب آن است و در کامنت‌های هتل آمده است که اتفاقاً برای کودکان بسیار هم دوست داشتنی است.
  • فروشگاه ها در این هتل برای خرید سوغات مناسبند. مسافران خارجی از آن استقبال می‌کنند. فروشگاه البسه خارجی اورجینالی هم در هتل جود دارد که می‌توان به آن هم سر زد.
    سالن بیلیارد لاله

قوانین هتل

  • ساعت تحویل دادن اتاق: ۱۵
  • ساعت تحویل گرفتن اتاق: ۱۲
  • اعلام کنسلی طبق قوانین هتل بر مبنای قیمت شب اول محاسبه خواهد گردید.
  • پذیرش خانم‌های تنها بلامانع است.
  • همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه (مسافرین خارجی فقط پاسپورت) هنگام پذیرش الزامی است.
  • پذیرش با صیغه‌نامه امکان‌پذیر نیست.
  • هزینه اقامت برای کودکان زیر ۷ سال رایگان و بالای ۷ سال نفر اضافه محاسبه می‌گردد.

آدرس هتل لاله تهران

همان طور که اشاره شد، هتل لاله در خیابان دکتر فاطمی واقع شده و  با وجود تاکسی و اتوبوس‌ های فراوان اطراف، می‌توانید خود را به آنجا برسانید. برای کسب دیگر اطلاعات به سایت هتل لاله مراجعه کنید.







:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گذشته از نخلستان‌های چشم نواز، خانه‌های گرمه که روی تپه‌های خاره ردیف شده‌اند، مشرف به همین نخل‌ها هستند. یکی از دیدنی‌های ساده‌ای که در عین ساده بودن همه را  به خود جذب می‌کند.

روستای گرمه

فصل زمستان را باید برای برخی سفرها همیشه خالی کرد. مثلاً برای رفتن به استان‌های کویری، به شهرهای کوچک و بزرگ کویر مرکزی ایران که با معماری خاص خود و آن خاطراتی بی‌نظیر که برای‌ ما می‌سازند، شگفت‌انگیزند. در لیست سفر برخی گردشگران، بعضی روستاها در صدر قرار گرفته و بسیار معروف و محبوبند. مجله گردشگری مان امروز به یکی از آن‌ها سر زده است. روستای گرمه که در استان اصفهان قرار دارد. در شرق اصفهان از توابع نائین و خور و بیابانک و در کویر مرکزی ایران واقع شده و زیبایی‌های منحصر به فردی دارد. با مجله دلتا همراه شوید.

نخل های گرمه خور اصفهان

روستای گرمه خور اصفهان

زمرد سبز کویر اصفهان یک شگفتی عجیب است. در قلب کویر واقع شده اما سرسبز است. فراوانی آب و یک چشمه ۱۰۰۰ ساله در آن زبانزد است. خانه‌های بسیار دیدنی دارد که مشرف به نخلستان ردیف شده‌اند و اولین سوژه عکاسی سفرتان خواهند بود.

جاذبه‌های گردشگری و تاریخی در آن دیده می‌شود که یکی از آن‌ها قلعه گرمه است و از جاذبه‌های گردشگری خور و بیابانک به حساب می‌آید و در کنار چشمه و نخلستان و شب‌های پر ستاره، گرمه را به یک مقصد عالی برای گردشگران تبدیل کرده است.

گرمه کویر مصر و خور و بیابانک

روستای گرمه کجاست؟

روستای گرمه پر از نخل‌های زیباست. سبزی این نخل‌ها روستای گرمه را تبدیل به زمردی در دل کویر کرده است. نقطه‌ای از جاده تاریخی ابریشم، در منطقه خور و بیابانک. ۳۵۰ کیلومتر از اصفهان و ۷۲۰ کیلومتر از پایتخت تهران فاصله دارد.

این روزها، وقت سفر به کویر است و بد نیست سری به این روستای دیدنی بزنیم. در متون تاریخی نامش بسیار آمده است و چند سالی است مورد توجه گردشگران و توریست‌ها قرار گرفته. جاذبه‌های بی‌شماری هم دارد که جهانگردان را به این روستای چندین هزار ساله می‌کشاند.

روستای گرمه زادگاه افرادی چون یغما جندقی شاعر و حبیب یغمایی، سراینده شعر روباه و زاغ، است. در فصل بهار و پاییز و زمستان بسیار خوش آب‌ و هوا است. قلعه‌ای بسیار قدیمی و چهار طبقه دارد که متعلق به عهد ساسانیان و مرکز توجه اکثر باستان‌شناسان است.

طبیعت روستای کویر مصر

آدرس روستای گرمه

از چهار سمت می‌توان به سمت روستای گرمه رفت.

از اصفهان – نایین- انارک- چوپانان- گرمه
از تهران – سمنان- معلمان- جندق- چوپانان- گرمه
از مشهد – تربت حیدریه- کاشمر- بردسکن- طبس- خور- گرمه
از یزد – خرانق- رباط پشت بادام- بیاضه –گرمه

جاذبه های گردشگری روستای گرمه

مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی را می‌توان در روستای گرمه دید. هر سو را که تماشا کنید چیزی برای نمایش دارد. چشمه‌های آب معدنی، سکوت کویر، نخلستان‌، ردپای تاریخ و آثاری ارزشمند روزگاران و…

روستاهای کویری ایران

  • چشمه روستای گرمه

    چشمه آب معدنی آن هزاران سال است که از دل کوه می‌جوشد. در اطراف روستا قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های دیدنی آن به حساب می‌آید. چشمه آب گرم آن برطرف‌ کننده درد پا، درد کمر و آرتروز است و هر ساله مردم بی‌شماری برای استفاده از این چشمه و زیارت امامزاده مقرب به گرمه سر می‌زنند.

  • چشمه ماهی گرمه ( چشمه دکتر فیش )

    چشمه ماهی در روستای گرمه هم دیدنی است هم شگفت انگیز. یکی دیگر از جلوه‌های مجذوب کننده طبیعت. چشمه‌ای بسیار معروف بین گردشگران و توریست‌های خارجی. حوضچه این چشمه، ماهی‌های کوچکی دارد که نوعی درمانگر هستند. این ماهی‌ها به بی‌دندان معروفند اما جالب اینکه اتفاقاً با جویدن پوست بیمار، باعث از بین رفتن برخی بیماری‌های پوستی می‌شوند که گویا خیلی هم طرفدار دارد.
    چشمه دکتر فیش گرمه

  • خانه‌های روستای گرمه

    خانه‌های گرمه که روی تپه‌های خاره ردیف شده‌اند، مشرف به نخلستان هستند. یکی از دیدنی‌های ساده‌ای که در عین ساده بودن همه را  به خود جذب می‌کند. با مردمی که به زبان پهلوی، اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین زبان ایرانیان صحبت می‌کنند. مردمان بومی در زبان محلی و قدیمی خود آن را «هسب» می‌نامند.
    خانه‌ها معمولا بافت بسیار زیبایی برای عکاسی دارند و در حیاط برخی آن‌ها شتر هم نگه‌داری می‌شود. سواری‌های گردشگران که از راه‌های باریک بین خانه‌ها عبور می‌کنند هم می‌تواند سوژه مناسبی برای عکاسی باشد.
    خانه های کویری

  • نخلستان‌های روستای گرمه

    گذشته از آنکه نخلستان‌های سبز و آسمان آبی در اینجا به یکدیگر دوخته شده و زیبایی خاصی به وجود می‌آورد، در روستای گرمه خرمای مرغوبی هم از این نخلستان‌ها به دست می‌آید. آنقدر زیبا و پر درخت که به راحتی نمی‌توان به آنجا داخل شد. از جذابیت‌های این نخلستان پیچ در پیچ این است که درختان زرد آلود در کنار آن‌ها بار می‌دهند. باورنکردنی است و در قسمت جنوبی به سمت کوهی کشیده شده که شبیه به یک فیل است.
    نخلستان روستای کویر خور اصفهان

  • قلعه گرمه

    قلعه‌ای تاریخی و دیدنی در روستای گرمه قرار دارد که یادگاری از دوران ساسانی است. در چهار طبقه که می‌گویند هم دژی نظامی بوده و هم قسمت‌های مسکونی داشته است. یک جاذبه‌ای مورد توجه در این روستا که امروز شکل و شمایل اولیه خود را از دست داده است.

  • صنایع دستی

    صنایع دستی مردم گرمه بیشتر به دست زنان فروخته می‌شوند. معمولاً از برگ‌های خرما درست شده‌اند و جالب اینکه هر گردشگر که به این روستا پا بگذارد حتماً تعدادی از آن‌ها را خریداری کرده و همراه خود می‌برد.





:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , کویر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رامسر، شهری نزدیک جنگل و دریااست. همین یکی از دلایل توجه به آن در دوره‌های مختلف بوده. از وقتی رامسر تبدیل به یک منطقه گردشگری شد، ساخت فرودگاه هم در آن کلید خورد.

هواپیمایی رامسر

شهرهای محبوب استان مازندران در شمال ایران همگی چشم‌ اندازهای طبیعی و مسحورکننده‌ای دارند. با آن دیدنی‌ها و طبیعت افسانه‌ای، تلاقی جنگل و دریا، آب و هوای فرح بخش و… که مقاصد بی‌نظیر گردشگری را به وجود آورده‌اند. در این بین شهر رامسر جایگاه ویژه‌ای دارد و به عروس شهرهای شمال نیز معروف است. مجله گردشگری‌ مان به شما می‌گوید که هرچند اغلب سفرهایی که به رامسر می‌رویم با سواری شخصی است اما این شهر دارای فرودگاهی هم هست که می‌توانید از طریق فرودگاه رامسر خود را به نقطه مورد نظرتان برسانید.

این فرودگاه در دوران پهلوی ساخته شده و هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از سویی شاید با خود بگویید چطور ممکن است سفر با خودرو و آن جاده‌های سرسبز را رها کنیم و با هواپیما سفر کنیم؟ اما باورتان نمی شود که می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به شمال کشور رسانده و در جاده‌های هراز و چالوس و … اصلا در ترافیک نمی‌مانید. پس با مجله دلتا همراه شوید تا ببینید فرودگاه رامسر کجاست و چه امکاناتی دارد.

باند فرودگاه سرسبز رامسر

فرودگاه رامسر کجاست؟

برای رسیدن به این فرودگاه باید وارد جاده تنکابن – رامسر شویم و تا میدان شهید خلعتبری پیش برویم. فرودگاه در مجاورت این میدان و در نزدیکی ساحل است.

در دوران پهلوی اینجا فرودگاهی بیشتر تشریفاتی و تفریحی بود که تنها سران مملکتی اجازه پرواز از آن را داشتند، اما بعد از انقلاب اسلامی بقیه هم اجازه استفاده از فرودگاه را پیدا کردند.

سفر هوایی به رامسر

تاریخچه فرودگاه رامسر

در سال ۱۳۰۴، هنگامی که رضاخان رسما پادشاه ایران شد. او مازندرانی بود و نگاهی ویژه به این استان داشت؛ بنابراین طرح‌‌های عمرانی بسیاری را با شرکت‌های آلمانی در این خطه به انجام رساند که یکی از آن‌ها احداث فرودگاه در شهر رامسر بود.

پیشنهاد مطالعه: می توانید راجع به همه دیدنی های مازندران را در مطلب “جاهای دیدنی مازندران” مطالعه نمایید.

ابتدا این فرودگاه فقط جنبه تشریفاتی داشت و فقط پذیرای هواپیماهای (پاسارگاد) ویژه خاندان سلطنتی، مسافران خارجی، افراد انگلیسی و کسانی بود که هتل قدیم رامسر را به صورت کامل اجاره کرده بودند. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی این فرودگاه برای استفاده عموم آزاد شد و هم‌اکنون روزانه چندین پرواز مسافربری دارد. تعداد پروازها معمولاً متفاوت است و اگر به صورت فوق العاده افزایش یابد حتی ۱۶ پرواز رفت و برگشت روزانه هم می‌رسد.

  • اولین هواپیما در  ایران در زمان احمدشاه قاجار در ۱۴ دی ماه ۱۲۹۲ هجری شمسی به پرواز در آمد.
  • در ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ محمدرضا پهلوی و ثریا از فرودگاه رامسر به بغداد پرواز کرده و از آنجا به ایتالیا رفتند.

پروازهای فرودگاه رامسر

مقاصد فرودگاه رامسر

از این فرودگاه در روز ۱۷۹ پرواز تفریحی انجام می‌شود. همچنین در کارنامه خود ۱۶ پرواز مسافری در یک روز را هم دارد اگرچه در حال حاضر مقاصد پروازی این فرودگاه محدود به دو شهر تهران و مشهد می‌شود. مسیر‌های پروازی عمومی از رامسر به خارج از کشور و بر عکس هنوز تعریف نشده است.

اطلاعات پرواز این فرودگاه می‌گوید از رامسر به فرودگاه مهرآباد هر روز هفته، پرواز رفت و برگشت برقرار است. به علاوه در هر هفته به صورت مرتب دو پرواز رفت و برگشت به مشهد برقرار است. پرواز مستقیم از این فرودگاه  به اهواز هم ممکن است، اما این پرواز به صورت مرتب نیست و فقط در جمعه برخی از هفته‌ها انجام می‌شود.

اطلاعات پرواز

برای باخبر شدن از زمان پروازها می‌توانیم به سایت پروازهای فرودگاه رامسر برویم.

همچنین شماره تماس‌های ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۷ و ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۸ هم پاسخگوی ماست.

اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر

امکانات فرودگاه رامسر

دو باند پروازی در این فرودگاه هست. ‌شامل یک باند آسفالت قدیمی به‌طول ۱۵۰۰ متر و به‌عرض ۴۵ متر (با احتساب شانه) و یک باند جدید بتنی، که در سال ۱۳۸۹ در سفر استانی رییس جمهور وقت به عنوان طرح ملی آغاز شد و برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ برنامه ریزی شده است.

این فرودگاه امکانات مشخصی را به مسافران ارائه می دهد.

  • کلاس کنترل از نوع کنترل شده (Controlled Aerodrome)
  • سایت هواشناسی سینوپتیک بطور ۲۴ ساعته
  • واحد سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاهی
  • واحد ایمنی زمینی و آتش نشانی(CAT5) با استانداردهای جهانی
  • سیستم روشنایی باند
  • تاکسی وی
  • اپروچ و پارکینگ
  • سه برج نورافکن بزرگ در محوطه فرودگاهی و پارکینگ خودرو
  • دستگاه ATM
  • دفتر فروش بلیط هواپیما
  • بوفه

امکانات فرودگاه

جاذبه‌های نزدیک

  • ساحل

    جاده ساحلی (تنکابن – رامسر) در مجاورت فرودگاه قرار دارد و قدم‌ زنان هم می‌شود از فرودگاه به سمت ساحل رفت. این پیاده گردی کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد.

  • جواهرده

    قصد بسیاری از سفر به رامسر دیدن جواهر‌ده است. اگر با هواپیما خودمان را به رامسر رسانده‌ایم و قصد داریم بلافاصله به جواهرده برویم، حدود ۳۰ کیلومتر تا آنجا راه داریم.
    پیشنهاد مطالعه: می توانید مطلب جالبی را با نام “جواهر ده ، جواهری بر انگشتر رامسر” را در همین مجله مطالعه کنید.

  • تله‌کابین رامسر

    مسافت فرودگاه تا تله‌کابین رامسر که به بام رامسر هم معروف است، حتی از جواهرده هم کمتر است؛ بام رامسر در ۱۲ کیلومتری فرودگاه قرار دارد.
    پیشنهاد مطالعه: می توانید اطلاعات کاملی از تله کابین رامسر و تفریحاتش را در مطلب “تله کابین رامسر، قیمت بلیط و ده ها چیز دیگر” مطالعه نمایید.

  • قلعه مارکوه

    بسیاری در سفرشان به رامسر به دیدن جاذبه‌های طبیعی اکتفا نمی‌کنند. اگر می‌خواهیم در کنار لذت بردن از طبیعت، جاهای دیدنی شهر را هم از دست ندهیم، از فرودگاه  فاصله زیادی با آن‌ها نداریم. فرودگاه تا قلعه مارکوه ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و از آنجا تا کاخ مرمر فقط ۳٫۸ کیلومتر راه داریم.

  • بوستان صفارود

    بوستان جنگلی صفارود و گرسماسر که از دیگر جاهای دیدنی رامسر هستند به ترتیب در ۱۱ و ۵۱ کیلومتری فرودگاه قرار دارند.

  • بلوار معلم

    در سفرمان به رامسر بلوار معلم این شهر را هم نباید فراموش کنیم. قدم زدن در این بلوار یکی از کارهایی‌ست که مسافران این شهر حتما انجامش می‌دهند؛ از فرودگاه تا بلوار معلم  فقط ۲٫۷ کیلومتر فاصله است.







:: برچسب‌ها: جهانگردی , مجله دلتا , فرودگاه , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ایران پهناور، سراسر پر است از مکان‌های زیبایِ طبیعی، دنج و دست نخورده که در هر فصلی از سال فریبندگی خود را دارد. سفر به کویرِ پر رمز و راز مرنجاب، شما را با یکی از این مکان‌ها روبرو می‌کند.

مرنجاب

مرنجاب شگفت‌انگیز ، بخشی از کویرهای ایران است که فقط می‌توان از آن دیدن کرد تا متوجه عمق زیبایی و حیرت در کویر پر رمز و راز شد. اگر طالب کسب هیجان در کویرهای بی‌نظیر ایران هستید، اگر علاقه‌مند به عکاسی از غروب پلی گون ‎های دریاچه آران و بیدگل باشید و یا اگر دوست دارید روی شن‌های داغ قدم بزنید و قلب زنده کویر را احساس کنید، و در نهایت اگر می‌خواهید در شب مخملیِ کویر دست خود را دراز کنید و ستاره‌ها را بچینید، فقط و فقط کوله بار خود را ببندید و به کویر مرنجاب سفر کنید.

آفرود سواری در کویر

سفر کردن به کویر در فصول سرد سال زیبایی‌های حیرت انگیزی را مقابل چشمانتان می‌گذارد که شاید حتی باورتان هم نشود. آبان ماه را که فصل طلایی سفر به کویر است پشت سر گذاشته‌ایم اما خوب است بدانید زمستان هم کویر را تبدیل به عروس زیبایی می‌کند و بیشتر کویر نوردان هم سفرهای خود را به این زمان موکول می‌کنند. جالب است به شما بگویم که امسال برف به کویر زیبا و پر جذابیت مرنجاب هم سر زده است. ما هم با مجلهه گردشگری‌ مان امروز به آنجا رفته‌ایم، با مجله دلتا بمانید.

برف در کویر

کاروانسرای مرنجاب عروس شن‌های طلایی

به اصفهان و شهر آران و بیدگل برسید، پس از آن‎که ۴۰ کیلومتر در جاده مرنجاب راندید و دو کاروانسرا را با امکانات محدود پشت سر گذاشتید، به کاروانسرای مرنجاب می‌رسید، بنایی که در سال ۱۰۱۲ ه.ق به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، برای تاجرانی که شبشان را در آن صبح کنند تا پس از استراحت، دوباره راهی جاده ابریشم شوند.

فاکتور مهمی که این کاروانسرا را به یک اصل گردشگری تبدیل کرده، وجود قنات آب شیرین است که در این بنای ۲۹ اتاقه وجود دارد. در بخش جنوبی این کاروانسرا حوضچه آب بزرگی ساخته شده که گاهی حیوانات کویری به آن‌جا سر زده و در حالی که خود را سیراب می‌کنند؛ سوژه عکاسی خوبی برای شما خواهند شد.

همچنین اگر طالب چادر زدن در دل کویر هستید، می‌خواهید آتشی بیفروزید و از شب کویر لذت ببرید؛ خبر خوب این است که دور تا دور این کاروانسرا سنگ فرش شده و جالب است بدانید در این صورت حتماً همسایگان چادرنشین‌تان بیش از مسافرانِ اقامت کرده در اتاق‌های کاروانسرا خواهند بود.

کاروانسرای کویر مرنجاب

تفریحات کویر مرنجاب

  • پیاده روی حرفه‌ای

    اگر دل عاشقی داشته باشید؛ قطعاً قدم زدن روی شن‌های داغ در سکوت مرنجاب، زیر تیغ آفتاب، کمی قلب‌تان را آرام می‌کند. شاید نیم ساعت پیاده روی در کویر، زمان خیلی زیادی باشد اما وقتی به رمل‌های شنی رسیده و از آن بالا می‌روید، چشم‌انداز زیبا و عمیق کویر با منظره چشم‌نواز و سفید رنگ دریاچه نمک را تلفیق شده در مقابل دیدگان‌تان می‌بینید، خستگی از جان‌تان می‌رهد.
    سکوت در دل کویر

  • آفرود سواری در مرنجاب

    ماشین‌های شاسی‌بلند برای ماسه‌های روان کویر در مرنجاب بهترین گزینه است. اما چون ممکن است شما با تور و با اتوبوس به این مکان رسیده باشید، یکی از امکانات موجود در این ناحیه وجود سواری‌های آفرودی ‎است که با راننده و بی‌راننده، در برابر ۴۰ هزار تومان اجاره داده می‌شوند تا شما خودتان سواری را از تپه‌های کوتاه کویر بالا رانده و ماسه‌ها را به اطراف بپاشید.
    آفرود سواری در کویر مرنجاب

  • ویراژ با موتورهای چهار چرخ

    اگر تنها به مرنجاب سفر کرده اید و طرفدار تفریحات تک‌نفره هستید، موتور چهارچرخه هم برای‌تان جذاب خواهد بود که با توجه به مسافت و دقایق استفاده از آن می‌توانید از ۱۵ هزار تومان به بالا بپردازید و روی تپه‌های شنی ویراژ بدهید.

  • شتر سواری

    در هر کویر چه مرنجاب باشد، چه دشت لوت، شتر سواری جزء‎ لاینفک سفر شما به این مناطق خواهد بود که با پرداخت هزینه‌ای نزدیک به ۱۰ هزار تومان به بومیان منطقه می‌توانید آن را تجربه کنید.
    شتر سواری در کویر های ایران

  • شب نشینی در کویر مرنجاب

    جالب است بدانید شب‌نشینی در کویر، اصلی‌ترین هدف سفرِ برخی از گردشگران به مرنجاب است. کمپینگ‌زنان حرفه‌ای با تجهیزات کامل خود، درصد کثیری از گردشگران مرنجاب را تشکیل می‌دهند که به راحتی می‌توانید آن‎ها را با سه‌پایه‌ها و دوربین‌های پیشرفته‌شان، خارج از چادر شناسایی کنید.

حرف آخر

با این‌که کویر زیبایی‌های بی‌نظیر و بی‌پایانی دارد، توصیه می‌کنیم حتما با دوستانی حرفه‌ای به این منطقه رفته و یا همان ابتدای جاده کویر مرنجاب از راهنماها بخواهید تا شما را در این سفر همراهی کنند.







:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , کویر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

به استان اردبیل می‌رویم و به جاهای دیدنی آن سر می‌زنیم. سپس از دو مسیر از اردبیل خارج می شوم. می توانید بهترین جاذبه های گردشگری اردبیل را در این مطلب بیابید.

استان‌‌های شمال غربی کشور همگی زیبا هستند و پر جاذبه. از سویی دسترسی به کوه، دشت، جنگل و دریا را با هم دارند و از سوی دیگر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی آن‌ها بی‌نظیر است. امروز با مجله گردشگری به یکی از این استان‌ها سر می‌زنیم. می‌خواهیم جاهای دیدنی اردبیل را بگردیم. همان‌جا که جاذبه‌‌هایی چهار فصل دارد و به استان چشمه‌‌های بهشتی معروف است. با مجله دلتا بمانید تا به بخش‌هایی از این استان سر بزنیم. عکس‌های منحصر به فرد بگیریم و حسابی خاطره بسازیم.

جاذبه های گردشگری اردبیل

جاده رویایی حیران

سفر را از مسیر شمال به استان اردبیل شروع می‌کنیم؛ بعد از آستارا به طرف گردنه حیران می‌رویم و با یک دنیا تصاویر دیدنی از جاده رویایی حیران آلبوم خاطراتمان را پر می‌کنیم. در ابتدای مسیر جنگل بی‌بی‌ یانلو محلی برای اقامت و استراحت است که امکانات رفاهی خوبی هم دارد. از سویی گردنه حیران هم مجموعه گردشگری فوق‌العاده‌ای است. تله‌ کابین و سورتمه ریلی، زیپ‌ لاین، کارتینگ و دیگر امکانات تفریحی که در این گردنه زیبا کمی چاشنی هیجان‌‌انگیز به جاهای دیدنی اردبیل بزنید.

پیشنهاد مطالعه: می‌توانید برای آشنایی با تفریحات گردنه حیران مطلب “تفریحات گردنه حیران” را مطالعه نمایید.

انواع غذاخوری‌‌ها با منوهای سنتی و به‌ روز آن‌جا موجود است. آش دوغ به عنوان غذای محلی اردبیل را در گردنه حیران خوردن، لذت خاصی دارد. یادتان باشد اگر با وسیله شخصی خودتان برای سر زدن به جاهای دیدنی اردبیل می‌روید، این مسیر تا حدود ۵۵ کیلومتر پمپ بنزین ندارد. اولین پمپ بنزین بعد از آستارا در ورودی نمین است.

گردنه حیران

نمین ؛ آوازه جهانی

وارد شهرستان نمین که بشوید در ابتدای مسیر مسجد و مجتمع بین‌ راهی است و چند کیلومتر جلوتر پمپ بنزین قرار گرفته. نمین شهر گلیم استان اردبیل است.  گلیم عنبران آن آوازه جهانی دارد و می‌توانید از این شهر دست‌بافت‌های عالی به عنوان سوغات تهیه کنید.

نمین جاذبه‌‌های تاریخی زیادی دارد مانند دولمن‌‌ها (مسکن انسان‌های اولیه) و جاذبه طبیعی مثل جنگلِ به شدت زیبای فندقلو که میزبان بسیاری از گردشگران است. از پل روگذر تا به جنگل فندوقلو برسید حدود ۱۰ کیلومتر باید برانید. آنجا اتاقک‌‌های چوبی با امکانات رفاهی و تله‌ کابین به طرف حیران هم وجود دارد. باورتان نمی‌شود که می‌توانید از چشم‌ انداز جنگل و کوه و جاده حیران و دریای خزر لذت ببرید.

پس از آن کوه سنگر حور و دریاچه سوها هم در مسیر برگشت‌تان از فندقلو زیبایی‌‌های جنگلی بکری را برایتان به نمایش می‌گذارند.

پیشنهاد مطالعه: می‌توانید اطلاعات کاملی را از جنگل فندقلو در مطلب “جنگل فندقلو ، بهشت بابونه اردبیل ” مطالعه کنید.

جنگل فندقلو استان اردبیل

جاهای دیدنی اردبیل

نمین تقریباً ۲۰ کیلومتر با اردبیل فاصله دارد و پس از آن شما به اردبیل می‌رسید. مکان‌‌های تاریخی مانند شیخ جبرائیل کلخوران، جمعه‌ مسجد، بقعه شیخ‌ صفی و خانه‌‌های تاریخی مانند خانه تاریخی صادقی را به رستوران تبدیل کرده‌اند. یک دریاچه طبیعی داخل شهری در کشور هست به نام شورابیل که یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی اردبیل است.

مجتمع گردشگری شورابیل بزرگ‌‌ترین پیست پیاده‌‌روی کشور را دارد. مسافت آن ۷ کیلومتر است و دور تا دور دریاچه را می‌زند.

این‌جا انواع دوچرخه و موتور سیکلت برقی در کنار دریاچه، قطار تفریحی، قایقرانی، اتوبوس دریایی، زیپ‌ لاین روی دریاچه و شهربازی هم وجود دارد. چند هتل نیز در کنار دریاچه شورابیل هستند که می‌توانید برای اقامت از آن‌ها بهره ببرید.

رودخانه بالیخلو از وسط شهر عبور می‌کند. پارک ساحلی و خیابان معلم، مکان تفریحی مناسبی برای گردشگران هستند که در حاشیه دریاچه به چشم می‌خورند.
شهرستان نمین

روستای سردابه هم یکی دیگر از جاهای دیدنی اردبیل است و هر سال شمار زیادی از گردشگران خارجی و داخلی به چشمه‌‌های آبگرم طبیعی و منطقه ییلاقی زیبای این‌جا سرازیر می‌شوند.

پل معلق و تمام‌ شیشه‌ای در منطقه دربند هیر با فاصله ۲۰ کیلومتری از اردبیل قرار گرفته که در بهار ۹۸ راه اندازی شده است. می‌توانید سری هم به آن‌جا زده و تجربه جدیدی را در شهر اردبیل به دست بیاورید.

‌دشت مغان

در شمالی‌‌ترین قسمت اردبیل می‌توانید به سراغ دشت مغان بروید، در واقع نام جلگه‌‌ای است که زیستگاه انسان‌ های نخستین بوده و تاریخش به دوران نوح و قوم‌های عاد و ثمود می‌رسد. علاوه بر این‌ها می‌‌دانیم حوادث و وقایع بزرگی را هم از سر گذرانده است.

بنابراین خیلی فرقی نمی‌کند شما طبیعت‌‌ گرد باشید یا تاریخ گرد، گردشگری حرفه‌ای باشید یا آماتور، در هر صورت دشت مغان با تعداد زیادی آثار تاریخی و مکان‌‌های طبیعی می‌‌تواند حسابی شما را سرگرم کرده و ساعت‌های‌تان را مال خود کند.

دشت مغان یا جلگه مغان

مشگین‌ شهر و پل به یاد ماندنی

از میدان وحدت اردبیل می‌توانید به سمت مشگین‌ شهر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری حرکت کنید. در خروجی شهر امامزاده صدرالدین را هم سر بزنید که یکی از جاذبه‌‌های مذهبی اردبیل به حساب می‌آید. در اینجا پمپ بنزین هم هست.

بین راه در روستای پیرازمیان، منطقه باستانی شهریئری با قدمت ۸ هزار سال قبل از میلاد مسیح را خواهید دید، با آن مجسمه‌های سنگی که به بیش از ۲۰۰ پیکره‌ می‌رسند. به شکل انسان که باستان‌ شناسان آنجا را رصدخانه یا معبد نام گذاشته‌اند. این پیکره‌‌ها به جز یک مورد که آن هم گمان می‌شود موبد معبد بوده است، دهان ندارند. چه قدر شگفت انگیز.

منطقه باستانی شهریئری دیدنی اردبیل

تعدادی از جاهای دیدنی اردبیل در همین مشگین‌ شهر وجود دارند و شاید چند روز برای دیدن آن‌ها وقت لازم است. آبگرم‌ های قینرجه، شابیل، وله‌زیر، موئیل و قوتورسویی در جاهای مختلف این شهرستان پراکنده‌اند.

خوب پل معلق و به یاد ماندنی مشگین‌ شهر هم که طولانی‌‌ترین پل معلق خاورمیانه و نخستین پل معلق تفریحی ایران است را هم حتما ببینید. امکانات گردشگری و تفریحی مانند زیپ‌ لاین از دیگر جاذبه‌‌های این شهرستان است. عکس‌های زیبایی که از این پل معلق ثبت می‌کنید مهم‌ترین آن‌ها در سفرتان خواهند بود. روی رودخانه خیاوچایی و در پارک جنگلی مشگین‌ شهر قرار گرفته است و در ارتفاعی ۸۰ متری، ۲ متر عرض و  ۳۶۵ متر طول دارد.

پل معلق مشگین شهر دیدنی اردبیل

منطقه‌ای زیبا در ییلاقات ملک‌ سویی وجود دارد که در بیش‌تر فصول سال می‌توانید ابرها را زیر پای خود ببینید. اکوکمپ عشایری با ۸ کلبه کوهستانی هم در دامنه سبلان و مجاورت آبشار ۸۰۰ متری گورگور و آبگرم ملک‌ سویی خواهید دید که می‌تواند برای اقامت مناسب باشد.

شیروان‌ دره‌ سی از آن دره‌ های اسرارآمیز است که در فهرست جاهای دیدنی اربیل می‌گنجد. حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشگین‌ شهر است و نزدیکی لاهرود.

این دره‌ عمیق و عریض با دیواره‌های صخره‌ای مساحتی حدود ۷۵ کیلومتر مربع دارد. سنگ‌‌هایش به صورت تندیس‌‌هایی دیده می‌شوند که گویا به دست هنرمندی تراشیده شده‌‌اند. به عنوان دومین ژئو پارک خاورمیانه در حال طی کردن مراحل ثبت در سازمان یونسکو است.

روستا گردی در اردبیل

جاذبه‌های گردشگری حاشیه رود ارس در پارس‌ آباد، گمرک بیله‌ سوار و بازار مرزی این گمرک از جاهای دیدنی اردبیل در شهرهای مرزی است. روستاهای گردشگری بخش موران و خانه بوم‌ گردی روستای شوون جاذبه‌های شهرهای شمالی استان هستند و روستاگردی بین زیبایی‌‌های روستاهای موران زبانزد است.

می‌توانید به روستای سرسبز شوون هم که به دلیل موقعیت جغرافیایی اش دو فصل بهار دارد، حتما سر بزنید. پاییز آن‌جا همانند بهار سرسبز و دیدنی است. روستای شوون رشته‌ کوه‌‌های زیبا و سواحل سرسبز، رودخانه‌‌های دائمی چون قاراسو، ساری‌قمیش و… دارد و مأوای گردشگران است.

سرعین شهر چشمه های آب گرم

سرعین اردبیل مشهور به شهر چشمه‌های آب گرم است. ۱۲ چشمه آبگرم مدرن در سرعین هست که با خواص درمانی مختلف گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند. اصلا سرعین شهری توریستی است و تعداد بسیاری اقامتگاه و هتل هم در آن وجود دارد.

از جاذبه‌های دیگر آن می‌توان به پیست اسکی آلوارس و روستای تاریخی و زیرزمینی کنزق اشاره کرد. روستای ویلادره با فرآورده‌‌ها و غذاهای روستایی می‌تواند حسابی پذیرای گردشگران باشد.

پیشنهاد مطالعه: می توانید برای کسب اطلاعاتی دقیق تر از سرعین مطلب: “سرعین ، شهر چشمه های آب گرم” را مطالعه کنید.

سرعین شهر آب گرم دیدنی اردبیل

مسیر خروج از اردبیل

ابتدا می‌توانید به جنوب استان اردبیل بروید و جاذبه‌های شهرهای خلخال و کوثر را هم ببینید. همچنین روستاهای بخش شاهرود که به زبانی بازمانده از ایران باستان صحبت می‌کنند و فرهنگی اصیل دارند، روستاهای بخش خورش‌ رستم مانند روستای پلکانی کزج و روستای خمس با هتل که همه و همه از جاذبه‌‌های خلخال به شمار می‌روند هم می‌تواند مقاصد گردشگری خوبی برای شما باشد.

همچنین که در این مسیر با ورود به جاده اسالم و پونل می‌توانید به ماسوله گیلان و شهرهای شمالی برسید یا به سوی زنجان بروید.

مسیر دوم هم برای خروج از اردبیل، رفتن از سرعین به سمت نیر است که با دیدن بولاغلار و پل تاریخی قرمیزی‌کورپی می‌توانید به طرف سراب  آذربایجان شرقی بروید.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برج العرب یکی از مجلل ترین هتل های خاورمیانه است و برای اتاق هایش خدمات بسیار متنوعی در نظر گرفته شده است. می توانید جزئیات کامل آن را در این مطلب بخوانید.

برج العرب

ساختمان‌های مرتفع در هر شهری جزء شاخص‌ترین بناها به شمار می‌آیند. امروز ما هم در صفحه معرفی هتل های‌مان به یکی از زیباترین و معروف‌ترین ساختمان‌های دبی سر زده‌ایم. برج العرب به نام برج العرب جمیرا نیز شناخته می‌شود. این برج یک هتل لوکس و بسیار گران قیمت است که جالب است به شما بگوییم اقامت در این برج، بسته به اتاق‌هایش، حدود شبی ۱۳ تا ۳۸ میلیون هزینه دارد! همراه مجله دلتا بمانید تا با هم سری به این هتل درجه یک بزنیم.

هتل العرب جمیرا

برج العرب | Burj Al Arab

برج‌ العرب یکی از مجلل‌‌ترین هتل‌های خاورمیانه است. این برج روی جزیره‌ای مصنوعی در دبی بنا شده و با اینکه به‌طور رسمی هتلی پنج ستاره خوانده می‌شود؛ اما از آن‌جایی که سوئیت‌ های دوبلکس، فضای داخلی طلا کاری‌ شده‌ مجلل، سکوی فرود هلیکوپتر و پیش‌ خدمت شخصی برای هر طبقه آن دارد که قابل مقایسه با سایر هتل‌ های پنج ستاره نیست، به داشتن هفت ستاره مشهور شده است. شبیه بادبان کشتی ساخته شده و یک سوپر سازه جهانی و جزء شناخته شده‌ ترین جاذبه‌‌های شهر دبی محسوب می‌شود.

داخل هتل العرب جمیرا دبی

هتل برج‌ العرب با ۳۲۱ متر ارتفاع ،۲۰۲ اتاق (همه‌ی آن‌ ها سوئیت‌ هایی دوبلکس هستند)، ۱۸ آسانسور و ۲۸ طبقه‌ دوگانه دارد. بیش از ۲۸,۰۰۰ تجهیزات روشنایی در برج العرب استفاده شده است. حدود ۴۳,۰۰۰ متر مربع سنگ مرمر Statuario برای دیواره‌‌ها و طبقات، برای تزئین نمای داخلی به کار رفته و  تحت نظارت گروه جمیراست که در زمینه‌ هتل‌‌داری و میهمان‌‌نوازی فعالیت می‌کند.

هتل برج العرب

هتل برج العرب لوکس و ۵ ستاره، عنوان پنجمین هتل بلند دنیا را به خود اختصاص داده است. این هتل در نزدیکی ساحل معروف جمیرا قرار گرفته و طرح بادبان به این دلیل برایش انتخاب شده تا نمادی از شغل تاریخی مردم این دیار (دریانوردی) باشد. بالاترین طبقه برج به ارتفاع ۱۹۷.۵ متری می‌رسد. یک سکوی فرود هلی کوپتر هم برای مهمانان سوپر پولدار خود در نظر گرفته است.

اتاق های هتل العرب جمیرا دبی

لابی هتل که با ستون‌هایی از طلا ساخته شده، ۳۰ نوع مرمر مختلف در فضای درونی آن به کار رفته و در مجموع ۸ رستوران متنوع با انواع غذا های بین المللی، ایتالیایی، بریتانیایی، کالیفرنیایی، دریایی، عربی، فرانسوی مدرن، آسیای میانه و… دارد.

جزیره کوچک این هتل مصنوعی است و به صورت اختصاصی برای ساخت برج العرب احداث شده است؛ در نتیجه راه دسترسی به این برج نیز انحصاری است.

این برج امکانات و خدمات مختلفی برای اتاق هایش ارائه می‌دهد که به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

امکانات برای هر اتاق:

  • خدمتکار شخصی ۲۴ ساعته
  • حمام وسیع با جکوزی بزرگ و دوش جداگانه
  • ست کاملی از محصولات آرایشی بهداشتی هرمس برای خانم‌ها و آقایان
  • دستشویی جداگانه برای مهمان در طبقه همکف
  • سرو روزانه صبحانه بوفه داخل سوئیت
  • وای فای رایگان و دسترسی به مک بوک ۲۱ اینچ
  • دو تلویزیون ۳۲ و ۴۲ اینچ با کیفیت اچ دی
  • دستگاه کنترل تلویزیون، پرده‌ها، چراغ‌ها، موسیقی و دسترسی به پرینتر، دستگاه کپی و فکس
  • طیفی از ۱۴ نوع بالشت، لحاف و تخت فوق دولوکس با تنظیمات شخصی
    اتاق های هتل العرب دبیخدمات: 
  • پذیرش ۲۴ ساعته هتل
  • ساحل خصوصی در برج العرب
  • دسترسی به ۸ رستوران هتل
  • دسترسی کامل به اسپای تلیثه برج العرب با امکانات جداگانه برای خانم‌ها
  • استخرهای جداگانه روباز و سرپوشیده
  • دسترسی رایگان به پارک آبی وایلد وادی در طی اقامت
  • دسترسی رایگان به باشگاه کودکان

اتاق‌های برج العرب

۷ نوع اتاق یا سوئیت در این برج وجود دارد که همه دوبلکس هستند.

  • سوئیت کلاب یک خواب | Club One-Bedroom Suite
     ۳۳۰ متر مربع وسعت دارد و درست مشرف به خلیج فارس است. با یک اتاق، تخت دو نفره و میز بیلیاردبرای اقامت ۲ بزرگسال و ۲ کودک  زیر ۱۱ سال و با امکان اقامت یک کودک دیگر همراه شارژ اضافه مناسب است.
    سوئیت کلاب هتل العرب
  • سوئیت دولوکس یک خواب | Deluxe One-Bedroom Suite
     ۱۷۰ متر مربع وسعت دارد با ویو خلیج فارس، تخت دو نفره بزرگ دارد و برای ۲ بزرگسال و ۲ کودک زیر ۱۱ سال و با امکان اقامت یک کودک دیگر همراه شارژ اضافه مناسب است.
  • سوئیت دولوکس دو خواب | Deluxe Two-Bedroom Suite
    ۳۳۵ متر مربع وسعت دارد و برای ۴ بزرگسال و ۲ کودک زیر ۱۱ سال همراه امکان اقامت یک کودک دیگر با شارژ اضافه مناسب است. دارای تخت دونفره بزرگ و دو تخت یک نفره با ویوی خلیج فارس است.
  • سوئیت پانورامایی یک خواب | Panoramic One-Bedroom Suite
    این سوییت از ۲۲۵ تا ۳۱۵ متر مربع وسعت دارد و برای ۲ بزرگسال و ۲ کودک زیر ۱۱ سال با امکان اقامت یک کودک دیگر همراه شارژ اضافه مناسب است. دارای تخت دو نفره بزرگ با ویوی شهر دبی یا ویوی خلیج فارس است.
  • سوئیت رویال دو خواب | Royal Two-Bedroom Suite
    سوئیت رویال، مجلل‌ترین سوئیت حاضر در برج العرب است. ۷۸۰ متر مربع وسعت دارد. برای اقامت ۴ بزرگسال و ۲ کودک زیر ۱۱ سال و با امکان اقامت یک کودک دیگر با شارژ اضافه همراه مناسب است. تخت ۲ دونفره بزرگ و ویوی زیبایی از خلیج فارس دارد.
    سوئیت رویال دو خواب هتل العرب
  • سوئیت پرزیدنشال دو خواب | Presidential Two-Bedroom Suite
    این سوئیت‌ها گرچه به پای رویال نمی‌رسند اما امکانات آن‌ها از دیگر سوئیت‌ها یک سر و گردن بالاتر است، به علاوه چشم‌انداز زیبایی از خلیج فارس دارند. با وسعت ۶۶۷ متر مربع برای ۴ بزرگسال و ۲ کودک زیر ۱۱ سال و امکان اقامت یک کودک دیگر به همراه شارژ اضافه طراحی شده‌اند.
  • سوئیت دیپلماتیک سه خواب | Diplomatic Three-Bedroom Suite
     ۶۷۰ متر مربع دارد، اقامت ۶ بزرگسال و ۲ کودک زیر ۱۱ سال و امکان اقامت یک کودک دیگر به همراه شارژ اضافه در آن میسر است. ویوی خلیج فارس دارد و تخت ۲ دونفره بزرگ و ۲ تخت یک نفره.

رستوران های برج العرب

در هتل برج العرب ۸ رستوران مختلف وجود دارد که عبارت اند از:

  • رستوران ناتان اوتلا در المهرا | Nathan Outlaw at Al Maha
  • رستوران و سالن اسکیپ | Scape Restaurant & Lounge
  • رستوران الایوان | Al Iwan
  • رستوران المنتها | Al Muntaha
  • رستوران باب الیام | Bab Al Yam
  • رستوران جونسوی | Junsui
  • رستوران صحن الدار | Sahn Eddar
  • رستوران کولیناری فلایت | Culinary Flight

رستوران های بین المللی هتل العرب

تراس برج العرب | Terrace Burj Al Arab

تراس برج العرب که درست مشرف به خلیج فارس ساخته شده امکانات بی‌نظیری دارد و شاید بهترین زمان خود را در این قسمت بگذرانید. پس از تکمیل ساخت و افتتاح برج به آن اضافه شد، احداثش با کمترین مزاحمت برای مهمانان هتل همراه بوده است. می‌گویند این تراس نقش صخره‌ای مصنوعی را دارد و خللی در زندگی موجودات دریایی وارد نکرده است. در ساخت استخرهای تراس حدود ۱۰ میلیون کاشی لاجوردی و طلایی رنگ به کار رفته است و برای ساخت ساحل مصنوعی آن از ۱۰۰۰ تن شن سفید استفاده شده است.

  • کلبه‌ها
    ۳۲ کلبه با تهویه داخلی و مبلمان داخلی راحت در تراس برج العرب قرار گرفته که ۲۴ کلبه گنجایشی دو نفری و ۴ نفری دارند. امکانات این کلبه‌ها عبارت‌اند از: منوی مخصوص ناهار و نوشیدنی، منوی اسپا، دستگاه اسپرسو، تلویزیون و … . برای استفاده از کلبه‌های برج العرب لازم است یکی از بسته‌های مخصوص آن را رزرو کنید.
  • بوتیک برج العرب
    در این بوتیک می‌توانید یادگاری‌ها و سوغاتی‌های کوچکی چون کوسن‌های مخملی، حوله حمام و یا تندیس کریستال برج العرب با برند سواروفسکی را تهیه کنید.
  • استخرها
    دو استخر آب شیرین و آب شور، یک استخر بی‌نهایت یا بدون لبه و ۴ جکوزی. اطراف استخرها تعداد زیادی تخت آفتابگیر، تخت لوکس روزانه و یک کافه قرار گرفته است.
    استخر های هتل العرب جمیرا دبی

اسپای تلیثه | Talise Spa

در ارتفاع ۱۵۰ متری و در دو طبقه اسپای تلیثه قرار گرفته است. محیطی آرامش‌بخش و لوکس دارد و به گونه‌ای طراحی شده که بتوانید زیر نور طبیعی شنا کنید و از انواع ماساژ بهره ببرید. کارکنان حرفه‌ای اسپای تلیثه کاملا به ارائه خدمات خود مسلط هستند. دو بخش مجزا برای خانم‌ها و آقایان دارد و حریم خصوصی هر کس به خوبی حفظ می‌شود.

در هر دو بخش آقایان و بانوان استخر بدون لبه، استخر شیرجه، جکوزی، اتاق بخار سونا و اتاق‌های ماساژ وجود دارد. اتاق اسکواش، باشگاه بدنسازی و وسایل ورزش در اسپای تلیثه هم قرار داده شده تا بیشتر بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

یک باشگاه بدنسازی هم که  فقط برای خانم‌ها در نظر گرفته شده در آن وجود دارد و قسمت قابل توجه اسپای ثلیثه است که به خانم‌های مهمان اجازه می‌دهد در طول اقامت‌شان در دبی، ورزش خود را ترک نکنند. هر روز از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ هم فعالیت می‌کند.
زمین تنیس هتل عرب جمیرا دبی

خدمات برج العرب

هتل برج العرب خدمات مختلف و قابل توجهی را در اختیار مهمانان خود می‌گذارد که عبارت‌اند از:

  • سرویس لوکس فرودگاهی:
    سرویس با ماشین‌های رولز رویس یا بی ام دبلیو است. گنجایش آن‌ها ۳ نفر است و هزینه متفاوتی دارند.
  • باشگاه کودکان | KiDS Club:
    ورود کودکان زیر ۲ سال به این باشگاه رایگان است. زمین بازی وسیع، اسباب بازی‌های باکیفیت و نرم، بازی‌های تخته‌ای، تلویزیون پلاسما برای نمایش برنامه کودک، بازی‌های کامپیوتری، کتاب، نقاشی، بازی‌های خلاقانه و … امکانات این باشگاه هستند.
  • خدمتکار شخصی:
    تمام سوئیت‌های برج العرب خدمتکار شخصی با سرویس دهی ۲۴ ساعته دارند.
  • سوئیت مخصوص معلولان:
    تجهیزات درون این سوئیت متناسب با وضعیت جسمانی معلولان است.
  • اجاره ماشین رویایی | Dream Car Rental:
    برای گشت در دبی، می‌توانید در برج العرب از فراری تا لامبورگینی را کرایه کنید.
  • تفریح در وایلد وادی:
    می‌توانید به رایگان از پارک آبی وایلد وادی استفاده کنید.
  • خدمات وی آی پی | VIP Services:
    از خدمتکار شخصی تا اجاره ماشین‌های مجلل
  • برگزاری مراسم عروسی در برج العرب:
    در کل ۵ سالن در برج العرب وجود دارد و  برای برگزاری جشن‌ها، مهمانی‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادها مناسب است.
  •  گشت و گذار در دبی:
    امکان رزرو تورهای قایق سواری و ماساژ و …
  • ورود سریع به دبی:
    می‌توانید با پرداخت هزینه و رزرو جا، پس از نشستن پرواز شما در فرودگاه دبی، با سرعت بیش‌تری از گیت عبور کنید و معطل نشوید.
    فرود هلی کوپتر در هتل دبی

برج العرب کجاست ؟

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، خیابان جمیرا

وسایل حمل و نقل عمومی، مترو، اتوبوس و تاکسی شما را به برج العرب می‌رساند. به علاوه با قایق‌های عمومی یا تفریحی هم می‎توانید از ساختمانش دیدن کنید.

قیمت هتل برج العرب دبی

متوسط هزینه برای یک شب اقامت: ۴,۸۸۹ درهم امارات (۱۷,۰۳۷,۰۰۰ تومان) در فصل کم تا ۱۳,۹۷۶ درهم امارات (۴۸,۷۰۴,۰۰۰ تومان) در فصل اوج سفر

حرف آخر

خوب است حتما سری به این برج زیبا و خاطره انگیز بزنید. حتی اگر نمی‌خواهید در برج العرب اقامت کنید بد نیست برای یک گشت و گذار کوتاه در اطراف این برج، سلفی گرفتن با آن و یا صرف غذا و یک نوشیدنی به آن‌جا بروید.







:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در باغ فردوس تهران، زیبا ترین باغ موزه سینمای ایران دایر شده که غیر از ارائه‎ گنجینه ای از سینما، به یکی از پر جاذبه ترین مکان های گردشگری تهران نیز تبدیل شده است.

موزه سینما

امروز به یکی از باغ موزه های تهران سر می‌زنیم. به باغ فردوس که موزه سینما و یکی از جاهای گردشگری تهران است. فرصتی برای آشنایی با تاریخچه سینمای ایران که طیف وسیعی از جوایز هنرمندان سینما را در بر گرفته و فضایی دل انگیز و آرامش بخش دارد. همچنین عکس ها، وسایل شخصی و عروسک های استفاده شده در فیلم ها، که همگی خوراک نوستالژی گرد هاست در این موزه وجود دارد.

فردوس بعدها نام باغی شد که درباریان آقا محمدخانِ قاجار پس از مرگ‎ش احداث کردند. آقا محمدخان در سال‎های آخر عمرش در حال ساختن قصری بود به نام قصر محمدیه در نزدیکیِ تجریش. اما با مرگ وی کار ساخت و ساز نیمه کاره رها شد.

با مجله دلتا همراه شوید تا به جایی برویم که به شما این امکان را می‌دهد تا قدیمی ترین فیلم های سینمای ایران و جهان را در نمایی کوچک و قدیمی به تماشا بنشینید.

باغ فردوس

خدمتِ درباریانِ قجری

درباریان قاجاری در سال ۱۲۶۴ خورشیدی در نزدیکی همان عمارت رها شده باغی را احداث کردند که به دلیل زیبایی درختان درهم رفته چنارش و فضای بی نظیر و دلنشین آن مکان، به باغ فردوس معروف شد. فردوسی به مساحت ۲۰۰۰۰ متر مربع.

باغ فردوس دارای دو عمارت بود که ساخت آنها از سال ۱۲۵۰ شروع شده بود. دو عمارت شمالی و جنوبی؛ گرچه امروزه از عمارت شمالی چیزی باقی نمانده است اما عمارت با شکوه جنوبی هنوز زیبایی های خود را به رخ بازدید کنندگان می‎کشد.

عمارت باغ موزه سینما

از ناصرالدین شاه تا خاتمی

داستان پر فراز و نشیب این باغ از این قرار است که ابتدا هدیه‎ی عروسی ناصرالدین شاه به دخترش بود که بعد از برگزاری مراسم، به دلیل عدم رسیدگی روبه ویرانی نهاد. پدر دوست داماد یعنی جناب دوست علی خانِ نظام‎الدوله که خود معمار بود عمارت جنوبی را تمام کرد، اما دوباره پس از مرگش باغ رها شد تا اینکه تاجری شیرازی به اسم حاج میرزا حسین باغ را خرید و یک بار دیگر آن را تعمیر کرد.

باغ فردوس ایران

در سال ۱۳۱۶ وزیر معارف آن زمان دستور ساخت مدرسه شاپور تجریش را در این باغ صادر کرد. که در دهه پنجاه به مکانی به نام دفتر برنامه ریزی جشن‎های ملی تغییر کاربری داده و پس از انقلاب در اختیار سازمان صدا و سیما قرار گرفت وَ نهایتا در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی موزه سینما به این باغ انتقال داده شده و از تابستان ۱۳۸۱ تا به امروز میزبان علاقمندان به سینما و تمامی فعالیت های مربوط به این صنعت شد.

موزه سینما

موزه سینما

گنجینه ای از  ۴۰ هزار عکس. ۵ هزار جلد نشریه سینمایی. اسناد تاریخی، ۳۵۰ دستگاه مربوط به بخش فنی سینما، ۴ هزار فیلمنامه از جمله آثار تحت حفاظت این مجموعه است.

موزه سینما از بخش‎های متعدد و بسیار جالب و دیدنی تشکیل شده‎است. تالار آغازگران با عکسهایی از اولین‎های سینمای ایران، نخستین فیلمسازان و همچنین نخستین ادوات سینمایی مزین شده است. تالار معاصران یا تالار میانی که پر است از تصاویری از هنرمندان معاصر، غرفه های اختصاصی ای برای هنرمندان معاصر. و در نهایت تالار بین المللی پر از جوایزی که سینمای ایران از جشنواره‎های خارجی کسب کرده‎است مانند نخل طلایی، شیر ونیز، خرس برلین و…

موزه ای برای سینمای ایران

سپس نمایشگاه دفاع مقدس را شاهدیم با آثاری مربوط به این ژانر سینمایی، همچنین غرفه شهید آوینی. نمایشگاه کودک که شمارا در مقابل تمام عروسکهای دوران کودکی تان که در سینما دیده اید قرار می‎دهد.

شاه نشین عمارت متعلق به علی حاتمی ست. آثار و عکسهایی از پشت صحنه فیلم‎هایش. حتی می‎توانید اورا پشت میز تدوین مشاهده کنید.

خانه فرهاد، نمایشگاه صدا و دوبله، نمایشگاه نام آوران با ماکتهایی از بزرگان و نام آوران سنمای ایران که یکی پس ارز دیگری مقابل چشمان شما ظاهر می‎شوند.

تالار شاه نشین موزه سینما

امکانات رفاهی موزه سینما

دو کافی شاپ، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی. سرویس بهداشتی، سالن سینما با خرید اینترنتی بلیط و حضوری و همچنین فروشگاه‎های عرضه پوشاک و صنایع دستی.



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کاخ هشت بهشت به اندازه دو متر از سطح زمین بلند‌تر ساخته شده است و اطاق هـاى آن منقش و با گچ برى مزین است. در‌هایش خاتم سازى و سقف هایش زیباست.

کاخ هشت بهشت

امکان ندارد گردشگری حرفه ای، مسافر اصفهان و یا علاقمند به مکان های تاریخی باشید و هنوز گذرتان به کاخ هشت بهشت اصفهان نیفتاده باشد. مخصوصاً اگر به دیدن سی‌ و سه پل رفته اید مطمئنم که از سنگ‌ فرش‌ های چهار باغ به سمت بازار هنر راهی شده و به این باغ دیدنی کنار همین بازار سر  زده اید.

باغ های اصفهان

کاخ هشت بهشت کجاست ؟

از سمت سی‌ و سه پل بعد از ۵ دقیقه پیاده‌ روی به طرف چهارباغ عباسی، در سمت راست‌‌تان باغی وجود دارد که به هشت بهشت اصفهان معروف است. خوشبختانه امکان رانندگی در این مسیر دیگر وجود ندارد و برای بردن ماشین باید از خیابان باغ گلدسته در ضلع شرقی عمارت وارد شوید و سواری‌تان را همان جا پارک کنید و برای دیدن باغ هشت بهشت و کاخ آن بروید. از میدان نقش جهان با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی از خیابان سپه و سپس گلدسته به اینجا می‌رسید. وارد فضای سبز آن شده و تا مقابل حوض پیش می‌روید. آنجاست که چشمتان به زیبایی این عمارت خواهد افتاد. با مجله دلتا بمانید.

باغ هشت بهشت اصفهان

امروز مجله گردشگری به این باغ بهشت سر زده است. جایی که زمان ساختش به دوره شاه‌ عباس اول بر می‌گردد که اصفهان به عنوان پایتخت صفویان انتخاب شد. در این پایتخت، خیابان چهار باغ و بوستان های متعددی احداث شد. تعداد آن ها به ده ها می‌رسید. اما امروز از آن همه فقط باغ هشت‌ بهشت و باغ چهل‌ ستون باقی مانده و بقیه از بین رفته‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای آنکه راجع به باغ چهل ستون هم اطلاعاتی بیابید می توانید مطلب “چهل ستون اصفهان ، یادگار دوره صفویان” را مطالعه کنید.

هشت بهشت

کمتر دیده شده که در شهرهای مدرن و پیشرفته باغی تاریخی درست در مرکز شهر هنوز پا برجا باشد. یکی از ویژگی‌ های باغ هشت ‌بهشت اصفهان این است که ضلع شرقی‌ آن شهرداری و ضلع غربی‌ اش بازار طلافروشی (بازار هنر) قرار گرفته و مردم برای میانبر زدن خیابان، از وسط این باغ سرسبز می‌گذرند. ناخداگاه همیشه شلوغ است و برای گردشگران هم خودنمایی می‌کند.

باغ عمارت هشت بهشت اصفهان

کاخ هشت بهشت درواقع کوشکی تاریخی‌است و  با نام های “عمارت هشت بهشت”، “هشت به هشت” و “هشت در بهشت” نیز خوانده می‌شود. همانطور که گفته شد چندین کاخ و کلاه فرنگی دیگر وجود داشت که از میان تمام آن ها چندی به یادگار مانده است. در زمان صفوی به آن لقب زیباترین کاخ عالم را داده بودند و از آن با عبارت “فرح انگیز تر از مجلل ترین کاخ های ممالک اروپایی” یاد می‌کردند. در فهرست آثار ملی ثبت شده است و  به صورت یک هشت ضلعی (هشت پهلو) ساخته شده است.

عمارتش معمولاً مورد توجه گردشگران است و کاخ هشت بهشت را معمولاً در ابتدای لیست گردشگری شان در اصفهان می‌نویسند. کاشی‌ کاری‌ هایی چشم نواز دارد که در دل خودش چندین داستان را به تصویر کشانده است. نقش هایی از شکار و تمثیل‌ هایی که ما را به یاد داستان های شاهنامه می‌اندازد.

اتاق‌ های زیادی در این کاخ هست که بعضاً داخل آن ها حوض وجود داشته است. دیوارهای اتاق‌ هایش آینه‌ کاری شده و سقفش معماری مسجد لطفعلی خان در میدان نقش‌ جهان را تداعی می‌کند. اصلاً در معماری‌ های کهن سقف ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده‌اند، سقف این کاخ هم مانند بناهای دیگر این شهر زیبایی شگفت‌ انگیزی را به نمایش گذاشته است.

تزئینات سقف

حوض مروارید هشت بهشت

کاخ هشت بهشت به اندازه دو متر از سطح زمین بلند‌تر ساخته شده است و اطاق هـاى آن منقش و گچبرى و در‌هایش خاتم سازى و زیباست. تاﻻر وسط گنبدى شکل است و میان آن حوضى هشت ضلعى از مرمر عالى بنا شده. به آن حوض مروارید می‌گویند. طورى حجارى شده است که وقتى آب از سوراخ هایش خارج می‌شود انگار دانه مروارید از آن بیرون می‌جهد.

تحلیل کاخ هشت بهشت

  • شاید از خودتان بپرسید که چرا هشت بهشت؟ مگر هفت در متون قدیمی عدد مقدسی نبوده است؟ می‌گویند شاه سلیمان صفوی این عمارت را برای هشت سوگلی‌اش ساخته بود که چهار نفر از آن ها در طبقه پایین و چهار نفر دیگر در طبقه بالا زندگی می‌کردند. برخی دیگر می‌گویند به دلیل ساختار هشت‌ ضلعی و معماری کاخ این نام‌ گذاری انجام شده است. از سویی هشتی در زمان خودش به معنای ورود به بهشت بوده است.
    کاخ تاریخی اصفهان
  • این عمارت هشت‌ ضلعی چهار نما یا چهار زاویه دارد که هیچ کدام شبیه به یکدیگر نیستند، و جالب اینکه این تنوع، ترکیب منسجم آن را به هیچ عنوان به هم نزده و هر کدام به یکدیگر ربط دارند.
  • در ابتدای دوره قاجار بخشی از این کاخ به مدرسه تبدیل شد و بعد اداره آن در دوره ناصر الدین شاه به یکی از زنان دربار سپرده می‌شود.
  • باغ و کاخ هشت بهشت اصفهان یکی از کوشک‌ های باقی مانده از دوران صفویه و زیبایی اعجاب‌ آوری داشته است. در متون ایران‌ شناسی قدیمی توصیف‌ های زیادی از آن یافت می شود.
  • تنها کوشک باقی مانده از کوشک‌ های دوران صفویه است، کوشک باغ بلبل.
  • کیوسک در زبان فرانسوی، در واقع برگرفته از کوشک‌ ها یا عمارت‌ های کلاه‌ فرنگی بود که در ایران ساخته می‌شد. آن ها با تقلید از نام کوشک، به معنای عمارتی که وسط یک باغ بزرگ بود، کیوسک را وارد زبان خود کردند. برای همین حتی امروز خود ما هم به پنجره‌ای که از آن بلیط می‌خریم یا  به دکه‌های روزنامه‌، کیوسک می‌گوییم.
    کوشک اصفهان
  • کوشک باغ هشت بهشت تبریز هم که در دوران قاجار بنا شد با الگو برداری از کاخ هشت بهشت اصفهان ساخته شده بود اما روی سقف آن تصاویر حضور سفیران عثمانی نقاشی شده بود. البته امروز اثری از آن عمارت باقی نمانده است.

ساعت بازدید کاخ هشت بهشت

ساعت بازدید از کاخ هشت بهشت بین ۹ صبح تا ۱۶ بعدازظهر است اما تردد در باغ بلامانع است.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گذشته از انکه برای لذت از آب‌ و هوای خنک و تمیز تبریز می‌توانید ساعت ها در این شهر پیاده گردی کنید. نشستن در گوشه ای از میدان و شنیدن نواختن های ساعت و طنین آن در میدان خالی از لطف نیست.

میدان ساعت تبریز

شهر تبریز یکی از پنج شهر مدرن ایران و از قطب‌ های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و تجاری کشور است. در کنار مناطق بی نظیر تفریحی‌اش مانند سورتمه تبریز، شهربازی باغلارباغی، قلعه شادی، گیم‌لند بوم کلاب پارک ولیعصر، لونا پارک ائل گلی، پیست اسکی سهند، تله کابین کوه عینالی و… مقاصد پر رفت و آمد گردشگری بی شماری هم دارد مانند میدان ساعت تبریز که بی برو برگرد عکس برج ساعت این میدان را در آلبوم توریست های خارجی و گردشگران داخلی دیده اید.

مجله گردشگری‌ مان امروز به شهر تبریز سفر کرده و به قلب آن رفته است. در دل بافت تاریخی اش. آنجا که تیک تاک ساعتی را می‌شنوید که فقط در یک نقطه دیگر دنیا نواخته می‌شود. آن هم در برج ساعت انگلیس است.
برج ساعت انگلیس

میدان ساعت تبریز

شاید باورتان نشود نیمی از گردشگران خارجی که به تبریز سفر می‌کنند دوربین به دست در میدان ساعت تبریز ایستاده اند و از این برج و ساعت زیبایش فلش زنان عکس می‌گیرند. یکی از سمبل های شهر تبریز است و قدمت میدان مشهور آن به دوره پهلوی اول باز می‌گردد.

میدان ساعت تبریز در دهه ۱۹۳۰ میلادی توسط آلمانی ها و به سبک معماری آنان ساخته شده و جایگاه مهمی در شهرسازی و تاریخ تبریز دارد. از سویی به دلیل نزدیکی به مراکز خرید معروف شهر و جاذبه های دیدنی تبریز در سایت ها و نشریات گردشگری به عنوان قلب توریستی تبریز هم خوانده می‌شود.

هر چند، بارِ تمام جذابیت این میدان را برج ساعت و ساعت منحصر به فردش به دوش نمی‌کشند بلکه وجود نور پردازی های زیبای شبانه و برگزاری جشن ها و مراسم مختلف در این میدان، آن را به گزینه ای محبوب در میان مسافران و بازدید کنندگان برای گشت و گذار تبدیل کرده است.

برج و کاخ شهرداری تبریز

ساعت میدان ساعت تبریز

برج ساعت در عمارت شهرداری این شهر واقع شده است. فقط یک مشابه خارجی در کل جهان دارد و کار آن منحصر به فرد است. جالب است به شما بگویم ساعت‌ های شهر های بزرگ آنقدر مشهور هستند که می‌توانند به عنوان جاذبه توریستی جهانی در نظر گرفته شوند. برج ساعت تبریز هم از این دست است. مشابه دیگر این ساعت، در برجی در انگلیس جا سازی شده است؛ یک جفت دو قلو. یکی برج مشهور لندن و دیگری برج ساختمان شهرداری تبریز. یعنی تنها ۲ ساعت در کل جهان! موتور ساعت تبریز هر ۲۴ ساعت یکبار کوک می‌شود دقیقا مثل مشابه خود در لندن که هردو از یک نوع موتور بهره می‌برند.

برج ساعت تبریز در میدان شهرداری

تاریخچه ای مختصر

در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی برج ساعت شهرداری تبریز به دستور “حاج ارفع الملک” با نظارت مهندسان آلمانی در میدان شهرداری (ساعت) بنا شد. هر ساعت به تعداد همان ساعت و هر یک ربع هم سه بار زنگ می زند. تا سال ۱۳۲۴ این میدان چهار راه بود. اما در زمان حکومت سید جعفر پیشه وری میدان آن ساخته شد و تندیس نیم تنه باقرخان را در آن نصب کردند و پس از سقوط پیشه وری مجسمهٔ محمد رضا شاه را در این میدان اصلی شهر تبریز قرار داند.

عمارت شهرداری تبریز هم از آن بناهای فوق‌ العاده زیبا، دیدنی و مستحکم تبریز است که به دستور رضاشاه پهلوی از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۸ شمسی ساخته شده است و باز هم در زمان ریاست شهردار حاج ارفع‌ الملک جلیلی بوده است. قبلاً گورستان متروکه و ویران شده ای بود به نام کوی نوبر که مهندسان آلمانی آن را ساخته و قد و قامتی برایش علم کردند. در سال ۱۳۷۷ نیز به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

کاخ شهرداری تبریز در میدان ساعت

بازدید از برج ساعت تبریز

گذشته از آنکه برای لذت از آب‌ و هوای خنک و تمیز تبریز می‌توانید ساعت ها در این شهر پیاده گردی کنید. نشستن در گوشه ای از میدان و شنیدن نواختن های ساعت و طنین آن در میدان خالی از لطف نیست. تبریز در هر فصلی زیبا است. بازدید از برج ساعت تبریز هم زمان خاصی نمی‌شناسد و برای تمامی گردشگران مقدور و آسان خواهد بود. در مرکز شهر واقع است و دسترسی آسانی هم دارد.

معماری عمارت شهرداری تبریز بی‌ نظیر است. به مناسبت بزرگ داشت صدمین سال تأسیس اولین بلدیه و انجمن شهری ایران در تبریز، عنوان “نخستین موزه شهر و شهرداری‌ های کشور” را از آن خود کرده است.

این عمارت هم مانند دیگر بناهای تاریخی روح وَ حس و حال ایام قدیم را در خود حفظ کرده است. مساحت آن حدود ۹۶۰۰ متر مربع است. برج ساعت تبریز هم چهار صفحه‌ای و ارتفاع آن ۳۰.۵ متر است. نمای بیرونی عمارت از سنگ تراشیده شده است و نقشه ساختمان از بالا به طرح عقاب در حال پرواز شباهت دارد که با نمونه عمارت‌ های کشور آلمان، قبل از جنگ جهانی دوم منطبق است.

نمای عقاب در کاخ شهرداری تبریز

موزه شهرداری تبریز

در طبقه زیرزمین ساختمان شهرداری میدان ساعت تبریز که تنها موزه تاریخ شهرداری‌ های کشور و از اولین موزه‌ های شهرداری در جهان است، قرار گرفته است. در محوطه بزرگی، گل‌ کاری و درخت کاری‌ های زیبایی انجام شده و آنجا می‌توانید اولین تاکسی و اولین ماشین آتش نشانی تبریز را هم ببینید.
آثار به‌ جامانده از بلدیه (شهرداری) تبریز را در چندین تالار نگه می‌دارد. یک تالار به دوربین‌ های قدیمی شامل ۱۵۰ دستگاه دوربین اختصاص دارد که توسط محمد علی جدید السلام عکاس پرتره و مجموعه دار اهل تبریز به این موزه اهدا شده است.

در تالار فرش، قالی‌ های ناب و اصیل بیش از صد ساله را خواهید دید. بزرگترین فرش ایران که در سال ۱۳۲۰ هجری شمسی بافته شده در آنجا قرار دارد. اسناد مکتوب ازجمله کتاب‌‌ ها و نسخ خطی و… در تالار اسناد قرار داده شده اند. از بخش‌ های جالب این موزه، تالار صداست که سازهای ملی و بومی و کلاسیک از تار و سه‌ تار ایرانی، تار آذربایجانی، بالابان، ساز عاشقی (گوپوز)، نی‌ انبان، دوتار جنوب خراسان تا انواع زنگوله و کوبه دَر، سازهای آیینی، مذهبی، رادیوها و تلفن‌ های قدیمی و همه وسایل مربوط به صدا را در خود نگهداری می‌کند.

موزه شهرداری

تالار دفاع مقدس (تالار شهدا) عکس و اسنادی از مقاومت و پایداری ایرانیان در جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشته است و تالارهای دیگر شامل تالار هنرهای معاصر، تالار خط و خوشنویسی، تالار حکمت، تالار چاپ و نشر و غیره است.

هدایای مقامات خارجی به شهرداران، جام‌ های قهرمانی باشگاه شهرداری تبریز، چینی آلات، اسلحه قاسم خان والی (اولین شهردار تبریز)، اولین پمپ آتش خاموش کن، عکس از بناهای تاریخی تبریز و سرداران مشروطه، اولین مکاتبات شهرداران را هم می‌توانید دیدن کنید.

حرف آخر

دیدن آثار تاریخی کشورمان و یا جهان همیشه شگفت انگیز خواهد بود. مخصوصاً آن هایی که هنوز زنده و سر پا هستند، رفت و آمد در آن ها صورت می‌گیرد و به نوعی قلب تاریخ در آنها می‌تپد؛ مانند میدان ساعت تبریز. می‌توانیم آنچه از گذشتگان‌مان باقی مانده را بگردیم تا ببینیم فرهنگ زندگی آن ها چه طور با تمدن تغییر کرده است. تجربیاتتان را با مجله دلتا به اشتراک بگذارید.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

همه توریست های خارجی‌ که به ایران سفر می‌کنند، اول از همه راهی کاخ گلستان می‌شوند. خوب است شما هم سری به این کاخ دیدنی شهر تهران بزنید.

کاخ گلستان

در قلب تهران و دقیقاً کنار بازار بزرگ، کاخی بسیار زیبا و فاخر قرار دارد که به عروس کاخ های تهران معروف است. تقریباً هر توریست خارجی که به ایران سفر می‌کند، اول از همه راهی این کاخ می‌شود و با کاشی‌ کاری‌ های حیاطش عکس یادگاری می‌اندازد.مجله گردشگری مان امروز شما را برای دیدن کاخ گلستان می‌برد؛ جایی که در نشریات و سایت‌ های معتبر جهانی، این کاخ را یکی از اصلی‌ ترین دیدنی‌ های ایران معرفی می‌کنند.

کاشی کاری های گلستان

در دوران حکومت قاجار کاخ گلستان قلب سیاسی ایران بود. شاهان قجری، هم آنجا را پایگاه اداره مملکت کرده بودند و هم در آن زندگی می‌کردند. یک کاخ رویایی که آنقدر دیدنی‌است که انگشت عجب بر دندان گزیدن برایش کم است. حوادث تاریخی زیادی هم درش اتفاق افتاده است که باعث شده بارها نام آن را شنیده باشید. با مجله دلتا بمانید تا با هم سری به کاخ گلستان بزنیم و از زیبایی نور و رنگ در پنج‌ دری تالارهایش لذت ببریم.

تالار آینه کاخ گلستان

مجموعه کاخ گلستان

جالب است به شما بگویم وقتی به کاخ گلستان می‌روید انتظار بازدید از “یک” ساختمان را نداشته باشید. در این کاخ، مجموعه‌ ای از ساختمان‌ ها و بناهای مختلف، در کنار هم قرار گرفته‌اند و هر کدام از این بناها نامی جداگانه دارند.

  • محوطه کاخ گلستان

    آن کاشی های رنگارنگی که شما در شبکه های اجتماعی از کاخ گلستان می‌بینید، حوض و حیاط دیدنی، درست همینجاست. شما برای ورود به محوطه هزینه ای را پرداخته اید. پس بهتر است یک دل سیر در آن بچرخید.
    نکته: برای ورود به هریک از کاخ ها باید هزینه جدا پرداخت کنید.
    محوطه و حوض مجموعه گلستان

  • شمس العماره کاخ گلستان

    معروف‌ ترین بنای کاخ، عمارت شمس العماره است. شمس العماره بلندترین ساختمان تهران در زمان قارجارها به شمار می‌رفت. ساعت معروفی هم بر آن نصب است. شمس العماره کلاه فرنگی دارد. گفته شده که خاندان سلطنتی عصرها در کلاه فرنگی می‌نشستند و از آن بالا مردم و شهر را نگاه می‌کردند. مهمان‌ های خارجی را نیز به کلاه فرنگی شمس العماره می‌بردند.

    پیشنهاد مطالعه: برای اطلاعات بیشتر راجع به عمارت شمس العماره کاخ گلستان می توانید مطلب “برویم بر در شمس العماره” را مطالعه کنید.
    عمارت شمس العماره گلستان

  • ایوان تخت مرمر کاخ گلستان

    قدیمی ترین بنای مجموعه ایوان تخت مرمر است. دارالاماره یا دیوانخانه هم نام دارد و به دوران کریم خان زند باز می‌گردد. گچ بری، سنگ تراشی، خاتم کاری، آینه کاری و منبت و مشبک کاری های بسیار چشم نوازی را در آن خواهید دید. تخت مرمر فتحعلی شاه با ۶۵ قطعه مرمر بزرگ و کوچک نیز در اینجا قرار دارد. این تخت نمادی از تخت سلیمان نبی است که بر دوش دیوان و پریان قرار گرفته است.

  • خلوت کریمخانی

    ناصرالدین شاه قاجار استخوان های کریمخان را از خاک شیراز به این مکان آورد و آنجا دفن کرد و به همین دلیل به خلوت کریمخانی معروف شد. دو اثر دیدنی در آن وجود دارد سنگ مزار ناصر الدین شاه و تخت فتحعلی شاه.

    خلوت کریمخانی

  • تالار اصلی

    بیشترین دیدنی ها را شما در این بخش خواهید دید. تعداد چهار تالار هم در اینجا هست که تالار آینه در تمامی معرفی های کاخ گلستان، نمادی از جلوه هنر و تزئینات ایرانی است.
    تالار سلام یا اتاق موزه
    تالار آینه (زیبا ترین عکس ها را می توانید در این تالار بی نظیر بگیرید.)
    تالار عاج
    تالار ظروف

  • تالار برلیان

    آینه کاری های فراوان، چلچراغ ها، سر بخاری ها و پله ها و سرسراهای متعددی در این تالار وجود دارد. در زمان ناصرالدین شاه محل نگهداری هدایای پادشاهان خارجی بود و در زمان پهلوی به محل پذیرایی و برپایی مهمانی های رسمی تغییر کاربری داد.

  • عمارت بادگیر کاخ گلستان

    عمارت بادگیر در ضلع جنوبی باغ گلستان قرار دارد در زمان ناصرالدین شاه به شکل کنونی درآمد. گوشواره های زیبا و بالاخانه ها و دهلیزها، ارسی ها و ستون های زیبایی در این مکان وجود دارند. نقاشی، زرنگاری، آینه کاری، گچ بری، منبت کاری و مرمر در سراسر عمارت به چشم می خورند. تالار شاه نشین این بنا شاهکاری کم نظیر است که نُه ارسی، دو ستون گچی مار پیچ نقاشی شده به سبک زندیه، ازاره های مرمرین نقاشی شده، کفپوش معرق هفت رنگ با طرح بته جقه و زرد رنگ، آینه کاری و نقاشی دیوارها و سقف از تزئینات آن است.
    عمارت بادگیر گلستان

  • حوضخانه تالار سلام

    در این بخش می‌توانید نگارخانه و موزه مخصوص را ببینید. نگارخانه رویای به حقیقت پیوسته ناصرالدین شاه است که به فرنگ رفته و این بنا را با تغییرات در ارگ سلطنتی به وجود آورد. موزه مخصوص هم مربوط به نگهداری از نفیس ترین آثار شاهان قاجار است.

  • عکاسخانه و حوضخانه عمارت بادگیر

    زیر عمارت بادگیر حوضخانه ای هست که چهار گوشه آن چهار بادگیر بلند از کاشی های معرق آبی و زرد و سیاه وجود دارد. در میان این فضا حوضی قرار داشت که امروز موزه عکسخانه است. می‌توانید مجموعه ای از عکس های دوره قاجار و وسایل عکاسی آن زمان را در آن ببینید.

    عکاسخانه

  • کاخ ابیض (سفید)

    وقتی ساخت این کاخ در گوشه جنوب غربی محوطه کاخ گلستان به پایان رسید، ناصرالدین شاه پیرو معماری اروپایی آن را به رنگ سفید آراست و حتی در پله ها نیز از مرمر سفید و رگه دار استفاده کرد. همین بهانه ای شد تا نام قصر ابیض را بگیرد.
    در سال ۱۳۴۷ موزه مردم شناسی را در آن برپا کردند. یکی از غنی ترین موزه های مردم شناسی در سطح کشور که در آن علاوه بر پوشاک مناطق مختلف ایران، پوشش مردان و زنان قاجار را نیز می‌توانید ببینید.

  • تالار الماس

    یکی از قسمت های قدیمی و کهن ارگ سلطنتی تالار الماس است. آینه کاری های داخلی بنا باعث شده تا نام الماس را برایش برگزینند. یک تالار بزرگ و اتاق های گوشواره، دهلیزها، بالاخانه ها و پستوهای متعدد دارد. زیر این تالار هم حوضخانه قرار گرفته است.
    تالار الماس گلستان

امکانات کاخ گلستان

  • چایخانه کاخ گلستان

    در این قسمت می‌توانید انواع دمنوش ها را برای رفع خستگی تان سفارش دهید. همچنین می‌توانید یک وعده غذا هم در کاخ شاهان میل کنید.

  • عکاسخانه قجری

    می‌توانید لباس های قجری به تن کنید و عکس های یادگاری عالی در این گردشگری برای خود ثبت کنید.

  • سرویس بهداشتی

  • نمازخانه
    گچ بری های زیبای

چطور به کاخ گلستان برویم؟

کاخ گلستان در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد. این محدوده از شلوغ‌ ترین جاهای تهران است. بهتر است از اتوبوس یا مترو استفاده کنید. متروی ۱۵ خرداد بهترین گزینه است. خیابان ۱۵ خرداد، پیاده‌ راه است. یعنی ماشین واردش نمی‌شود. می توانید قدم زنان برای دیدن این اثر تاریخی بی نظیر بروید.

نکات مهم در بازدید از عروس کاخ‌های تهران

کاخ گلستان و بازار تهران همسایه هستند. بد نیست اگر بازار را هم ببینید. در خیابان ۱۵ خرداد درشکه با اسب حرکت می‌کند. درشکه سوار شوید. حال و هوای “طهران” قدیم را تجربه کنید. خوش می‌گذرد. در محوطه کاخ، بهداشت را رعایت کنید. با کاشی‌ کاری‌ های دیوار عکس یادگاری بگیرید. در نظر داشته باشید حق انتخاب دارید. می‌توانید فقط از یک کاخ یا چند تای آن بازدید کنید. قیمت بلیت هر کدام نیز فرق می‌کند. غذا فروشی‌ها و رستوران‌های بازار حرف ندارند. به کاخ هم نزدیک هستند. امتحان کنید و لذت ببرید. فلافل بخورید.

تخت سلطنتی

حرف آخر

کاخ گلستان در بافت تاریخی تهران قرار دارد و دور تا دورش دیدنی است. چندین بنای تاریخی و خیابان معروف مثل خیابان ناصر خسرو و کوچه مروی آنجا هست همچنین میدان توپخانه، تاریخی‌ترین میدان تهران خیابان لاله زار، شانزلیزه تهران قدیم که حیف می‌شود اگر آن ها را نبینید.



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 هتل پارسیان آزادی در نقطه تلاقی شاهراه های اصلی تهران قرار گرفته، بهترین شرایط دسترسی را دارد و در مجاورت کوهپایه رشته کوه البرز است.

هتل پارسیان آزادی

در صفحه معرفی هتل های امروز به هتلی در پایتخت سر می‌زنیم که سابقه طولانی در رضایتمندی مشتریانش دارد. هتلی پنج ستاره که مسافران را نیز شایسته پذیرایی در هتل ۵ ستاره دیده و تمام توانش را برای نشاندن لبخند رضایت بر لبان آن ها به کار می‌گیرد. هدف این اقامتگاه، لذت بردن مسافران از تمام “احترام سنتی ایرانیان” به مهمان است. هتل پارسیان آزادی تهران.

ورودی اصلی هتل پارسیان

در معرفی این هتل آمده است:

به خود می‌بالیم که میزبان بلند پایگانی چون بان کی مون، کوفی عنان، کاترین اشتون، خاویر سولانا، ریاست جمهوری ونزوئلا، ماهاتیر محمد، نخست وزیر هندوستان، زیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصادآلمان، رئیس جمهور اتریش، سپ بلاتر رئیس فیفا، طالب الرفاعی (رئیس سازمان جهانی جهانگردی)، نخست وزیر بنگلادش، نخست وزیر اندونزی، تیم آث میلان، تیم ملی فوتبال، برایان تریسی، کیتارو وشهداد روحانی و پروفسور سمیعی و مشاهیر بسیاری بوده‌ایم.

پس با مجله دلتا همراه شوید تا به سراغ هتل پارسیان آزادی تهران برویم.

اتاقهایی برفراز آسمان هتل پارسیان

هتل پارسیان آزادی

هتل پارسیان آزادی در نقطه تلاقی شاهراه های اصلی تهران قرار گرفته و بهترین شرایط دسترسی را دارد. در مجاورت کوهپایه رشته کوه البرز است و همسایه نمایشگاه بین المللی، مرکز اجتماعات سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سالن اجلاس سران اسلامی، مجموعه بزرگ ورزشی انقلاب. جاذبه های گردشگری چون مجموعه تاریخی سعد آباد، مجموعه تفریحی توچال، پارک ژوراسیک تهران و…  در نزدیکی آن واقع شده و به مهمانانش اجازه دسترسی آسان به این مراکز را می‌دهد.

هتل پارسیان آزادی، ۴۷۵ اتاق و سوئیت مختلف دارد. به میهمانان خود قدرت انتخاب می‌دهد تا از میان اتاق سینگل، توئین، دبل و سوئیت جونیور، رویال، دوبلکس و پرزیدنتال آنچه می‌خواهند را برگزینند. یک ویژگی شاخص هم دارد و آن داشتن اتاق ویژه معلولین است.

رستوران ایرانی-فرنگی در طبقه ۲۶، رستوران ژاپنی کنزو، رستوران ایرانی ممد استیک و شش سالن چند منظوره مختلف ،با ظرفیت های متفاوت (از ۵۰ تا۵۰۰ نفر) هم در این هتل در دسترس است. جالب است بدانید هتل پارسیان آزادی از سیستم یکپارچه صرفه جویی در انرژی BMS بهره می‌برد و هشدار هایی درباره شست و شوی ملحفه ها و مصرف بهینه آب در تمامی اتاق ها نصب کرده است. همچنین ّاین هتل به عنوان هتلی دوستدار محیط زیست و نخستین هتل سبز ایران نامگذاری شده است.

رستوران ایتالیایی پارسیان

اتاق های هتل پارسیان آزادی

هشت نوع اتاق مختلف در ۲۵ طبقه با انواع منظره و چیدمان را در هتل پارسیان می‌توانید انتخاب کنید. شما می‌توانید رفاه یک اقامت ۵ ستاره واقعی را در هتل ۵ ستاره پارسیان آزادی تجربه کنید.

  • اتاق های سینگل(یک نفره)
  • توئین(دوتخته با تخت مجزا)
  • دبل(دونفره با یک تخت)
  • اتاق ویژه کم توانان (معلولین)
  • سوئیت های جونیور
  • سوئیت رویال
  • سوئیت دوبلکس
  • و پرزیدنتال

اتاق پرزیدنتال پارسیان

سالن های هتل پارسیان آزادی

 ۸ سالن چند منظوره در این هتل قرار گرفته که میزبان بسیاری از اجلاس های بین المللی، نشست های خبری، ضیافت های دیپلماتیک، روزهای ملی، میهمانی های خاطره انگیز و عروسی های مجلل متعددی بوده است. ظرفیت سالن‌ های هتل پارسیان آزادی برای برگزاری هر نوع مراسم پاسخگو بوده و برگزاری جشن ها و همایش ها را با ظرفیت ۶۰۰ نفر بصورت یکجا و ۱۳۰۰ نفر در کل سالن ها پاسخگوست.

رستوران های هتل پارسیان آزادی

 ۴ رستوران مجلل شامل رستوران پارسه، کافه ایتالیایی پرسیت، رستوران ایتالیایی بیچه و رستوران ژاپنی کنزو در این هتل از مهمانان پذیرایی می‌کنند. امکان انتخاب طیف وسیعی از غذاهای مختلف در هتل پارسیان آزادی وجود دارد و علاوه بر این ها کافی شاپ نیلو واقع در طبقه لابی، با سرو انواع نوشیدنی ها و دسرها، می‌تواند یک میان وعده و عصرانه خوب را هم برایتان فراهم کند. طعمی که تا اقامت بعدی در این هتل از ذهنتان پاک نخواهد شد.
رستوران های هتل
  • کافه ایتالیایی پرسیت

    بستنی هایی اصیل که از ۱۹۶۰ آغاز شده‌اند را می توانید هم اکنون در هتل پارسیان آزادی نوش جان کنید. در کافه ایتالیایی پرسیت واقع در لابی هتل شیرینی هایی سرو می شوند که برند شیرینی های خاص خود هتل و نمونه اش در شهر تهران نادر است.

  • بوفه ناهار

    با صرف غذا در این بوفه متنوع، ظهر جمعه را می‌توان به یاد ماندنی کرد. این بوفه را بر فراز تهران با انواع کباب ها و دسر و سالادهای گوناگون می توانید بیابید، آدینه ای خوش طعم را بگذرانید و خاطرات خوشمزه ای را همراه خود ببرید.

  • بوفه صبحانه

    قابی فراموش نشدنی از تهران را در بوفه ای رنگارنگ خواهید دید. مهمانان هتل را به اشتها می‌آورد و صبحانه هایی مرسوم از کشورهایی که بیشتر در هتل داری قدمت دارند را در خود جای داده است. می‌توانید خود را به یک صبحانه فاخر مهمان کنید.
    بوفه صبحانه هتل پارسیان

  • رستوران ژاپنی کنزو

    در هتل پارسیان آزادی شعبه جدید رستوران ژاپنی کنزو افتتاح شده است. رستوران های کنزو اولین بار در سال ۱۳۵۴ کار خود را آغاز کرده‌اند و اصیل ترین غذاهای ژاپنی و شرقی را در محیطی جذاب و خاص ارائه می‌کنند. پیشنهاد می‌دهیم سوشی های این رستوران را حتماً امتحان کنید.

  • رستوران ایرانی پارسه

    فضای خانوادگی و خصوصی رستوران پارسه هتل آزادی زبانزد است. می‌توانید هنگامی که به تماشای شهر تهران نشسته اید، از دیگر مهمان ها جدا شده و بر فراز شهرتان تنها باشید.
    رستوران پارسه

کلوپ ورزشی هتل پارسیان آزادی

مجموعه ورزشی هتل پارسیان آزادی تهران به یکی از دنج ترین کلوپ های ورزشی مشهور است، لبخند مسئول پذیرش کلوپ در بین مهمانان محبوب و استخر و سالن بدنسازی آن مبسوط. بخش ماساژ، سونای خشک و بخار، اتاق کمک های اولیه، جکوزی و حوضچه آب سرد را هم به بخش های کلوپ ورزشی هتل بیفزایید. می‎توانید در سفر خود همچنان برنامه ورزشی خود را حفظ نمایید.
آدرس هتل پارسیان آزادی: تهران ، بزرگراه شهید چمران ، تقاطع یادگار امام (ره)، هتل پارسیان آزادی





:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دیدن فرزند کوچولوی‌تان در لباس پزشکی که دارد با جدیت عروسک روی تخت را معاینه می‌کند، قند توی دل‌تان آب خواهد کرد. شک نکنید.

دکتر لند

همیشه همه ما دنبال این بوده‌ایم که در کنار تفریح فرزندان‌مان به آن‌ها آموزش هم بدهیم. خوب طبیعی است که مدام در اینترنت و سایت های مختلف و … دنبال چنین مکان‌هایی می‌گردیم. یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران که می‌توانید با کودک‌‌تان به آنجا بروید، خوش بگذرانید و کلی چیزهای خوب هم به او یاد بدهید، مجموعه دکتر لند است. در کنار هیومن پارک مجموعه دارآباد واقع شده و یک بیمارستان کامل و تمام عیار است. مجله گردشگری مان امروز شما را به دیدن این مجموعه بی نظیر می‌برد.

اصلا اگر فرزند بالای سه سال دارید بردن فرزندتان به دکتر لند از واجبات است. مجموعه دارآباد تفریحات مناسب دیگری مانند هیومن پارک را هم دارد اما سر زدن به این بیمارستان در ابعاد کوچک و هم قد و قواره بچه‌ها را اول توصیه می‌کنیم. دکترلند برای بچه‌ها هیجان انگیز است. دکتر می‌شوند، پرستار می‌شوند، جراح می‌شوند و حسابی بازی می‌کنند! با مجله دلتا همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: می توانید در مطلب ” آنچه درمورد دارآباد نمی دانید ” راجع به همه تفریحات این مجموعه مطالعه کنید.

دکتر لند کجاست؟

دکتر لند کجاست؟

در اینترنت که سرچ می‌کنید بیشتر نوشته شده است: دکتر لند چیست؟ برای آنکه بدانید دکتر لند چیست باید سری به دارآباد بزنید و سراغ دکتر لند را بگیرید. دکتر لند آدرس سر راستی هم دارد. کنار هیومن پارک است. همان پارکی که هنگام بازدید از آن وارد بدن انسان می‌شوید و امعا و احشای درونی را بازدید می‌کنید. راستی بد هم نیست برای بازدید از این دو مجموعه همزمان بروید تا فرزندان‌‌تان هم بیشتر با بدن انسان، بیماری و پروسه درمان آشنا شوند و هم درک خوبی نسبت به آناتومی بدن انسان پیدا کنند.

آدرس دکتر لند: برای بازدید باید به نیاوران بروید. ابتدای خیابان دارآباد و بعد از آجودانیه و انتهای خیابان موزه. مجموعه دکتر لند.

ساعت کاری مجموعه دکتر لند

دکتر لند چیست؟

همه جور امکانات پزشکی در یک مجموعه فراهم شده تا بچه‌ها با مشاغل حوزه بهداشت و درمان آشنا شوند. دستگاه‌های سونوگرافی، آمپول و انبر و قیچی، سی تی اسکن، سرم و نوار قلب، گوشی پزشکی و خلاصه همه جور تجهیزاتی که در یک بیمارستان وجود دارد را در دکتر لند خواهید دید. کودک شما می‌تواند لباس پزشک و پرستار به تن کند، دکتر کوچولو شود و بالای سر بیماران برود. او باید معاینه‌‌شان کند و بیماری آن‌ها را تشخیص بدهد.

اگر رفتار خشونت آمیزی از کودک‌ تان در برخورد با بیماران عروسکی دیدید، اصلا سعی نکنید انکار کنید. بهتر است با یک روانشناس کودک مشورت کنید تا به شما بگوید چه کاری مناسب است که انجام دهید. اگر فرزندتان علاقه‌ای به بازی در مجموعه ندارد، سعی نکنید مجبورش کنید عمل جراحی انجام دهد یا به عروسکی سرم وصل کند، من مطمئنم او یک هنرمند می‌شود.

گاهی هم لازم است دکتر کوچولوی شما، بیمار روی تخت را به صورت اورژانسی احیای قلبی کند. عروسک هایی که روی تخت هستند نقش بیمار را برای خانم دکتر وآقا دکتر کوچک بازی خواهند کرد. به علاوه اگر مثلا فرزند شما آمپول اشتباهی به او تزریق کند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد . نگران هیچ چیز نباشید. بچه ها در این بیمارستان می توانند آپاندیس، عمل لایزیک روی چشم، پیوند کلیه و… را  برای بیماران عروسکی انجام دهند و با موفقیت از اتاق عمل بیرون بیایند.

آدرس مجموعه دکتر لند

بازدید از دکترلند

  • امکانات دکتر لند

    جای پارک به اندازه کافی
    کافی شاپ
    عکاسی برای آقا و خانم دکترها
    نمازخانه
    پله برقی
    آسانسور
    بلیت الکترونیک
    راهنما
    رستوران
    بوفه
    نکته: بچه‌ های مهد و مدرسه را برای اردو به این مجموعه می‌آورند. بیشتر ملاحظه بچه‌ها را بکنید.

قیمت بلیط dr.Land

  • ساعت کار دکتر لند

    هر هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید از مجموعه دکترلند بازدید کنید.

  • قیمت بلیط دکتر لند

    برای اینکه بلیط را با قیمت ارزان‌ تری بخرید، می‌توانید سری به سایت‌ های تخفیف گروهی بزنید. اما معمولاً قیمت بلیط ۳۰۰۰۰ تومن است.

حرف آخر

شاید با خودتان بگویید چرا باید به این مکان برویم؟ چرا بلیط دکتر لند بخریم و به این مکان سر بزنیم؟ بهترین دلیلی که می‌تواند شما را متقاعد کند موضوع استعداد یابی و تشخیص علاقه‌مندی‌ های شغلی برای کودک‌‌تان است. در این مجموعه ضمن اینکه کودک‌‌تان در یک محیط کاملا جدی و هیجان انگیز بازی می‌کند، می‌توانید تشخیص دهید آیا به مشاغل حوزه درمانی علاقه دارد و یا خیر؟

در این صورت شما هم در آینده اصرار نمی‌کنید حتما برای اینکه برای خودش کسی شود، در دبیرستان وارد رشته علوم تجربی شده و دکتر شود. از سویی دیگر هم اگر ببینید کودک‌‌تان به این شغل اظهار علاقه‌‌مندی می‌کند، با پرورش این علاقه و استعداد می‌توانید کمک کنید در مسیر درستی قرار بگیرد که آن را دوست دارد.







:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , بیمارستان, گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای گردشگران گیاهخوار هم انتخاب های متعددی در تهران وجود دارد که می‌توانند در سفرهای رستوران گردی خود به آن ها سر بزنند.

رستوران گیاهی

اگر غلو نکرده باشیم امروزه بیش از یک سوم مردم جهان گیاهخوار هستند و در سال‌ های اخیر تعداد کسانی که به این نوع رژیم غذایی پیوستند بیشتر شده است. تعداد گردشگرانی هم که این روش غذایی را دارند کم نیست. هرچند گیاهخواری از دوران نخستین انسان‌ ها هم وجود داشته و به هیچ‌ عنوان اتفاق جدیدی نیست اما، این روزها بیشتر همه گیر شده و مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین مجله گردشگری مان به فکر این گردشگران، مخصوصاً توریست های خارجی هم بوده و قصد دارد امروز به چند رستوران گیاهی تهران سر بزند و آن ها را برایتان معرفی کند تا بتوانید در سفرهایتان از رستوران گردی هم لذت ببرید.

نکته این که لازم نیست شما حتماً گیاهخوار باشید تا به این رستوران ها بروید. تنوع غذایی و کنجکاوی تان هم می‌تواند شما را ترغیب کند تا غذاهای گیاهی را امتحان کنید. با مجله دلتا بمانید تا شما را با بهترین رستوران‌ های گیاهی شناخته شده و محبوب آشنا کنیم.

رستوران های وگن تهران

گیاهخواری مختصر

برای آنکه بتوانید رستوران مورد علاقه خود را انتخاب کنید باید چند نکته را بدانید. گیاهخواران به سه دسته تقسیم می‌شوند.

  • دسته اول وگن ها هستند. (وگان) یعنی صد در صد گیاهخوار، هیچ نوع گوشتی اعم از قرمز، سفید، دریایی؛ هیچ نوع لبنیات مثل شیر و همه فراورده های شیری، و در نهایت تخم مرغ و یا هیچ پرنده دیگری را نمی‌خورند.
  • دسته دوم گیاهخواران لاکتو هستند. یعنی تخم هیچ پرنده و هیچ نوع گوشتی را نمی‌خورند، اما شیر و فراورده های لبنی را مصرف می‌کنند.
  • دسته سوم گیاه‌خوار لاکتو-اوو هستند یعنی هم لبنیات می‌خورند و هم تخم‌ پرندگان اما هیچ نوع گوشتی نمی‌خورند.
    جالب است بدانید وگن ها هیچکدام از این دو گروه دیگر را به عنوان گیاهخوار قبول ندارند. از سویی خام گیاهخوران هیچ کدامیک از آن ها را هم قبول ندارند. آن ها تمام تغذیه شان از میوه ها، مغز ها و سبزیجات تازه است که به آن ها “رو وگن” یا همان خام گیاهخوار می‌گویند.

با این نکات حالا وقتی به یکی از این رستوران ها مراجعه کردید و منو را خواندید می‌توانید بسته به شیوه غذایی تان و یا علاقمندی خود غذاها را انتخاب کنید.

رستوران گیاهی تجریش

نام این رستوران را به صورت اصطلاحی رستوران گیاهی تجریش می‌خوانند. شاید شما باورتان نشود که می توانید انواع پیتزاهای گیاهی را میل کنید. هم وگن هم اوو هم لاکتو. اگر به رستوران گیاهی لاله در خیابان جعفر آباد تجریش بروید می‌بینید که در این رستوران انواع غذاهای سالم و خوشمزه و خوش رنگ ولعاب گیاهی را سرو می‌کند. می‌توانید طعم کلی غذاهای بی نظیر وگن رو در این رستوران بچشید.

رستوران گیاهی هربیس

در رستوران هربیس همه نوع غذا سرو می‌شود هم سنتی مثل انواع خورش های قیمه و قرمه اما صد در صد گیاهی، کوفته و کوکو وَ در نهایت فست فود و لازانیا و… وگن ها اوو ها و لاکتو ها می توانند هر غذایی را که باب طبعشان باشد در این منو انتخاب کنند.

جالب است به شما بگویم حتی افرادی هم که گیاه خوار نیستند به این رستوران سر زده  غذا های آن را امتحان می کنند. در خیابان ولیعصر واقع شده و پاتوق دانشجویان است. اتفاقاً فضای جوان پسندی هم دارد و برخورد پرسنل هم عالی است. قیمت هایش هم مناسب است و خلاصه می‌توانید یک وعده غذایی سالم و بدون خونریزی را در این رستوران نوش جان کنید.

رستوران هرمس وگن

رستوران آناندا

اینجا از رستوران‌ های قدیمی گیاهی محسوب می‌شود. چیزی در حدود ۱۳-۱۴ سال است که مشغول سرویس دادن به گیاهخواران است. در بین وگن ها محبوبیت خاصی دارد، دارای فضای باز و سبز است و با نوع نگاه رستوران مناسب. ( نوع نگاه به اصطلاحِ بشقاب سبز)
رستوران آناندا در بهستان دهم و اختیاریه جنوبی مشغول به کار است و منویی متنوع و کامل دارد. غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کند و غیر گیاهخواران زیادی را هم به مشتریان دائمی خود اضافه کرده است.

رستوران گیاهی چارمیز

اول از همه خوب است بدانید به این دلیل که رستوران چارمیز محیطی کوچک دارد. این نام را برایش گذاشته اند. اما اکثر اوقات شلوغ است به خصوص در هنگام ظهر. در تهیه غذاهای این رستوران، از مواد اولیه تازه و طبیعی استفاده می‌‌شود و دوم غذاها در مقابل مشتریان و پشت آشپزخانه شیشه ای رستوران تهیه شده و پاستاهای وگن بسیار خوشمزه ای دارد.

طعم پاستای این رستوران به اندازه ای بی‌ نظیر است که رستوران چارمیز را به پاستا چارمیز معروف کرده است. در خیابان حافظ قرار دارد و در کنار پاستا غذاهای دیگری نیز در خود دارد که هر سه گروه گیاهخواران را راضی می کند.

رستوران چار میز یا پاستا چارمیز

رستوران گیاهی گویندا

رستوران و فروشگاه گویندا سال هاست که بین گیاهخواران شناخته شده است. تمام محصولاتی که از فراورده های گیاهی و سویا هستند را می‌فروشد. همچنین همبرگر، سوسیس، کالباس، سس مایونز، پنیر و همه همه را به صورت صد در صد وگن به شما ارائه می‌کند. غذاهایش بسیار خوش طعم هستند و منوی پر وپیمانی دارد.

شاید شما اسم گویندا را به عنوان فروشگاه انجمن گیاهخواری هم شنیده باشید؛ اما گویندا هم برای شما غذای گیاهی سرو می کند و هم در محیط آرام و صمیمی هر نوع اطلاعاتی که در زمینه تغذیه سالم لازم دارید را به شما ارائه می‌دهد. شاید پستر های :«صلح را از بشقاب خودتان آغاز کنید» را هم در این رستور ان ببینید.

مهر میترا

یکی از بهترین رستوران‌ های گیاهی تهران رستوران مهر میتراست.  با منویی متنوع که هر شخص گیاهخوار، خام‌گیاه خوار و حتی گوشت خواری را به راحتی مجذوب خود سازد. در لواسان، بلوار باستی قرار گرفته و با شعار همیشگی خود یعنی “شاد و مهربان باشید”، به مشتریان خود سرویس می‌دهد. مهر میترا سه طبقه دارد که هر طبقه دارای جذابیت‌ های خاص خود است. این رستوران از صبحانه تا شام در فضایی دلپذیر منو خود را به گیاهخواران ارائه می‌کند.

رستوران مهر میترا دکور بسیار دیدنی ای هم دارد و به شکل خلاقانه ای منوی خود را طراحی کرده است.

رستوران گیاهی مهر میترا

رستوران گیاهی پیور

در خیابان شیخ بهایی جنوبی رستوران پیور یکی دیگر از  رستوران‌ های گیاهی قرار گرفته و از سال ۱۳۹۳ در مجتمع آ.اس.پ افتتاح شده است. به صورت حرفه‌ای با پیام مهربانی آغاز شد و دکوری دلنشین و منحصر به فرد، در فضایی آرام و منوی متنوعی هم دارد. اینجا همه نوع غذای گیاهی مخصوص گیاهخواران، وگان‌ها، خام‌ گیاهخواران و … تهیه شده و از مشتریان پذیرایی می‌شود.
رستوران پیور جوایز مختلف داخلی و خارجی دریافت کرده که یکی از آن‌ ها قرار گرفتن در لیست ۱۰ رستوران برتر تهران است.

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

یکی دیگر از رستوران‌ های گیاهی که حتماً هم از آن مطلع بودید رستوران گیاهی خانه هنرمندان است در پارک هنرمندان خیابان ایرانشهر تهران واقع شده و از  سال ۱۳۷۹ با هدف حمایت از محیط زیست آغاز به کار کرده است. از همان ابتدای کار هم، غذاهای سالم و متنوع را به وسیله ترکیب صحیح غلات، حبوبات، سبزیجات، لبنیات و ادویه‌جات در پارک هنرمندان در فضای داخلی و خارجی ارائه می‌کرده است. علاوه بر این، در این رستوران فروشگاه ارائه محصولات غذاهای گیاهی متنوع وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با خانه هنرمندان بیشتر آشنا شوید مطلب ” خانه هنرمندان ، پاتوقی بی چون و چرا ” را مطالعه نمایید.

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

حرف آخر

برخی از این رستوران ها محصولاتی غذایی هم می‌فروشند که می‌توانید طبق راهنمای زیر آن ها را برای خود خریداری کنید.

به برچسب روی محصول و نشان “نقطه” روی آن دقت کنید.

  • نقطهٔ سبز توپر در وسط این آرم به معنای آن است که فرآورده، صد در صد وگن است.
  • نقطهٔ سبز توخالی در وسط این آرم به معنای آن است که فرآورده، گوشت ندارد ولی لبنیات دارد.
  • نقطهٔ قهوه‌ای توخالی در وسط این آرم به معنای آن است که فرآورده، تخم‌مرغ دارد.
  • نقطهٔ قهوه‌ای توپر به معنای آن است که غذا، شامل گوشت است.





:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل نارنجستان نور یک هتل بی نظیر و دیدنی در سواحل کاسپین است. با آن فضای روح نوازش می‌تواند اقامتی خاطره انگیز را برایمان رقم بزند.

هتل نارنجستان نور

امروز در صفحه هتل هایمان به سراغ هتلی رفته ایم که بیش از هر چیزی یک اسم با مسما دارد. در محوطه‌اش عطر بهار نارنج در فصول مناسب، دل هر گردشگر را می‌رباید. محیطی بسیار جوان پسند و مدرن دارد. کل منطقه یکی از مناطق پر تردد و به ویژه انتخاب تهرانی‌ ها برای گذران تعطیلات است. تعطیلاتی که آمیخته با عطر بهار نارنج، بوی نمک دریا و شمیم جنگل است. امروز به هتل نارنجستان نور می‌رویم. در استان مازندران، در کیلومتر ۷ جاده محمودآباد به نور، با مجله دلتا همراه شوید.

هتل نارنجستان نور

هتل پنج ستاره نارنجستان در اواخر دهه ۱۳۷۰ بنا و در سال ۱۳۹۱ بازسازی شده است. در کنار منطقه جنگلی و دریای خزر با چشم اندازی زیبا، به شکل محوری بنا شده است. خیابان اصلی هتل نارنجستان نور سنگ فرش است و به ورودی و نمای زیبای هتل منتهی می‌گردد. از ابتدای مجموعه که وارد می‌شوید پرسپکتیو هتل و نمای کافی‌شاپ گردان کاملاً مشخص و چشم نواز است. در پنج طبقه و ۱۱۹ باب اتاق و سوئیت بنا شده و پرسنلی مجرب و حرفه ای دارد.

نام این هتل را بی شک از مهمانان قبلی آن شنیده‌اید. لوکس پسندان زیادی تا به حال در این هتل اقامت کرده‌اند. در یک مروارید دلربا که همه خاطرات خوش موج های آبی و جنگل های سرسبز و نسیم بهشتی را برای همیشه در ذهنتان خواهد نشاند. هتل نارنجستان نور در مجموعه ای شامل ۵۷ ویلای دوبلکس ، ۵۲ اتاق دو تخته و سه تخته لوکس ، ۱۰ سوئیت و رویال سوئیت ، سالن آمفی تئاتر ، رستوران و کافی شاپ گردان با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی ، کافی شاپ و فست فود ساحلی ، کلوپ ورزش های آبی ، سالن بیلیارد و بازی های کامپیوتری ، چایخانه سنتی بهارستان و مرکز تجاری قرار گرفته است.

معماری بی نظیر و منحصر به فردی دارد، اسلوب های معماری اصیل ایرانی را کاملاً رعایت کرده و  مکانی مطمئن و زیبا برای مشکل‌ پسندان فراهم آورده است.

اتاق های هتل نارنجستان نور

  • دو تخته (جنگل)

    شامل یک تختخواب دو نفره (یا دو تخت یک نفره) یک کاناپه ۳ نفره قابل تبدیل به دو تخت یک نفره ، قابلیت استفاده برای ۴ نفر صبحانه رایگان برای ۲ نفر

  • ویلای تیپ B

    یک تختخواب دو نفره همراه یک کاناپه سه نفره تختخواب شو برای استفاده ۲ نفر قابلیت استفاده برای ۴ نفر (صبحانه به تعداد نفرات) با امکان سرویس اضافه برای دو نفر

  • سه تخته (جنگل)

    شامل یک تخنخواب دونفره و یک تخت یکنفره، یک کاناپه ۳ نفره تختخواب شو برای استفاده ۲ نفر-قابلیت استفاده برای ۵ نفر (صبحانه رایگان برای ۳ نفر)

اتاق های هتل نارنجستان مازندران

امکانات هتل نارنجستان نور

  • خانه داری
  • روم سرویس
  • نشریه ویژه نارنجستان
  • واحد فناوری اطلاعات
  • لاندری
  • تلفن سانترال
  • صندوق امانات دیجیتال
  • نمازخانه
  • خیاط خانه
  • باشگاه مشتریان هتل نارنجستان
  • مینی بار
  • دستگاه خودپرداز
  • تاکسی سرویس
  • سالن آرایش و زیبایی نارنجستان

صبحانه خوری نارنجستان ایزد شهر

امکانات جانبی هتل

  • صبحانه خوری هتل نارنجستان

    صرف صبحانه ایرانی در یک فضای دلنشین، و آن هم با معماری ایرانی حتماً دلچسب خواهد بود. با بوفه ای کامل از غذاهای ایرانی و فرنگی و دسرهای متنوع که از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰:۳۰ آماده سرویس دهی به مهمانان است و برای استفاده عموم آزاد.

  • رستوران سنتی بهار

    در ضلع غربی ورودی هتل نارنجستان نور رستوران سنتی بهارستان را خواهید یافت. با محیطی سنتی و قدیمی، غذاهای محلی، انواع کباب های اصیل ایرانی، نوشیدنی های گرم و انواع چای ساده و طعم دار که بهترین سرویس ها را به شما ارائه می دهد.
    رستوران نارنجستان ایزد شهر مازندران

  • رستوران های صدف و مروارید

    رستوران هتل نارنجستان در دو بخش شرقی و غربی با نام های صدف و مروارید، در لابی هتل واقع شده است. محیطی دیدنی دارد و براساس استاندارد هتل های ۵ ستاره و تنوع منوی غذایی انواع غذاهای ایرانی ، فرنگی و محلی با کیفیت را برایتان مهیا کرده است.

  • رستوران گردان

    رستوران گردان از زیباترین فضاهای هتل نارنجستان است. چشم اندازی کامل از ساحل زیبای مازندران و مناظر اطرافش را پیش روی مهمانان قرار می‌دهد. در طبقه پنجم هتل با انواع غذا های ایرانی و فرنگی در قالب کافه رستوران قرار گرفته است. مهم اینکه این رستوران آماده برگزاری جشن ها و مراسم بهترین لحظات شماست.
    رستوران گردان نارنجستان ایزد شهر مازندران

  • سالن آمفی تئاتر

    سالن همایش، هم از نظر هزینه و هم از نظر پرستیژ کنفرانس، بسیار حائز اهمیت است. مرکز همایش بین المللی نارنجستان با برخورداری از امکانات منحصر به فرد، آماده برگزاری رویدادهای فرهنگی ، هنری و اجتماعی است. کنفرانس ، سمینار ، همایش ، جشنواره ، کارگاه آموزشی و نمایشگاه را می توانید در یک سالن ۲۲۰ نفری با قابلیت تغییر چیدمان صندلی ، فضای نمایشگاهی به مساحت ۵۰۰ متر مربع ، استودیوی رادیویی و تلویزیونی و سالن های پذیرایی و رستوران بر پا نمایید.

  • اتاق ماساژ

    درمان سیاتیک ، دیسک کمر و گرفتگی عضلات از طریق ماساژ های خاص در اتاق ماساژ هتل نارنجستان امکان پذیر است. ماساژ ایرانی، سوئدی، تایلندی، کالیفرنیایی، روسی، سنگ داغ، بادکشی، اصلاح مفاصل، ورزشی، پونتی، چاکرا و… همراه با مشاور تخصصی انجام می شود.

  • کلوپ ورزشی

    کلوپ ورزشهای آبی نارنجستان شامل جت اسکی ، موتور چهار چرخ ، قایق موتوری ، باناناو …است که صبح و بعداز ظهر می شود با آن ها حسابی خوش گذرانی کرد.
    کلوپ ورزشی هتل

  • کافی شاپ لابی

    این هتل لابی بسیار زیبایی هم دارد در ارتفاعی بیش از ۶٫۵ متر از سطح دریا قرار گرفته و مشرف به آن هم هست. پوشش لابی در تراس طبقه سوم هتل و کاملاً شیشه‌ای است، آسمان زیبای خزر نه تنها از داخل لابی بلکه از راهروهای اصلی اتاق ها و سوئیت ها کاملاً مشهود و دارای نور طبیعی است.

    راه پله اصلی هتل دور آسانسور شیشه ای طراحی شده، آسانسوری که به طرف طبقات و رستوران‌ ‌گردان هتل با نورپردازی زیبا درحرکت است.

  • کافی شاپ ساحلی روستیک

    کافه ساحلی روستیک در ضلع غربی هتل نارنجستان قرار گرفته و انواع شیک و گلاسه مخصوص، نوشیدنی های گرم و سرد، آبمیوه های طبیعی، آش و… را به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهد.
    کافی شاپ ساحلی

قوانین هتل نارنجستان نور

  • قوانین کنسلی هتل ها بسته به شرایط و زمان لغو رزرو، متفاوت است. به همین دلیل شرایط و مبلغ جریمه در زمان کنسلی اعلام و از مبلغ واریزی کسر خواهد شد. مابقی مبلغ به حساب مسافر واریز می‌گردد.
  • مسافرین گرامی می توانند بعد از ساعت ۱۴:۰۰ اتاق خود را تحویل گیرندو قبل از ساعت ۱۲:۰۰ اقامتگاه خود را تحویل دهند.
  • هزینه اقامت کودکان خردسال تا سن ۶ سال رایگان محاسبه خواهد شد





:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

فقط یک ساعت و نیم شاید زمان بخواهد تا همه جای دره هملون را ببینیم. شیب تندی ندارد و اگر برفی نباشد، راه‌ رفتن در آن اصلاً سخت نیست.

هملون

برای تفریح و سرگرمی گزینه های زیادی در شهر تهران وجود دارد. در اطراف تهران هم برای پایتخت نشینان، جاذبه های گردشگری بسیاری هست که می تواند مقصد یک روز تعطیل و مقاصد گردشگری آخر هفته باشد. از آن ها به عنوان تعطیلات آخر هفته خودتان استفاده کنید. ما هم با مجله گردشگری می‌خواهیم سری به آبشار یخی هملون بزنیم.

شاید فکر کنید زمستان‌ ها بازار سفر به جنوب داغ‌ تر است اما، باورتان نمی‌شود سردگرد ها و طرفداران سفر های زمستانه چه قدر مقصد های زمستانی هیجان‌ انگیز تری نسبت به ما که از سرما گریزانیم دارند. جایی مثل دره هملون با آن منظره آبشار یخی اش. در مسیر میگون به شمشک قرار گرفته و زمستان‌ ها پاتوق یخ‌ نوردی و پیاده‌ گردی در برف است. با مجله دلتا همراه باشید.

آبشار یخی دره هملون

آبشار دره یخی هملون کجاست ؟

دره هملون،‌ درست در شمال شرقی تهران است. آبشار بی نظیری دارد که در زمستان ها یخ می‌زند. گذشته از آنکه مأوای یخ نوردان است، بلکه یک سوژه آنتیک برای عکاسان طبیعت هم هست. اگر از جاده لشکرک به فشم و بعد به میگون برویم این آبشار را می‌بینیم.

نام همِلون را از آنجا گرفته اند که: اگر به دره هملون سر بزنید غارها و سوراخ‌ های زیادی در دامنه‌ هایش خواهید دید که در قدیم به آنها لانه می‌گفتند. بعد از آن هم «همه جا لانه» یا «همه لانه» چرخید و چرخید و چرخید و تا به ما برسد، به همِلون تبدیل شد.

نکته: حتماً در فصل زمستان زنجیر چرخ همراه خود بیاورید.

دره یخی هملون میگون

چرا باید هملون را ببینیم؟

نمی‌دانم در تابستان به این دره سر زده اید یا نه؟ درست است که آبشار، ما را یاد گرمای تابستان می‌اندازد. اما باورتان نمی‌شود نیمی از زیبایی این دره به آبشار و یخ زدن آن در فصل زمستان است. رشته‌های آبی که به پایین می‌ریزند، در دمای زیر صفر یخ می‌زنند و منظره‌ جذابی از قندیل‌ های برفی درست می‌کنند. جایی که یخ نوردان می‌توانند حسابی دلی از عزا دربیاورند.

هر چند خیلی از یخ نوردان برای این ورزش باید راه های دور را طی کنند. اما جالب است به شما بگویم غیر از آبشار یخی خور خیلی‌ ها زمستان‌ ها برای یخ‌ نوردی به آبشار هملون می‌آیند. آنها می‌توانند از دیواره‌ های یخی آبشار صعود کنند و حسابی لذت ببرند.

آموزشگاه یخ‌ نوردی نیز آنجا وجود دارد اما، اگر شما یخ نورد نباشید و یا تجهیزات لازم را نداشته باشید باز هم از رفتن به این دره نهایت لذت را خواهید برد. آبشار هملون به قدری زیباست و چشم نواز که می‌توانید ساعت ها به آن‌ خیره شوید و حتی متوجه گذشت زمان هم نشوید. در آنجا ورزشکارانی را هم خواهید دید که از آبشار صعود کرده و کم کم در چشم شما مانند مورچه هایی می‌شوند که از دیواری سفید بالا می رند.

آبشار یخی هملون

وسایل مورد نیاز سفر

اگر فصل زمستان به‌ دیدن آبشار یخی هملون می‌روید، گذشته از زنجیر چرخ برای ماشین، لباس خیلی گرم، عینک مناسب برف، بادگیر، بارانی، کلاه، دستکش و کفش مناسب یا پوتین هم لازم می شود. غذای سبک و آب کافی هم باید برداریم.

نکته: دمای دره حدود ۱۰ درجه از جاده اصلی پایین‌ تر و حسابی سرد است.

چه طور به آبشار هملون برویم ؟

وسیله شخصی: ابتدا خود را به بزرگراه شهید بابایی برسانید، از آنجا به جاده لشکرک بروید و سپس به فشم و نهایتا به میگون برسید. از میدان فشم تا میگون ، فقط ۵ کیلومتر است. از آنجا جاده میگون به شمشک را ادامه می‌دهیم. ۵ کیلومتر دیگر که برویم به هملون می‌رسیم. همانجا که تابلوی رستوران هملون نصب شده است.

وسیله نقلیه عمومی: می توانید با اتوبوس های خطی شمشک که ساعت ۷ از فلکه چهارم تهرانپارس به شمشک می‌روند. خود را به آنجا رسانده و از شمشک هم با تاکسی به هملون بروید. اتوبوس برگشت هم ساعت ۱۵:۳۰ از شمشک به سوی تهران باز می‌گردند.

چطور به آبشار یخی برویم

جاذبه‌های نزدیک دره هملون

فقط یک ساعت و نیم شاید زمان بخواهد تا همه جای دره هملون را ببینیم. شیب تندی ندارد و اگر برفی نباشد، راه‌ رفتن در آن اصلاً سخت نیست. در تابستان ها باغ‌ های باصفای این منطقه پر از درختان سیب، گیلاس و آلبالو می‌شوند.

  • غار هملون
    دو غار که به آن ها هملون کوچک و هملون بزرگ می‌گویند در اینجا وجود دارد. با ۱۵ دقیقه پیاده‌ روی از اول دره به غار هملون کوچک می‌رسیم. بعد از حدود ۵۰ متر هم به هملون بزرگ. درازای هملون بزرگ ۱۰۰ متر است. پیشنهاد می‌کنیم برای سر زدن به این غار با اصول غارنوردی آشنا باشید و تجهیزات لازم را حتماً با خود بردارید.
  • قلعه استوار
    قلعه استوار هم در تنگه هملون قرار دارد که عمرش به قرن ۴ یا ۵ هجری می‌رسد. بخش‌ های زیادی از این قلعه خراب شده و فرو ریخته است اما، بقایای آن‌ هنوز سر جایش است. در نزدیکی این قلعه، غار سه طبقه استوار هم قرار گرفته که می‌توانید به آن هم سر بزنید.
  • رودخانه هملون
    یک رودخانه هم در دره هملون جریان دارد که در بهار و اول تابستان پرآب است. به رودخانه شمشک می‌ریزد و به باغ‌های سرسبز هملون هم نزدیک است.
    رودخانه دروه هملون
  • پیست اسکی شمشک
    علاقه‌ مندان به ورزش اسکی، برای رفتن به پیست اسکی شمشک از این مسیر می‌گذرند. به تهران نزدیک است و امکانات کافی و هتل هم دارد.

حرف آخر

هملون مقصدی عالی برای سفری یک روزه‌ است. شاید بخواهید مدت بیشتری را در این جاذبه دیدنی صرف کنید. در این صورت هتل میگون و هتل شمشک بهترین انتخاب ها هستند و شما نمی‌توانید بدون تجهیزات مناسب در این منطقه کمپ بزنید.



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از مزیت‌ های این هتل حق انتخاب در رزرو اتاق‌ ها است و به جدیدترین سیستم های گرمایش فن کوئل و سرمایش اسپیلیت مجهز است.

هتل کویری بالی

امروز راجع به هتلی صحبت می‌کنیم که بزرگ‌ ترین هتل کویری مرکز ایران است. در شهر خور و بیابانک اصفهان قرار گرفته و هتلی ۳ ستاره است. هتل کویری بالی که به منظور جذب توریست های داخلی و خارجی و با هدف کویر نوردی و پذیرایی از گردشگران تورهای صحرا در دل کویر بنا شدهاست. در سال ۱۳۸۸ در ۲ طبقه و با ۳۳ باب اتاق به بهره برداری رسید و امروز به حدود ۴۰ باب اتاق‌ و مهمانسرا هم رسیده است. به دو صورت مدرن و سنتی و بر اساس استاندردهای هتلداری چیدمان شده‌ و بهترین ها را برای پذیرایی از مهمانان ارائه می‌دهد.

صفحه هتل های‌مان امروز به این اقامتگاه دیدنی سر زده است تا ببیند هتل کویری بالی با داشتن مساحتی در حدود شش هزار متر مربع چه دارد که برایمان بگوید. با مجله دلتا بمانید.

بزرگترین هتل کویری ایران

کویر خور و بیابانک

کویر خور و بیابانک منحصر به فرد است و دیدنی هایش هم شگفت انگیز. وقتی برای دیدن جاذبه های گردشگری خور و بیابانک می‌روید خواهید دید اهالی آنجا هم بسیار مهمانپذیر هستند. اصلاً استان اصفهان یکی آن استان های بی نظیر است. از جاذبه های تاریخی گرفته تا مقاصد شگفت انگیز طبیعی، دیدنی هایی دارد که زبانزد است مانند دریاچه نمک که برخی آن را با عنوان دریاچه نمک کویر مصر هم می‌شناسند.

فکر اقامت در این کویر و ساختن خاطرات درخشان ممکن است ذهنتان را مشغول کند. تعدادی اقامتگاه بوم گردی هم آنجا هست به علاوه هتل کویری بالی که می‌تواند بهترین گزینه باشد. دریاچه نمک، روستای گرمه و ایراج، کویر مصر، کانال‌ های پلایا از جمله مکان‌ های دیدنی نزدیک به هتل بالی است. می‌توانید از قلعه سه هزارساله بیاضه، روستای باصفای سی و سه چشمه و تالاب و چشمه و نخلستان روستای گرمه نیز بازدید کنید و در شب هم به تماشای ستاره‌ها در قلب کویر بروید.

پیشنهاد مطالعه: برای اشنایی بیشتر ب دیدنی های خور و بیابانک مطلب “جاذبه های گردشگری خور و بیابانک” را بخوانید.

کویر مصر و بالی

هتل کویری بالی

این هتل بی شک یکی از بهترین اقامتگاه های حاشیه کویر مرکزی ایران محسوب می‌گردد. معماری زیبا و کاملاً متناسب با کویر دارد. چیزی شبیه به قلب کویر است. فضایش بسیار دیدنی است. با آن رنگ های قهوه ای و تزئینات رنگی. حوض زیبایی هم وسط آن تعبیه شده که شاید سوژه اولین عکس‌تان از اقامت در هتل کویری بالی باشد. امروز حدود ۴۰ واحد اقامتی دارد و دسترسی هایش به جاذبه های دیدنی بسیار آسان است.

۵۵ کیلومتر تا منطقه توریستی کویر مصر فاصله دارد. تا فرودگاه بین المللی اصفهان ۲۷۰ دقیقه فاصله، تا ایستگاه قطار اصفهان ۲۷۹ دقیقه، تا پایانه مسافربری اصفهان ۲۷۹، تا روستای گرمه ۲۲، تا کویر مصر ۵۴ و تا روستای جندق ۷۸ دقیقه فاصله زمانی دارد.

انمکانات هتل سنتی کویر

اتاق ها و امکانات

هتل بالی دارای یک حیاط اصلی است که دور تا دور آن اتاق ها با چیدمانی سنتی قرار گرفته اند. با دیوار های کاهگلی و آن پنجره ها و درهای به جا انتخاب شده. دالان هایی که آنجا ساخته شده اند به زیبایی بنا افزوده اند. وقتی وارد آن می‌شوی انگار در دل کویر به یک شهر دیگر رفته ای که خبر از آن خشکی و بی آب و علفی که در ذهنت مجسم کرده‌ای نمی‌یابی. حوضی که وسط آن طراحی شده است از ورودی تا جلو در بنا ادامه دارد که خودش زیبایی آنجا را چند برابر کرده.

از امکانات مناسب اقامتی این هتل هم برایتان بگوییم: پارکینگ رایگان، اینترنت، تلویزیون در لابی، اتاق چمدان، سرویس بهداشتی در لابی، کتابخانه، تاکسی سرویس ۲۴ ساعته، ترانسفر رفت و برگشت، تبدیل ارز، خدمات تور، خدمات اتوکشی، روم سرویس، سرو ناهار در اتاق، لاندری، سالن بیلیارد، فروشگاه صنایع دستی، رستوران و کافی شاپ فقط برخی از امکانات و خدمات هتل کویری بالی خور و بیابانک هستند.

یکی از مزیت‌ های این هتل حق انتخاب در رزرو اتاق‌ ها است و به جدیدترین سیستم های گرمایش فن کوئل و سرمایش اسپیلیت مجهز است.

اتاق هایش، هم مدرن هم سنتی است. از دو تخته تا شش تخته را هم سرویس دهی می‌کند. در دکور سنتی از تشک پنبه ای که روی زمین پهن می‌شوند استفاده شده و لحاف قرمز رنگ روی آن زیبایی زندگی در مناطق روستایی را برایتان تدایی می‌کند. وسایل تزئینی هم از صنایع دستی مردم کویر نشین را خواهید دید که بسیار چشم نواز است. با دیوار های کاه گلی و به صورت کاملاً سنتی طراحی و چیده مان شده که معمولاً این بخش بیشتر مورد استقبال گردشگران است. اتاق هایی تخت دار هم برای مسافرانی که بخواهند تجهیز شده که می‌توانید آن ها را هم انتخاب کنید. احساس کمبود نخواهید کرد.

گردشگران و کویرنوردان خارجی هتل

همچنین یکی از ویژگی های بسیار با همیت و منحصر به فرد این هتل، برگزاری تورهای کویر نوردی است با حضور چندین لیدر حرفه ای و آشنا به تمامی کویر های اطراف این منطقه. تورهای ۳.۵ روزه دارد و خدماتی همچون بازدید از مناطق گردشگری کویری، ارائه تمامی وعده های غذایی، شب نشینی های گرد آتش در شب های کویر، بازدید از آبشار نمکی و دریاچه نمک خور، سافاری، شتر سواری، موتور ای تی وی، روستای مصر، بازدید از تالاب و چشمه گرمه و بازدید از روستا و قلعه باستانی بیاضه، به کویر نوردان ارائه خواهد شد.

قوانین و مقررات هتل کویری بالی

  • هزینه برای اقامت کودکان زیر ۳ سال رایگان ، ۳ تا ۷ سال در صورت عدم استفاده از سرویس نیمه بها و بالای ۷ سال نفر اضافه محاسبه می‌شود.
  • پذیرش خانم تنها فقط با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان پذیر است.
  • پذیرش صیغه نامه معتبر با مهر برجسته امکان پذیر است.

اتاق های کویری بالی

کنسلینگ

  • اگر متقاضی تا ۲۰ روز قبل از زمان رزرو شده برای استفاده، نسبت به لغو آن اقدام کند، هیچ گونه جریمه‌ای به آن تعلق نخواهد گرفت.
  • از ۲۰ روز تا ۱۱ روز قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۲۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازاء هر اتاق
  • از ۱۰ روز تا شش روز قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۳۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازاء هر اتاق
  • از پنج روز تا ۴۸ ساعت قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۵۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازاء هر اتاق
  • از ۴۸ ساعت قبل تا زمان ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۷۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازاء هر اتاق

امکانات و تورهای هتل

تبصره ۱: چنانچه مهمان پس از رزرو و اقامت در هتلی، بنا به هر دلیلی از ادامه اقامت در هتل منصرف شد، هزینه یک شب اقامت به ازاء هر اتاق محاسبه و از مبلغ پیش‌ پرداخت کسر خواهد شد، به جز موارد خاص با توافق طرفین

تبصره ۲: کاهش تعداد اتاق‌ های رزرو شده توسط دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی تا ۴۸ ساعت قبل از ورود و تا سقف قابل قبول بوده و مشمول جریمه نیست.

آدرس هتل بالی خور و بیابانک

آدرس: خور – میدان فاطمی – هتل کویری بالی



:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کاریزِ کیش، که با نام شهر زیر زمینی معروف شده است با وسعت 10000 متر در عمق 16 متری در زیر زمین بنا شده است. با سقفی پوشیده شده از صدف و مرجانهایی به عمرِ 270 میلیون سال که در برخی قسمتها قدمت این مرجانها به 570 میلیون سال نیز می رسد.

سفر به جزیره کیش در هر زمانی از سال برای گردشگران جذابیت دارد. تابستان و زمستان هم ندارد. با آن طبیعت منحصر به فرد و تفریحات متنوع. جالب است بدانید که این مروارید خلیجِ فارس غیر از پاساژ گردی‎ ها و تفریحات آبی، مناطق گردشگری‎ زیبایی را نیز در خود جای داده است. از تفریحات آدرنالین دار بگیرید تا آثار تاریخی و بناهای دیدنی. یکی از این مناطق دیدنی کاریز کیش است. شهری زیر زمینی که باید حتماً در لیست جاذبه های گردشگری تان نوشته شود.

شهر زیر زمینی کیش

امروز بامجله گردشگری مان سری به این شهر زیرزمینی زده ایم که اتفاقاً یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی کیش است. شبکه ای از قنات ها که به این نام معروف شده و فقط ۱۴ متر از سطح زمین پایین تر است. با مجله دلتا بمانید.

کاریز چیست؟

کاریز، تشکیل شده از یک دهانه روباز و یک مجرای تونل مانند زیرزمینی و چندین چاه عمودی که این مجرا یا تونل زیر زمینی را با سطح زمین مرتبط می‌سازد، بخش‌ های مختلفی دارد و خود چاه‌ ها عامل تهویه هوای قنات نیز هستند. در حقیقت ایران را می‌توان اولین کشوری دانست که این چرخه‌ پر کاربرد را به وجود آورد. سازه ای که آب را بدون صرف هزینه و تنها با کمک گرفتن از نیروی ثقل زمین به مکان درست هدایت می کرد.

شهر زیر زمینی کاریز کیش

کاریز کیش مقصد گردشگری

کاریز کیش که با نام شهر زیر زمینی کیش هم معروف شده، به وسعت ۱۰۰۰۰ متر در عمق ۱۴ تا ۱۶ متری زیر زمین، قرار گرفته است. ویژگی منحصر به فردی دارد، سقفی پوشیده شده از صدف و مرجان‎ هایی به عمرِ ۲۷۰ میلیون سال که در برخی قسمت‎ ها قدمت این مرجان ‎ها به ۵۷۰ میلیون سال نیز می‎رسد.

در واقع همانطور که گفته شد این شهر زیر زمینی مجموعه‎ ای از قنات‎ هایی است که با شبکه ‎ای از مسیر های اصلیِ هدایت آب شیرین، مورد استفاده قرار می‎گرفته است. (کاریز معادلِ کلمه قنات در زبانِ عربی است.) و تنها قناتی در جهان است که سقف آن با مرجان پوشیده شده.

دمای هوای خنک این کاریز در تمام فصول سال تغییر نمی‎کند. یک جریان آب شیرین نیز از کنار گردشگران در حین بازدید می‌گذرد. دمای هوای خنک و گذر آب، این مکان را به یکی از بی نظیر ترین مناطق گردشگری در کل خلیج همیشه فارس بدل کرده است.

  • آدرس شهر زیرزمینی کاریز کیش

    این جاذبه گردشگری را می‌توانید در بلوار میرمهنا، بین میدان المپیک و میدان فارور بیابید.

  • ساعت کاری کاریز کیش

    همه روز های هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب می‌توانیم این شهر زیر زمینی را ببینیم را ببینیم.

تونل های زیر زمینی مرجانی

فسیل هایی در دل مرجان‎ ها

دیدن لایه ‎های هفت متری مرجانی در سقف این کاریز اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‎کند. مرجان‎ هایی که فقط می‎توانید در زیر دریاها و اقیانوس ها، آن ها را ببینید. اما کاریز کیش به راحتی این زیبایی ‎های بی‎ بدیل را مقابل چشمان شما قرار داده است.

بدنِ این مرجان ‎ها که زمانی در بسترِ دریا جای داشتند مملو از صدف‎ ها و فسیل آبزیانی است که بیش از میلیون ها سال قدمت دارند؛ و شما به وضوح می‎توانید هنگام بازدید، با نگاهی به سقف آن ها را مشاهده کنید.

موزه و بازار صنایع دستیِ زیر زمینی

داخل دالان ‎های کاریز کیش، بازار صنایع دستی ای برپا شده است، که می‎توانید از آثار دستی و هنرمندانه‎ این مرز و بوم یادگاری‎ هایی برای خود و دوستان‎تان تهیه کنید. همچنین در بخشی از این کاریز موزه ‎ای قرار دارد که در آنجا فسیل‎ هایی از جانوران همراه شناسنامه و مشخصات‎ آن ها، نگهداری می‎شود وَ مهمتر از همه این که شناسنامه کاملی از تاریخچه خلیج فارس را مشاهده خواهید کرد که بر نام بلند خلیج ایرانی همیشه فارس صحه می‎گذارد.

صنایع دستی قنات

امکانات توریستی کاریز کیش

گذشته از جاذبه دیدنی و گردشگری این کاریز، امکانات دیگری نیز به این مجموعه اضافه شده است. مانند عکاسخانه که اجازه می‌دهد خاطره این روز زیبا را در این مکان دیدنی برای خود ثبت کنید. همچنین می‎توانید بر دست و بدن خود نقش ‎هایی زیبا از حنا بزنید که خاص مردمان جنوب کشورمان است. همچنین رستوران و کافه‎ای نیز برای گردشگران تعبیه شده است.

تاریخچه مختصر

قنات کیش در حدود ۲۰ سال پیش رو به تخریب بود و در معرض نابودی قرار داشت. در سال ۱۳۷۸ سرنوشت کاریز کیش به دست یکی از ایرانیانی که پس از سال‌ها از آلمان بازگشته بود تغییر کرد. مهندس حاجی حسینی با تحقیق روی این سازه به آن علاقه‌ مند شد و تصمیم به بازسازی آن گرفت. او در همان سال مرمت و بازسازی کاریز را با حفظ اصالت بنا شروع کرد و به یک شهر زیرزمینی با بخش‌ های مختلف توریستی تبدیل شد.



:: برچسب‌ها: ایرانگردی , سفر , کیش , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

عمارت عین الدوله یادگاری از دوره قاجار و نشانی از بافت قدیم است. امروزه نگارخانه برگ در آن دایر شده و از بناهای بی نظیر و دیدنی برای تاریخ گردان است.

تهران قدیم همیشه جذابیت های خود را داشته و دارد. امروز درمجله گردشگری مان به یکی از بناهای به جا مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی سر می‌زنیم. کمتر در بین شهروندان شناخته شده است. اما شاید یا عکس هایش را دیده و یا حتی از مقابل آن عبور کرده باشید. عمارت عین الدوله که معماری آن هم به شیوه معماری قاجاری و بسیار دیدنی است. از باغی که این عمارت در آن قرار داشته، تقریباً چیزی باقی نمانده اما خوشبختانه بنای عمارت پابرجا است و امروز به نگارخانه برگ تبدیل شده است.

در زمان جنگ جهانی دوم، این عمارت شاهد واقعه ای مهم بود. برگزاری کنفرانس تهران که در خاطرات این بنای دیدنی ثبت شده است. با مجله دلتا بمانید تا گشتی در این یادگار تهران قدیم بزنیم

باغ عین الدوله قاجاری

شیرین هروی و نگارخانه برگ مختصر

عین‌الدوله صدر اعظم مظفر الدین شاه بود؛ باغ و عمارتی در مبارک‌ آباد بنا کرد. شاهزاده عبدالمجید میرزا عین الدوله اراضی دیگری هم داشت. باغ شازده(شاهزاده) در جنوب مبارک آباد که امروز بخشی از آن به صورت بوستان و به نام باغ شازده در آن جا دایر است. مجیدیه برگرفته از نام وی است.

عین الدوله در سال های پایانی عمر ورشکست شد و طلبکاران بسیاری از اموال او را به یغما بردند و این باغ هم مالک جدیدی با نام بصیرالدوله(هروی) پیدا کرد و بعد از مرگش به فرزندش دکتر نصرت‌الله هروی، و از ایشان  هم به دخترش شیرین انتقال یافت. تا این که در سال ۱۳۷۶ خورشیدی با توافق شیرین هروی، شهرداری آن را در اختیار گرفت و آنجا را به فضایی عمومی تبدیل کرد که قابلیت موزه و مکان‌ های دیگری با کاربری عمومی را دارا باشد. همچنین این بنا و باغ در تاریخ ۴ /۴ / ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسید.

در سال ۱۳۸۷، شهرداری فضاهای عمارت عین الدوله را در زمینه حمایت و گسترش هنرهای شهری تجهیز کرد در مهرماه همان سال نگارخانه‌ برگ یکی از معروف ترین نگارخانه‌ های ایران در مکان جدید خود، عمارت عین‌ الدوله، دور تازه‌ ای از فعالیتش را آغاز کرده و در کنار نمایشگاه‌ های نقاشی، به برگزاری نگارخانه های طراحی عکس‌، چاپ دستی، مجسمه و چیدمان هم پرداخت.

نگارخانه برگ

نگارخانه برگ عمارت عین الدوله

باغ ۱۱۹۰۰ متر مربع و به شکل مستطیلی شمالی جنوبی و با چهار در است؛ دو ورودی تشریفاتی درسمت شمال، دو دَر فرعی در دو جهت شرق و غرب و یک در اصلی هم در جنوب دارد.

ساختمان در دو طبقه بنا شده است، بنایی اعیانی ولی ساده‌. در طبقه همکف آن شاه‌ نشین با سقف آیینه‌ کاری شده و تزئینات قرار داشت، که دو طرف آن، راهرو ایجاد شده و دسترسی به طبقه دوم از طریق راه ‌پله های سمت شمال شرقی بنا بود.

بصیر الدوله بالکنی در طبقه دوم ایجاد کرد و با توسعه سالن ضلع شمالی، در طبقه همکف، چند اتاق به صورت دو گوشواره‌ قرینه در دو سمت بنا ساخت. افزون بر آن سرویس بهداشتی و حمامِ درون عمارت هم از کارهای وی بود.

ایوانی در آنجا قرار دارد که دور تا دور ساختمان را می چرخد. بنا با نقاشی دیواری، گچ بری، آیینه کاری و قاب بندی تزئیین شده است و رنگ چشم نوازی دارد.

حیاط سابق عمارت

معماری و پلان عمارت عین الدوله

معماری ایرانی هم مانند همه معماری هایی که ریشه در فرهنگ بومی دارند، به اقلیم توجه داشت و تا پایان دوره قاجار آثار با ارزشی به وجود آورد. فضاهایی که به طور مشخص به دلیل ویژگی های بومی شکل گرفته بودند مانند اتاق کرسی، زمستان نشین، سردابه که اقلیم در آن ها موضوع اصلی بوده است. در دوره قاجار سبکی در معماری به وجود آمد که برگرفته از معماری بومی و معماری غربی بود، عمارت عین الدوله نیز که در زمان قاجار ساخته شده است تلفیقی از معماری اسلامی و غربی است.

پلان عمارت عین الدوله نشان دهنده گرایش به سادگی نسبت به معماری ایران باستان است. ستون های عمارت الهام گرفته از سبک باروک مغرب زمین، مانند سر در ورودی بنا که سنتوری و آن هم ویژگی های معماری های غربی را در خود جای داده است.

پلان عمارت عین الدوله و نگارخانه برگ

چطور به عمارت عین الدوله برسیم

آدرس: پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، شماره ۱۷

در حال حاضر ایستگاه مترو هروی در نزدیکی این عمارت افتتاح شده و می‌توانید پس از خروج از ایستگاه با تاکسی‌ هایی که به میدان هروی می‌روند در خیابان وفامنش به سمت میدان هروی رفته و سر خیابان جمالی از تاکسی پیاده شده و به سمت عمارت عین‌الدوله بروید. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌ هایی که به میدان هروی و پاسداران تردد می‌کنند استفاده کنید.

ساعات بازدید عمارت عین الدوله

همه روزه به جز جمعه‌ ها و ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر برای بازدید از آن می‌توانید مراجعه کنید.

ورودی عمارت نگارخانه برگ

کنفرانس تهران

در خلال جنگ جهانی دوم سران سه کشور روس و انگلیس و آمریکا که پیشتر قوایشان در تهران مستقر شدند در پایتخت حاضر شدند. به جهت امنیتی و دیگر ملاحظات از مرکز شهر و تمرکز منطقه مسکونی دور شده و در عمارت عین الدوله مستقر شدند، و کنفرانس مشهور تهران را نیز در همین عمارت برگزار کردند.

کنفرانس تهران در روز های ۶ تا ۹ آذر ماه سال ۱۳۲۲ خورشیدی در تهران انجام و به منظور توافق درباره حواشی جنگ با متحدین و ترسیم  جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم برگزار شد.

عکس تاریخی چرچیل، روزولت و استالین در ایوان شمالی بنای عین‌الدوله، یادگاری از این رویداد است.
کنفرانس تهران در باغ عین الدوله

حرف آخر

متاسفانه بسیاری قسمت های بافت کهن تهران قدیم با اینکه در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند، قربانی ساخت و سازهایی می‌شوند که بی رویه در حال انجامند. زیبایی استخر عمارت عین والدوله و آن باغ و حیاط مقابل عمارت به دلایلی که نمی‌دانیم برای بنا شدن ساختمانی بزرگ واگذار شده اند و اکنون دیگر از ان همه زیبایی مقابل عمارت خبری نیست. هرچند بنای عمارت هنوز پابرجاست و نگارخانه هم دایر است اما چرا باید هر روز منتظر از بین رفتن یکی از این بناهای خاطره انگیز و تاریخی بمانیم؟



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دیدن جاذبه های گردشگری خور و بیابانک مانند قدم گذاشتن در رویاهاست. دیدنی های تاریخی و کهن این شهرستان و آن دریاچه زیبای نمک را در هیچ کجا نمی توان یافت.

جاذبه های گردشگری خور و بیابانک

در شرقی ترین نقطه استان اصفهان، در ۴۲۰ کیلومتری آن، شهرستانی زیبا با دیدنی های چشمگیر وجود دارد. شهرستان خور و بیابانک با ۱۲۶ آبادی بزرگ و کوچک. معمولا مصالحی از گل و خشت دارند اما، در قسمت های مدرن تر خانه هایی به روز تر و به شکل امروزی درآمده را نیز خواهید یافت. جالب اینکه مساحت زیادی از این منطقه کویری است و شما می‌توانید، در سفرتان از رمل های زیبا، تپه های شنی و جلوه های بی نظیر طبیعت شگفت زده شوید.مجله گردشگری مان در این فصل سری به جاذبه های گردشگری خور و بیابانک زده است تا زیبایی هایش را با شما شریک شود. با مجله دلتا بمانید.

کویر مصر

خور و بیابانک

اصلاً اصفهان یکی آن استان های منحصر به فرد برای مقاصد گردشگری است. از جاذبه های تاریخی گرفته تا دیدنی های شگفت انگیز طبیعی به حق هم جز این نیست. دیدنی هایی دارد که زبانزد است مانند دریاچه نمک که برخی آن را با عنوان دریاچه نمک کویر مصر می‌شناسند و برخی هم با همان نام این شهرستان. بیایید ببینیم دیگر جاذبه های گردشگری خور و بیابانک کجاها هستند و چه چیزهایی دارد که شاید از آن بی خبریم.

  • قلعه رویایی بیاضه

    در روستای بیاضه در ۵۳ کیلومتری خور و بیابانک قلعه ای واقع شده است که به ارگ بیاضه هم معروف است. یک قلعه رویایی چند طبقه از خشت و گل. دور تا دور این بنا خندق های عریض و عمیقی به طول ۷ تا ۱۳ متر وجود دارد که از ارگ در برابر دشمنان محافظت می کرده است. سن و سالش به دوران ساسانیان می‌رسد و سال ها کارکرد دفاعی داشته است. مسکونی هم بوده و جهانگردان زیادی هم راجع به آن صحبت کرده اند. مثل ناصر خسرو و ابن حوقل که در سفرنامه‌ های خود از این قلعه نام برده اند.
    قلعه رویایی بیاضه

  • قلعه جندق

    از دوران ایلخانی و ساسانی قلعه‌ای تاریخی در شهر جندق واقع شده که مساحت آن یک و نیم هکتار است. هنوز هم در دل این قلعه افرادی زندگی می‌کنند. خانه یغما جندقی شاعر معروف کشورمان که یکی از جاذبه های گردشگری خور و بیابانک است هم در این قلعه قرار دارد. قلعه جندقی که هنوز سرپاست و در سال ۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. می‌توانید از خانه های قلعه، مسجد، حسینیه، حمام و همچنین دیگر جاذبه های آن که در کوچه پس کوچه هایش پراکنده اند دیدن کنید.

  • مسجد جامع جندق

    برای ساکنان قلعه جندق مسجدی در سال ۹۶۰ هجری قمری ساختند تا بتوانند در آن به عبادت بپردازند. در مرکز قلعه جندق واقع شده و بار همه اعتقادات ساکنان آنجا را به دوش می‌کشد. میدان بزرگی در مسجد خواهید دید در صحنی مستطیل شکل که در اطراف آن غرفه هایی با طاق های دیدنی به چشم می‌خورند. از دو شبستان مسجد یکی پشت همین غرفه هاست و دیگری به عنوان محل عبادت بانوان استفاده می‌شده و به صورت مجزا در شمال مسجد قرار گرفته است.
    مسجد جامع جندق و روستای جندق خور

  • نارین قلعه

    نارنج قلعه، در نایین قرار گرفته است و اسم نارین قلعه را شاید از همینجا گرفته است. یادگار دوره پارتیان یا ساسانیان است. برخی می‌گویند به دلیل وجود خندق های اطرافش، در حقیقت دژ دفاعی بوده است، و برخی می‌گویند به دلیل نوع معماری نارنج یا نارین قلعه در مرکز شهر احتمالاً باید محل زندگی حاکمان شهر بوده باشد.

  • روستای گرمه

    نخلستان سبز و آسمان آبی در روستای گرمه به یکدیگر دوخته شده‌اند. اینجا یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری خور و بیابانک است. در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و  قلعه کهنی هم هنوز در آن باقی است. به دوره ساسانیان بر می‌گردد که احتمالاً هم کاربرد دفاعی داشته و هم مسکونی. چشمه ای زیبا هم در روستای گرمه می‌جوشد. در نخلستان ها که قدم بزنید می‌توانید مسیر آن را پی بگیرید و از تالاب زیبایی که این چشمه به وجود آورده است ده ها عکس به یادگار همراه خود ببرید.
    روستای گرمه خور

  • روستا و مسجد فرخی

    در کیلومتر ۱۷ روستای خور، در غرب آن روستایی وجود دارد که به روستای فرخی معروف است. مردم خور و بیابانک این روستا را دارُالاَمان می‌نامیدند. افرادی که از حاکمان ستمگر شکایت داشتند به این روستا آمده و به قاضی آن جا پناه می‌آوردند. مسجدی از دوران قاجار در اینجا وجود دارد که می‌گویند حاج سید میرزا جندقی، مجتهد مشهور خور و بیابانک دستور داد تا این مسجد را بسازند. امروز با ۷ غرفه که ۳ غرفه آن در ۵۰ سال اخیر ساخته شده، به یکی از جاذبه های گردشگری خور و بیابانک تبدیل شده است.

  • دریاچه نمک خور و بیابانک

    طبیعت گردان علاقه زیادی به این جاذبه دیدنی دارند. گردشگران زیادی هم در طول سال مخصوصاً در پاییز و زمستان به این دریاچه سفر می‌کنند. دریاچه نمک خور و بیابانک که در قسمت مرکز تا جنوبی کویر مرکزی ایران وجود دارد. کم عمق است با ۲۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت. با دیگر دریاچه های نمک تفاوت زیادی دارد. چشم انداز زیبایی از افق با انعکاس آسمان روی دریاچه را در کمتر دریاچه نمکی دیده اید. شاید در حوض سلطان. در فصول پر باران به صورت مخلوطی از گل و رس در می‌آید و در فصول خشک شبیه دریایی سفید می‌شود که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. نمی‌شود به جاذبه های گردشگری خور و بیابانک بروید اما بدون دیدن این دریاچه نمک بازگردید.
    پیشنهاد مطالعه: می توانید اطلاعات دیگری از دریاچه حوض سلطان در مطلب “حوض سلطان، آینه ای طبیعی برای نمایاندن چهره خدا” مطالعه کنید.

    دریاچه نمک خور

مسیر دریاچه نمک خور

می‌توانید برای طی مسیر دریاچه خور از راه آسفالت شهرستان خور به طبس استفاده کنید. بعد از مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر به قسمت جنوبی دریاچه می‌رسید. بهتر است راه‌های دیگر را آزمایش نکنید چرا که زمین های اطراف دریاچه گاهی به صورت باتلاقی در می‌آیند و ممکن است دردسر ساز شوند.

حرف آخر

متاسفانه در این سال‌ های تفریحاتی نظیر آفرود و موتور سورای، آسیب‌های زیادی به سطح پلی‌گون‌ های دریاچه وارد کرده اند. حساسیت پلی‌ گون‌ ها به حدی است که حتی رویشان قدم گذاشتن هم آنها را دچار اسیب می کند، چه رسد به ویراژدان روی آنها. امیدواریم که همه مان در سفر به این منطقه بی‌نظیر، اول به فکر مراقبت و حفاظت از محیط دریاچه نمک خور باشیم تا سالیان سال این گنجه طبیعی را حفظ کنیم.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پیست اسکی دیزین بین پیست های اطراف تهران از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگرچه دهه ۴۰ تاسیس شده است اما هنوز هم مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی در سراسر جهان است.

پیست اسکی دیزین

یادم است زمانی که دوره دبیرستان بودم با دختر دایی ام یک جا درس می‌خواندم. او گاهی می‌آمد و صورتش سیاه برزنگی شده بود، «می‌پرسیدم چه قدر سیاه شدی؟!» جواب می‌داد که دیزین بوده است. راستش را بگویم نمی‌دانستم دیزین کجاست و باز هم راستش را بگویم رویم هم نمی‌شد بپرسم. تا کمی بعد که دوستی راجع به آنجا برایم گفت. یک پیست اسکی است که می توانی تمام تفریحات برفی را آنجا انجام دهی! دیزینی که شهرتش به خاطر پیست معروف و بین المللی آن است. یک منطقه سفید پوش دیدنی که می خواهیم بامجلهه گردشگری مان سری به آنجا بزنیم. به پیست اسکی دیزین و تفریحات برفی بی نظیرش. با مجله دلتا بمانید.

پیست دیزین کرج چالوس

پیست دیزین کجاست؟

منطقه دیزین در شهرستان کرج در استان البرز واقع شده و یکی از مهم ‌ترین پیست های اسکی ایران را با آن شهرت مثال زدنی، در خودش جای داده است. اسکی، تفریحات برفی و هتل و غیره را هم شامل می‌شود، در ۷۴ کیلومتری شهر کرج قرار دارد و ۱۲۳ کیلومتر هم از تهران تا آنجا فاصله است. چیزی در حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان.

در فصل پاییز و مخصوصاً در فصل زمستان حسابی خودش را به شما ثابت می‌کند. سر تا سر سفید پوش است تا جایی که حتی ممکن است به دلیل بارش برف زیاد، مسیر شمشک به دیزین معروف به “جاده بالا” بسته شود. به همین خاطر هم برخی مسیر پیست اسکی دیزین را از اتوبان بابایی و به سمت فشم انتخاب می‌کنند.

پیست اسکی دیزین بین پیست های اطراف تهران از جایگاه ویژه ای برخوردار است. جایگاه ویژه ای هم در قلب دوستداران اسکی دارد. اگرچه در دهه ۴۰ تاسیس شده، اما هنوز هم مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی در سراسر جهان است.

پیست دیزین کجاست؟

چطور به دیزین برویم؟

اگر از جاده تهران – کرج – چالوس سفر کرده باشید حتماً تابلوهای آن را دیده‌اید. مسیر جاده چالوس بسیار سر راست است. از سمت جاده چالوس باید بعد از هتل گچسر وارد ورودی “ولایت ‌رود” شوید تا پس از طی مسافتی، در نهایت به دیزین برسید. به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک.

اگر از کرج وارد جاده چالوس بشوید بعد از گچسر می‌توانید به جای ادامه مسیر شمال به دل کوه بزنید و بعد از روستای “ولایت‌رود” و پشت سر گذاشتن چندین مجتمع مسکونی به پیست اسکی دیزین برسید.

مسیر دیگری هم هست که به مراتب نزدیک‌ تر و کم تردد تر است. از لویزان تهران که به مسیر لواسان- فشم بروید، به جای لواسان به سمت فشم و بعد میگون حرکت کنید و مسیر را ادامه بدهید تا به پیست شمشک برسید. از آنجا حدود ۳۰ دقیقه دیگر برانید به بلندترین نقطه پیست اسکی دیزین می‌رسید. حدود ۶۵ کیلومتر است، یک مسیر توریستی که معمولاً یا مردم برای رفتن به مناطق ییلاقی فشم و میگون از آن بهره می‌برند یا اگر راه اجازه بدهد برای رسیدن به دیزین.

همه تفریحات پیست دیزین

پیست دیزین  ۲۳ پیست دارد و از بزرگ ترین مزیت هایش این است که پیست حرفه ‌ای‌ ها از مبتد‌ی ‌ها جدا است. به این دلیل که شیب آن برای مبتدی ‌ها مناسب نیست. جالب است به شما بگویم  پیست چمن نیز در اینجا هست که تابستان ‌ها و در روزهای گرم سال هم بتوانید از ورزش اسکی لذت ببرید.

اسکی روی چمن دیزین

  • اسکی در پیست اسکی دیزین

    اسکی را در این پیست می‌توانید به صورت آلپاین و اسنوبرد تجربه کنید. مدرسه ‌ای هم برای یاد دادن اسکی آنجا قرار دارد. در این مدرسه هم اسنوبرد آموزش داده می‌‌شود و هم آلپاین. اسنوبرد فقط نیاز به یک تخته چوب دارد، اما آلپاین که گران تر هم هست همان اسکی با دو چوب دستی و دو تخته است.

  • تله های پیست اسکی دیزین

    هفت تله ‌اسکی بشقابی، دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی، چمن و یک تله اسکی چکشی هم در پیست اسکی وجود دارد. از سویی تاریخ نصب اولین دستگاه‌ های بال ابر در دیزین به سال ۱۳۴۸ می‌رسد. با دو تله‌ سیژ قله و چمن می‌توانید به بالای کوه بروید.

    فرق ‌تله سیژ و تله‌ کابین در این است که فقط از یک نیمکت و محافظ تشکیل شده و دیگر کابین ندارد.

    دیزین تهران چهار تله‌ کابین هم به اسم‌ های شاله، قله، دره و چمن دارد. می ‌توانیم با تله ‌کابین خودمان را به ارتفاع ۴۳۰ متری قله برسانیم. اما با تله‌ کابین دره در مقایسه با تله‌ کابین‌ های دیگر می‌توانیم مسیر بیشتری را تا به ارتفاع ۵۱۰ متری برویم.
    تله‌ کابین چمن از رستوران چمن شروع و به ارتفاع ۳۸۰ متری می‌‌رسد. مسیر دیدنی دامنه‌ های البرزِ برف گرفته و تصاویر زمستانی می‌تواند نیمی از تفریحمان در پیست دیزین را در بربگیرد.

تفریحات برفی دیزین

تفریحات غیر برفی پیست اسکی دیزین

  • دوچرخه سواری
  • کایت‌ سواری
  • پاراگلایدر
  • تیراندازی با کمان
  • تنیس
    یک زمین تنیس در نزدیکی هتل جهانگردی دیزین وجود دارد که تنوع تفریحات اینجا را بیشتر کرده و مشتری های زیادی هم دارد.
  • کوهنوردی
    کوهنوردانی که به پیست دیزین می‌روند از گردنه دیزین به سمت قله سی ‌چال راه می ‌افتند و در مسیر برگشت به آهار می ‌رسند.
  • خوشمزه گردی
    قطعاً وقتی برای خوش گذرانی به پیست دیزین می‌روید دلتان حسابی خوشمزه گردی می‌خواهد. پس اگر دوست داشتید چیزی نوش جان کنید، ۵ رستوران مختلف در اطراف دیزین هستند که می ‌توانید بعد از بالا و پایین پریدن ‌های زیاد، خاطره ای هم در آنجا بسازید.

رستوران های دیزین

امکانات رفاهی پیست اسکی دیزین

این پیست با اتکا به امکانات ویژه و خاصی که دارد بسیار مورد توجه است. با آن نکات فنی مانند شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی اش. به علاوه پیست‌ های تفکیک شده آن از یکدیگر مانند پیست اسنو پارک، پیست یو، پیست مبتدی و پیست چمن که تا حد زیادی مورد توجه هستند.

دو هتل، ۱۹ کلبه و پنج رستوران هم دارد. رستوران‌ شاله در ارتفاع ۲هزار و ۹۰۰ متری و رستوران چمن در ارتفاع ۲هزار و ۶۰۰ متری کوه قرار گرفته اند.

یکی از مزایایی که می‌توان برای این پیست شمرد این است که پمپ بنزین تا پیست اسکی دیزین فقط ۱۸ کیلومتر فاصله دارد و جای نگرانی برای برگشت‌تان باقی نمی‌‌گذارد.

خدمات پزشکی هم آنجا وجود دارد و برای آن نیز فکر شده. به طوری که همیشه یک آمبولانس آماده به کار، با تجهیزات کامل، در پیست اسکی دیزین پارک شده است که در صورت لزوم به شما خدمات ارائه می‌دهد.

در مسیر روستاهای اطراف جاده بالا مثل فشم، میگون، لواسان که سرسبز و تماشایی هم هستند، رستوران ‌های متعددی هم قرار دارد که برای ناهار یا صبحانه می‌‌توان سراغ آن ها رفت.

قیمت بلیط پیست اسکی دیزین

از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه می‌توانید در دیزین اسکی کنید.قیمت ورودی پیست دیزین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. روزهای شنبه تا سه‌ شنبه این هزینه ارزان ‌تر است.

هرچند این تنها هزینه‌ ای نیست که شما باید برای رفتن به دیزین بپردازید و قیمت تجهیزات اسکی هم هزینه ‌بر است. این هزینه‌ ها باعث شده است که دیزین رفتن برایمان از سفر یک‌ روزه، بیرون آمده و یک سفر پرخرج باشد. اما خبر خوش اینکه شما می‌توانید هزینه تجهیزات را فاکتور بگیرید. لازم نیست که در همه پیست ‌ها چوب و اسکیت شخصی خودمان را داشته باشیم. در همان‌ جا هم می‌توان یکی از آن ها را اجاره کرد و به دل برف زد.



:: برچسب‌ها: تهران , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در سفرتان به گنبد جبلیه آثار مهمی را در موزه‌اش می توانید ببینید. بیش از 100 قطعه سنگ حجاری شده متعلق به دوره های مختلف تاریخی. میهمانی کتیبه ها همینجا برپاست.

گنبد جبلیه

گنبد جبلیه کرمان یکی از جاهای دیدنی کرمان است که به نوعی نماد این شهر هم به حساب می‌آید، بنایی مرموز و اسرار آمیز. این بنا از جاذبه‌های تاریخی استان کرمان محسوب می‌شود که به قدری برای مردم این دیار اهمیت دارد که در محوطه اطراف آن گاهی مراسم نوروزی و … هم برگزار می‌شود. امروز می‌خواهیم درمجله گردشگری مان شما را به دیدن این بنای تاریخی که تنها بنای سنگی شهر کرمان نیز است ببریم. با مجله دلتا همراه باشید.

تنها بنای سنگی کرمان

گنبد جبلیه کرمان

یک بنای هشت ضلعی با گنبدی آجری، از جاهای دیدنی کرمان که توجه هر گردشگر را در این شهر به خود جلب می‌کند، سازه‌ای سنگی است که با نام‌های گنبد گبری و گنبد زیگ و گنبد گنج هم شناخته می‌شود؛ اما نام ثبت شده آن در فهرست آثار ملی همان گنبد جبلیه است. از سال ۱۳۸۳، موزه سنگ کرمان را هم در دل خود جای داده و اطراف آن را هم پارک جبلیه فرا گرفته است. از مهم‌ترین جذابیت‌های آن سنگی بودنش است که باعث شده به جبل‌ سنگی یا جبل‌ سنگ هم مشهور شود.

به این خاطر می‌گوییم سازه‌ای مرموز است که کسی راجع به زمان ساخت آن و چگونگی‌اش هیچ اطلاعی ندارد و فقط نام آن در تذکره‌ الاولیاء یا مزارات کرمان محرابی کرمانی به سال ۹۲۵ تا ۹۳۹ هجری قمری آمده است. بنایی که معلوم نیست به چه دلیلی و در چه زمانی سر و کله‌اش این‌جا پیدا شده است. دلایل احتمالی بنا شدن آن را به این شرح می‌دانند:

  • مقبره یکی از زرتشتیان که مورد توجه پیروان زرتشت بوده و در سیل کرمان در سال ۱۳۳۳ خورشیدی تخریب شده است.
  • آتشکده
  • مزار سید محمد تباشیری
  • مزار دانیال حکیم مشهور به پیر مراد
  • پرستشگاهی بودایی (استوپا) که در زمان مغولان ساخته شده است.

گنبد جبلیه در زمستان کرمان

مختصری راجع به گنبد جبلیه

تاریخ دقیقی برای زمان ساخت گنبد جبلیه نداریم ولی برخی از پژوهشگران اروپایی معتقدند در زمان سلجوقیان ساخته شده و عده‌ای دیگر اما آن را از بناهای زرتشتی و گبری و متعلق به دوره پیش از اسلام می‌دانند؛ چرا که می‌گویند که «جبلی» شکل تحریف شده کلمه «گبری» است.

یک ژنرال، نویسنده و جغرافی دان انگلیسی به نام سر پرسی سایکس در حدود سال ۱۹۰۰ میلادی، نوشته است:

از قبرستان که رد می‌شوید یک ساختمان هشت ضلعی سنگی خواهید دید که گنبدی به شکل دو هلال بر آن قرار گرفته و قطر داخل آن ۱۸ فوت و هر طرفی نیز ۱۸ فوت و نوک آن اجری و منتهی‌الیه آن دایره می‌باشد. این محل را جبلیه می‌نامند و تنها ساختمان سنگی کرمان همین گنبد جبلیه است.

از سویی دیگر اما سبک و سیاق ساخت گنبد جبلیه شبیه به آتشکده‌ها نیست و اگر تصور کنیم آتشکده بوده است پس شاید در اوایل ورود اسلام تعمیر شده و یا در همان اوایل دوره اسلامی با الهام از معماری ساسانی ساخته شده است.

پارک جبلیه اطراف

در گنبد جبلیه چه خبر است؟

ارتفاع بنا به ۱۸ تا ۲۰ متر می‌رسد. هشت در ورود و خروج، در هشت ضلع آن وجود داشته که هفت تا از آن‌ها برای جلوگیری از تخریب، با سنگ مسدود شده‌اند. خود ساختمان سنگی است و گنبد آن با آجر ساخته شده است. بخش بیرونی دیوارها را از سنگ لاشه و گچ ساخته‌اند. می‌گویند در ساخت گنبد جبلیه از خاکستر، تخم مرغ و شیر شتر به جای آب استفاده کرده‌اند و همین باعث شده استحکامش تا به امروز حفظ شود.

  • بخش پایینی

    قسمت هشت ضلعی دیوارهای ضخیمی دارد. در هر ضلع، یک طاق نمای بزرگ قوسدار ساخته شده و برای کاهش بار بنا در داخل قوس ها، از نُغول استفاده شده است. (نغول یک لوحی تزیینی با شکل مربع یا مستطیل است که در بالای سردرها و حاشیه زیر گنبد به کار می رود.)

  • بخش میانی

    بخش میانی، به قسمت بالای بخش پایینی تا زیر گنبد بنا می‌گویند. این بخش قطری کمتر از قطر اصلی بنا دارد و پس از یک حلقه به عرض ۱.۵ متر، بر یک قاعده شانزده ضلعی شکل داده شده است. نورگیر های مستطیل شکل دارد و طاقنماهای با قوس تیز دار، نمای این بخش هستند که در وسط اضلاع هم، هشت نورگیر را خواهید دید.

  • بخش بالایی

    در بخش بالایی گنبد یک عقب نشینی در نمای بنا دارد. به عرض یک متر از قسمت دوم که باعث شده پاگرد یا حلقه ای به وجود آورد.

  • گنبد

    گنبد تک لایه این بنا، از آجر سفید و به قطر ۱۲ متر ساخته شده است. در وسط آن یک نورگیر وجود دارد. احتمالاً قرار بوده این گنبد دو پوش یا دو لایه باشد؛ اما یا پوش بیرونی در طی سالیان تخریب و یا ساخت بنا نیمه کاره رها شده است.

  • فضای داخلی

    داخل بنا را بسیار ساده و بدون تزیینات خاص خواهید دید. طاق نماها یا قوس ها، نغول ها و نورگیرها تقریباً تنها تزیین این بنا به شمار می روند.

فضای داخلی جبلیه

موزه سنگ کرمان

مجموعه ای از بیش از ۱۰۰ قطعه سنگ حجاری شده متعلق به دوره های مختلف تاریخی در این موزه قرار دارد. میهمانی کتیبه ها همین جا برپاست. ابتدا هم با عنوان «گنجینه جبلیه» (کتیبه‌های تاریخی) مشهور بود. در سفرتان به این بنا آثار مهمی را در موزه‌اش می توانید ببینید.

  • سنگ مقبره خواجه اتابک
    این سنگ مربوط به دوره سلجوقی است.
  • کتیبه مسجد آبدر اشکان رابر که به “سنگ هزار ساله رابر” شهرت دارد.
    یکی از قدیمی ترین کتیبه های موجود در موزه است. به بنای یادبود یک مسجد در ارتفاعات شمال شهر رابر کرمان تعلق داشته و بر روی قطعه سنگی طبیعی و به خط کوفی نقش شده است.
  • کوچکترین سنگ قبر کشف شده در استان کرمان.
    در سال ۱۳۷۷ این سنگ قبر توسط یک کشاورز کشف شد. ۲۶ در ۲۲ سانتی متر است. کتیبه ای با دو بخش: نوار حاشیه شامل آیات قرآنی و بخشی از سوره آل عمران و نوشتار وسط شامل نام متوفی و سال وفات او است.
  • سنگ قبر میرزا آقاخان، پسر میرزا احمد علی خان وزیری نویسنده تاریخ کرمان
  • وقف نامه آتشکده روستای قناتغستان کرمان
    قدمت این سنگ نامه به سال ۱۲۸۲ هجری قمری باز می گردد و بعد از تخریب آتشکده بر جای مانده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر دوست دارید به کرمان مهاجرت کنید می‌توانید مطلب “خرید خانه در کرمان” را در همین مجله مطالعه نمایید.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برخی بندگان خدا فقط می‌خواهند کمی دوز آدرنالین خونشان را بالا ببرند. آن ها به تفریحاتی که بسیار هیجان انگیز است می پردازند و کلی لذت می برند...

آدرنالین

آدم‌ های هیجان‌ طلب را می‌شناسید؟ همان‌ ها که به نام معتادان آدرنالین شناخته می‌شوند. آن‌هایی که یک‌ هو تصمیم می‌گیرند لب بام یک آسمان‌ خراش روی دستان‌ شان راه بروند! یا از ارتفاع ۶۰ متری فقط با اتکا به یک بند پایین بپرند؟ و یا نه برای آفرود به کویر بروند و چه و چه و چه؟! در مجله دلتا به فکر آن ها هم بوده‌ایم. بامجلهه گردشگری مان تفریحاتی را گشته ایم تا به شما نشان دهیم چه کارهای هیجان انگیزی وجود دارد که می‌توان با آن ها آدرنالین خون را بالا برد و با کلی دست و جیغ و هورا، روح را سر ذوق آورد. با ما بمانید.

سلفی برای معتادان به آدرنالین

آدم‌هایی که به عمق جنگل‌ های خطرناک می‌زنند یا دره‌ های عمیق را می‌نوردند، بیس جامپینگ می کنند، اصلاً انگار با ترس عجین هستند. دلشان می‌رود که مثلاً از روی کوه آلپ با چتر بپرند پایین. یا بین دو آسمان خراش بند ببندند و روی آن راه بروند. گویا انگار آرامش بخش ترین لحظات زندگی شان را آنجا می‌گذرانند.

تعجب نکنید، این بندگان خدا فقط می‌خواهند کمی دوز آدرنالین خونشان را بالا ببرند. وه! چه خوب که در تهران خودمان، همین زیر گوشمان تفریحات هیجان‌ انگیزی هم برای آنان در نظر گرفته‌ شده. اصلاً بیایید ما هم همراه صفحه گردشگری مجله دلتا، یک پرس آدرنالین نوش جان کنیم.

لب آسمان خراش برای آدرنالین waker

 کارتینگ

روزی روزگاری چند خلبان قدیمی نشستند و از وسایل کنار دستشان یک ماشین ساده و کوچک ساختند. تازه با هم رقابت هم کردند. اما این ماشین‌های کوچک از بین مردم و عاشقان سرعت نرفتند که نرفتند. این‌گونه بود که ورزش هیجان‌ انگیز کارتنیگ را به وجود آوردند. راستی می‌دانستید مایکل شوماخر هم از کارتینگ شروع کرد؟

چطور برویم؟ تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ شماره ۱۳.

پیشنهاد مطالعه: برای اینکه همه پیست های کارتینگ تهران را بشناسید می‌توانید به مطلب “پیست های کارتینگ تهران کجاست” مراجعه کنید و برای شناخت بیشتر این ورزش هیجان انگیز مطلب “کارتینگ چیست” را در مجله دلتا مطالعه کنید.

کارتینگ هیجان انگیز آدرنالین

آدرنالین و زیپ لاین

هیجان‌ طلب‌ها در این ورزش خود را به یک قرقره می‌بندند و روی یک سیم بکسل که بالای دره ای، جنگلی، کوهی و یا ساختمان بلندی بسته شده، رها می‌کنند تا بعد از طی مسیر به آن‌ طرف و به مقصد برسند. سرعت این سُر خوردن اصلاً کم نیست و ارتفاع این سیم های بسته شده هم مطلقاً کوتاه نیست. شکل حرفه‌ ای و بی‌ نظیر سِرو آدرنالین در تهران! روی رود دره ولنجک. (توچال)

چطور برویم؟ مجموعه تله کابین توچال، مسیر تندرستی.

پیشنهاد مطالعه: می‌توانید همه چیز را راجع به زیپ لاین در مطلب ” زیپ لاین چیست ؟ کجا بازی کنیم ؟” مطالعه کنید

زیپ لاین و بالابردن آدرنالین

جت اسکی

فکر می‌کنید آدرنالین طلب‌ ها از ورزشی مانند جت اسکی غافل مانده‎اند؟ خیر؛ کافی است یک روز به فشافویه بروید. به کویر جنوبی تهران. دریاچه مصنوعی فشافویه. حالا روی جت اسکی‌ ها بنشینید و گازش را بگیرید تا لذت هیجانِ معتادان آدرنالین تهران را درک کنید. فکرش را بکنید، اینجا روزانه تا ۳۰۰ مراجعه‌کننده دارد. البته جت اسکی دریاچه چیتگر هم شاید بتواند هیجان خونتان را بالا ببرد.

چطور برویم؟ نرسیده به فرودگاه امام، کیلومتر ۱۸ اتوبان تهران-قم، دریاچه فشافویه.

جت اسکی و بالا بردن آدرنالین

سورتمه

نفستان را در سینه حبس کنید، بعد روی این سورتمه‌ ها بنشینید. سورتمه تهران جایی است که از بالا می‌توانید همه شهر را زیر پایتان ببینید. البته اگر هیجان سرعت بیش‌ ازحد این اجازه را بدهد. یک ریل غیر مستقیم و پیچ‌ در پیچ با خم و قوس‌ ها، سربالایی و سرپایینی‌ های مختلف در ارتفاعات تهران وسیله نقلیه شمااست.

چطوربرویم؟ خیابان دربند، انتهای خیابان اسداللهی، پارک گلاب دره، سورتمه تهران.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز را در مورد سورتمه و بالاخص سورتمه هیجان انگیز تهران می‌توانید در مطلب “سورتمه چیست ؟ سورتمه تهران کجاست؟” مطالعه کنید.

سورتمه تهران و هیجان

 سرسره لوپ

فکر ضربان قلبتان باشید که چطور در سینه‌ تان خواهد زد اگر در یک اتاقک روی دریچه‌ای ایستاده باشید که  هر لحظه ممکن است باز شود و شما سقوط کنید! آن‌ هم در یک سرسره طولانی با سرعتی برابر با ۱۱ متر بر ثانیه. این دیگر چه جور آب‌ بازی کردن است؟ آنقدر هیجان دارد که آن لحظه که رها می‌شوید را هیچگاه تا آخر عمر از یاد نخواهید برد.

چطور برویم؟ کیلومتر ۲۳ اتوبان تهران- کرج، خروجی گرم‌دره، دهکده آبی پارس.

سرسره لوپ

آفرود سواری و فوران آدرنالین

آفرود سبکی از رانندگی است. معتادان آدرنالین در این ورزش اصلا و ابدا کم نیستند. در مسیر های سخت با پستی و بلندی های شدید رانندگی کرده و کلی روحشان را سر ذوق می آورند. مطمئنم آنقدر جیغ می کشند و لذت می برند که باید صدایشان را هنگام پاشیدن شن های کویر به این سو و آنسو ضبط کرد.

آفرود (OFF ROAD) در انگلیسی یعنی  خارج از جاده. به سواری هایی اتلاق می‌شود که می‌توانند مسیرهایی را بپیمایند که جاده ندارند. مثل بیابان، مثل جنگل، مثل شن های صحرا و… در اصطلاح به آن ها خودرو های بیابان گرد هم می‌گویند.

در همه جای ایران با توجه به تنوع طبیعت و آب و هوای متغییر در فصول مختلف، زمینه مناسبی برای گذراندان زمانی خوش با این تفریح برای علاقه مندان فراهم است.

چطور برویم؟ به پیشنهاد مطالعه مراجه کنید و هرجا که دوست داشتید آفرود سواری کنید.

پیشنهاد مطالعه: به شدت پیشنهاد می‌شود که برای اطلاعات بیشتر راجع به آفرود سواری، مطلب “آفرود چیست ؟ کجا سواری کنیم؟” را مطالعه کنید.

آفرود سواری و ترشح آدرنالین

آدرنالین محض در بگ جامپینگ

خوب آماده اید؟ این دیگر یکی از آن ورزش هایی است که در آن ترشح آدرنالین معنا ندارد بلکه باید بگوییم در این تفریح شما با فووران آدرنالین مواجه هستید. اینجا شما نه بند دارید، نه چتر دارید، نه به قرقره بسته شدید و نه هیچ چیز دیگر. شما از بالای ارتفاعی نه چندان کم باید در یک تشک پر از هوا فرود بیایید!  بپرید تو هوا، جیغ بکشید و بوم! روی  تشک پر باد پخش زمین شوید.

چطور برویم؟ مجموعه تفریحی توچال، اولین باشگاه بگ جامپ در ایران

پیشنهاد مطالعه: برای آنکه راجع به بگ جامپینگ و مکان های این تفریح بدانید مطلب “بگ جامپینگ، بپر تو هوا و جیغ بکش، بوم!” را مطالعه کنید.

بگ جامپینگ در ایران

پاراگلایدر

پاراگلایدر وسلیه‌ ای برای پرواز است. شاید بتوان آن را نو ظهور نامید. در اواخر دهه‌ ۸۰ اختراع شده و ساده‌ ترین وسیله‌ ای است که برای پرواز به دست بشر  ساخته شده است. تقریباً با چتری پرواز می‌کند که بیشتر یک بادپر است تا وسیله ای برای سقوط. خلبانِ آن می‌دود و این بادپر را از پی خود می‌کشد و به اهتزاز در می‌آورد.

معتادان به آدرنالین دسته جدا نشدی این ورزش هستند و اصلاً نمی شود که نمی شود بدون جیغ و ویغ و سرو صدا همانجا نشست و از مناظر لذت برد.

چطور برویم؟ باز هم مجموعه تفریحی توچال. البته برای آنکه از همه سایت های پرواز پاراگلایدر مطلع شوید به پیشنهاد مطالعه مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: دانستنی های سفر , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گنجینه ای ارزشمند در قلب پایتخت را در موزه رضا عباسی، می توانید ببینید. از دو هزار سال قبل از میلاد مسیح تا چیزی در حدود دو هزار سال بعد از آن. با بازدید از این موزه، شما به سفری در تاریخ می روید.

موزه های پایتخت تهران

موزه گردی همیشه نتایج خوبی در پی دارد. گذشته از آنکه ساعاتی خاطره انگیز را در آنجا می گذرانیم، می‌توانیم راجع به گذشتگان‌مان، اطلاعات کسب کنیم و بسیاری نشانه ها را از ساکنان کهن این کره خاکی ببینیم. در جای جای جهان، ایران و پایتخت می‌توان به این تفریح دوست داشتنی پرداخت. بیایید با مجلهه گردشگری مان سری به موزه رضا عباسی تهران بزنیم که اتفاقاً گنجینه ای ارزشمند از همین گذشتگان را در خود دارد.

نمی دانم موزه ایران باستان را دیده اید یا نه؟ موزه رضا عباسی نمونه کوچک آنجاست، تا جایی که به موزه ایران باستان کوچک هم مشهور شده. از موزه های مهم و معروف تهران است و آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا پایان دوره قاجار را در دل خود دارد، همچنین آثاری ارزشمند از هنر خطاطی و نگارگری، که می‌توانید با مجله دلتا بمانید تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

آثار تاریخی موزه

موزه رضا عباسی

گنجینه ای ارزشمند در قلب پایتخت را در موزه رضا عباسی، می‌توانید ببینید. از دو هزار سال قبل از میلاد مسیح تا چیزی در حدود دو هزار سال بعد از آن. با بازدید از این موزه، شما به سفری در تاریخ می‌روید سیری جذاب در تونلی که نامش را به یاد نقاش مشهور دوره صفوی، رضا عباسی کاشانی گذاشته اند. از سویی به دلیل وجود اشیایی متنوع از دوران پیش از اسلام و اسلامی، آنجا را ایران باستان کوچک هم می‌خوانند و از این نظر هم اهمیت زیادی دارد.

ایران باستان نام یکی از دو ساختمان موزه ملی ایران، مهم ترین موزه وَ موزه مادر ایران است که در تهران قرار گرفته است.

اینجا قبلاً یک نمایشگاه مبل و دکوراسیون بود که در سال ۱۳۵۶ پس از خریداری ساختمان، موزه ای در این مکان ایجاد شد و به  طور رسمی در مهرماه سال ۱۳۵۶ با حضور فرح پهلوی افتتاح شد. مدیریت آن را به آیدین آغداشلو -نقاش و نویسنده مشهور-  سپردند. در ۱۵ بهمن سال ۱۳۷۹ موزه رضا عباسی، پس از یک دوره بازسازی برای پنجمین بار، باز شد و تا کنون پذیرای بازدیدکنندگان بوده است. این موزه زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

آثار اسلامی موزه عباسی

آثار موزه رضا عباسی

آثاری که در این موزه نگهداری می‌شوند مربوط به دروه پیش از تاریخ و تا قرن سیزده هجری یعنی پایان دروه قاجار را در بر می‌گیرند. گفتیم وقتی شما به دیدن این موزه می‌روید در واقع به یک تونل زمان وارد شده‌اید. این به آن دلیل است که در آنجا یک چیدمان منحصر به فرد و با دقت در گنجینه ها صورت گرفته و کاملاً به ترتیب زمانی در جای جای موزه پراکنده شده‌اند. در این صورت بازدید کنندگان سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ کهن را در توالی زمانی خود می‌توانند ببینند. بنابر این توصیه می‌کنیم شما هم آثار را به ترتیب تاریخ مشاهده کنید. یعنی از طبقه سوم.

آثار تاریخی پیش از اسلام

طبقه سوم ، آثار پیش از اسلام

اشیایی که از دوره های پیش از اسلام به جای مانده اند در این طبقه نگهداری می‌شوند. یعنی  هخامنشی، اشکانی و ساسانی که بیشتر با طرح هایی از حیوانات و طبیعت مزین شده‌اند. یکی از دیدنی ترین آثار این بخش تکوک ها هستند که با نام های مرغان‌ صُراحی یا ریتون هم شناخته می‌شوند. ظرف هایی کهن به شکل جانوران. مفرغ‌ های لرستان هم از آثار دیدنی و مهم این موزه هستند.

تکوک ها ظرف هایی بودند که در دوران کهن به شکل جانوران ساخته می‌شدند. تکوک معمولاً آوندی بود زرین یا آهنین به صورت گاو یا ماهی.

  • تکوک زرین بز مادها، قرن هفتم تا ششم پیش از میلاد
  • گردنبند طلا و فیروزه اشکانیان، قرن دوم تا سوم میلادی
  • جام زرین با نقش برجسته گاو هخامنشیان، قرن پنجم تا چهارم پیش از میلاد
  • گردنبند طلا و لاجورد ساسانی، قرن پنجم تا ششم میلادی
  • تکوک زرین اسب ساسانی، قرن ششم تا هفتم پیش از میلاد
  • بازوبند زرین دوشیر هخامنشیان، قرن پنجم تا چهارم پیش از میلاد

تکوک هخامنشی تکوک به جای مانده از دوره هخامنشی

طبقه دوم ، تالار های آثار اسلامی

وقتی به طبقه دوم موزه وارد شوید، ۲ تالار خواهید دید که به نمایش آثار اسلامی اختصاص داده شده اند.

  • تالار اول: آثاری از ابتدای دوره‌ اسلامی تا سلجوقی
  • تالاردوم: آثاری از سلجوقی، تیموری، صفوی تا قاجار

می‌توانید ظروف سفالی، وسایل فلزی، جواهرت و لباس دوره های سلجوقی، صفوی و تیموری، قلمدان ها و جعبه های روغنی باقی مانده از دوره قاجار را در این تالار ها ببینید.

  • سفالینه رنگارنگ نیشابور، قرن چهارم قمری
  • قدح سفالین با کتیبه به خط تعلیق، قرن هفتم هجری قمری
  • ماکت سفالین گروه نوازندگان با لعاب فیروزه ای، قرن هفتم هجری قمری
  • پایه شمعدان برنجی نقره کوب با کتیبه خط کوفی که متن کتیبه دعای خیر برای صاحب ظرف است، قرن ششم هجری قمری
  • مجموعه آثار لاکی شامل قلمدان ها، جعبه ابزار، صندوقچه، آینه و …، دوره قاجار
  • مجموعه ابزارآلات جنگ شامل سپر، قلاف شمشیر، ساعد بند، زره، اسلحه، چاقو و …، دوره قاجار

آثار قاجاری موزه عباسی

طبقه اول، تالار نگارگری

تابلوهای متعلق به مکتب شیراز، نیشابور، اصفهان، قزوین، تبریز و هرات، در تالار نگارگری جای گرفته‌اند و می‌توانید شاهد روند رشد هنر تا سده‌ چهاردهم هجری قمری باشید.

  • صحنه به دار آویختن مانی نقاش. صفحه ای از شاهنامه دموت (کهن ترین نسخه مصور شاهنامه)، قرن هشتم هجری قمری
  • مجلس شاهان، صفحه ای از مجمع التواریخ اثر حافظ ابرو، قرن نهم هجری قمری
  • نقاشی های قاجاری، قرن های ۱۲ و ۱۳ هجری قمری
  • شاهنامه فردوسی، مذهب و مصور به خط نستعلیق، سال ۱۰۰۰ هجری قمری
  • وداع یاران، صفحه ای از بوستان سعدی، قرن دهم هجری قمری

نگارگری موزه عباسی تهران

طبقه اول ، تالار خوشنویسی

گفتیم که آثار حرفه‌ای و قدیمی از خط های ثلث، نسخ، محقق و نستعلیق را هم در موزه رضا عباسی خواهید دید که بر روی کاغذ، پوست حیوانات و … نقش بسته اند. همه این آثار هم در طبقه اول می‌توانید بیابید.

  • انشای خواجه اختیارالدین منشی، به خط تعلیق، قلم زر، سفید آب و مرکب، ۹۶۲ هجری قمری
  • مجموعه خوشنویسی شامل خط نسخ، تعلیق، ثلث و نستعلیق شکسته، قرن ۱۳ هجری قمری
  • خط – نقاشی مرغ بسمله، از گرایش های نوین در خوشنویسی قاجار، ۱۲۷۹ هجری قمری
  • رساله الصوفی فی الکواکب (کتابی در مورد نجوم به خط نسخ) ۵۵۴ هجری قمری

امکانات و خدمات موزه رضا عباسی

  • بخش مرمت و نگهداری موزه، از پیشرفته ترین کارگاه‌های مرمت در کشور
  • کتابخانه  با بیش از ده هزار جلد کتاب به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی، در طبقه سوم
  • انتشارات با کتاب‌هایی با موضوع هنر و تاریخ ایران
  • نمایشگاه های موقت (برگزاری نمایشگاه ها در طبقه‌ همکف قرار می گیرد)
  • سرویس بهداشتی
  • راهنما

نمایشگاه موزه عباسی

چطور به موزه رضا عباسی برویم ؟

آدرس: خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، پلاک ۹۷۲

مترو: ایستگاه شهید قدوسی در خط ۳ مترو پیاده شوید که حدود ۱.۲ کیلومتر با موزه فاصله دارید. با یک تاکسی عبوری از خیابان شریعتی می‌توانید به موزه برسانید و اگر اهل پیاده روی هستید، این مسیر را می توانید پیاده طی کنید.

اتوبوس: ایستگاه اتوبوس سید خندان در ۹۰۰ متری موزه قرار دارد و می توانید از آنجا پیاده به موزه برسید.

قیمت بلیط موزه رضا عباسی

هزینه بازدید: ۴۵۰۰ تومان برای گردشگران ایرانی و ۳۰۰۰۰ تومان برای گردشگران خارجی

ساعات کار موزه رضا عباسی: همه روزه از ۰۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰



:: برچسب‌ها: موزه , تهرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

فناوری جدید تور مجازی امکان گردشگری مجازی در یک محیط واقعی را با استفاده از قابلیتی مابین عکس و فیلم فراهم کرده و شما کارگردان این فیلم هستید به عبارتی دوربین (چشمانتان) در اختیار خودتان است.

گردشگری مجازی

بارها و بارها برایتان پیش آمده، سایتی گردشگری را باز کرده اید و یا در حال جستجو در اینترنت هستید و یا نه اصلاً از رادیو و تلوزیون می شنوید که: «در گردشگری مجازی امروز می‌خواهیم به دیدن …برویم» و یا جملاتی از این دست. در مورد رسانه نمی توانم بگویم دانسته و یا نادانسته است. اما می توانم بگویم: بله، برخی از مقالات اینترنتی نمی‌دانند درباره مقوله ای صحبت می کنند که اتفاقاً یکی از شاخه های مهم صنعت گردشگری است.

گردشگری مجازی که چیزی نزدیک به دو دهه است باب شده و خیلی ها فقط اسم آن را می‌دانند و یا فقط آنقدر اطلاع دارند که: این رشته گردشگری یعنی: ما به عنوان مسافر به مقصد گردشگری نرویم و فقط در خانه هایمان بنشینیم و راجع به آن مقصد، بخوانیم، ببینیم و بشنویم! اگر با مجله دلتا همراه شوید با شما خواهیم گفت که تا چه حد این تصور درست و تا چه حد غلط است.

توریسم مجازی چیست؟

 

گردشگری مجازی (virtual-tourism)

گردشگری مجازی مقوله جالبی است که شاید آرزوی بر آورده شده‌ی کسانی است که نمی توانستند به سفر واقعی بروند. پولش را نداشتند، اطلاعاتش را نداشتند، وقت نداشتند و چه و چه و چه که امروزه می‌توانند با یک کلیک به دور دنیا سفر کنند. حدود دو دهه از پدید آمدن آن نمی گذرد، از حضور در سرزمین دیجیتالی وب و مشاهده اطلاعات نوشتاری، تصویری و صوتی از دنیای اطراف و همه نقاط جهان، هر جایی که شما نمی‌توانید یا نمی‌خواستید به آن سفر کنید.

چیزی شبیه با کاری که شاید شما هر روز در مجلات اینترنتی می‌کنید. در همین مجله دلتا شما بهمجلهه گردشگری مان مراجعه و از جای جای کره زمین دیدن می‌کنید. جاذبه های گردشگری تمام جهان را می‌بینید، به کویرها سرک می کشید و حتی در سفرتان می توانید همراه نوشته، به آب و هوای آن منطقه هم دست پیدا کنید.

شما در این گردشگری مجازی کاخ موزه ها ، اماکن باستانی جهان، از اولین نقطه شرق کره زمین تا آخرین نقطه غرب کره زمین را می گردید و در هر سفرتان شاید فقط ۴یا ۵ دقیقه وقت سپری می کنید.

توریسم مجازی با مجله دلتا

صنعت گردشگری، مدیون فناوری

آنچه گردشگری مجازی را کامل می‌کند و با دنیای اطلاعات متنی و تصویری شما را مثلاً به تاریخ باستان پیوند می‌دهد، کمک گرفتن از تصاویر ویدیویی و عکس‌ های سه‌ بعدی از چشم‌ اندازهای زیبای محل سفر است.

گردشگری مجازی در یک جمله یعنی سفر به دور دنیا با یک “کلیک”

صفحات گردشگری که من آن ها را در این مطلب، مجریان تورهای مجازی می نامم معمولاً عکس‌ های اینترنتی محل انتخابی را بسیار باکیفیت و با تمام جزییات به نمایش می‌گذارند. به این صورت که چندین عکس را از قسمت‌ های مختلف فضای مورد نظر تهیه می‌کنند و آن‌ ها را به صورت خلاقانه و کاملاً حرفه ای در کنار یکدیگر قرار می‌دهد که به عکاسی پانوراما معروف است.

ترکیبی از تصاویر، نماهای سه بعدی، تصاویر پانوراما (۳۶۰ درجه)، ویدئو، صوت و … که یک فضای حقیقی را مدل سازی کرده و به کاربر، امکان می‌دهد که در این فضا به صورت مجازی به گشت و گذار بپردازد و از محیط مجازی اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنند.

عکس های 360 درجه پانوراما

تور مجازی

فناوری جدید تور مجازی امکان بازدید مجازی از یک محیط واقعی را با استفاده از قابلیتی مابین عکس و فیلم فراهم کرده و وسعت دید در پانورامای ۳۶۰ را همچون یک فیلم به شما می‌دهد با این تفاوت که کنترل دوربین (چشمانتان) در اختیار خودتان است. می‌توانید تصور کنید در فضایی ایستاده  و به هر طرف که می‌خواهید می‌چرخید و به هر جا که دلتان بخواهد وارد می‌شوید.

مثلا اگر شما با مجریان تور مجازی به تخت جمشید بروید، با استفاده از قابلیت های آن می‌توانید این امکان را بدون نیاز به صرف زمان، هزینه و حضور در مجموعه تخت جمشید در دنیای مجازی به بازدید از آنجا رفته و نقطه نقطه آن را بگردید.

گردی مجازی در کاخ تخت جمشید

اما آنچه شما از گردشگری مجازی نمی دانید

آنچه شما از گردشگری مجازی نمی دانید این است که همیشه هم این طور نیست که کاربر یا گردشگر حضور فیزیکی در مقصد گردشگری نداشته باشد؛ بلکه در بسیاری کشورهایی که محدودیت های تحریمی، اینترنتی و فیلترینگ ندارند، زمانی که شما به صورت فیزیکی هم در یک بنای تاریخی وارد می‌شوید، بنایی مثل کولوسئوم رم که سالیان است از آن می گذرد، دیوارهایش فرو ریخته و دیگر شکل اولیه خود را ندارد؛ مجریان تورهای گردشگری مجازی نیمی از درآمد صنعت گردشگری را از طریق همین قابلیت های مابین عکس و فیلم و تصاویر پانوراما از بازدید کنندگان کسب می‌کنند.

آنها عینک هایی مجهز (VR) را به بازدید کنندگان می دهند که زمان ورود به این بنا تا زمان خروج بتوانند به هر سو که نگاه می کنند، واقعیت اولیه این بنا را ببینند. با این تفاوت که آن ها به صورت فیزیکی هم در بنا حاضرند و با دست خودشان در های ورودی را هل می دهند و با پاهای خودشان وارد جای جای مقصد مورد نظر خود می شوند. در تخت جمشید خودمان هم چیزی شبیه به این اما با ظرفیت کمتری را انجام می دهند.

عینک های vr توریسم مجازی

ویژگی های گردشگری مجازی

در واقع تعریف مرز در گردشگری مجازی معنا ندارد، از همین روست که برخی سایت های گردشگری و مجلات و ابرقدرت های مجری صنعت توریسم در هر لحظه به فکر شاخص شدن در فضای مجازی می افتند و قاعدتا این بازی سرمایه داری را کسی برده که بتواند صنعت توریسم مجازی را حسابی رهبری کند.

  • عدم محدودیت زمانی
    می توانید به جای خریدن بلیط مثلاً یک ساعته موزه ای، ساعت ها در نقاط مختلف آن بگردید و همه سالن ها و راه رو ها و بخش های پر از آثار عتیقه و دیدنی اش را ببینید.
  • عدم محدودیت ورود و خروج
    اینجا از هر در که بخواهید داخل شده و از هر جا که بخواهید می‌توانید خارج شوید، به عبارتی کارگردانی دست خودتان است. هرجا را خودتان بخواهید می توانید دوربین را همانجا برده و نماهای مختلفی با آن بگیرید.
  • عدم محدودیت مکانی
    شما هر نقطه از جهان را که بخواهید می توانید بگردید و جای جای آن را ببینید.
  • عدم محدودیت فضا
    شما می‌توانید با تور مجازی، حتی وارد اتاق هایی از یک خانه تاریخی شوید، که به صورت حقیقی نگهبان دارد و اگر خودتان آنجا بودید اجازه داخل شدن به آن را نداشتید.
  • عدم مواجه با موارد غیرقابل پیش بینی
    شما در ترافیک نمی مانید، دیر نمی رسید، شرایط آب و هوا خراب نمی شود، نگران گیر نیامدن بلیط ورودی نیستید. و …

توریسم مجازی گردشگری نا محدود

لزوم گردشگری مجازی

امروزه خیلی از مقاصد گردشگری دنیا، توسط پرتال‌ های وب یا کلیپ‌ های ویدئویی در فضای مجازی، دیده شده اند و صنعت توریسم مجازی یکی از پایه های اساسی مجلات اینترنتی است. امروزه کمتر کسی به صورت سنتی هتل رزرو می‌کند یا بلیط هواپیما می‌خرد و به تک تک جزایر مثلاً یونان یا جزایر کارائیب سفر می‌کند.

بلکه به لطف گردشگری مجازی در صفحات گردشگری مجلات اینترنتی و یا سایت گردشگری ، کاربر می تواند سواحل زیبای جزیره سانتورینی را ببیند و یا در جشن های کریسمس ۲۰۲۰ و سال نو میلادی شرکت کند.

از سویی زمانی به لزوم گردشگری مجازی پی می بریم که مثلاً با استفاده از این نوع تور شما کاربر را ترغیب و اقناع کنید که به نقطه ای سفر کرده و دیدنی هایش را ببیند؛ و در بهترین حالت جایی را برای او معرفی کنید که تصمیم به رفتنش را گرفته بوده اما هنوز مصر نشده است. پس با مقاله گردشگری مجازی شما بار سفرش را می‌بندد و برای رفتن اقدام می کند.

در این صورت است که شما به هدف زده اید و می‌توانیم بگوییم که شما یک قلم موجز و شم نوشتن مطالب گردشگری مجازی را دارید و خوب است مجری تورهای مجازی (Virtual-Tourism) هم بشوید، مکان های گردشگری در سراسر جهان را معرفی کنید و در رقابت تنگاتنگ کار آفرینی دیجیتالی، بیش از ۲ میلیارد کاربر اینترنت و چیزی بالغ بر ۳۰ میلیون پرتال اینترنت فعال را از آن خود کنید.



:: برچسب‌ها: دانستنی های سفر , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

جنگلی در جنوب شهر گرگان با حدود 300 هکتار وسعت پدید آمده که با طبیعت دلنشین و زیبای خود دل از هر گردشگر را می‌رباید. البته اهمیت جنگل ناهارخوران تنها به این خلاصه نمی‌شود، این جنگل قدمتی 40 میلیون ساله دارد.

جنگل ناهاخوران

درمجلهه گردشگری مان قبلاً به استان گلستان سر زده‌ایم. به شهر زیبای گرگان هم همینطور، جنگل و جاده توسکستان را هم گشته بودیم. امروز می‌خواهیم اما، به سراغ مهمترین جاذبه گردشگری شهر گرگان، جنگل ناهارخوران برویم. به گوشه و کنار این پدیده طبیعی زیبا سرک بکشیم و منطقه جنگلی ناهارخوران را بگردیم، در مورد نحوه دسترسی به این جنگل هم برایتان می‌گوییم تا بتوانید بهترین مناظر چشم نواز جنگلی را از نظر بگذرانید، با مجله دلتا همراه شوید.

جنگل ناهارخوران ۴۰ میلیون ساله

جنگلی در جنوب شهر گرگان با حدود ۳۰۰ هکتار وسعت پدید آمده که به عنوان تفرجگاه اصلی شهر شناخته می‌شود و با طبیعت دلنشین و زیبای خود دل از هر گردشگر را می‌رباید. البته اهمیت جنگل ناهارخوران در این خلاصه نمی شود، این جنگل قدمتی ۴۰ میلیون ساله دارد! بخشی از جنگل های با ارزش هیرکانی‌است و با نام پارک جنگلی ناهارخوران هم شناخته می‌شود. جذابیت های بسیاری را در خود جای داده که سر زدن به آن را بر هر گردشگر واجب می‌کند.

تفریحات جنگل ناهارخوران

در روزگاران قدیم، کاروان‌ های حجاج یا زایران حرم امام رضا (ع) معمولا از کوه های جنوب گرگان به منطقه زیارت می‌رسیدند و در اینجا اطراق می کردند. آشنایان و بستگان آنان نیز به استقبال آن ها می آمدند و در منطقه فعلی که پارک ناهارخوران در آن واقع است، برای ناهار توقف می کردند. به همین دلیل این منطقه به ناهارخوران معروف شد این نام بر روی آن باقی ماند.

  • بازدید از رودخانه و چشمه ها

    رودخانه زیارت: رودخانه پارک جنگلی ناهارخوران، فقط رودخانه زیارت است. از ارتفاعات روستای زیارت جاری شده و با طولی در حدود ۴۰ کیلومتر یکی از منابع تامین آب شهر گرگان هم هست.
    چشمه هاپارک جنگلی ناهارخوران چشمه های فراوانی دارد. سفید چشمه معروف ترین آنهااست. در ارتفاعات ناهارخوران قرار گرفته است و برای استفاده راحت تر از آب آن، در تیر ماه سال ۱۳۷۷ اطراف سفید چشمه را سنگ چینی کردند.
    چشمه های ناهار خوران زیبا

  • تپه باباطاهر

    در کنار بلوار ناهارخوران گرگان تپه ای به نام باباطاهر قرار دارد که گردشگران و اهالی منطقه با بالا رفتن از آن به تماشای زیبایی های منطقه می نشینند. اگر می خواهید نگاهی به شهر و زیبایی های اطراف بیندازید، جنگل های میلیون ساله را ببنید و عکس های عالی بیندازدی حتماً سری به آنجا بزنید.

  • ناحیه پارادایز

    ناحیه پارادایز که معنای بهشت می دهد بخشی از پارک جنگلی ناهارخوران است که تمام امکانات برای گذران یک روز دلچسب را داراست. در آنجا، می توانید به انواع رستوران ها، هتل ها و شهربازی بچه ها، بازارچه خرید و دیگر امکانات دسترسی پیدا کنید، کمپ بزنید و از زیبایی های جنگل در فصل زمستان بهره ببرید.

  • جنگل نوردی و کوه نوردی

    جنگل نوردی: باورتان نمی‌شود که پیاده روی و جنگل نوردی در انبوه درختان بلند قامت، چه قدر لذت بخش و مفرح است. دیدن درختانی که در زمستان با این فصل هم قدم شده اند و زیبایی ها را به بهترین نحو به نمایش گذاشته اند، به شدت جذاب است. می توانید در جنگل نوردی خود با دوستانتان هم شریک شوید و یا بخش مناسبی را برای کمپ زدن یافته و شبی را هم بین این همه زیبایی بگذرانید.
    جنگل نوردی در طبیعت گلستان
    کوه نوردیدر ناهارخوران ارتفاعاتی هست که می‌توانید در آن ساعاتی را به کوهپیمایی اختصاص دهید. سفید چشمه هم سر راهتان است و با عبور از جنگل و گشت و گذار در روستاهای اطراف از همه این ها لذت ببرید.
    بلندی ها در غرب و جنوب غربی میدان ناهارخوران قرار دارند و به طور میانگین ۴۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارند ولی در نقاط مرتفع تر به ۷۰۰-۹۰۰ متر هم می‌رسند. دارای راه پله های سنگی قدیمی و زیبایی است که دسترسی را آسان تر کند.

  • پیک نیک و عکاسی

    اصلاً اگر قرار است به ناهارخوران بروید و بدون پیک نیک کردن برگردید، حیف است که حتی به آنجا سر بزنید! این منطقه با مناظر جذاب و چشم اندازهای فوق العاده بی نظیر یکی از بهترین مکان ها برای کمپ زدن است. به علاوه، آلاچیق ها و امکانات مناسبی هم برای این کار در ناهارخوران فراهم شده است.
    دیگر راجع به عکاسی نگویم که حتماً می‌دانید جنگل در هرجا و هر سن و سال که باشد یک رَم خالی گوشی می‌خواهد تا صدها ژست زیبا برایتان بگیرد.

  • پیاده روی و استفاده از امکانات تفریحی

    اگر همراهانتان از آن دسته علاقمندان به پیاده روی سبک هستند، و به دنبال سطحی هموار و مناسب برای آنها می گردید، خبر خوش اینکه بلوار ناهارخوران مکانی ایده آل برای اینگونه فعالیت هااست. به علاوه، زمین های بازی مخصوص کودکان و وسایل ورزشی متعددی هم در این نقطه وجود دارد که می توانید از تفریح با آن ها حسابی لذت ببرید.
    تفریحات ناهار خوران گرگان

دیدنی های اطراف جنگل ناهارخوران

  • روستای زیارت
  • پارک جنگلی النگدره
  • جنگل و جاده توسکستان
    در دامنه های شمالی کوهستان البرز و حدود ۲۰ کیلومتر از جنوب شرقیِ گرگان، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و تفریحی شهر گرگان، یک منطقه گردشگری بکر، در دامنه های شمال شرقی البرز واقع شده و در ۱۳ کیلومتری شهر گرگان است. جنگل و جاده توسکستان که بسیار پر پیج و خم اما بسیار هم مهیج است. در هر فصل از سال زیبایی خاص آن فصل را به عالی ترین شکل به شما هدیه می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر علاقمند هستید زیبایی های این جاده جنگل زیبا را ببینید مطلب ” توسکستان کجاست ؟ ” را مطالعه کنید.

توسکستان

 

اقامت در جنگل ناهارخوران

در ناهارخوران می توانید از هتل ها، مهمانسراها، خانه های محلی، آلاچیق ها و کلبه های درون جنگل استفاده کنید. به علاوه می توانید لذت کمپینگ را هم در طبیعت بچشید. خانه‌های مردم محلی و همچنین هتل‌ های متعدد هم از مکان‌ هایی هستند که می‌توانید برای اقامت روی آن ها حساب کنید.

جالب است به شما بگویم هتل جهانگردی در اقدامی برای دوستداران طبیعت کلبه‌ هایی را در جنگل تعبیه کرده و در اختیارتان قرار می‌دهند.

امکانات جنگل ناهارخوران

گذشته از امکانات اقامتی، از جمله تجهیزات پارک جنگلی ناهارخوران می توان به میز، نیمکت، آب آشامیدنى، نماز‌خانه، فروشگاه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. بازارچه خرید، شهربازی بچه‌ها، چندین قهوه‌خانه، نمازخانه، فروشگاه، آب آشامیدنی، و … از دیگر امکانات موجود در این پارک جنگلی هستند.

چگونه به جنگل نهارخوران برسیم؟

آدرس: استان گلستان، شهر گرگان، ۸ کیلومتری مرکز شهر گرگان به سمت جنوب

برای آنکه به ناهارخوران برسید ابتدا باید به استان گلستان، شهر گرگان بروید و سپس از طریق بلوار ناهارخوران به این منطقه درسترسی خواهید یافت.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل توچال تهران، 2 طبقه و در مجموع ۳۰ واحد اقامتی متنوع دارد که به بهترین شکل با دکوراسیونی زیبا مبله شده اند. مجهز به امکانات اقامتی مناسب است و یک رستوران عالی، لابی با منظره ای رو به پیست، امکانات ورزشی تفریحی و... هم دارد.

هتل توچال

در ارتفاع ۳۵۴۵ متری از سطح دریا  در انتهای خیابان ولنجک هتل ۳ ستاره ای بنا شده که نام قله ای را بر آن نهادند که در همان نزدیکی‌است. قله توچال. در پیست اسکی قرار گرفته که آن هم به همین نام است. تله کابینی کنارش برای تردد به ایستگاه های دامنه کوه وجود دارد که آن نیز با همین نام خوانده می شود؛ و در نهایت آنجا تفرجگاهی عمومی و بسیار دل انگیز است که باز هم، به همین نام. هتل توچال از این لحاظ که مرتفع‌ ترین هتل کوهستانی کشور از سطح دریا است، بی‌نظیر است. در صفحه هتل های مجله دلتا به این هتل زیبای نشسته در برف، هتل توچال خانه سفید برفی، سر می‌زنیم تا هم از امکاناتش مطلع شویم هم گشتی در تفرجگاه توچال زده باشیم.

هتل و پیست اسکی توچال

هتل توچال خانه سفید برفی

خانه سفید برفی به قول بعضی ها شاید یک عبارت من در آوردی باشد اما برای هتلی بس زیبا و سراسر چوب که اگر در زمستان برای اقامت به آنجا بروید، نه تنها چهار گوشه اش را برف گرفته، بلکه تا کمرش نیز بالا آمده، بسیار هم برازنده است. از دور که به هتل توچال نگاه کنید مانند خانه های انیمیشن های والت دیزنی است، با آن سقف شیروانی اش و پنجره های چهار گوش که نمی توانی برای اقامت در آنجا بروی اما بدون هیچ عکسی از آن باز گردی.

خانه سفید برفی

هتل توچال تهران

هتل توچال در سال ۱۳۸۰و در زمینی به وسعت ۲۴۳۰ متر مربع ساخته شد. ۲ طبقه و در مجموع ۳۰ واحد اقامتی متنوع دارد که به بهترین شکل با دکوراسیونی زیبا مبله شده‌اند. همچنین مجهز به امکانات اقامتی مناسب است و یک رستوران عالی، لابی با منظره ای رو به پیست، امکانات ورزشی تفریحی نظیر پینگ پنگ، بیلیارد و سیستم نمایش فیلم داخلی هم دارد.

واحد اقامتی آن در طبقات اول و دوم پراکنده شده اند و دسترسی آسان این مجموعه به پیست اسکی توچال، موجب افزایش محبوبیت این هتل در بین مهمانان شده، هتل سه ستاره ای که امکانات رفاهی در واحدهای اقامتی و از پرسنل حرفه ای خوبی برخوردار است. اینترنت، روم سرویس، لابی زیبا، کافی‌شاپ، بلیت رایگان تله کابین توچال و … از دیگر امکانات آن است.

امکانات هتل پیست اسکی

اقامت در هتل توچال

هتل سه ستاره توچال امکانات رفاهی عالی دارد و منظره ای زیبا در پیست اسکی توچال که بیشتر ماه های سال پوشیده از برف است و همواره میزبان گردشگران از سراسر ایران است، بنا براین وجود این هتل بی نظیر در این نقطه می تواند یک امتیاز منحصر به فرد هم برای پیست و هم برای گردشگران و در نهایت برای مجموعه تفریحی توچال باشد.

به دلیل قرار گرفتن هتل توچال در منطقه کوهستانی و الزام به استفاده از تله کابین جهت رفت و آمد، شرایط خاصی برای اقامت در این هتل وجود دارد. افراد زیر ۷ سال و بالای ۵۵ سال پذیرش نمی‌گردند. و شما برای اقامت باید قبل از ساعت ۱۱ صبح با شناسنامه و مدارک مورد نیاز به ایستگاه اول تله کابین و دفتر رزرواسیون مراجعه کنید، در غیر این صورت به دلیل عدم تردد تله کابین به هتل نخواهید رسید. به دلیل فشار هوای زیاد در ارتفاعات مسافرانی که بیماری‌ هایی مانند بیماری قلبی عروقی، تنفسی و فشار خون داشته باشند، همچنین معلولین جسمی و بانوان باردار در این هتل پذیرش نمی‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تله کابین توچال می‌توانید مطلب “تله کابین توچال ، تفریح در دل زمستان” را در همین مجله مطالعه نمایید.

اقامت در هتل سه ستاره

امکانات هتل توچال

هتل توچال تهران همه امکاناتی را که یک هتل سه ستاره باید داشته باشد دارد. بیشتر مصالح به کار رفته در این هتل از چوب و سنگ است. اتاق ها معمولاً پنجره هایی رو به طبیعت زیبای کوهستان برف گرفته دارند و چیدمان آن ها هم درست شبیه خانه هایی در کشور های سرد سیر است.

سیستم گرمایشی و سرمایشی آن جواب گوی کل مجموعه بوده و توانایی گرم نگه داشتن هتل را در سرمای چندین درجه زیر سفر نیز دارد. رستوران و کافی شاپ این هتل معمولاً پر تردد است و شاگردان کلاس های اسکی معمولاً بِرِک های خود را در این قسمت می‌گذرانند. بنابر این از لحاظ خدمات و سرویس پذیرایی مفصل و ترو تازه، خیالتان کاملاً راحت باشد.

آن دسته از کوهنوردان و کوه پیمایان که علاقمند کمپ زنی در کوهستان برفی هستند این نقطه را برای اقامت اول خود انتخاب می‌کنند. همچنین عکاسانی که برای گرفتن مناظر طبیعی برف و زیبایی های مکان های سردسیر دنبال شکار ابرهای دم صبح هستند معمولاً مسافران پر و پا قرص این هتل هستند، اسکی بازان و ورزشکاران هم که جای خود دارند.

تصاویر برفی دیدنی قله

قانون کنسلی هتل

قوانین کنسلی در همه هتل ها بسته به شرایط و زمان لغو رزرو، کاملاً متفاوت است. در نتیجه شرایط و مبلغ جریمه در همان زمان کنسلی اعلام و از مبلغ واریزی کسر خواهد شد. مابقی پرداختی مسافر نیز، به حساب وی واریز خواهد گشت.

قوانین هتل توچال

این قوانین مستقیم در سایت رزرو اقامت در هتل توچال نوشته شده و خوب است قبل از مراجعه این بخش را حتماً مطالعه کنید. همچنین پذیرش مهمان منوط بر چک پزشکی و تاییدیه پزشک هتل است.

  • مهمانان عزیز جهت عزیمت به هتل می بایست بین ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۱۲:۰۰ ظهر (به علت وابسته بودن به خطوط تله کابین) در دفتر رزرواسیون در ایستگاه اول حضور یابند.
  • شرط محرمیت برای اقامت در هر اتاق الزامی است.
  • پذیرش خانم تنها، فقط با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان پذیر است.
  • پذیرش با صیغه نامه معتبر و مهر برجسته امکان پذیر است.
  • افراد زیر ۷ سال و بالای ۵۵ سال نمی توانند در هتل اقامت داشته باشند.
  • هتل از پذیرش بانوان باردار و بیماران قلبی و عروقی، ریوی ، فشارخون ، دیابت و معلولیت های جسمی معذور است.
  • قیمت کل با احتساب بلیط رفت و برگشت تله کابین و صبحانه و مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می گردد.
  • همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر (شناسنامه برای زوجین) برای خود و همراهان هنگام ورود به هتل الزامی است.
  • از مهمانان عزیز خواهشمند است، قبل و بعد از قطعی شدن رزرو خود از وضعیت جاده از طریق راهداری یا هتل مطلع شوید.
  • مهمانان هتل توچال با همراه داشتن واچر هتل می‌توانند بدون انتظار در صف و بدون پرداخت هزینه از تله کابین استفاده نمایند.


:: برچسب‌ها: هتل , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نام مسجد سلیمان بیشتر چاه نفت را به یادمان می‌آورد. اولین چاه نفت خاور میانه در این شهر بود. از سویی اولین مسابقه فوتبال کشور، اولین استخر شنا، زمین تنیس، زمین گلف ایران وَ اولین فرودگاه و ده ها اولین دیگر هم در همین شهر بوده است.

جاهای دیدنی مسجد سلیمان

رفتن به شهر های تاریخی همیشه جذاب بوده و هست. مثل مسجد سلیمان، شهری تاریخی که در دل کوه های زاگرس در استان خوزستان جا خوش کرده است. با قدمتی که به ایران باستان می رسد. تمدن ایلامی‌ ها. مسجد سلیمان قسمتی از گنجِ مان، که همان ذخایر نفتی‌است را در دل خود دارد. علاوه بر این جاهای دیدنی مسجد سلیمان هم در زمره بهترین مقاصد گردشگری قرار می گیرند و کمتر شناخته شده، بکر، تاریخی و طبیعی هستند. نمی‌دانم به همه آن ها واقفید یا نه؟ اما خوب است همراه اینمجله گردشگری شوید تا سری به جاذبه های دیدنی این شهر بزنیم. با مجله دلتا بمانید.

طبیعت زیبای خوزستان

جاهای دیدنی مسجد سلیمان

نام مسجد سلیمان بیشتر چاه نفت را به یادمان می‌آورد. عملیات استخراج نفت، نخستین بار در خاورمیانه در سال ۱۹۰۸ میلادی توسط کنسرسیوم دارسی از این شهر و با چاه شماره یک، در میدان نفتی مسجد سلیمان آغاز شد.

از سویی اولین مسابقه فوتبال کشور، اولین استخر شنا، زمین تنیس، زمین گلف ایران وَ اولین فرودگاه و ده ها اولین دیگر هم در همین شهر بوده است. اما از سویی فکرش را بکنید زیبایی های مسجد سلیمان با آن تاریخ قدیمیِ نهم یا هفتم قبل از میلاد مسیحَش می‌تواند چه قدر مکان دیدنی و کهن را در خود جای داده باشد.

جزیره کوشک

پشت یکی از بزرگ‌ ترین سد های استان خوزستان، یعنی سد شهید عباسپور جزیره کوچکی قرار گرفته به نام جزیره کوشک.  ۱۲ ویلا در این جزیره و در فضایی بسیار زیبا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران ساخته شده است. با امکانات تفریحی و اقامتی مناسبی که سر زدن به آنها در سفر به جاهای دیدنی مسجد سلیمان خالی از لطف نیست.

به خاطر داشتن طبیعتی بکر و زیبا، با آن درختان و چمنزار های منحصر به فرد و مناظر زیبای دریاچه در اطراف سد، گردشگران زیادی را مجذوب و کرده به سوی خود می کشاند.

جزیره کوشک شهید عباسپور

سد شهید عباسپور

پر آب‌ ترین و بزرگ‌ ترین رودخانه کشور، کارون است و سد شهید عباسپور روی آن احداث شده است. در فاصله ۵۵ کیلومتری از شمال مسجد سلیمان که یکی از بزرگ‌ ترین سد های ایران هم هست. به صورت دو قوسی به‌منظور تولید انرژی برق آبی، تامین آب شرب، صنعت کشاورزی و کنترل سیلاب آن را ساختند، پشت این سد مناظر بی نظیری به وجود آمد و چشم‌ اندازهای فوق‌ العاده ای پیش چشم همگان قرار داده است.

آتشکده جاویدا (سر مسجد)

از مهم‌ ترین اماکن تاریخی و باستانی استان خوزستان آتشکده یا معبد جاویدا یا سر مسجد است که در شمال‌ شرقی مسجد سلیمان واقع شده. اینجا یکی از همان بناهایی‌است که قدمتش به قرن هفتم قبل از میلاد می‌رسد.اغلب باستان شناسان معتقدند در ساخت تخت جمشید هم از معماری بی ‌نظیر این بنا الهام گرفته شده است. به علاوه اینکه به دستور یکی از پادشاهان بزرگ هخامنشی هم بنا شده است. جالب است به شما بگویم وزن هر کدام از سنگ‌ های به کار رفته در آتشکده جاوید، به ۴ یا ۵ تن هم می رسد.

آتشکده جاویدا

پارک جنگلی تمبی

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسجد سلیمان در شش کیلومتری این شهر و در کنار نیروگاه برق تمبی پارک جنگلی زیبایی در جنوب آن قرار گرفته است. دارای مناظری بسیار زیبا و طبیعی است. آلاچیق‌ ها و امکانات مناسب گردشگری این پارک باعث شده بسیاری مسافران و خانواده ها در روز های تعطیل به اینجا سر زده و در کنار یکدیگر خاطره سازی کنند.

دشت گلگیر

یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی مسجد سلیمان در ۳۸ کیلومتری شمال‌ شرقی این شهر قرار گرفته است. پر از گُل و دشت‌ های سرسبز و زیبا که یک پای گردشگری این شهر هم محسوب می‌شود. دشتی که نه تنها خودش یکی از جاهای دیدنی مسجد سلیمان است بلکه در دل خودش یک جاذبه دیدنی دیگر هم دارد. چشمه‌ای که آب گوگردی دارد و از اعماق زمین می‌جوشد. در فصل زمستان و پاییز آب گرم دارد و در بهار و تابستان   آب آن خنک است. با خواص بسیاری برای درمان بیماری های مفصلی.

آبشار نگین

در روستایی به نام نگین و در محلی کمتر شناخته‌ شده آبشاری به همین نام، بسیار زیبا و بکر قرار دارد. در شمال دریاچه سد شهید عباسپور، قرار دارد و نقش نگینی بر پهنای این دیار بکر را ایفا می‌کند. آبشاری مرتفع و سرسره مانند است که روی کوه جاری شده و می‌توان ساعت ها به زیبایی آن خیره شد و از آن عکس های متعدد ثبت کرد.

آبشار نگین

منطقه شکار ممنوع شو ولندر

در زاگرس جنوبی منطقه شکار ممنوعه ای وجود دارد به نام شو ولندر. در شهر مسجد سلیمان است و دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار خاصی‌است. از جمله مناطق ارزشمند استان خوزستان و کشور، بوده و از جمله جاهای دیدنی مسجد سلیمان است. از نظر حیات وحش جانوری بی نظیر است و می‌تواند سوژه خوبی برای عکاسی هم باشد.

معبد بردنشانده مسجد سلیمان

معبد بردنشانده، مکانی برای انجام مراسم مذهبی هخامنشیان در فضای باز بوده است. به‌ جای مانده از دوران حکومت آنان که در ۱۶ کیلومتری شهر مسجد سلیمان در جاده سد شهید عباسپور قرار گرفته است. برای قرن‌ ها این تشریفات مذهبی، در این معبد انجام می‌شده و نقوش برجسته روی سنگ‌ های آن رد پایی از عهد اشکانیان را نیز نشان می دهد. یکی دیگر از جاهای دیدنی مسجد سلیمان که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

معبد بردنشانده مسجد سلیمان

تپه باستانی کلگه زری (زرین)

در جنوب شهر مسجد سلیمان در منطقه کلگه تپه باستانی کلگه زری قرار دارد و به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد. عجیب است اگر تا به حال به آنجا سر نزده باشید. آثار کنده‌ کاری شده از انقلاب حضرت ابراهیم روی صخره‌ای در این تپه، وجود دارد و تاریخ نگاران و کارشناسان معتقدند نشان از پذیرفتن دین آن حضرت از سوی مردم مسجد سلیمان فعلی بوده است.

آثاری از سلسله های  ساسانی و اشکانی نیز به دست آمده و می‌گویند این تپه باستانی در دوران حکومت هخامنشیان هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

دشت شیمبار

یکی از پر جاذبه‌ ترین مقاصد گردشگری-تفریحی در ۷۵ کیلومتری مسجد سلیمان دشت شیمبار است. این دشت به نام شیرین بهار هم معروف است. در مرز استان خوزستان و چهار محال بختیاری جای گرفته و بسیار دیدنی است.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

روستای بیلقان در مسیر کمربندی کرج به سمت چالوس واقع شده. پس از خارج شدن از تونل «شماره یک»، بعد از پل مرتفع و زیبای بیلقان که روی رودخانه کرج واقع‌ شده و در دامنه کوه و کنار آبشار قرار گرفته است.

روستای بیلقان کرج

معمولاً در روزهای آخر هفته عده ای برای استراحت و گرفتن انرژی دوباره شروع هفته بعد، به روستاها و طبیعت خارج از شهر می روند. تهرانی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اتفاقاً اطراف تهران جاهای دیدنی بسیاری هم دارد. یکی از این مناطق که مقصد عده زیادی از گردشگران است روستای بیلقان کرج در مسیر جاده چالوسی‌است که همه مان هزاران خاطره از آن داریم. امروز مجله گردشگری مان هم آغاز تعطیلاتش را با سفر به روستای بیلقان آغاز کرده و پیشنهاد می‌دهد همراه مجله دلتا بمانید و با تفریحات این روستای شگفت آشنا شوید.

روستای بیلقان کرج

روستای بیلقان کرج

بیلقان یکی از محله‌ های شهر کرج است و در شمال شرقی آن واقع شده. در اینجا درختان توت، بید و چنار، باغستان‌ های حصار، ‌کافه‌ های سنتی و هوای خنک و پاک کنار رودخانه همه و همه دست به دست یکدیگر داده اند تا این محله را تبدیل به مأمنی برای خانواده‌ ها، طبیعت گردان و مسافران جاده چالوس کنند.

قرار گرفتن بیلقان کنار جاده چالوس، نزدیکی‌اش به رودخانه، پل زیبا و مرتفعی که آنجا ساخته شده و فضاهای تفریحی اطراف آن، آثار تاریخی و… دلایل دیگری برای پر تردد بودن این منطقه از گردشگران است. در ۴ کیلومتری شهر کرج واقع شده و در نزدیک منطقه عظیمیه قرار گرفته است. حمام بیلقان و کوره آجر پزی آن یادگاری به ترتیب از دوره قاجار و صفویه وَ مقبره پیر (واقع در باغ پیر) مربوط به قرن هشتم هجری هستند.

تونل و پلی به ارتفاع حدود ۵۰ متر هم آنجا هست که جاده چالوس را به ابتدای اتوبان تهران – کرج متصل می‌کند. شرایط خوبی برای سکونت دارد.

طبیعت روستاهای کرج

چطور به روستای بیلقان کرج برویم؟

در مسیر کمربندی کرج به سمت چالوس، هنگامی‌که از محله حصار بگذرید و پس از خارج شدن از تونل «شماره یک» جاده کرج – چالوس، به پل مرتفع و زیبایی می‌رسید که روی رودخانه کرج واقع‌ شده و به دهانه تونل چسبیده است. انتهای پل هم به پارک و میدان امیرکبیر منتهی می‌شود که فضای سبزی مناسب برای تفرج عموم دارد از دامنه کوه کنار جاده و پارک، آبشاری زیبا به سمت پائین جاری‌استسرویس بهداشتی، ‌سوپر، نانوایی و سایر مایحتاج در اطراف این پارک هم دیده می‌شود .منظره چشم‌ نواز رودخانه پر آب کرج را هم که در بین انبوه درختان زیبا روان است، می‌توانید از بالای پل ببینید.

بانجی جامپینگ پل بیلقان کرج

در اکثر روزها وَروزهای تعطیل به طور خاص، عده‌ای از جوانان ماهر و آموزش‌ دیده را خواهید دید که برای سقوط آزاد یا همان بانجی جامپینگ  روی پل بیلقان کرج آمده‌اند. یک تفریح هیجان انگیز اما خطرناک! در ارتفاع ۳۵ متری، که معتادین به آدرنالین نمی‌توانند به راحتی از کنار آن بگذرند.

بانجی جامپینگ پل بیلقان کرج

مدتی است که گروه های مختلف به این پل آمده و بانجی جامپینگ را انجام می‌دهند. تفریحی که همان چند ثانیه اول لذتش را جوری به جای می‌گذارد که شاید مدت ها خاطره همان یک لحظه سقوط از ذهن نرود. با اینکه بانجی جامپینگ پل بیلقان کرج یکی از تجربه های ماندگار برای علاقه مندان به بانجی جامپینگ است اما بسیار متفاوت از آن چیزی‌است که شاید در دیگر سایت های بانجی جامپینگ تجربه کرده باشید.

 پل بیلقان عمومی است و گروه هایی که بر آن عملیات پرش با بانجی را انجام می‌دهند شخصی و خصوصی هستند و آنجا جایی برای ثبت نام، رزرو و پرداخت هزینه نیست. در صورت تمایل می‌بایست گروه های مربوطه را از طریق جستجوی گوگل شناسایی کرده و درخواست پرش نمایید.

در حال حاضر برج میلاد تهران، مجموعه تفریحی توچال، بام تهران و بوستان ولایت هم مکان های مناسبی برای این تفریح هستند.

آبشار بیلقان کرج

بعد از پل بیلقان و در ابتدای جاده کرج به چالوس آبشار بیلقان را خواهید دید. آبشاری مصنوعی به ارتفاع ۳۰ متر و عرض ۱۴ متر که در ابتدای محور کرج – چالوس واقع شده. آب آن از رودخانه کرج تامین شده و دارای نورپردازی خیره کننده (مولتی کالر) و تزئینات سنگی ویژه ای با سنگ های طبیعی است.

آبشار مصنوعی بیلقان

تجهیزات این آبشار به گونه ای است که می تواند در همه فصول جاری باشد. آبش به دلیل وجود دستگاه گرم کننده جهت جلوگیری از یخ زدگی، هرگز یخ نمی زند. مجهز به سیستم مه پاش است و کار ساخت مه مصنوعی و تلطیف محیط را انجام می‌دهد. چهره ورودی شهر کرج با وجود این آبشار بسیار زیبا تر شده و می تواند ارزش گردشگری این نقطه را چند برابر کند.

حمام بیلقان

قدمت حمام روستای بیلقان کرج به دوره قاجاریه می‌رسد. هنگامی که برای دیدن آن می‌روید در نگاه اول چیزی جز سه برآمدگی مخروطی شکل نخواهید دید. برآمدگی های مخروطی شکلی که بالای هر یک از آن ها سوراخی به شکل نورگیر ساخته شده که با تورهای سیمی پوشیده شده است.

ورودی حمام روبه شمال و تا سال ۱۳۵۰ هم دایر بوده است. از ۱۰ پله که عبور کنید و از یک پیچ که بگذرید وارد رختکن یا سربینه می‌شوید. راهرویی بین رختکن و گرمخانه  وجود داره که نظافتخانه ای هم داخل ان است.

سقف رختکن و گرمخانه، گنبدی شکل است و زمین حمام شیب دارد. شیب تندی که باعث شده است قسمت غرب و شمال حمام در دل زمین قرار بگیرد و ضلع جنوبی و شرقی آن دیوار سازی شده باشد.



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آبشار آب پری یا پری رویان با نام اصلی پری او، یکی از زیبا ترین آبشارها در استان مازندران است. که به دلیل طبیعت بکر و آب و هوای مناسب به یکی از مناطق گردشگری و توریستی شمال کشور بدل شده است.

آبشار آب پری

سفر قرار است همیشه از دغدغه هایمان کم کند پس باید مقصدی خاص را برگزینیم تا هم آرامش بگیریم و هم خستگی کار. برویم تمام همین دغدغه هایمان را پای آبشاری، دامنه کوهی؛ دشتی، دمنی؛ یک مکان تاریخی یا مقصدی تفریحی رها کنیم و با انرژی خوب به خانه برگردیم. جایی مثل مناطق جنگلی زیبا، دریاچه های چشم نواز، آبشار هایی تماشایی با مسیری پر از چشم انداز های ژرف. خیلی هم عالی‌است.مجله گردشگری مان هم امروز به یک آبشار سر زده است. آبشار آب پری یا پری رویان تا کنار این آبشار دمی بیاساید. با مجله دلتا همراه شوید.

آبشار پری او

آبشار آب پری کجاست ؟

آبشار آب ‎پری و جاده زیبای منتهی به آن یکی از مناطقِ چشم نواز و دیدنی در استان مازندران است. وقتی برای دیدنش می‌روید آنچه خواهید دید شاید با تصورات شما از آبشار کمی متفاوت باشد. آب پری از روی سنگ‌ هایی که در اثر رانش زمین، در شیب تند کوه گردِ هم آمده اند عبود می‌کند و شما شاهد سقوط آب نخواهید بود. به دلیل همین منظره دل نواز است که بسیاری گردشگران آنجا را منحصر به فرد می‌دانند. یکی از مقاصد پرطرفدار که در فصول پر آب سال دیدنی تر هم می شود.

آب این آبشار از چشمه یکی از کوه های مازندران سرچشمه گرفته و مسیر خود را به آن سوی جاده و دره ای جنگلی ادامه می‌دهد. به حدی زلال است که برخی از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده می‌کنند. در زبان محلی با نام “پری او” نیز شناخته می‌شود و نام آن را از یک افسانه کهن گرفته اند.

طبیعت گردی آب پری

چطور به آبشار آب پری برویم ؟

آدرس: استان مازندران – ۱۳ کیلومتری شهر رویان – جاده رویان – بلده – منطقه آب پری

مسیری که به آبشار آب پری می‌رسد به قدری دوست داشتنی‌است که شاید رسیدن به آبشار برایتان جذاب تر از خود آن هم باشد. مسیری که با درختان احاطه شده و زیبایی آن در فصل زمستان بسیار چشم نواز است.

این منطقه در پنج کیلو متری شهر نور نزدیک شهر رویان واقع شده. اگر از این مسیر بیایید وارد جاده رویان-بلده شوید چیزی حدود ۱۲ کیلومتر که برانید، آبشار سمت چپتان مشخص است. اگر از سمت چالوس به جاده بزنید، باید به شرق رفته، و پس از نوشهر و گذشتن از جنگل سیسنگان به شهر رویان با نام قدیمیِ علمده برسید. وَ کمی بعد آبشار را خواهید دید. منطقه خوش آب و هوایی که گاهی اختلاف دمای آن با شهر رویان به ده درجه سانتی گراد می‌رسد.

آن ۱۲ کیلومتری که طی می‌کنید، همان بخش زیبای جاده آبشار آب پری است. خیلی ها این جاده را به همین نام آبشار می‌شناسند. یک مسیر پیچ در پیچ است که با نام گلندرورد و سوردار مشهور شده است. هم‎ سطح جاده چالوس است. اما به مراتب زیبا تر و بکر تر از آن.

جاده پری رویان

 آبشار آب پری منطقه ای برای گردشگری

این آبشار در دل پارک جنگلی رویان قرار گرفته است و پارک امکانات خوبی هم برای گردشگران دارد. مانند منابع آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، آلاچیق هایی برای استراحت و وسایل بازی کودکان که می‌تواند محل خوبی برای گذراندن یک روز خوب هم باشد. به علاوه شما با سفر به این آبشار گزینه های متعددی به عنوان یک گردشگر خواهید داشت.

  • طبیعت گردی کنید

    طبیعت زیبای این آبشار در همه فصل ها عالی است. بهار و تابستانش آب و هوای مطبوع دارد و بسیاری آبشار آب پری و جنگل اطرافش را برای تفریح انتخاب می‌کنند. درختان و گیاهان در جای جای آن و صدای عبور آب، نسیم خنکی که می‌وزد و نور خورشید که از لا به لای شاخه ها به زمین می تابد می‌تواند تصویری بی نظیر در یک سفر طبیعت گردی برایتان به ارمغان بیاورد.
    از سویی پاییز و زمستان این آبشار فصل پر آبیِ آبشار آب پری است و با اینکه ممکن است هوا کمی سرد باشد اما به قدری طبیعت اطراف آبشار زیبا خواهد بود که تبدیل به مأوای گردشگران می شود.

  • عکاسی کنید

    غیر از طبیعت اطراف آبشار سوژه های بی نظیر عکاسی را در اطراف آبشار آب پری خواهید یافت. هموطن هایی که برای خوش گذرانی آمده اند، بازار روبروی آبشار و خودِ آبی که از روی سنگ ها جاری است می‌تواند تصاویر بی نظیری برای قاب خاطرات شما باشد.

عکاسی اطراف آب پری

  • خوشمزه گردی کنید

    وقتی به این آبشار سفر می‌کنید در تمام طول سال در اطراف آب پری و همه جاده منتهی به آبشار آب پری رستوران های کوچکی ساخته شده که می‌توانید یک وعده غذای محلی، آش های خوش طعم آنجا و یا چای ذغالی و… را در آن ها امتحان کنید. همچنین زنان روستایی محصولاتی را برای فروش می آورد که خرید آن ها به عنوان سوغاتی خوشمزه هم خالی از لطف نیست.

  • کمپ بزنید

    با اینکه آبشار آب پری در منطقه ای دست نخورده و زیبای قرار گرفته و در همه فصول یکی از مقاصد بی نظیر گردشگری است، شما به راحتی می توانید با اینهمه شلوغی جایی مناسب و دنج برای خودتان پیدا کرده و اتراق کنید. با رعایت نکات ایمنی و حفاظت از طبیعت زیبای این منطقه می توانید آتش کوچکی به پا کنید، غذایی پخته  و از منظر عالی و هوای خوب لذت ببرید. اگر تصمیم به ماندن هم دارید، کمی آنطرف تر از آبشار، کمپ زدن با رعایت سلامت محیط زیست می‌تواند یک ایده خوب در این منطقه باشد.





:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در زمینی به مساحت 14 هکتار فرودگاهی بین المللی به نام امام خمینی ساخته شده است. فضاهای بسیار بزرگ اطراف فرودگاه، باند فرودگاهی بسیار وسیع و پارکینگ‌ های با ظرفیت بالای این فرودگاه، آن را منحصر به فرد کرده است.

فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی تهران اصلی‌ترین فرودگاه بین‌ المللی کشور است. در جنوب غرب پایتخت واقع شده و امکانات بسیار مناسبی برای مسافران ایرانی و خارجی دارد و در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است. ممکن است شما فکر کنید همه فرودگاه ها یک امکانات را ارائه می‌دهند اما باورتان نمی‌شود که برخی از امکانات در این فرودگاه هست که در هیچ فرودگاه داخلی دیگری آن ها را نخواهید دید، مانند سالن اختصاصی و بسیار مجهز خدمات cip که در ادامه توضیح آن را خواهید دید.

در این مطلب از صفحه گردشگری می‌توانید بسیاری چیزها را راجع به فرودگاه بین المللی امام خمینی بخوانید و در سفرهایتان از آن ها بهره مند شوید. با مجله دلتا بمانید.

فرودگاه امام خمینی

در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار فرودگاهی به نام امام خمینی ساخته شده است. فضاهای بسیار بزرگ اطراف فرودگاه، باند فرودگاهی بسیار وسیع و پارکینگ‌ های با ظرفیت بالای این فرودگاه آن را منحصر به فرد کرده است. با به پایان رسیدن ساخت فاز یک، فاز دو فرودگاه نیز در دست احداث است. ترمینال سلام و ترمینال ایرانشهر  نیز در حال ساخت هستند.

مساحت ترمینال فرودگاه امام خمینی هم مانند باند های آن بسیار زیاد و مناسب است. به بیش از ۷۸۰۰۰ مترمربع می‌رسد و هم برای پروازهای ورودی و هم پروازهای خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محوطه فرودگاه امام

 پارکینگ فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی دارای ۵ پارکینگ است.

  • پارکینگ طبقاتی

    پارکینگ طبقاتی یا پارکینگ مسقف ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ ماشین دارد. البته هزینه اش چندان کم نیست و بهتر است اگر برای استقبال یا بدرقه به فرودگاه می‌روید، از این پارکینگ استفاده کنید. این پارکینگ زیر ترمینال فرودگاه واقع شده و با آسانسور می‌توانید به ترمینال برسید.

  • پارکینگ روباز شماره ۳ و ۴

    دو پارکینگ شماره ۳ و ۴ روباز هستند و ظرفیت بیش از ۱۰۰۰۰ سواری را دارند. اما این پارکینگ ها با فاصله‌ از فرودگاه احداث شده است و می‌توانید با اتوبوس‌های شاتل (اتوبوس‌های رایگان داخل فرودگاه) به ترمینال مسافران بروید.

  • پارکینگ روباز شماره ۲

    این پارکینگ به طور کلی در اختیار مسافران و همراهان آن ها قرار نمی‌گیرد، دورتر از پارکینگ‌ های شماره ۳ و ۴ ساخته شده و ۸۴۰ سواری ظرفیت دارد. برای توقف خودرو های توقیفی است ولی در زمان‌ های شلوغی فرودگاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رفت و آمد هم باز باید اتوبوس‌ های شاتل فرودگاه را استفاده کنید.

  • پارکینگ روباز شماره ۵

    در نزدیکی ساختمان گمرک و برای ماشین‌ های این بخش پارکینگ روباز شماره ۵ ساخته شده است و به مسافران و مراجعان فرودگاه اختصاص ندارد.

پارکینگ فرودگاه امام

فروشگاه فرودگاه امام خمینی

اگر برای دیدار کسی می‌روید و فرصت تهیه سوغات و یا خرید برای سفرتان را نداشتید و یا چیزی را فراموش کرده‌اید، در فرودگاه امام می‌توانید این نیازها را برطرف کنید. تعداد زیادی فروشگاه در این فرودگاه وجود دارد که انواع اجناس لوکس و برند، سوغات شهرهای مختلف ایران و خوراکی و …را عرضه می‌کنند.

سالن خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

مجهز‌ ترین سالن تشریفات اختصاصی کشور در فرودگاه امام قرار گرفته است. در سه طبقه ساخته شده و مسافرین ورودی و خروجی که مایل هستند می‌توانند از سالن تشریفات و امکانات موجود در آن استفاده نمایند. به‌ عنوان یک ترمینال اختصاصی برای افراد ویژه طراحی شده و مسافرین محترم در فضایی آرام و بدون نیاز به اجرای فرایند های عادی عملیات فرودگاهی مثل دریافت کارت پرواز و تحویل بار استراحت کند و از پذیرایی شایسته این خدمات استفاده کنند.

CIP مجموعه‌ ای از خدمات است که افراد پر مشغله‌ می‌توانند مدارک خود را تحویل دهند و به جای حضور در صف‌ های چک‌ این، تحویل بار و… در سالن CIP استراحت کنند. پذیرایی این سالن ها با با انواع خوراکی‌ ها و نوشیدنی‌ های لذیذ، استراحت در اتاق‌های راحت، استفاده از اینترنت رایگان و… است و با پرداخت هزینه نه چندان کم می‌توانند از آن بهره مند شوند. مسافرین علاقمند به استفاده از این خدمات می‌توانند از قبل آن‌را از آژانس‌های گردشگری تحت قرار داد فرودگاهی خریداری کنند.

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

  • انتقال مسافر از مبدا به فرودگاه و بالعکس بوسیله خودرو های تشریفات
  • ترانسفر تا پای پلکان پرواز و بالعکس توسط راهنمای مخصوص CIP
  • سرو انواع نوشیدنی گرم و سرد و انواع شیرینی، سالاد و دسر جهت مسافرین CIP
  • امکان استفاده از میز اردور جهت مسافرین، مستقبلین و مشایعت کنندگان
  • دریافت کارت پرواز توسط مسئولین مربوط CIP برای مسافران
  • انجام کلیه امور مربوط به بار و ویزا توسط مسئولین مربوط CIP (اخذ ویزا فرودگاهی با هماهنگی قبلی)
  • استفاده و تردد گیت‌های اختصاصی سپاه، پلیس، گمرک و پذیرش بار
  • استفاده از فروشگاه‌های لوکس با برندهای خارجی و داخلی معتبر
  • استفاده از اینترنت وایرلس و اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت
  • باجه بانک اختصاصی به منظور انجام امور بانکی اعم از ارزی (غیر از ارز مسافرتی) و ریالی مسافرین
  • اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • فروشگاه خشکبار، چرم، صنایع دستی و خاویار
  • سالن کنفرانس و ملاقات‌های خصوصی جهت مذاکرات تجاری
  • سوئیت‌های ویژه برای اقامت‌های موقت و استراحت‌های کوتاه

خدمات cip فرودگاه امام تهران

رستوران و کافی ‌شاپ فرودگاه امام خمینی

 گاهی ممکن است قبل از سفر وقت غذا خوردن نداشته باشید یا باید ۳ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید، در نتیجه ممکن است گرسنه یا تشنه شوید. اما امکانات زیادی در فرودگاه بین المللی امام خمینی مثل تعداد زیادی رستوران، فست‌ فود و کافی‌ شاپ با انواع غذاها، میان‌ وعده، کیک و شیرینی و نوشیدنی‌ های لذیذ و خوش‌ طعم در دسترس شماست.

نکته: البته  پیش از سفر هوایی از خوردن غذا های سنگین و چرب اجتناب کنید خصوصاً اگر از آن دسته افرادی هستید که در پرواز دچار حالت تهوع می‌شوید.

بانک و صرافی در فرودگاه امام خمینی

در فرودگاه امام چندین شعبه بانک و صرافی وجود دارد؛ هم در سالن ورودی و هم در سالن خروجی. علاوه بر این دستگاه‌ های خود پرداز نیز در محوطه فرودگاه وجود دارد و برای کسانی که پول ایران با خود به همراه ندارند، عالی است چون می‌توانند با کارت‌ های بانکی‌ شان از این خود پرداز ها پول ایرانی بگیرند.

هتل فرودگاه امام خمینی

در نزدیکی فرودگاه امام، دو هتل بزرگ و لوکس فرودگاهی به نام های نووتل و ایبیس ساخته شده اند. مسافران به جای آنکه به داخل شهر بروند، می‌توانند در یکی از این دو هتل اقامت کنند.

هتل نووتل هتلی ۵ ستاره و بسیار شیک است؛ اتاق‌های راحت با امکانات رفاهی کامل دارد و شما در هتل نووتل به غیر از اقامت کامل، می‌توانید اقامت ۶ ساعته هم داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آنکه همه چیز را راجع به هتل نووتل بدانید مطلب “هتل نووتل ، اولین هتل فرودگاهی ایران” را در همین مجله مطالعه کنید.

هتل ۴ ستاره ایبیس هم چیزی کم از نووتل ندارد. ضمن اینکه علاوه بر اقامت روزانه و ۶ ساعته، امکان اقامت ۳ ساعته هم در این هتل پیش‌ بینی شده است.

نکته: در این دو هتل، هنگام رزرو، می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بر اساس آن، علاوه بر اقامت، تمام امور فرودگاهی نظیر، تحویل بار، دریافت کارت پرواز و… توسط هتل برای شما انجام ‌شود.

هتل نووتل و ابیس هتل های فرودگاهی

آدرس فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی در جنوب غربی تهران واقع شده و با مرکز شهر یک ساعت فاصله دارد که البته به میزان ترافیک هم بستگی دارد.

آدرس: تهران- بزرگراه خلیج فارس- کیلومتر ۳۰- فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)

شماره تلفن فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی شماره تلفن های متعددی دارد که هر یک پاسخگوی بخشی از نیازهای مردم هستند.

شماره تلفن فرودگاه امام خمینی: ۵۱۰۰۱۱۱و ۵۱۰۰۱۱۴و ۵۱۰۰۱۱۸- ۰۲۱

شماره تلفن اطلاعات پرواز: ٠٩۶٣٣٠

شماره تلفن پارکینگ فرودگاه خمینی:۵۱۰۰۷۱۹۹-۰۲۱

چطور به فرودگاه امام خمینی برویم؟

تاکسی فرودگاه: باید به سایت تاکسی فرودگاه امام مراجعه کنید، اطلاعات لازم را وارد کنید و درخواست تاکسی بدهید. این تاکسی‌ها آماده رساندن مسافران از شهرستان‌ های کشور به فرودگاه امام نیز هستند.

مترو فرودگاه امام خمینی: اگر از تهران عازم فرودگاه هستید، باید سوار خط ۸ مترو تهران شوید. در ایستگاه سوم یعنی بین واوان و پرند باید از مترو پیاده شوید؛ چند دقیقه بعد در فرودگاه خواهید بود.

اتوبوس: مبدأ اتوبوس فرودگاه امام، مقابل ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد است. این اتوبوس‌ ها در مسیر در میدان آزادی و حرم امام خمینی هم توقف دارند.



:: برچسب‌ها: جهانگردی , مجله دلتا , فرودگاه , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

این شهر بازی در کنار جاذبه ‌های مدرن دیگری مانند مجتمع تجاری سیتی سنتر واقع شده و شما پس از کلی تفریح و شادی می‌توانید سری هم به این مکان جادویی برای خرید و گشت و گذار بزنید.

شهر رویاها اصفهان

شهربازی مجهزی در اصفهان است که آن را بزرگ‌ ترین شهربازی خاورمیانه می‌دانند، به نام دریم‌ لند یا شهر رویاها اصفهان که یکی از مکان های تفریحی ساخته شده در ۱۷۰ هزار متر مربع است. شهر واژگون، دنیای زیر آب، سفر به فضا، سالن بازی‌ های کامپیوتری و سالن جلوه‌ های ویژه فقط بخشی از تفریحاتی‌است که می‌توانید در آنجا به سراغش بروید. ما هم در مجله گردشگری مان امروز می‌خواهیم سری به این شهر رویاها بزنیم. با مجله دلتا همراه شوید.

شهر بازی کجاست؟

شهربازی را نمی‌توان در یک جمله توصیف کرد. فقط می‌شود توضیح داد که شهر بازی کجاست. مکانی‌است که می‌تواند نه تنها جایی برای شادی کودکان باشد، بلکه جایی برای لذت جوانان و بزرگسالان بوده و هزاران لحظه خاطره خوش را برایشان به وجود می‌آورد. می‌توان چند ساعتی را فارغ از مشکلات و دغدغه ها در خنده و شادی بچه ها غرق شد و لبخند زد؛ لذت بازی های بچه‌گی را بار دیگر تجربه کرد و به تفریحات هیجان انگیز پرداخت.

شهر بازی کجاست ؟

حالا فکرش را بکنید این شهر بازی که توضیحش دادیم، یک شهر بین المللی مجهز به انواع ماشین های مکانیکی برای ایجاد این سُرور باشد، و اتفاقاً در سفر باشید و این نقطه یکی از مقاصد گردشگری که می خواهید به آن سر بزنید. شگفت انگیز است نه؟

شهربازی شهر رویاها

شهر رویاها در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. با وسایلی کاملاً مدرن و استاندارد که نظیرش را شاید در کمتر کشوری در خاورمیانه دیده باشید. شهر رویاها اصفهان نخستین شهربازی کشور در کلاس بین‌المللی است، نزدیک به ۹۰ جاذبه متنوع برای سرگرمی دارد و ممکن است زمانی که به آنجا سر می‌زنید حتی یک روز کامل شما را هم پر کند. نگران هم نباشید که بخواهید خیلی در صف بلیط و بازی ها منتظر بمانید، چرا که ظرفیت پذیرش آن، روزانه ۶۰۰ نفر است.

شهر بازی اصفهان

این شهر بازی در کنار  جاذبه ‌های مدرن دیگری مانند مجتمع تجاری سیتی سنتر واقع شده و شما پس از کلی تفریح و شادی می‌توانید سری هم به این مکان جادویی برای خرید و گشت و گذار بزنید.

امکانات تفریحی شهر رویاها اصفهان

این شهر بازی در دو قسمت ساخته شده، اول بخش روباز آن است با وسایلی هیجان انگیز و دوم بخش سر پوشیده که هر کدام بازی های مخصوص به خود را دارد.

بخش روباز شهر رویاها اصفهان

یازده بازی مختلف برای کودکان و بزرگسالان در بخش روباز قرار دارند. شامل:

  • کاروسل (وسیله‌ای مخصوص کودکان که صندلی‌های آن شبیه به اسب طراحی شده است و با بالا و پایین شدن حول یک محور می‌چرخند)
  • ترن هوایی بزرگ
  • ترن هوایی کوچک
  • رالی کودک
  • موتور فضایی
  •  قورباغه
  •  تاب چرخان
  •  تاب چرخان بزرگ
  •  کرم کوچولو
  •  بازوی چرخان
  •  زنبور کوچولو

زنبور کوچولو شهر بازی اصفهان

بخش سرپوشیده

این بخش نیز از پنج قسمت مختلف تشکیل شده و زمانی که شما وارد هرکدام از آن ها بشوید گویی وارد یک فضای سینمایی شده‌اید. این تجربه ای‌است که فقط از یک شهر بازی بین المللی می‌توان انتظار داشت، شامل:

  • سالن بازی‌های کامپیوتری
  •  سالن جلوه‌های ویژه
  •  سفر  به فضا
  •  دنیای زیر آب
  • شهر واژگون

خوب است کمی راجع به بخش سر پوشیده شهر رویاها بدانید.

  • سالن بازی‌های کامپیوتری

    این سالن دارای ۷۰ دستگاه برای بازی‌ های کامپیوتری‌ است. هشت قسمت دارد و در ژانرهای مختلف از جمله ورزشی، هیجانی، ماجراجویی، و… که ظرفیت آن‌ ها در مجموع ۱۰۰ نفر است می توان به تفریح پرداخت.

سالن بازی های کامپیوتری

  • سالن‌ جلوه‌های ویژه

    فضای این سالن حدود ۲۲۱۸ متر مربع و ظرفیت آن ۶۰۰ نفر است و به شکل یک استودیو در دو بخش پیش‌ نمایش وَ نمایش اصلی طراحی شده. شما ابتدا وارد اتاق پیش‌ نمایش می‌شوید و از چند نفر خواسته می‌شود تا برای خلق ترفند های سینمایی به بازیگران کمک کنند.
    پس از آن، نمایش فیلم در بخش نمایش اصلی در ژانرهای مختلف مصری، غربی، قلعه‌‌ های باستانی و شهر های مدرن آغاز می‌شود و افراد داوطلب با استفاده از تکنیک‌ های جلوه‌ های ویژه مانند پرده سبز، تصاویر مصنوعی و سایر تکنیک‌ها، در صحنه‌های جنگی و هیجانی به ایفای نقش ‌می‌پردازند. چه هیجان انگیز!
    ترکیب این جلوه‌ های ویژه با صحنه‌ های واقعی، باعث می‌شود تماشاگران برای ۳۰ دقیقه نمایش های فوق‌ العاده جذابی را تماشا کنند. به علاوه اینکه ظرفیت سالن اصلی نمایش هم ۳۰۰ نفر است.

سالن جلوه های ویژه

  • سفر به فضا

    پنج کابین با ظرفیت هر کدام ۲۰ نفر در این بخش قرار گرفته است. بازدید کنندگان با نشستن در هر یک از این کابین‌ ها، سفر مجازی به فضا را تجربه می‌کنند.
    کابین‌ ها به سمت چپ و راست، بالا و پایین حرکت می‌کنند و تجربه جالبی برای مسافران خود به وجود می‌آورند. حتی در حین حرکت ممکن است با اجرام آسمانی هم برخورد کنند. مدت زمان سفر هیجان‌ انگیزتان، ۶ دقیقه و بیست ثانیه است.

  • دنیای زیر آب شهر رویاها اصفهان

    در هر سانس یک ساعته ۳۰۸ نفر می‌توانند به سالن دنیای زیر آب مراجعه کنند. در این بخش شما وارد دنیای شگفت‌ انگیز زیر آب می‌شوید و با استفاده از فناوری سینمای چهار بعدی، افکت‌ های آب و باد و افکت‌ های حرکتی و همچنین دو ربات جالب (میگو و خرچنگ)، تجربه هیجان‌انگیزی از دنیای زیر آب در قالب یک فیلم سینمایی را خواهید داشت.

  • شهر واژگون شهر رویاها اصفهان

    هیجان‌ انگیزترین بخش شهر رویاها همینجااست و در هر سانس ظرفیت ۴۰ نفر را دارد؛ پنج واگن در خط و پنج واگن برای رزرو که ظرفیت هر یک از آن‌ ها هشت نفر است. در آن شما وارد دنیای خطرناک داینا سورها می‌شوید و به نوعی با آن‌ها مبارزه می‌‌کنید. واگن‌ ها یک فضای چهار بعدی را طی کرده و بازدید کنندگان در طول مسیر ۱۹ افکت مختلف را تجربه می‌کنند.

شهر واژگون

سایر امکانات شهر رویاها اصفهان

۵۴ تفنگ آب‌‌پاش و چندین پمپ خودکار آب در یک ساختمان دو طبقه نصب شده است و شما می توانید در یک فضای شاد همراه با موسیقی، در یک مدت مشخص با هم بازی کرده و حسابی یکدیگر را خیس کنید!

همچنین یک ترن هوایی معلق هم در این مجموعه وجود دارد، با کابین‌ هایی شبیه به واگن قطار و یک قایق در رودخانه‌ای مواج که در مسیر گردابی می‌چرخد و بالا و پایین می‌رود.

امکانات رفاهی

این شهربازی از امکاناتی رفاهی خوبی هم برخوردار است. مانند کافی‌شاپ و رستوران، هتل چهار ستاره، سالن‌‌های ورزشی، رستوران گردان و استخر در فضایی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع و…

قیمت بلیط شهر رویاها اصفهان

بازدیدکنندگان به دو روش می‌توانند هزینه استفاده از این مجموعه را بپردازند. در روش اول میزان پرداختی به ازای هر فرد با قد بالای ۱۴۰ سانتی‌ متر، و به ازای هر فرد با قد بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر که قیمتی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان دارد. افراد می‌توانند در این روش از تمام بازی‌ های مجموعه یک بار به‌صورت رایگان استفاده کنند.

در روش دوم میزان پرداختی به ازای هر  نفر و با شارژ اصفهان کارت است و پس از ورود به مجموعه، هزینه هر بازی از کارت کسر می‌شود. هزینه استفاده از هر بازی متغیر است.

قیمت بلیط شهر رویاها

ساعت کاری شهر رویاها اصفهان

ساعات کار در فصل گرم ۱۷ تا ۲۴ (روزهای تعطیل از ۸ تا ۱۳:۳۰ و از ۱۷ تا ۲۴) و در فصل سرد ۹ تا ۱۹ است.

آدرس: بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان



:: برچسب‌ها: ایران , ایرانگردی , سفر , گردشگری , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()